Davai

Medlemmer
  • Content count

    21
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Davai last won the day on October 3 2017

Davai had the most liked content!

About Davai

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Interesser
    Weinerbrød og cykling.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Lære at køre på cykel
  1. Davai, davai!

    Blev desværre ramt af noget sygdom i sidste uge, så tog en sygedag og et par dage at komme tilbage i gear med træningen. I weekenden var vejret helt perfekt, koldt, klart, men fremfor alt tørt :) Så jeg fik taget min første tur udendørs i år, hvor jeg lørdag kørte i fire timer og søndag blev det til fire og en halv time udendørs i zone 2.
  2. Davai, davai!

    Det går heldigvis bedre med at få trænet, end med at få opdateret herinde :) Jeg er ved at være igennem den første blok med sweet spot. Det begyndte med en ftp test, hvor jeg som mange andre oplevede ikke at kunne træde de samme watt som udendørs. Med udgangspunkt i mit resultat har jeg fået trænet mere eller mindre regelmæssigt og ser frem til næste uge hvor jeg skal køre en ny test med henblik på de næste seks uger. Her et træningspas med 3x20 minutter på 280~ watt fra i går. Har lånt en computer og fået sat zwift op, så der er noget visuel stimulering under træningen. Jeg har fået indrettet mig fint i vores kælderrum, hvor jeg har fået malet, samt indrettet en værktøjsvæg og sat nogle hylder op til diverse cykelrelaterede sager.
  3. Got legs?

    Tak for tilbagemeldingen og tillykke med den, virkelig en god pris du har fået på den også :) Jeg har selv set mig varm på en Tacx Neo, men må nok også indse, at der ikke er penge til den lige nu. Ser frem til at følge med i dine erfaringer med den :)
  4. Davai, davai!

    Tilbage i København og sikke en blæst! I mandags var jeg med en kammerat forbi Dronningmølle. 125 kilometer og en ond modvind hele vejen nordpå. På turen kom vi forbi Davinci cykler i Holte og Cranks & Coffee i Klampenborg. Fik set nærmere på en Cannondale caad12 og en Specialized allez sprint dsw, som er de to cykler jeg har haft i tankerne til næste år. Blev introduceret til en BMC alr også, som fås i et lækkert råt look i børstet aluminium hvor logoerne er poleret blankt op og en umalet carbon forgaffel. De sidste mange dage har vi brugt på at besøge venner og familie samt at komme på plads i lejligheden. Jeg er ved at nærme mig en løsning hvad angår en hometrainer, som jeg måske kan få plads til i et kælderrum, men der skal lige trækkes noget strøm, så jeg ikke skal sidde i total mørke vinteren over :) Min plan er at tage 12 ugers sweetspot base igennem trainerroad.com, og så bygge videre udfra det.
  5. Davai, davai!

    Min cykel kom tilbage i sidste uge, og jeg brugte den også i motionsløbet i søndags. Jeg kan ikke mærke en forskel og finishen er også blevet flot. Jeg fortryder dog lidt at jeg fik den malet, da det ville have været smart at kunne se stykket, hvor den er blevet repareret, så jeg bedre ville kunne se hvis der skulle opstå nye tegn fra skaden. Da jeg rejser hjem i morgen, havde jeg besluttet mig for at sige farvel til Avala, ved at cykle op 20 gange. En af mine venner mente at projektet var tilpas åndssvagt, så han ville gerne med. I løbet af dagen havde jeg aftalt at nogle af mine andre cykelkammerater ville kunne kigge forbi for at sige farvel og motivere os :) På sjette omgang styrtede min kammerat desværre i et sving på nedkørslen, hvor han slog sin skulder. Vi tjekkede hans kraveben, men kunne ikke mærke noget brud. Han måtte desværre stoppe og brugte efterfølgende fem timer i skadestuens ventesal. Jeg endte med 190 kilometer, 5525 højdemeter og en gennemsnits hastighed på 22 kilometer i timen. I alt 8 timer og 37 minutter på cyklen mens jeg var afsted i 9 timer og 48 minutter, så der gik lidt tid med at stå og snakke med mine venner og få nyt vand og spist. Profilen for den færdige tur: Nu er jeg klar til at komme hjem til Danmark, hvor den største udfordring bliver at få trænet :)
  6. Davai, davai!

    Kørte motionsløb hernede i går. Det var meget underholdende. En rute på 127 kilometer med 1700 højdemeter. Jeg nåede at tisse af to gange før starten gik, men havde stadig for meget væske i kroppen, så efter 40 kilometer måtte jeg hurtigt af cyklen for at tisse, der var heldigvis et par andre, der også havde øjnet muligheden for en kort pause, da vejen faldte stødt ned mod en by inden rutens længste stigning på 10 kilometer skulle passeres. Fire kilometer inden stigning forsøgte tre serbere i nationaldragter at køre væk, ingen reagerede, så jeg satte efter dem, jeg fik selvfølgelig ikke hul, men fik trukket resten af gruppen med. Jeg fik spist og drukket lidt og tempoet var meget konservativt de første seks kilometer, hvor stigningen er mellem 3-5%, men da vi ramte den sidste halvdel, hvor den begynder at stige med 7-8% måtte jeg se mig sat. Jeg slap frontgruppen og kiggede bagud og kunne se at der var en gruppe på 10-12 mand på vej op bagfra. Dem ventede jeg på og forsøgte at komme med på hjul, men det holdt hårdt. Især de sidste 400 meter til toppen er slemme med procenter over 15. På toppen stod der folk og langede vandflasker, desværre helt almindelige halvliters flasker, som er for små til dunkholderen, så jeg tog den ind på maven inden nedkørslen. Kort efter nedkørslen indhentede vi en af mine venner, som lå for sig selv, han havde desværre fået krampe og var ikke i stand til at sidde med. Vi fulgtes fint i gruppen og ingen kørte væk på den sidste rigtige stigning, som er 2.7 kilometer lang og stiger med 7% i gennemsnit, den kommer i tre dele, første del med stigningsprocenter over 10%, så et nogenlunde fladt stykke, en ny stigning med max på 15%, så endnu et fladt stykke og så en sidste stigning med et max på 22%. De sidste 20 kilometer falder vejen ind til byen kun afbrudt af nogle små bakker. Der var ikke nogle der var interesseret i at føre, men det var nok fordi at folk var trætte, for på de sidste 300 meter var det kun en italiener, som havde kræfter til en spurt - eller interesse i det. I alt blev det til 3 timer og 30 minutter med normalized power på 295 watt. Første mand på toppen af Kosmaj scorede sig et sæt campagnolo bora one. Der var en enkelt tandem i feltet og flere folk med enkeltstartbøjler. Kristijan Koren og Robert Kiserlovski havde en rolig dag på cyklen.
  7. Got legs?

    Tillykke med den flotte anden plads! Jeg kan se på instagram, at du har investeret i en tacx neo. Hvilken en hjemmetræner benyttede du dig af før og hvilke overvejelser har du gjort dig omkring skiftet? :)
  8. Davai, davai!

    Vejret har været dårligt de sidste par dage, nok meget lig det danske med 10 grader og regn. I dag kørte 40/20 intervaller, fem gentagelser og fire sæt med fem minutters pause i mellem. Jeg endte selvfølgelig i en ordenlig regnbyge, så jeg var godt gennemblødt, da jeg kørte tilbage imod byen. Inden jeg tog hjem kørte jeg et AT-interval rundt om Ada søen på 12 minutter. Her et billede af cyklen jeg bruger for tiden:
  9. Davai, davai!

    Om jeg fik kørt nogle 20 minutters sweetspot intervaller den 23. august? Det gjorde jeg næsten. De to første blev kørt som threshold og blev på 20 og 19 minutter. Det tredje blev dog holdt i sweetspottet: Vores besøg her i landet er snart slut, så jeg har prioriteret de sociale ture, det resulterer dog i en helt masse zone 1, da det er en meget blandet flok jeg cykler sammen med. Den 3. september fik jeg kørt en ny ftp test, som gav 10 watt højere end den jeg kørte i juli. Jeg fik desværre begyndt tidligere på bakken end sidste gang, hvor jeg efter 20 minutter fortsat havde en kilometer til toppen, men denne gang løb jeg tør for stigning med to minutter igen, så det blev lidt noget hø. I dag mødtes jeg med en for at cykle en længere tur, desværre kom vi uheldigt afsted efter cirka fem kilometer, hvor han muligvis rammer et hul eller lignende og mister kontrollen over sin cykel, hvor ved han får klikket ud og får sin fod ind i mit baghjul, som blokerer. Det lykkedes mig dog at holde mig på cyklen mens vi taber fart. Min kammerat fik et par hudafskrabninger og et skævt forhjul, jeg mistede desværre alle egerne i venstre side og fik et knæk på sadelstagen (hedder den den?). Vi fik fat på en bil og kørt min cykel til den lokale cykelmekaniker, som lavede nogle opkald, så nu er min ramme i hans varetægt og hans bekendte vil se om det kan repareres. Det har betydet at jeg her til aften har smidt en længere frempind på min kærestes ramme og hævet sadlen til en komisk højde, jeg tror lige det kan gå indtil vi kommer hjem, men det er selvfølgelig ikke optimalt. Status for august 2017: 2453 TSS 1259 kilometer Zone 2 11:11:45 Zone 3 5:47:09 Zone 4 3:49:49 Zone 5 1:40:27 Zone 6 1:07:37 Zone 7 0:28:34
  10. Davai, davai!

    I forgårs kørte jeg tre sæt intervaller med to minutters aktiv på 380 watt og ét minuts pause og seks minutter i mellem sættene. På turen hjem kørte jeg tre 15 sekunders spurter, for at se hvor de ligger henne af cirka. I dag tænker jeg at køre et par timer med nogle 20 minutters sweetspot intervaller.
  11. Davai, davai!

    Tusinde tak for input Alexander! Jeg vil supplere med en fem minutters test. Jeg kan læse mig til at Kermit for eksempel tester inden for ét minut til 20 minutter for at danne sig en power profile, hvilket må give et endnu bedre indblik i hvordan det går med ens fremgang. Jeg tror dog at jeg vil holde mig til fem og tyve minutters testene indtil videre. Jeg kører med et par Garmin vector pedaler - og så længe jeg sørge for at spænde med det korrekte moment og kalibrere, så ser jeg ikke de store udsving i mine træninger. Hvad angår 15 sekunders spurt, så ligger jeg på ~770w. Hvad angår min træning, så har jeg været en tur i Danmark i begyndelsen af august. Jeg fik kørt et par kortere ture, som dog primært var transport fra mine forældres hjem på Djursland ind til mine kammerater i Aarhus. Men sikke det blæser i år! Tilbage i Serbien skulle jeg lige bruge et par dage til at vænne mig til varmen igen. Siden jeg kom hjem har jeg kun fået kørt én tur med intervaller, mens jeg har været på to længere ture med mine venner og en enkelt tur for at drikke kaffe. Status for juli 2017: 2232 TSS 1251 kilometer Zone 2 10:16:51 Zone 3 6:15:03 Zone 4 4:21:07 Zone 5 1:23:14 Zone 6 0:41:57 Zone 7 0:12:24
  12. Davai, davai!

    Endnu en dag med 94 kilometer. Startede ud med tre intervaller på Avala som tog cirka 12 minutter og 45 sekunder hver med henholdsvis 305, 304 og 308 watt i gennemsnit: Efterfølgende cyklede jeg en ny vej ud mod floden, rigtig hyggeligt landskab og jeg undrede mig over hvorfor vi aldrig har kørt her før. Vejen blev mindre og mindre og endte i en grusvej der steg med over 20%. På toppen var en inddæmmet sø, hvor nogle lokale badet og tog sol. Ifølge min cykelcomputer skulle jeg fortsætte af grusvejen. Først blev det til et hjul spor og senere til en lille vandresti. Jeg endte med at hoppe af cyklen og trække op ad en lille sti/vandløb på bakken igennem en masse krat. Lidt efter kom hjulsporet tilbage, så grusvejen og endelig asfalt. Jeg fandt tilbage på min rute og stoppede ved en kiosk for at få nyt vand. Herfra hjem i zone 3.
  13. Davai, davai!

    Cyklede 94 kilometer i dag med ét 10 minutters interval på 281 watt og et 20 minutters på 287 watt og Zone 2 for resten af pengene. Medvind ud og modvind hjem. Gennemsnits temperaturen var i dag 35 grader og I løbet af de tre timer fik jeg drukket 4,5 liter væske, men tissede fortsat gult da jeg kom hjem. I morgen står den på rengøring og oprydning af lejlighed og så skal jeg ud forbi en kammerat med nogle dele jeg har lånt.
  14. Langt pokker i MOL

    Din lægtræning fik mig til at tænke på et gammelt indlæg på bodybuilding.dk, hvor en bruger eksperimenterede med at træne læg fem gange om ugen, som resulterede i at den voksede fire centimeter på tre måneder: http://www.bodybuilding.dk/laeg-et-eksperiment-t44741.html Men du har vist allerede god volume på din lægtræning :)
  15. Davai, davai!

    Mange tak AlexanderBojsen :) Jeg kan godt lide at køre på cykel og vil se om det ikke er muligt at komme til at køre et par cykelløb i næste sæson, hvorfor jeg også synes det er meget interessant og inspirerende at følge med i dine og Kermits indlæg. Ftp-testen ser jeg mest som en håndgribelig måde at måle min form fremgang på. I må meget gerne komme med input til hvad I selv ville træne med henblik på at begynde at køre licens :) Umiddelbart tænker jeg flere kortere intervaller, for at kunne følge rykkene. En af dem jeg cykler med har en atypisk cykel i forhold til hvad man ser i Danmark; det er en gammel citybikeramme med skivebremser, der har fået en ny forgaffel, en shimano xt gruppe og diverse stumper fra aliexpress. I går havde han endnu engang været i værkstedet og har skåret i sine hjul: Mandag og tirsdag cyklede jeg 50 kilometer med min far i roligt tempo, for at vise ham nogle af de veje, som jeg normalt cykler på. Torsdag var jeg ude med tre andre og fik cyklet 75 kilometer. Her til aften har jeg været til cykeldemonstration og efterfølgende ude at køre et enkelt 20 minutters interval med 306 watt, jeg havde en kammerat med på hjul, som desværre har døjet med noget sygdom, så han var færdig efter det og vi kravlede hjem.