Jatlin

Medlemmer
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Hej Jeg træner for større muskelmasse og har et stramt SU-budget. Jeg spiser ikke særligt mange grøntsager med undtagelse til mit frokostmåltid, hvis indhold af grøntsager består af tomat og agurk på omkring 150 gram. Jeg har læst at grove grøntsager i reglen er sundere, og at agurk fx er meget vandindholdig og derfor ikke har særligt meget næring at byde på. Jeg tænkte på at skifte tomat og agurk ud med en rodfrugtsmixpakke, man kan købe i Netto (og mon ikke også andre steder), bestående af gulerod, pastinak, rødbede og persillerod (så vidt jeg husker). Det er billigere per kg., end de tomater og agurker, jeg plejer at købe. Men mit spørgsmål lyder: Er det for ensidigt kun at spise rodfrugter? Er der vigtige grøntsager med vigtigt næringsindhold (vitaminer, mineraler n all that shit ..), jeg går glip af, og som jeg måske hellere burde lægge mine penge i? Det skal forresten også siges, at jeg også spiser solsikkekerner, kikærter og bananer (men det betragtes ikke lige som grøntsager). Rettelse: Det er måske et svært spørgsmål at svare på, hvis I ikke kender min kostplan, nu orker jeg ikke lige at remse min præcise kostplan op. Men jeg kan remse op alt det mad, der indgår i min kostplan: havregryn, mælk, rugbrød, kikærter, solsikkekerner, tomater, agurker, æg, ris/pasta, hakket oksekød/hakket svinekød/kylling, peanutbutter, bananer, fitness worlds proteinshake og kreatin. Hvis I kigger på det mad, hvilke grøntsager kunne så supplere min kost, så mit næringsbehov er bedre dækket.