Cucumber

Medlemmer
  • Content count

    45
  • Joined

  • Last visited

About Cucumber

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Vondes log!

    3 timer beachvolley i forgårs, og 2 timer i går i Århus... Får måske smidt lidt hjemmetræning ind i programmet i dag inden julefrokost, men ellers står den på Løfteriet igen mandag.
  2. Vondes log!

    Idag blev det til 2 timers beach og en smule hjemmetræning: Pullups: 15 20 - max Goblet squats 20 kg kb: 30 20 Push ups: 30 V-ups: 15 11
  3. Vondes log!

    Crossfit! Opvarmning: Squatmob: duck walks mv Lunges Burpees Stræk Hang power snatch: Mange x stang 4 x 30 4 x 30 3 x 40 3 x 40 2 x 45 2 x 45 0 x 50 0 x 50 Første gang jeg prøver snatch med andet en stang. Fungerede OK, men er elendig til at komme under stangen. 50-60 kg burde dog ikke være et problem efter lidt tekniktræning. WOD: 4 runder: 20 kb swings 24 kg 10 lunges each leg 10 burpees 40/80 DU/singles Rest 1:1 Work time: ca. 9:20 Kørte singles på sjip. Overvejede kort at køre lidt dødløft efterfølgende, men orkede sgutte!
  4. Vondes log!

    I går, lørdag, hjemme: Pull ups: 2 x 12 6 x 10 Håndstand: 10 minutters leg. 2-3 x +20 sek, og 2 x +40 sek. Omkring halvdelen af gangene jeg sparker op, får jeg balancen uden at flytte hænderne. Når jeg først står der i balance, kan jeg ofte stå der til mine hænder og underarme syrer til (ved omkring 1 min). Den anden halvdel vandrer jeg lidt rundt og kommer måske i balance, eller går bare ned og sparker op igen. Kunne være lækkert med en lidt højere succesrate :) Crossfit i daw. Det var gymnastics, så opvarmning stod på arch og hollow positions, og en del skuldermob. Desuden nogle dynamiske stræk. Herefter: 4 x 20-30 handstand walks. Næsen mod muren. WOD: AMRAP 15 min 50 kb high swings 20kg 25 jumping squats 20kg stang 15 pull ups 3 runder. Mit greb satte fuldstændigt begrænsningen ved swings... Ellers god wod! Denne uge: 3 x crossfit 1 x styrke 1 x beachvolley + lidt pull ups og håndstand hjemme God uge igen!
  5. Vondes log!

    Crossfit i går! Opvarmning: En masse lol Strength: 5 x 5 backsquat: 5 x 50 5 x 60 5 x 70 5 x 70 5 x 70 5 x 70 Ikke så meget juice i benene. WOD: 10 HSPU 1 Hang power clean 50 kg 9 HSPU 2 Hang power clean 50 kg ... osv til 1 HSPU 10 Hang power cleans 50 kg Timecap: 14 min Kørte 50 kg i stedet for 60 i clean. Har aldrig kørt kipping HSPU, og tager ikke mere end 4-5 strict pt, så var nødt til at køre en skaleret box-udgave... Skal have øvet kip! Blev lige præcis færdig på 14 min.
  6. Vondes log!

    Igår og i forgårs var travle så ingen træning bortset fra 3 x 10 pull ups herhjemme... Meeeeh. Crossfit i dag! En masse opvarmning, og derefter "Løfteriet Jackie" 800m løb 50 thrusters 20kg 30 pull ups Tid: 6:28 Pull ups tæt unbroken, 29+1 OK disponeret - skulle muligvis have kørt lidt hårdere på med løb. Thrusters med kort hvil i frontrack efter rep 30. En masse udstrækning. Herefter 2 timers beachvolley.
  7. Vondes log!

    Løfteriet i dag. Var tilmeldt crossfit, men hvis man ikke kommer 15 min før er det først til mølle. Jeg kom 10 min før, og der var holdet fyldt :| Derfor stod den på styrke med Kochen. Opvarmning Row 600-700m Meget lidt stræk. Squat (for Albin) 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 10 x 50 Let, men trætte ben til sidst! Albin var dog ikke helt tilfreds... Derfor: Dips 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 Ret easy, på nær sæt 7-8 som blevet kørt med meget lidt pause. Sidste sæt kørt som sprint mod Kochen! V-ups 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 Håndstand Sammenlagt omkring 3 min op ad væg. 2 x 30-40 sek fri.
  8. Vondes log!

    Træning i dag :) Meget domset efter Fran i fredags. Opvarmning 1000m row: 3:58 Lidt stræk Bænk 10 x 40 10 x 40 6 x 60 6 x 60 6 x 60 6 x 60 DB row 10 x 25 10 x 30 6 x 35 Hver arm selvf Chins 10 4 x BW20 Bwaaah. Dødløft 8 x 60 8 x 60 7 x 80 5 x 90 4 x 100 5 x 100 5 x 100 Tungt, men OK! Skulderpres 10 x 30 10 x 30 4 x 40 6 x 35 6 x 35 Barbel curl 10 x 30 10 x 30 6 x 35 6 x 35 Ring push-ups feet elevated 12 12 God træning, men lidt svag. Denne uge: 2 styrke 2 crossfit 2 beachvolley Det er planen at fortsætte med det program :)
  9. Vondes log!

    Jeg trænede i går! Den stod på crossfit. Strength: 5x5 backsquat 5 x 60 5 x 65 5 x 70 5 x 70 5 x 70 5 RM ligger nok omkring 80 kg pt. WOD: "Fractured Fran" 21-15-9 Thrusters 40kg Pull-ups 2 min pause mellem runder Tid: 6:40 (fratrukket de to 2 min pauser) Kipping pull-ups kørt ret easy unbroken. Men alle thrustersæt blev delt i 3 . De var modbydeligt hårde. Derudover fik jeg cleanet "The Beast"! Idag: 4 x 25 push-ups
  10. Vondes log!

    2 timers beachvolley idag. JA MAND! Derudover kører jeg lidt pull-ups, push-ups og goblet squats (20kg kb) gtg-stil herhjemme nogle af de dage hvor det ikke bliver til Løfteriet. Idag blev det til: 5 x 10 pull-ups 3 x 25 push-ups 3 x 25 goblet squats
  11. Vondes log!

    Igår spillede jeg et par timers beachvolley... Det var lækkert. Idag stod den på crossfit! Strenght / BBG: Split jerk En del teknik med stang og 40 kg 3 x 50 1 x 60 1 x 65 1 x 70 PR Har kun få gange kørt split før... De føltes godt! Der var til mere. WOD: 5 rounds for distance and reps of: :30 Box Step-ups 40 kg i front rack :30 Rest :30 Double KB Clean & Jerk 16kg :30 Rest :30 10m Shuttle Run :30 Rest God WOD. Step-ups blev hårde mod slut!
  12. Vondes log!

    Hej MOL! Jeg vil lave en log. Jeg har faktisk været med på sidelinjen på MOL i mange år, dog meget on and off... Det gælder både OT og logs (STALKER!!1). Logs, fordi det er motiverende at følge andres progression, og OT fordi der er god lol, men også seriøse debatter med lidt mere dybde end så mange andre steder. Det husker jeg i hvert fald at der var engang. Den viden om træning jeg i dag besidder, er også uden tvivl et resultat af MOL. Jeg har styrketrænet i perioder, men er aldrig rigtig blevet stærk . Det skal der selvf laves om på. Jeg er startet op i Løfteriet i Odense, og min træning vil bestå af konventionel styrketræning, crossfit, kettlebell og lidt gymnstics, især i form af håndstandstræning! Derudover spiller jeg beachvolley et par gange om ugen som jeg dog ikke gider logge om i detaljer. Stats: 26 år 180 cm 71 kg Løft (et halvt års tid siden, nok en anelse lavere nu): DL: 135 Squat: 100 Bænk: 90 Pres: 50 Mål til 1. juni 2014: DL: 150 Squat: 115 Bænk: 100 Pres: 60 Fri HSPU Chinup BW+55kg BW: 76 kg Det er de overordnede mål som jeg vil arbejde mod. Der blir dog sikkert tilføjet noget undervejs - måske nogle crossfit benchmarks eller vægtløftningslol. Derudover kommer jeg en dag til at lave en OAC, men der går nok lidt længere tid Træning idag: Warmup: 1000m row: 3:53 Stræk af hams og glutes Airsquats Kb swings og snatches 16 kg Dødløft 10 x 40 8 x 70 8 x 70 5 x 90 5 x 90 5 x 90 Walking lunges 2 x 15 kg DB 4 x 15 meter DB pres 10 x 15 10 x 15 Stepups 8 x 40 8 x 40 Er ikke fan. Men alle squatracks var optaget :( Strict press 5 x 40 5 x 40 5 x 40 BOR 10 x 40 10 x 40 10 x 40 3 runder af: 10 dips 12 v-ups 10 goblet squats 16 kg Roligt tempo. 5 min håndstandsgøjl. Den var ikke god i dag. Fik et par enkelte solide på 20+ sek. Stille og rolig træning efter længere pause. Over and out!
  13. Er blevet forhindret i at deltage i Berlin Halvmarathon her på lørdag. Startnummer sælges til 300 kr. Mvh Kasper
  14. hvad sker der når man ikke får nok proteiner?

    Proteinpulver er en god løsning, fordi 1) aminosyreprofilen er god og 2) det er meget nemt, hurtigt og billigt. Dermed ikke sagt at det er nødvendigt. Jeg mener ikke at du nødvendigvis skal indtage 1,5-2g protein per kg legemsvægt, da dit primære formål med træningen ikke er muskelvækst (så vidt jeg kan forstå). Jeg finder det ikke sandsynligt at du er i protein-underskud ved et indtag på 1g/kg legemsvægt (på trods at dit aktivitetsniveau) hvilket også er den øvre grænse i Sundhedsstyrelsens anbefaling på trods af dit aktivitetsniveau. 1100 kcal er heller ikke meget, selv på træningsfrie dage - du kunne jo skrue det op til 1300 hvorved du også vil tabe dig moderat.
  15. Jeg kunne godt være interesseret :) Men er lige nødt til at finde en forretning og prøve modellen. Umiddelbart passer størrelse og type sko dog ret godt!