kahlua-kalv

Medlemmer
  • Content count

    4,009
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    60

kahlua-kalv last won the day on February 25

kahlua-kalv had the most liked content!

About kahlua-kalv

Contact Methods

  • MSN
    Kahlua-kalv
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Sjælland

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Funktionel styrke, kondition, sundhed, fedttab og muskelvækst

Recent Profile Visitors

5,569 profile views
  1. Got legs?

    Skarpt! Spændende hvad du kan få den hævet til med din nyvundne træningsindsats og formfremgang.
  2. Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Du kan jo tage en mellemvej og kører løbsserier i Zwift.
  3. Got legs?

    Salt og sommersutter? Jeg er ikke super sart, men gad godt nok ikke tage sommercyklen på det her tidspunkt af året. Hvis jeres vintercykler er så ringe, så burde i opgradere dem ;-)
  4. Got legs?

    Ja, det kan et eller andet :-) Skarpe tal iøvrigt! Glæder mig til at komme over 300 igen...
  5. Langt pokker i MOL

    Du ældes...
  6. Nice and clean power building

    nej med den pause, så er det nærmest enkeltstående pas. Hmm, med din træningsbaggrund så er 6*3min med 2min pause i mellem måske lidt hårdt at lægge ude med. Du kan jo arbejde hen mod det. Forslag til træningspas kunne være 6*2 min med 1 min pause - Så kan du lige nå en tur på bænken og være tidseffektiv. Hvis jeg løb ville jeg stå stille i pausen, men tænker roning er mere som cykling, så du kan også bare sætte belastning 30% ned i pausen og ro videre 4*3 minutter med 2 min pause. 10-16*40/20 sekunder med 40s arbejde og 20s 'pause' - kadance på 48 vs 36, men tallene er kun eksempler på opbygning. 10 minutter med 15/15 - 15 sek maks og 15 sek pause. Bare til inspiration. Det afhænger jo også lidt af hvad du har af tid og hvad der ellers skal løftes i stalden. Ellers er det jo som styrketræning - progression, variation, intensitet og vedholdenhed.
  7. Nice and clean power building

    prøvede at finde en sjov duck-meme træningsrelateret... lykkedes ikke rigtig. Fremgangen kunne også skyldes dine chins fredag? Det primer vel neurologisk, så kunne forklare du effektivitetsforbedringen. Tænker i øvrigt nogle af dine intervaller ligger i den høje ende af Vo2 max. Du kunne afveksle med 6*3min ved en bestemt kadance, så der er mere fokus på samlet belastning af pumpeværk og lidt mindre på snittider, hvis du gider...
  8. Langt pokker i MOL

    haha, nej 70 sek opvarmning er lidt stramt. Du kan vel tjekke resultatlisten i løb bagefter og se hvornår watt klinger ud. Det holder de jo ikke særligt længe... Synes 20 minutter FTP test er ok. Den er imo ikke sindsyg hård sammenlignet med alle mulige intervalpas eller anaerob tolerance træning. Så kan du jo også tage en 5 progressiv FTP, selvom resultatet er lidt mere usikkert.
  9. Langt pokker i MOL

    Gider ikke bruge tid på at bakse med skalering... jajo, altså, jeg havde lige en time til at træne og havde kørt intervaller i dagene op til, så med mere motivation og prep. op til løb, så havde jeg givetvis kunne køre med frontgruppen hjem. Mener de kørte med ca 270 watt i snit... Hvis jeg skal køre helt i bund i sådan et løb, så skal jeg sætte mig mere op og tænke restitution ind på forhånd. nå, det er også nemt at skrive, men det var ikke sådan at jeg eksploderede fuldstændig. Men niveauet kan være højt. Kender du Salbo? Synes han træder nogle onde watt, men så lige en resultatliste fra Uno-X hvor han blev 100 ud af 105 i C-gruppen. Nå det bliver også lige anekdotisk nok når jeg ikke kender baggrund for løb/resultat. I virkeligheden kan man jo score sig selv relativ let på Zwiftpower, hvor man kan sammenligne watt, W/kg mm. Hvis du finder løb der er flade, så tænker jeg du ville kunne overraske mange emd en ond spurt til sidst ;)
  10. Langt pokker i MOL

    nå MOL gider ikke loade kurverne...
  11. Langt pokker i MOL

    Detr var ikke så slemt, men 5-10 minutter måtte jeg slippe frontgruppe, og efter 20 minutter måtte jeg slippe gruppe 2, men kom vist op igen... Du kan se grafen her:
  12. Langt pokker i MOL

    jamen, har fået kørt noget vil jeg sige. Opsætning var relativ nem, men tog alligevel lidt tid at rense cykel mm og samle igen. Ipad driller, men Macbook fanger og styrer den fint. Det gør min 1030 også, men lidt mere omstændigt. Dog kan jeg ikke få den til at fange pulssignal, men det er jo nok fordi senderen er kodet/bundet til garmin enhed. Det er heller ikke vildt vigtigt, men ville være smart om jeg ikke behøvede begge units tændt. 1. tur var uden ERG og det var en fucking pain... 1000 gearskift omkring Zurich, det var jeg ikke klar på. Fandt ERG mode og det spiller jo godt (når jeg husker mit nuværende niveau). Har kørt lidt forskelligt og synes det er super til træningspas på 30-60 minutter. Har også kørt lidt længere, men det er lidt ensformigt og jeg dehydrerer jo selvom jeg sidder i frostvejr på altanen (har ikke fået købt ventilator endnu). ERG giver også god struktur og der ligger mange fine forslag til intervalpas. Det er også blevet til et enkelt løb på Zwift hvor jeg fik en fornemmelse af hvad det kræver og hvor sjovt det kan blive. Her var der ikke så mange gearskift pga relativ flad rute, så det funkede godt for mig. Sjovt! angående software, så har jeg kørt en enkelt gang kun med Garmin - kedeligt, men ok effekt. Så har jeg kørt en uge på Zwift (fem pas?) og det er skægt, men jeg har også et par ting der irriterer. Mest at jeg har svært ved at mærke forskel nå jeg drafter, og så er det forstyrrende at man kører ind i de andre hele tiden. Nå, det var gratis at prøve, så vender tilbage med den måned der fulgte med fra Elite. Så har jeg kørt en enkelt gang hos Bkool. De gav mig 3 måneders gratis træning på min 4ugers vouvcher, så det skal jeg dyrke lidt mere. Har kun nået en enkelt træning i ERG og den var fint, omend 'modstanden' var mega-random. Det kunne jeg godt blive hurtig træt af. Skimmede lige deres træningsforslag og de så også fine ud. nå skal spise... vender tilbage med mere fra den virtuelle verden.
  13. Langt pokker i MOL

    Pæne watt :-)
  14. Langt pokker i MOL

    Man kan få decaf som smager nogenlunde ;-) Har du testet lyd/rystelser med underboen? Måske kan han slet ikke høre det? Test det af, så du kan træne hele natten :-)
  15. Langt pokker i MOL

    NVM