kahlua-kalv

Medlemmer
  • Content count

    3,595
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

kahlua-kalv last won the day on December 7 2017

kahlua-kalv had the most liked content!

About kahlua-kalv

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/12/1972

Contact Methods

  • MSN
    Kahlua-kalv
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Sjælland

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Funktionel styrke, kondition, sundhed, fedttab og muskelvækst

Recent Profile Visitors

1,779 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Angående programlægning er den største udfordring vel i virkeligheden at få afstemt ambition og tidsforbrug. Hvad vil du træne efter? Har du klare delmål og slutmål? For ellers bliver programmet jo 'bare' noget generelt. Hvis det er på plads og du kan give et retvisende input til tidsforbrug, så kan du sikkert godt købe et godt program, som kan give en god formfremgang.
  2. Langt pokker i MOL

    Du kan da sagtens logge et købt program! Men tror du det hjælper på motivationen? Kan ikke forestille mig at du ikke har tilstrækkelig styr på det til at lave et ret solidt program. Så svært er det heller ikke.
  3. Langt pokker i MOL

    Fik lige slettet et indlæg af browseren... Prøver igen Utilgivelig stavefejl Ellers fint at få hilst på :-) Det må vi gentage og gerne med lidt kompetitivt islæt på banen. Tak for tilbud om bur!!! Gider du sende den nødvendig info til mig i en PM? Så tager jeg en lås med torsdag og lader lågen blive på Arenaen. Det ville gøre det noget nemmere for mig at få trænet derude noget oftere.
  4. Motion i balance™

    Ja, der mangler vist lidt intensitet i træningen ;-) Spøg til side, så ligger dine km tider fra Frostcup og 1/2 ret tæt. Lidt for tæt? Hvordan var det nu? Var målet en hurtig 5k i år eller husker jeg forkert?
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg ved ikke hvordan man træner nu, men er ret sikker på Lydiard er dømt ude, hvis man tager hele pakken. Jeg trænede selv efter principperne i sen 80 tidlig 90, og i hovedtræk er der meget godt, men der er stadig kommet resultater der peget på Hit over volumen. Tjek fx kapitlet af Henrik Larsen i Running&Sciences af Larsen og Bangsbo (ligger som PDF på KU hjemmeside). Det er svært at finde evidens for at høj volumen skulle kunne rykke atleter mere end intensitet. Anekdoter om enkelte løbere er meget sjove, men fortæller desværre ikke nok om hvad der virker eller ikke virker generelt. Skal vi tage en enkelt alligevel, så virke baneryttere til at være ret godt kørende udendørs. Fik en populærvidenskabelig bog i gave om aldring af en kendt US Coach. Der er nogle fine pointer (med referencer) og budskabet er det samme. Aldersbetinget tilbagegang er større med volumen end intensitet. Nu er cykling og løb jo markant anderledes pga intensitetsforskellen når man ligger på hjul eller er i front, det taktiske spil mm. Ligesom konkurrencetiden også tit er markant længere. Derfor spiller udholdehed, fedtforbrænding og restitution under selve konkurrencen en stor og anderledes rolle end i løb. Jeg tror primært effekten af den lange weekend tur er relateret til udholdenhed, hvor den underliggende faktor er forbrænding (men vi snakker jo stadig om en hæderlig puls. Den er jo ikke under 70%/i zone 5). Derfor giver det god mening med en lang tur, kombineret med intervaller på andre dage. Hvis jeg falder over noget konkret om kapillærer og træning skal jeg nok vende tilbage :-)
  6. Langt pokker i MOL

    Jeg pjækker iøvrigt fra banen i morgen. Har ømme knæ efter idag, er små syg, familiehejs... og skal rejse onsdag. Du må møde op og gøre Mol'boerne stolte ;-)
  7. Langt pokker i MOL

    Jeg tror det bliver svært at finde evidens for at det skulle være en særlig effektiv måde at gøre det på. Når man kigger på eliteløbere på marathon distancen, så er det stadig intensiteten som er mest betydningsfulde for udvikling af formen og som jeg har forstået det gør det samme sig gældende for elitecykling. Det ville også være mærkeligt at en lav intensitet ville 'tvinge' kroppen til at ændre sig på den måde. Det er nok nærmere fire timers ture med højintensitet som er vejen frem :-)
  8. Vejen mod elite cykling

    Godt at du ikke har glemt MOl. HIT er bare super vigtig! Så tror det er en god strategi i år :-) Hvad har du af målsætninger? Det virkede til at sidste sæsons var udformet på en måde som virkede demotiverende mod slutningen? Kan se i søger sponsorer. Prøv HTX og HHX skoler. De bruger relativt mange penge på markedsføring og HTX har 'fået' idræt b som studieretningsfag. Det kunne godt være de ville profilere sig i den sammenhæng.
  9. Langt pokker i MOL

    Jeg kom fem minutter før og spejdede forgæves. No harm, No foul! ;-) har jo fuldt din log et stykke tid og er klar over der kommer grus i maskineriet med mellemrum. Vi når det nok :) Kørte ca 25min opvarmning, 2*3/3min på blå og sort. Longest lab med afsluttende sprint omgang, udskilningsløb og scratch. OK smadret bagefter og ny maks puls på cykel. 181 er jo nogenlunde for en gammel mand :-). Prøver igen søndag!
  10. Langt pokker i MOL

    Cool, men det bliver nok bare ved et kram ;-) Han købte en ny i går. På sigt kunne jeg måske være interesseret i nogle stumper/hjul hvis du vil sælge seperat. Det er ikke noget der haster for mit vedkommende. Lir er godt, men skal lige lære at køre før jeg opgradere mere. Jeg kommer i et sort/orange sæt med roskilde festivallogo. Min bror kører muligvis i samme outfit. Han ser bare lidt tykkere ud ;-) Hedder Rasmus IRL. Ses :-)
  11. Langt pokker i MOL

    Lyder som en god træning :-) Hvaddækker italiensk over?
  12. Langt pokker i MOL

    Stemmer for landevej! Du har godt af noget frisk luft ;-)
  13. Langt pokker i MOL

    Så fik jeg debut på Master 4, med Lars Kure som træner. Det var ret fedt at lege med. Vi var kun dukket tre nye op, så vi fik lov at varme op sammen, køre rulle skift på linjerne og ved barrieren. Derefter intervaller (tre min 80% og tre min roligt). Afsluttende med progressivt derny race. Og så fandt jeg ud af de også træner torsdag, så det er jo dobbelt op på muligheder for at komme i bedre form :-) Næste træning den 26. Glæder mig allerede!!! Angående cykel. Hvis du stadig har noget som du overvejer at sælge, kan du så ikke skrive til mig her (evt. pm) eller på fb https://www.facebook.com/rasmus.mikkelsen.313 eller mms på 4085 5289. Min bror er startet på samme hold og han har kun lånt en ramme. Han kunne godt være interesseret, men vakler lidt mellem en ny Ridley Arena (alu) og brugt.
  14. Langt pokker i MOL

    Minimum 70% af maks puls, hvis det skal kunne påvirke din form, udover udholdenheden.
  15. Langt pokker i MOL

    Jeg ved ikke hvor meget intro der kommer, men vi er vist flere der begynder på hold 4. Det kører fra 14-16 med Lars Kure som træner. Jeg har allerede købt en cykel af en anden, men tak for tilbuddet! Jeg skal hente den mandag, så medmindre der sker noget uforudset er jeg dækket ind med materiel. Det er vist en OK Ridley, med nogle standard Miche hjul.