henrikf

Medlemmer
  • Content count

    151
  • Joined

  • Last visited

About henrikf

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/27/1957

Contact Methods

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Kondition, Styrke og muskelvækst, Vægttab
  1. German Volume Training

    Skulle primært være rettet mod masse. I gang med min første cyklus, og uden at have eksakte målinger (kun spejl), synes jeg det giver god fremgang i massen. Er desuden rimeligt hårdt, og giver en masse doms.
  2. Træningsdagbog - Feedback

    Ok, jeg beklager, selv om det ikke var ment som en reklame. Ville det have været ok at lægge det under køb/salg/bytte ?
  3. Træningsdagbog - Feedback

    Nu er mit formål egentlig ikke at tjene gode penge. Oprindeligt udviklede jeg blot programmet til egen brug, men besluttede så at videreudvikle det så det også var anvendeligt for andre. >Alle os her på MOL ville være ganske interesserede i at kunne eksportere de daglige pas, evt. som en >tekstfil. Som jeg skrev i mit forrige indlæg, ER der mulighed for at eksportere totaler for træninsgspas til en tekstfil, men jeg kan se at der også nok bør være mulighed for at eksportere de enkelte øvelser i passet.
  4. Træningsdagbog - Feedback

    Mange tak for din feedback. Det var nogle inspirerende ideer du kom med, så jeg vil notere dem ned til jeg går i igang med den næste version. P.S. Dagbogen indeholder rent faktisk en export funktion under menuen Generelt->Eksporter træningspas. Det er dog kun totalen for træningspasset der eksporteres, og ikke de enkelte øvelser.
  5. Træningsdagbog - Feedback

    Jeg har for nogle måneder siden udgivet en PC baseret træningsdagbog, som er et resultat af de behov jeg selv har for at kunne følge op på min træning. Jeg har også har fået en del tilbagemeldinger på den, fra folk der dyrker cardio. Da jeg imidlertid selv mener at det der specielt adskiller den fra andre træningsdabøger, er den del der vedrører vægttræning, ville jeg meget gerne have noget feedback på denne del f.eks.: - Er der nogle funktioner der mangler - Er brugervejledningen/on-line hjælpen forståelig - Er programmet svært/let at bruge Hvis der er nogen der vil give mig noget feedback/ris/ros, kan dagbogen downloades fra [Kommercielt link fjernet af Admin] På forhånd tak
  6. DB BP eller smith BP?

    Lige præcist
  7. DB BP eller smith BP?

    Nu træner jeg selv hjemme og har også begrænsede vægte til rådighed. Jeg har løst det ved at køre double conctraction ( 1 1/2 rep ) incline BP. Man kan her løfte bertydeligt mindre end i normal BP. 1 1/2 rep - Hver rep = 1 løft halvt op til der hvor triceps tager over fra brystet (Den halve rep) + 1 normalt løft
  8. Fedtprocent, væskebalance og muskelmasse

    Vil det sige at det ikke er muligt at beregne muskelmasse ud fra vægt, fedt% og væske% ?
  9. Fedtprocent, væskebalance og muskelmasse

    Impedansmåling - udfra hvor godt henholdsvis fedt og væske leder (Så vidt jeg har forstået)
  10. Har lige købt en badevægt der kan måle vægt, fedtprocent og væskebalance. Det der undrer mig er følgende resuyltat af en måling: - Vægt 80,5 kg - Fedtprocent 21,4 - Væskeprocent 58,9 Det vil sige at der kun skulle være 15 kg muskelmasse. Kan dette virkelig passe., eller er der noget jeg har misforstået ? Hvad er den normale muskel masse for en rimeligt veltrænet person der vejer omkring 80 kg ?
  11. Brysttræningen vil ikke bide hvor den skal

    En anden måde at få kontakt med brystet er at køre 1 1/2 rep (Double contraction) dumbell eller barbell press. Øvelsen går ud på først at lave en 1/2 rep, dvs. løfte til det punkt hvor triceps tager over, herefter sænkes stangen hvorefter man laver en normal rep. Fordelen ved denne øvelse er at du i højere grad belaster brystet end tricpes. Jeg har selv i lægere tid kørt denne øvelse med gode resultater. Husk iøvrigt at starte med en moderat vægt. Hvis du regner med at de 1 1/2 rep er lig en rep, er det betydeligt hårdere end at køre konventionelt.
  12. Måling af muskelstørrelse

    >Hvorfor er det i øvrigt så vigtigt? Formålet med træningen ( I hvert fald for mit vedkommende), er at få større muskler, derfor er det meget rart at kunne måle sine resultater. >Hvordan vil du ellers måle det som privat person? Ja, det var jo det der var spørgsmåket. Tænkte på om der var opfundet et eller andet smart (Lavteknisk) apparat der måske kunne gøre det lidt nemmere. Men der har jeg måske en ide til et nyt patent
  13. Måling af muskelstørrelse

    Jeg ville lige høre hvordan i måler størrelsen på en muskel. Jeg synes det virker noget besværligt og upræcist at bruge et målebånd, blandt andet fordi det er svært at få det til at sidde præcist.
  14. Undskyldning fra Projekt Smørhul

    Hvad er det lige projekt smørhul går ud på ? Kan godt se forskellige steder at det er noget med kost.
  15. Begynderguide til Muskelvækst?

    Hvorfor ikke bare give ham linket til fundament programmet i stedet for alt den diskussion. Nu er www.getbig.dk desværre nede lige i øjeblikket, ellers ville jeg selv have sendt det.