henrikf

Medlemmer
  • Content count

    151
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by henrikf

  1. Hej Jeg ville lige høre om det er muligt at omregne i imellem kcal og vægt tab/forøgelse. D.v.s. hvis man for eksempel indtager 500 kcal mindre en dag, så er det lig med et vægttab på xxx kg.
  2. German Volume Training

    Skulle primært være rettet mod masse. I gang med min første cyklus, og uden at have eksakte målinger (kun spejl), synes jeg det giver god fremgang i massen. Er desuden rimeligt hårdt, og giver en masse doms.
  3. Træningsdagbog - Feedback

    Jeg har for nogle måneder siden udgivet en PC baseret træningsdagbog, som er et resultat af de behov jeg selv har for at kunne følge op på min træning. Jeg har også har fået en del tilbagemeldinger på den, fra folk der dyrker cardio. Da jeg imidlertid selv mener at det der specielt adskiller den fra andre træningsdabøger, er den del der vedrører vægttræning, ville jeg meget gerne have noget feedback på denne del f.eks.: - Er der nogle funktioner der mangler - Er brugervejledningen/on-line hjælpen forståelig - Er programmet svært/let at bruge Hvis der er nogen der vil give mig noget feedback/ris/ros, kan dagbogen downloades fra [Kommercielt link fjernet af Admin] På forhånd tak
  4. Træningsdagbog - Feedback

    Ok, jeg beklager, selv om det ikke var ment som en reklame. Ville det have været ok at lægge det under køb/salg/bytte ?
  5. Træningsdagbog - Feedback

    Nu er mit formål egentlig ikke at tjene gode penge. Oprindeligt udviklede jeg blot programmet til egen brug, men besluttede så at videreudvikle det så det også var anvendeligt for andre. >Alle os her på MOL ville være ganske interesserede i at kunne eksportere de daglige pas, evt. som en >tekstfil. Som jeg skrev i mit forrige indlæg, ER der mulighed for at eksportere totaler for træninsgspas til en tekstfil, men jeg kan se at der også nok bør være mulighed for at eksportere de enkelte øvelser i passet.
  6. Træningsdagbog - Feedback

    Mange tak for din feedback. Det var nogle inspirerende ideer du kom med, så jeg vil notere dem ned til jeg går i igang med den næste version. P.S. Dagbogen indeholder rent faktisk en export funktion under menuen Generelt->Eksporter træningspas. Det er dog kun totalen for træningspasset der eksporteres, og ikke de enkelte øvelser.
  7. DB BP eller smith BP?

    Lige præcist
  8. DB BP eller smith BP?

    Nu træner jeg selv hjemme og har også begrænsede vægte til rådighed. Jeg har løst det ved at køre double conctraction ( 1 1/2 rep ) incline BP. Man kan her løfte bertydeligt mindre end i normal BP. 1 1/2 rep - Hver rep = 1 løft halvt op til der hvor triceps tager over fra brystet (Den halve rep) + 1 normalt løft
  9. Har lige købt en badevægt der kan måle vægt, fedtprocent og væskebalance. Det der undrer mig er følgende resuyltat af en måling: - Vægt 80,5 kg - Fedtprocent 21,4 - Væskeprocent 58,9 Det vil sige at der kun skulle være 15 kg muskelmasse. Kan dette virkelig passe., eller er der noget jeg har misforstået ? Hvad er den normale muskel masse for en rimeligt veltrænet person der vejer omkring 80 kg ?
  10. Fedtprocent, væskebalance og muskelmasse

    Vil det sige at det ikke er muligt at beregne muskelmasse ud fra vægt, fedt% og væske% ?
  11. Fedtprocent, væskebalance og muskelmasse

    Impedansmåling - udfra hvor godt henholdsvis fedt og væske leder (Så vidt jeg har forstået)
  12. Brysttræningen vil ikke bide hvor den skal

    En anden måde at få kontakt med brystet er at køre 1 1/2 rep (Double contraction) dumbell eller barbell press. Øvelsen går ud på først at lave en 1/2 rep, dvs. løfte til det punkt hvor triceps tager over, herefter sænkes stangen hvorefter man laver en normal rep. Fordelen ved denne øvelse er at du i højere grad belaster brystet end tricpes. Jeg har selv i lægere tid kørt denne øvelse med gode resultater. Husk iøvrigt at starte med en moderat vægt. Hvis du regner med at de 1 1/2 rep er lig en rep, er det betydeligt hårdere end at køre konventionelt.
  13. Måling af muskelstørrelse

    Jeg ville lige høre hvordan i måler størrelsen på en muskel. Jeg synes det virker noget besværligt og upræcist at bruge et målebånd, blandt andet fordi det er svært at få det til at sidde præcist.
  14. Måling af muskelstørrelse

    >Hvorfor er det i øvrigt så vigtigt? Formålet med træningen ( I hvert fald for mit vedkommende), er at få større muskler, derfor er det meget rart at kunne måle sine resultater. >Hvordan vil du ellers måle det som privat person? Ja, det var jo det der var spørgsmåket. Tænkte på om der var opfundet et eller andet smart (Lavteknisk) apparat der måske kunne gøre det lidt nemmere. Men der har jeg måske en ide til et nyt patent
  15. Undskyldning fra Projekt Smørhul

    Hvad er det lige projekt smørhul går ud på ? Kan godt se forskellige steder at det er noget med kost.
  16. Begynderguide til Muskelvækst?

    Hvorfor ikke bare give ham linket til fundament programmet i stedet for alt den diskussion. Nu er www.getbig.dk desværre nede lige i øjeblikket, ellers ville jeg selv have sendt det.
  17. PC træningsdagbog

    Hej Jeg er netop blevet færdig med den første beta version af en PC baseret træningsdagbog. Den vil kunne bruges til stort set alle sportsgrene og indeholder desuden særlige funktioner til vægttræning. Her ud over kan man registrere oplysninger om vægt, fedtprocent, hvilepuls m.m. Som sagt er der tale om en beta version, så programmet er stadig under udvikling men indeholder alle væsentlige funktioner. Der vil løbende komme opdateringer til programmet, når der er tilføjet nye funktioner. Download og brug af Træningsdagbogen vil være gratis indtil programmet er færdigudviklet. Se nærmere om programmet og download det fra http://www.henrikfrank.dk/ Kommentarer, forslag til forbedringer samt oplysninger om eventuelle fejl i programmet modtages gerne.
  18. PC træningsdagbog

    Beta version 0-0-27 af Træningsdagbogen kan nu downloades fra www.henrikfrank.dk Denne version indeholde følgende ændringer: - Når man opretter et nyt træningspas, er det nu kun aktive ruter/programmer der vises i rullepanelet Rute/Program - Skærmbilledet Øvelse (Opret, ret, Se øvelse) - Statistik fanebladet. Tilføjet mulighed for udsøgning på Program og Vægt - Skærmbilledet Øvelse (Opret, ret, Se øvelse) - Tilføjet nyt faneblad "Udførelse" der giver oversigt over de gange øvelsen har været udført - Skærmbillederne Vægt, Fedtprocent og Helbredsoversigt er nu slået sammen i et enkelt skærmbillede "Vægt og Fedtprocent" hvilket blandt andet give et bedre overblik over udviklingen i vægt og fedtprocent. Det er desuden blevet muligt at registrere sin livvidde. Her ud over er en række mindre fejl blevet rettet.
  19. Fedtprocent - hvad skal den være?

    Jeg kan desværre lige lige huske linket, men mon ikke det skulle være forholdsvist let at Google sig frem til tallene.
  20. Fedtprocent - hvad skal den være?

    K 20-39: 21 - 33 % K 40-59: 23 - 34 % K Over 60: 24 - 36 % M 20-39: 8 - 20 % M 40-59: 9 - 22 % M Over 60: 13 - 25 %
  21. Omregning imellem kcal og vægttab

    Fandt lige selv nedenstående: Det kræver et samlet energiunderskud på 7,4 kcal at forbrænde ét gram fedt. Er dit mål at smide to kg fedt er du derfor nødt til at skabe et energiunderskud på mindst 2.000 g x 7,4 kcal = 14.800 kcal. Sigter du efter et vægttab på fem kg bliver regnestykket 5.000 g x 7,4 kcal = 37.000 kcal og er målet hele 10 kg hedder regnestykket 10.000 g x 7,4 kcal = 74.000 kcal. For at forbrænde de ønskede kg på ti uger er det nødvendigt med et dagligt energiunderskud på enten 14.800 kcal/70 dage = 211 kcal, 37.000 kcal/70 dage = 529 kcal eller 74.000 kcal/70 dage = 1057 kcal
  22. Omregning imellem kcal og vægttab

    Dvs. at der ikke er en eksakt formel hvor man tager højde for vægt, ligevægstindtag, højde m.m. som man kan bruge til beregning af dette ?
  23. Hej Ved ikke om dette eventuelt skulle være postet under Vægttab Jeg har lige købt en tang til måling af fedtprocent. Jeg har fundet 2 beregningsmetoder her på mol: - Durnin & Womersley 4-punkts måling - Jackson & Pollocks 3-punkts måling Jeg ville gerne have fat på formlerne for disse 2 beregninger. Jeg kan se den Java kode der ligger til grund for beregningerne, men nu er jeg ikke helt stiv i java, så hvis nogen skulle kunne henvise til et sted hvor jeg kan finde formlerne, vil det være fint.
  24. Hvad gør jeg herfra?

    Hvorfor ikke ? (ud over at det selvfølgelig binder nogte væske )
  25. Fedttang

    Hej Har hidtil brugt en vægt med indbygget fedtmåler til at måle min fedtprocent. Problemet med den er imidlertid at den er meget påvirket af hvor meget væske man har i kroppen. Jeg vil derfor høre: 1. Når man måler med en fedttang er målingen så påvirket af hvor meget væske man har i kroppen ? 2. Er der nogender kan anbefale en god ikke alt for dyr fedttang ?