Baron Bandit

Medlemmer
  • Content count

    239
  • Joined

  • Last visited

About Baron Bandit

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/07/1977

Contact Methods

  • Website URL
    http://traeningsfysiologerne.dk

Profile Information

  • Sted
    Kbh. Ø
  1. 1 YARD STARE

    Denne her er også ganske interessant: Amino acid supplements and recovery from high-intensity resistance training Cortisolresponset forsvinder næsten fuldstændigt (hvis jeg husker artiklen ret), Test i plasma øges og der er reduceret muskeskade som følge af BCAA supplementering. Kan ikke lige huske mængder, da min adgang fucker op lige nu... I relation til manglende morgenmad kan det jo potentielt godt gøre en forskel over tid
  2. Hver dag er hver dag!

    Naaaaaahhhh, så skulle er curlez max!!
  3. Hver dag er hver dag!

    Lyder lidt som en fail-fortolkning af billede 3 i Gray Cooks functional movement screen. Ideen er at man ikke kan bruge armene til at hjælpe med balancen og er således er herlig måde at reducere risikoen for at belastningen bliver tilstrækkelig til bøffelagtig styrkefremgang. Måske det kan kombineres med nogle bosu'er eller udføres i alverdens retninger. Det må være svært funktionelt for små svømmepiger. Held og lykke med dem! Langt vigtigere: Congratz med bisp!!!
  4. The Log of Fame.

    Du er sq blevet et CF ikon My link
  5. Farmers hideout.

    Der er heldigvis også plads til at gaine et par kg for at kunne matche ham på det der er at skubbe med Klar, parat, SPIS!!!
  6. Er én dag nok til at smadre en hel slankekur?

    En mindre detalje. Glukose og triglycerider er to vidt forskellige ting. Glukose er et kulhydrat mens triglycerider er fedtsyrer. Overordnet set er jeg også rimelig skeptisk angående mange ting i 4HB. Ferris' anbefalinger baserer i høj grad på hvad der har virket for ham, men derfra at overføre det til alle andre er nok liiige at strække den. I hvert fald er der mange som vil blive skuffede hvis de forventer tilsvarende resultater... //BB
  7. styrketräning med blood flow restriction

    TOTALT BB!!!! :4thumbup: :4thumbup:
  8. El Guapo's Trænings log

    Lyder som første skridt i Chris Shugarts Phoenix Theory Tror iøvrigt det er en rigtig god ide at du sætter dig et konkret fedttabs-mål, indeholdende delmål. Ellers er det alt for let at stoppe på halvvejen når det begynder at blive krævende og der kommer dage med dårligt humør og manglende tid og energi.
  9. vejen mod at blive taget ud til dopingtest!

    Jeg synes også jeg oplever gode resultater af myproteins exceed, som ud over bcaa og beta-alanin også indeholder citruline. Selvf kan der fint være en markant placebo, men jeg oplever at kunne holde større volumen med høj intensitet
  10. motionscenter på arbejde

    Som Blackice siger er der ikke nogen dokumentation for at det kan være en økonomisk gevinst. I 2005 var jeg dog med til at lave et stort forskningsprojekt omkring træning og sundhed på arbejdspladsen hos SKAT, hvor vi på baggrund af antal ugentlige tasteslag på deres computertastetur ikke kunne se nedsat produktivitet hos dem der fik tilbud en times ugentlig træning i arbejdstiden. I en ny stor træningsundersøgelse som vi netop er ved at afslutte, rapporterer træningsgruppen større arbejdsglæde og bedre kollegialt sammenhold. De angav at det der virkede mest motiverende var 1) at træningsrummet lå tæt på, 2) at der var mulighed for at træne i gruppe, og først som 3) at der var en instruktør til stede. Disse faktorer skal dog ses i den kontekst vi havde sat træningen op efter, men alligevel spændende. Der vil på et tidspunkt blive offentliggjort en rapport med dette og meget mere på det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljøs hjemmeside, men da vi skal have publiceret data i videnskabelige journaler forinden kan det nok godt trække lidt ud... Den ene virksomhed, Novozymes, har valgt at køre projektet videre, og du kan jo evt kontakte fysioterapeut og sikkerhedsrådgiver Kjeld Bagge, som er en af de drivende kræfter bag denne videreførelse.
  11. Hvordan virker isometrisk træning?

    SAID Specific Adaptations to Imposed Demands
  12. Farmers hideout.

    You had me at hello....!
  13. Farmers hideout.

    Hvorfor får du så ikke trænet mere på arbejdet end du gør? Se DEN lå lige til højrebenet!
  14. Antal set/reps i Turkish Get Up

    TGU er jo en ret kompleks øvelse. Hvis du synes det er svært at håndtere større volumen kan du jo bryde øvelsen ned og fokusere på de dele som er begrænsende for dig rent styrkemæssigt. Jeg tænker eksempelvis på tygliggende til siddende eller lunge-delen. Så kan du jo få nogle flere gentagelser ind i den begrænsende del af øvelsen //BB
  15. Dragon Flags

    Jeg ville nok være lidt påpasselig med at flektere meget i ryggen ved russian twists. Skal man kigge på hvilke bevægelsestyper der er mest risikable mht ryggen, så er kombinationen af fleksion og rotation en klar vinder. Hvis jeg læser mellem linjerne forestiller jeg mig samtidig du har tænkt dig at køre øvelsen med relativt høj belastning (og med så stort bevægeudslag som muligt)? Det er ikke for at male fanden på væggen da der med garanti er mere risikable ting a give sig i kast med i et vægtrum, men det er bare om at være beidst om forholdet mellem risiko og udbytte og træffe sit valg ud hefra. Nogle vil jo slippe helskindet fra at køre over for rødt gennem et helt liv, men baseret på den tid man sparer er det jo et yderst tvivlsomt råd at give til menigmand Personligt ville jeg nok vælge en øvelse i stil med full contact twist med fokus på at holde hofte og skuldre parallelle. Rygsøjlen er her i en mindre risikabel position, da du er stående og holder dig tæt på neutral.