RuneN

Medlemmer
  • Content count

    3,562
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

RuneN last won the day on February 20 2011

RuneN had the most liked content!

About RuneN

  • Rank
    Code monkey
  • Birthday 12/22/1976

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus

Recent Profile Visitors

2,333 profile views
  1. Runes log

    Ja, det er noget nemmere end at skulle "layoute" her i loggen. Men du har helt ret mht. øvelsesnavne - og der mangler også en del øvelser. Der er fx ikke nogen "air squat" uden ekstra vægt, så man er nødt til at bruge fx barbell squat med 0,1 kg. Haha, tak for bomben! Jeg har lige selv bombet din profil og klikket på Follow Takker! Jeg prøver ikke at lade det gå mig alt for meget på og holder øjnene åbne efter jobmuligheder. Har været til en enkelt samtale for kort tid siden, men jeg er ikke sikker på at stillingen lige er mig. Må lige overveje grundigt.. og ikke mindst se om de overhovedet er interesserede
  2. Runes log

    Ikke så meget regelmæssighed i logningen - men jeg har skam fået trænet. Jeg har bare brugt at logge på fitocracy.com, da det er langt nemmere end her. Der har ikke lige været så meget overskud her på det sidste. Arbejdsmiljøet på jobbet er ikke det bedste, så det har suget en del kræfter, selvom der i det mindste ikke er overarbejde mere. Jeg fik prøvet crossfit for første gang i går og det var rigtig fedt og virkelig hårdt. Så det er planen at deltage igen i næste uge - og er ikke i tvivl om at det er effektivt for både styrke og kondition. Ellers har jeg lige booket flybillet til Toulouse, da jeg smutter med to venner ned til Vuelta a España, hvor det er planen at leje cykler og tage turen til toppen af Col de Peyresourde og måske også et par andre bjerge. Det giver mig også en god motivation til at få smidt nogle kilo og komme i bedre cykelform. Min tur op på Galibier var det hårdeste jeg nogensinde har prøvet på en cykel - så ville gerne at det bliver bare marginalt mere fornøjeligt denne gang
  3. Runes log

    Fredag 1/2 Styrketræning Pushups 20 20 15 Chinups 5 @ BW 4 @ BW 3 @ BW 3 @ BW Face pulls 18 @ 45 kg 17 @ 45 kg 16 @ 45 kg Lidt ømhed i skulderen efter firma-fyssen havde givet den en omgang Reverse crunches 15 15 15 Hyperextensions 15 15 15
  4. Runes log

    Mandag 31/1 Styrketræning Roning 1.000 m Pushups 20 15 15 Kettlebell press 14 @ 18 kg 12 @ 18 kg 12 @ 18 kg Face pulls 20 @ 45 kg 18 @ 45 kg 18 @ 45 kg Hyperextensions 15 15 15 Reverse crunches 15 15 15
  5. EQUILIBRIUM

    Bente Klarlund er tilsyneladende ikke helt enig i kronikken. Jeg tænker at nytten af motion trods alt også må afhænge rigtig meget af, hvordan den stress-ramte opfatter det. Personligt føler jeg, at hård træning virker afstressende.. men hvis man som udgangspunkt hader træning, så er nytteværdien nok til at overse. Beleriands betragtninger om at det primært er andres (og i særdeleshed egne) krav, der er udløsende synes jeg lyder meget rigtigt. Jeg har kollegaer, der igennem de sidste 10-12 år konstant har arbejdet 60-70 timer om ugen uden de store problemer. Det kan så give en masse andre problemer end lige stress, når man også har kone og tre små børn.. men det er så en anden historie Jeg har selv haft stress-relaterede symptomer og det har været virkelig ubehageligt. I de perioder, hvor jeg har haft dem, så har jeg arbejdet rigtig mange timer - men det der især har bidraget til stressen har været mine egne forventninger om både at skulle levere varen på mit alm. fuldtidsjob og i mit eget firma, samtidigt med at skulle have overskud til sociale arrangementer, indkøb, at lave aftensmad etc. etc.
  6. EQUILIBRIUM

    Hvad angår motion og stress, så faldt jeg over en interessant artikel forleden: Motion mod stress er katastrofalt Jeg ved dog ikke helt hvor meget jeg giver for konklusionen - jeg er en lille smule allergisk overfor selvudnævnte eksperter..
  7. Runes log

    Tirsdag 22/1 Spinning En time i mit tidligere SATS-center, som stille og roligt bliver mere og mere Fitness World agtig Men timen var i det mindste god
  8. Runes log

    Lørdag 19/1 Styrketræning Push-ups 15 15 15 15 Lidt hurtig kompensation for gårsdagens manglende træning
  9. Runes log

    Fredag 18/1 Styrketræning Push-ups 15 15 15 Band pull-aparts 15 15 15 .. skulle egentlig have trænet langt mere, men havde for ondt i ryggen
  10. Runes log

    Onsdag 16/1 Styrketræning Roning 1.000 m. Push-ups 16 16 12 11 10 Chin-ups 4 3 3 3 Kettlebell press 16 @ 16 kg 10 @ 18 kg 8 @ 20 kg 5 @ 24 kg Hyperextensions 15 15 15 Reverse crunches 15 15 15 Band pull-aparts 15 15 15
  11. EQUILIBRIUM

    Jeg har prøvet akupunktur 3-4 gange, mest i forbindelse med fysbehandling. Jeg synes egentlig ikke selve behandlingen har været ubehagelig, men jeg er også ret kold overfor nåle. Til gengæld har jeg heller ikke kunnet mærke nogen effekt af behandlingen overhovedet. Lige nu har jeg en kiropraktor, der er ekspert i at finde alle mine ømmeste triggerpunkter og trykke på dem til jeg næsten ikke kan trække vejret. Det er virkelig effektivt.. og smertefuldt .. og tillykke med kæresten, eller hvad man nu siger!
  12. Haha, godt klaret! Jeg tror det er en generel disclaimer, det med de to personer. Nogen gange passer det dog (eller også er jeg knapt så ninja-agtig til Ikea-samling) - måtte selv give op for ikke så længe siden Det lyder som en rigtig god plan at holde dig til de lystbetonede aktiviteter og ikke mindst at give dig selv lov til at tage den lidt med ro. Jeg håber du snart får mere energi! Kender alt for godt det med kosten. Har tit ikke overskud til andet end at snuppe en skål havregryn el. lign, når jeg kommer hjem fra træning eller har været sent på jobbet. Her på det sidste har jeg tit smidt en større gryderet sammen, som man de efterfølgende dage bare skal varme op igen. Det synes jeg gør det lidt nemmere at få noget "rigtig" mad om aftenen og hvis man fylder den med godt med grøntsager og kød, så behøver man egentlig ikke noget tilbehør.
  13. Hun er ikke fys, men hun er til gengæld god: Lotte Wilchen
  14. Runes log

    Takker! Dagens træning inden turen går til Hotel Vejlefjord i morgen og overmorgen Lørdag 12/1 Spinning En times spinning med Julie på podiet - alt for længe siden jeg sidst havde kørt med hende! Det var - naturligvis - en virkelig god som altid Var blevet inviteret på VIP-besøg af Julie i Fit & Sund i Egå/Risskov. Det var fint at se centeret, der er stort og lyst og med et stort spinninglokale. Nu hvor SATS er blevet til Fitness World, så kunne det jo være man skulle overveje at skifte. Det ligger ret tæt på mig og kunne være et godt supplement til Seierfitness hvad spinning angår.
  15. Runes log

    Fredag 11/1 Styrketræning (Seierfitness) Chinups 3 3 2 Pushups 15 15 BB bænkpres 15 @ 35 kg 15 @ 45 kg 10 @ 55 kg 8 @ 55 kg Bent-over rows 15 @ 18,5 kg 12 @ 28,5 kg 11 @ 28,5 kg 8 @ 28,5 kg Reverse crunches 15 15 15 Back extensions 15 15 15