Leif Erikson

Medlemmer
  • Content count

    124
  • Joined

  • Last visited

  1. Styrketræning 23 år / 60kg

    Har selv stået i samme situation... ved ikke om nogle af tingene er skrevet før i tråden, men nu skriver jeg lige nogle af de ting der har virket for mig... Mht. styrketræning, vil jeg anbefale dig at du går i gang med et fullbodyprogram.. Jeg kan se at du træner i fitness world, hvis du ikke har lyst til at gå i gang med squat med det samme så brug benpressen. Derudover er der også et apparat, hvor du kan lave chin ups og dips ved hjælp af nogle ekstra kilo støtte. Når du laver de to øvelser, får du udover ryg og bryst også trænet armene(biceps og triceps). Det samme kan selvfølgelig siges om mange andre øvelser, man behøver altså ikke lave en masse isoleringsøvelser for at se armene vokse:) Mht. til mad, så er mælk rigtigt nok godt, derudover kan æg også anbefales.. rigtig god kilde til proteiner. Og søg efter nogle protein shakes opskrifter her på sitet, det er en rigtig god(let) måde at gaine nogle kilo på. Sørg for at spise mindst 5 måltider om dagen. Min erfaring er at man kan "vænne" sig til at spise mere. Held og lykke!
  2. Simpelt 2-split

    Håber der er nogen, der gider at give mig lidt feeback på det her simple program! Jeg laver indtil videre hverken squat eller dødløft, men ønsker gerne forslag til nogle øvelser som kan forbedre programmet. Jeg træner 3 gange om ugen og afsætter cirka en time(+cardio), jeg kan dog sagtens køre det nuværende program igennem på 45min. Jeg kører som hovedregel 3x8. Hvis der er nogen der ligger inde med et godt 2-split program, er de også meget velkomne til at poste det! Dag 1: Ben, ryg og biceps Benpres Calf-press Chin ups Pull-down Bent-over row (håndvægte) Biceps-øvelse (læg og mave) Dag 2: Bryst, skulder og triceps Bænkpres (5x5) Incelin Bænkpres (håndvægte) Dip Military pres lateral raise (håndvægte) Triceps-øvelse (læg og mave)
  3. Forhindre hårtab

    Hej Jeg er kommet i den alder hvor mange mænd begynder at tabe deres hår(20år), jeg er således begyndt at få ret høje tindinger. Jeg kan se på min far og min bror at jeg er genetisk disponeret for hårtab! Jeg kunne så vælge at acceptere som en naturlig udvikling, men jeg har det ret dårligt med at jeg mister mit hår! Mit hår betyder nok alligevel en del for mit selvværd..! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen andre, der har erfaringer med at hindre hårtab. Jeg har på netdoktor.dk læst om to produkter; Reganie og propecia(recept), jeg overvejer om jeg skal købe et af produkterne: http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/mandligthaartab.htm Er der nogen der har erfaringer med nogle af disse produkter? Eller kender til andre metoder for at forhindre hårtab? Eller måske ligefrem få ny hårvækst? På forhånd tak Hilsen Leif den (stadig) lykkelige
  4. Brian Laudrup video compilation 7 mins

    ingen tvivl om at Michael Laudrup havde den flotteste karriere, men på landsholdet spillede Brian aldrig en dårlig kamp, hvorimod Michael ofte ikke levede op til sit potentiale på landsholdet. Brian burde selvfølgelig af sportslige grunde havde spillet i en bedre liga, men rent menneskeligt trivedes han langt bedre i Skotland end han gjorde i f.eks. Italien. Også en ærgelig afslutning Brian fik på sin karriere, den burde være blevet noget længere
  5. Robinho!

    irriterende at jeg ikke kan tage kanal 5 mere.. spillede graver i øvrigt en god kamp? han blev jo skiftet ud til fordel for Robinho rimlig tidligt i kampen..
  6. jarvig 13 - 2006

    Har det på præcis samme måde. Læser dagligt i din log, hver gang jeg er på Mol skal jeg lige ind og se om ikke du har skrevet et eller andet. Synes det vil være super ærligt hvis du stopper loggen. AGV <{POST_SNAPBACK}> samme her.. synes det er utrolig spændende og lærerig læsning
  7. hvor mange reps=størrelse?

    brug søgefunktionen.. emnet har været oppe et utal af gange før men du kunne f.eks. vælge at køre 3*8 og så 5*5 i basisøvelserne
  8. 8 spørgsmål til MOL'erne

    Hey Chris- kan du ikke lige skrive det program, du fandt frem til gerne at ville køre?
  9. full body program

    det kommer du altså ikke langt med, hvis du vil have et godt fullbodyprogram der er masser af glimrende materiale på Internettet der er relevant for dig, prøv at læse noget mere om træning osv. f.eks.http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=233
  10. 8 spørgsmål til MOL'erne

    5*5 giver masse, og er bedst at køre i de lidt mere teknisk krævende øvelser som f.eks. dødløft… men du kan godt vælge at køre 3*8 i bænkpres og husk ikke noget failure træning:pumpin: Hehe, ellers en god lejlighed til at få hilst på underboen Men der er ingen øvelse de kan erstatte dødløft, det er den for god til.. så må også indrømme at jeg ikke lige har erfaring med nogle af de øvelser jeg linker til dig nu: http://www.exrx.net/Lists/ExList/anchor1945210, men prøv at se om ikke nogle af dem her er mere praktiserbare i din situation Men hvis du vil give dig ud i dødløft, skal du lige have teknikken på plads først, den er en del teknisk krævende: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=299 Armene skal være så tæt på kroppen som muligt, om øvelsen kun rammer triceps eller både triceps og brystet afhænger af hvordan man udfører øvelsen… Forenklet: hvis man hænger lodret under udførelsen rammer man kun triceps, men hvis man læner sig lidt forover rammer man også brystet, men hvis du er mere interesseret i det råder jeg dig til at søge noget mere om emnet ja Det ville da være at fortrække, I øvrigt mener jeg at Henning herinde fra ved en del om hjemmetræning, prøv at spørge ham om ikke han har nogle billeder liggende af hans udstyr, det vil sikkert give en del inspiration til hvordan du bedst udnytter dine muligheder http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=441 Man kan ikke skabe mirakler på 5 måneder, men du vil nok kunne få nogle pæne begynder gainsMen programmet jeg forslog i går var nu meget godt, der findes ikke nogle mirakel programmer, det vigtigste er at du træner regelmæssig og så også husker at få kosten med, men tålmodighed er også en dyd… For resten ret vild danser dér, han må have knoklet i lang tid for at få den der styrke joh.. desuden vil jeg forslå dig at blive ved med at læse herind, og læse nogle artikler af TJ på getbig så du kan få lidt mere styr på den teoretiske del af træningen :bookread: , og hvis du på et tidspunkt for lyst og vil ofre lidt penge på det måske begynde at starte i et center
  11. 8 spørgsmål til MOL'erne

    Tror ikke du får de vilde gains med det der program.. det er faktisk ret dårligt jeg har ikke helt overblik over hvilke øvelser du har muligheder for at udføre, men prøver alligevel at vise dig hvordan et træningsprogram med de øvelser du nu engang har mulighed for at lave, kan se ud! 1.dag Squat 5*5 Bænkpres 5*5 Bent oer rowings 5*5 Dips 3*8 Dumbell laterals raises 3*8 Triceps øvelse (hvad der lige er muligt) 3*8 2.dag Dødløft 5*5 Squat 5*5 Bænkpres 5*5 Dumbell Shoulder Press 3*8 Dips 3*8 Biceps curl 3*8 -Du har vel mulighed for dødløft? -Du kan også tilføje nogle mavebøjninger med belastning. -Hvis du har mulighed for at lave Chin ups derhjemme ville jeg også tilføje den til 1.dag -jeg mener her at du skal køre dips som en brystøvelse Du skal ikke se dette som et endegyldigt svar, det er kun et forslag/skitse på hvordan du f.eks. kunne gøre.. du må selvfølgelig selv komme med nogle tilpasninger, tror også du vil få meget inspiration hvis du søger og kigger på hvilke fullbody programmer andre har kørt -er også kommet med forslag til hvilke gentagelser du kan køre med, da jeg ikke helt forstod hvad du mente der -hvis du ikke kan lave 8 gentagelser i dips, kan du køre nogle flere sæt eller lave den mellem to stole.. eller få en til at hjælpe dig (assisted dips) MEN HUSK det er ligeså vigtigt at du SPISER NOK
  12. 8 spørgsmål til MOL'erne

    mange af det du spørger om, kan du også finde svar på ved hjælp af søgemaskinen , tager ikke lang tid :4thumbup: 5. http://www.motion-online.dk/fora/index.php...6&hl=buler&st=0
  13. Billig kakao, hvor?

    der er 3 af de nye mathilde kakaomælk(m. 30% mindre sukker) på tilbud for en 20'er i Super Brugsen :4mewantfood:
  14. Hvad siger i til mit "program"

    du kunne køre noget dips til brystet i dødløft, squat og bænkpres? ville det nok være bedre at køre f.eks. 5*5
  15. Gravesen

    en god og farlig blandning af gal og genial tror faktisk han kan tage en del.. har engang læst at en af de ting der virkelig forbedrede ham, var da han systematisk begyndte at styrketræne og tog også 10-15kg på i sin tid i Everton