RhyMe

Medlemmer
  • Content count

    27
  • Joined

  • Last visited

About RhyMe

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 07/04/1986

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Aabenraa (sønderjylland)
  • Interesser
    Jeg interesserer mig for teknik, elektronik, spil, motion (Når jeg kan tage mig sammen) Film og det øvrige almindelige halløj :)

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Sundhed, vægtab, styrke.
  1. Inspiration til vægttab samt motion

    Hej Allan, Tror selv jeg har været i samme situation som dig, så kan godt følge dig. mht. hvilken rækkefølge der er bedst, så er jeg heller ikke 100% sikker, mener dog at have læst et sted på mol, at det er smartest at træne først og så løbe bagefter. Noget med at kroppen har registreret at den altså skal arbejde og forbrænde på det tidspunkt. Men har også hørt det nedsætter muskelopbygningen, så bruger det selv kun så længe at jeg har små deller endnu. Motivationen skulle jeg selv lede længe efter. Men jeg startede med at placere mit trænings udstyr midt i stuen, så "glemmer" man ikke at bruge det. Jeg fik hængt større og mindre lapper papir op rundt omkring med tekster som "vendepunkt 12-01-08" eller navne på folk folk jeg ikke kan li'. :D Det hjalp hvertfald på mig... Det kan være chefen... En der selv er slank men driller dig med at du er rund.... En der har lagt an på din kæreste. osv.... Men den bedste motivation for mig var en morgen at hoppe på vægten og se der altså manglede 5kg... "det var let" tænkte jeg, og så bliver man hooked. Plus når folk begynder at sige: "Wow, der er da røget lidt kg, er der ik?" Så bare læs lidt rundt herinde, tjek evt "før/efter billeder" tråden. :4thumbup: Toby
  2. Før/efter diæt (billeder)

    Jeg vil da også lige vise det forholdsvis lille fremskridt jeg har lavet i forhold til nogle af jer andre herinde. Men jeg vil gerne sige tak til folk her. Havde jeg ikke haft mol at læse på og se nogle andre menneskers præstationer, så var jeg nok skudt over de 110kg på nuværende tidspunkt... :4mewantfood: I januar var jeg kommet op på de 98kg.... og nu på 87kg Fysisk en lille forskel, men psykisk helt stort!! :4thumbup: Tak til mol og jer allesammen!
  3. Cardio Maskiner

    Nu bruger jeg min ipod til at måle distance og hastigheden når jeg har løbet. Det antal kalorier den siger jeg har forbrændt tror jeg heller ikke på... en tur på 4km med 5.14/km skulle give mig over 300kcal?? :S Men tænker på at købe et pulsur, kan de bedre hitte ud af det med kalorierne? eller er det også noget computerværk som går ud fra en standard beregning? rhyme
  4. Tab 6 kg. på 3 uger

    Heysan, Det er lige sådan noget jeg trængte til at høre :D Efter gymnasiet hvor jeg tog 15kg på i løbet de 3 år, så er jeg begyndt at træne lidt mere, spise "sundere" og drikke mindre. Men jeg har lidt på fornemelsen at når man vil tabe sig, og forblive slank og trimmet, så må man AAAALDRIG mere drikke, spisse pizza eller feste igennem.?! Min kæreste siger min forbrænding falder helt i kælderen en hel uge hvis jeg drikker igennem en weekend, herinde læser jeg at det kræver total livsstil ændring. Folk bliver jo pisse ræd for overhovedet at gå igang. :D Så bottom line, (sig til hvis jeg er helt galt på den) så skal man selvfølgelig have en "sund" livsstil (vitaminer, grøntsager, fedtfattig mad), men hvis man skejer ud en weekend og får smækket x antal kalorier på kroppen, er det så ikke bare at tage 2-3 løbeture i løbet af ugen for at få det af igen? (x = 10fadbamser og de 2franske (for mig uden dressing) + en cocio på tanken)
  5. Er det noget værd?

    100kr på at dem bag bladet sidder på redaktionen og skammer sig over de deler den slags ud!! (eller det burde de) Selvfølgelig kan det godt ske at uret måske er lidt ok, det skal jeg ikke udtale mig om. Men hvis du køber en styrthjelm får du jo heller ikke en harley smidt i nakken?! :D Desuden, hvis man googler "Pulse Sonic Pulsur" så er det kun brugte ure du finder (guloggratis, qxl, baboom etc) et wink måske? En anden ting jeg studser lidt over er, at på et eller andet tidspunkt laver de jo nok en "TEST AF PULSURE" og igen 100kr på at Pulse Sonic Pulsur ikke er med på listen?! Den ville nok ende på sidstepladsen! :P Men må indrømme jeg i 2sek faktisk tænkte på at anskaffe mig bladet, dels pga uret... men jeg smutter op forbi mastersport næste uge istedet.... Hvis nogen herinde prøver det Pulse Sonic Pulsur, så må de meget gerne skrive lidt om det her...
  6. Sådan ser min dag ud....

    Har lige lavet lidt mad til arbejde i morgen.... 2portioner af: 200g kartoffler ~ 120kcal 200g Kylling ~ 200kcal 140g Majs og ærter ~ 110kcal ------------------------------------ 540g Mad ~ 430Kcal. Til morgenmad tar jeg 100g bran flakes. ~360kcal. Så de der 2 portioner ved 11tiden og 14 tiden klokken 17 en dåse tun med en lille dåse gulleroder og ærter. Og til aften 200g Kylling med lidt blandede grøntsager. Lyder det helt i skoven?
  7. Sådan ser min dag ud....

    Jeg prøver nu at få noget tun eller kylling lige inden eller efter træningen...? om det så er godt eller dårligt. hehe
  8. Sådan ser min dag ud....

    Der ringer nogle klokker nu... :) Så hvis jeg bare fordeler de 3-4gange jeg spiser ud på 6-8gange, så burde det gå an?! Lyder egentlig meget fornuftigt, ville også forklare hvorfor jeg kun ser små fremskridt ad gangen (hvilket har fået mig til at falde i den store "fodder saks" et par gange :P) Men er det dumt med den cocio om morgenen der? eller burde jeg drikke noget andet? Tusind tak for svarene indtil videre! Har virkelig hjulpet mig.
  9. Sådan ser min dag ud....

    Det lyder ret rimligt... desværre :D Nu gik jeg bare lidt efter den regnemaskine fra mol, jeg har ikke så meget forstand på hvor meget man forbrænder endnu. Men 3200kcal, hvad er det? middel? Jeg skal nok give den lidt mere gas med styrketræningen og så sætte lidt flere øvelser på. Det med Bacon er surt ja... men hvis de 200g bacon i tern udgør 50% af kcal mængden, så er det vel det værd :)
  10. Sådan ser min dag ud....

    Hej, Jeg regner heller ikke lige med at den er på 5000kcal, tror nærmere det er onkring de 4000kcal. Men tak for svaret, Det vil jeg gøre!
  11. Sådan ser min dag ud....

    Hej, Lige lidt om mig selv til at starte med. Jeg er 21år, 184høj og 94kg tung. Mit energiforbrug ligger på 4700-5000kcal (ud fra mols beregner) Den almindelige hverdag ser nogenlunde sådan ud: (Er Souchef i Jem & Fix) 7:30-8:00, står op og cykler afsted på arbejde( ca 3km (smutter forbi tanken og henter et smurt rundstykke og en cocio)) 8:00-9:00, Spiser mit rundstykke, tjekker mails, tjekker diverse lister for salg etc. Fra klokken 9:00 går det så løs, butikken åbner, der kommer varer, kunder skal have hjælp, varer skal flyttes. Man står fatisk ikke stille før middagstid hvor jeg går ind og spiser 3-4skiver rugbrød. 12:30 er jeg så ude i butikken igen. Og så fortsætter jeg ellers til en 16-19, alt efter hvornår jeg har fri. Hvis jeg har fri klokken 16, så cykler jeg hjem i bad, og ned i byen og handler eller går i sol. Og hvis det er klokken 19 har jeg som regel handlet dagen før, så jeg smutter bare hjem og spiser. I løbet af dagen er jeg selvfølgelig inde og at få noget vand. Det er forskelligt om jeg spiser inden eller efter træning når jeg kommer hjem. Jeg løber 2-3gange om ugen. 6km ca, men prøver altid at løbe lidt længere så jeg kan nå 10km. Jeg styrke træner 30-40min om dagen 4-5gange i ugen ved lav intensitet, altså med en del pauser. Plus at jeg prøver at skære ned på kalorierne. Jeg er ikke den store kok og laver derfor ikke det vilde af mad til mig selv. Ting jeg som regel spiser er: Ravioli (de der pasta ting med "kød" indeni) 540kcal pr gang. + nogle gange lidt dåse ærter, majs, guleroder Glas kartofler m. skinketern og bacon: ca 1000kcal (men er begyndt at skære ned på den møg bacon, den koster næsten 50% af kalorierne og ja, ellers bare nogle skiver rugbrød af og til. 3-4stk af gangen. Uden og at have talt præcis hvor meget jeg indtager, vil jeg skyde på det hele ligger på 2500-3000kcal om dagen. -------------------------------------------------- Mit mål er at smide noget af fedtet, og blive lidt mere markeret. Hvordan er det med mit kcal indtag når jeg træner cardio, styrke? Hvor meget skal jeg spise for ikke at miste for meget muskel? Hvis nogen har andre gode forslag vil jeg meget gerne høre dem også :) Håber i kan bruge det jeg har skrevet, ellers må i lige sige til ;) Tobias
  12. fedttab og styrketræning

    Hej Chris, Din fedtprocent ryger jo længere ned hvis du får større muskler og får forbrændt noget fedt... Så det er der ikke nogen større videnskab i. Så hvis du bare får løftet dine vægte, løbet dine ture og holder øje med hvad du spiser, så går det helt af sig selv. Jeg står selv i situation hvor jeg taber mig meget (fedt) men får bygget nogle muskler op. Og jeg syntes det kører meget fint. :) Rhyme
  13. Fedtprocents vægt

    Hej, Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en fedtprocentsvægt. Kan desværre ikke finde nogen som de har dem i motionscenteret der printer en lille bon ud, men den her kommer tæt på sys jeg. : http://www.sport-tiedje.dk/soehnle/bodybal...comfort_fs5.htm Er det for dyrt? Er der nogen der ved om de er præcise nok eller om jeg burde kigge efter noget andet? Rhyme
  14. Før/efter diæt (billeder)

    Heidt --> du ser også meget yngre ud! rigtig flot. Det har lige givet mig lidt motivation til at løbe en tur nu. :) Håber også at kunne vise sådanne fremskridt snart. Toby
  15. Hej stærke gutter :) har lige købt denne her bænk. http://www.guloggratis.dk/sport/motionsuds...622?bigimages=1 Har ledt lidt efter en brugsanvisning til den, kan nemlig ikke lure wire systemet, og så er der lidt ekstra tilbehør som jeg heller ikke lige kan se hvad er der for ;) Hvis nogen kender modelnavnet eller ved hvor jeg måske kan søge ville det være super. Kan også godt bruge tips til træning med sådan en plads-tyv. vh RhyMe p.s. har søgt på yorks hjemmeside, men kan være jeg har ledt de forkerte steder? :(