Schroinx

Medlemmer
  • Content count

    1,746
  • Joined

  • Last visited

About Schroinx

  • Rank
    Regnbuekriger
  • Birthday 12/08/1977

Profile Information

  • Køn Mand
  • Sted Århus C
  1. Ja. Det afslører både styrke ændring og vægtændring :-D Man kan ikke gemme sig når man har gang i chinsbarren ;-) Så kom dagen hvor at jeg kom igang igen. Jeg har lukket medlemskabet af ÅCF og begyndt i en ny FW omme på Dalgas Ave. I forhold til hvad jeg er er vant til, så det et meget pænt sted. Den gode bestyrer formanede mig også, da jeg stod i min CF hoodie, om ikke at smide med vægtene. Jeg bedyrede at jeg nok skulle være ordenlig og behandle hans udstyr pænt. Det der smideri med vægstagen er også en uskik. Kan man ikke sænke vægten igen kontrolleret, tæller det alligevel ikke som en rep i min bog og så skal man ikke løfte den, men finde en vægt man kan tage.  2/2 Dødløftdag Sjipning: ro 5@1260 Ankelmob: tjek Chins (30): 4433 Dødløft: 8x100 6x110 4x120 6x110 6x100 Læg 4x6 Dips 4x5 Inverted ring rows: - (4x6x50 BOR) Jeg er ikke så svag som frygtet, men kommer nok til at pive som en bette tøs i morgen af doms :-) Jeg ville have indsat et billede, men 0,24 mb? Centret var nu okay, men jeg havde også taget et håndklæde med så jeg ikke svedte på de nye ting. Det værste var dog at lave DL og dips uden kalk. Lortet var ved at glide ud af hænderne på min til sidst. Jeg har glemt at poste et par løbetræninger. Men det tror jeg at jeg lader strava om.
  2. 18/1 Mandag 5k i pace 6 Jeg får stadigvæk løbet lidt med Runaar, selvom at styrketræningen er lidt på pause. Jeg regner dog med at komme afsted i morgen. Det bliver interessant, fordi at jeg har haft fysisk krævende arbejde siden starten af december, men ikke fået trænet så meget. Jeg er lidt spændt på at se hvad det har betydet for styrken. Jeg ved at min udholdenhed er øget og jeg tror også at jeg har mistet noget fedtmasse. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det vil chins'ne vise :-D Pace 5:40 HR170 https://www.strava.com/activities/473168384
  3. Mandagvsrun med Runaar 5k/p6 750 træningspas på Movescount  http://www.movescount.com/members/member6930-Schroinx Pace 5:43 med en god vind i ryggen nede på strandvejen. HR 172, så ikke helt død. Lidt overskud op af bakken, og så gas nede på strandvejen, for at slutte af med en sprint. Fint disponeret. https://www.strava.com/activities/463004287
  4. Lidt årstotaler. Jeg løb 780 km i 2015 og tilbragte 65 timer i boxen, samt lidt mtb og lidt hiking.    http://www.movescount.com/summary#calendar-month=2015-12&move-indices=0(q1)SZ(x)v   https://www.t-nation.com/training/keep-your-chin-up https://www.t-nation.com/training/single-leg-supplements
  5. Nytårscup 5k.   Tiden er vel 28, så ikke imponerende ud fra den flade rute. Jeg runder 749 moves på movescount.   https://www.strava.com/activities/459948636
  6. Juledagsløb fra Skåde og lidt ud langs Giber Å 10k i pace langsomt. HR 156. https://www.strava.com/activities/456057829
  7. Julerun med Runaar Strava sladrer om 6,3k i pace 5:27 / Movesc 5:40 inkl pauser. Maks 193 og snit på 171. Ganske anstændigt. God jul i molland http://www.movescount.com/moves/move87135347
  8. 22/12 Sjipning: ro 5@1245 
 Ankelmob: tjek 
Chins (30): 4443 

Dødløft: 8x100 6x110 6x120 5x30
 
Læg 4x10
 Dips 3x6 
Inverted ring rows: 3x4
 Armbøjninger: - Det blev juletræningen.
  9. Og der her kan ikke gentages for ofte https://www.t-nation.com/training/tip-start-every-workout-with-pull-ups?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=article4197 Og https://www.t-nation.com/training/tip-make-the-bulgarian-split-squat-even-tougher?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=article4169
  10. 16/12 Onsdag med Runaar Jeg er blevet arbejdsramt, eller dvs den moderne daglejer. Så jeg går og arbejde fra 8-4 med fysisk aktivitet. Der har ikke rigtig været overskud til ret meget andet de sidste tre uger. Jeg er komme lidt ud og løbe, som jeg ikke har fået logget herinde. Men selv løbet lider, for der er ikke overskud til ret meget, når man allerede er udmattet og benene og fødderne brokker sig inden man er kommet i gang. Så jeg er glad for at jeg er kommet afsted cirka 2 gange om ugen. Satser på en gang mere i den her uge. I går ville jeg også have været afsted til styrke, men blev ramt af dårlig mave. Det betød nok også lidt for dagens dårlige form. Jeg er simpelthen træt i hver en fiber. Det kan godt mærkes at jeg i mange år ikke har lavet meget andet end at være skrivebordskriger og senere sofakartoffel. Løberiet og styrketræningen er bestemt ikke spildt, men den udholdenhed som mange med fysisk arbejde hele dagen har, jeg har bare ikke. Jeg var ude ved HCS en dag, og de gamle knarke derude spiste mig til morgenmad i udholdenhed, selvom at de var både ældre, svagere, tungere og i dårligere form. Men de havde ti års erfaring/træning. Vildt nok. Jeg skal have bestemt mig for om jeg vil skifte over til det nye FW på Dalgas inden nytår. Rettere, så er der tre muligheder. Der er ÅCF hvor jeg træner nu, men aner ikke hvor svært at det er at komme til i myldertiden. FW ligger på den anden side i gåafstand, men jeg syntes er det er for pænt og der er for mange diskopumpere, da jeg var nede at besøge det. Men der er en del runaar der træner dernede, så socialt kunne det være en fordel. Alternativet til de to er Spartan, også en CF boks som ligger ude ved Søren Frichs Vej, og dermed er nemmere at komme til. Svære valg. Mit largerarbejde har i øvrigt vist mig at en af grundene til at venstre side er så ringe, skyldes at jeg skåner den, som om jeg havde ondt. Det mærker man ikke til dagligt, da man sjældent kommer i yderpositionerne. Men når man skal samle ting og sager op fra gulvethele dagen, så er det tydeligt. Jeg laver et lille drej ud med foden, så jeg aflaster den, i forhold til højre. Så nu prøver jeg at give det opmærksomhed, så jeg så meget som muligt bruger venstre som det dominerene ben, og særligt hvis at jeg skal ned i knæ. Jeg undrer mig lidt over hvornår man får tid til at træne med fuld tid, og fysisk arbejde. Jeg syntes at jeg ofte er udmattet når jeg er færdig, og så er udsigten til at stå i et overfyldt træningslokale ikke så tiltrækkende. Tanken om sofaen er langt stærkere :-) Men på den anden side, så er det heller ikke tiltrækkende at stå tidligere op. Jeg vil give det et forsøg i morgen med at træne efter arbejde. Og den der træthed må da forsvinde, når kroppen vænner sig til belastningen. 104 ved en aftenvejning, så det er nok 102 på tomme depoter ved en morgenvejning. Ikke nogen katastrofe, men i den høje ende. Men jeg tror at det er i gang med at ændre sig igen, med det her arbejde... https://www.strava.com/activities/451264967
  11. 25/11 Pace med Runaar https://www.strava.com/activities/439297458 HR 168 i pace 5:56. Det er alt for højt. Desuden brokker knæene sig gevaldigt med masser af ømhed når jeg går på trapper. Men ikke noget at mærke til det på turen. Og det der arbejde tager sq min tid.... :-P Men afsted er jeg kommet, selvom at jeg ikke tror at der er meget energi til at tage ned og træne i morgen. Måske lørdag....
  12. 25/11 Dødløftdag Sjipning: ro 5@1275
Ankelmob: tjek
Chins (30): 3333

Dødløft: 6x100 6x110 6x120 6x120

Læg 4x10 
Dips 3x6
Inverted ring rows: 3x4
Armbøjninger: - EntenPistols hjælpeøvelse
:Lounges:Prowler:Farmer: 3x40m x2x48kb
  13. 23/11 Løb med runaar Ur i stykker. https://www.strava.com/activities/439370499
  14. 20/11 Squatdag Roning: 5@1290 Chins: 4444Ankelmob: TjekSingle leg squat: 4x8 Bænkpres: 4x4x70Mave/hofteøv: - Inverted rows: 4x4Hofte v: -Military: -Farmer: 4x 50m x 2x48kb
  15. 13/11 Restitution 5k i pace 7:30 med puls 150. Min puls er stadigvæk 5-10 slag for høj... Hvis det fortsætter ender det med at jeg bliver nød til at gå til doktoren. https://www.strava.com/activities/431953469