Jimbo

Medlemmer
  • Content count

    432
  • Joined

  • Last visited

About Jimbo

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/04/1986

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    København NV
  1. Hvordan føles en fibersprængning?

    Her dagen efter mærker jeg det meget tydeligt ved vandrette presseøvelser(hvilket jeg så stoppede med), men mærker det kun meget lidt udenfor træning. Måske er det ikke så seriøst, men en uges pause og langsom optrapning som du nævner er nok fornuftigt.
  2. Hej alle! Jeg har haft en periode på nogle uger hvor jeg har bænkpresset mere end sædvanligt, og for 1½ uge siden oplevede jeg i løbet af et sæt i bunden af presset en fornemmelse af noget blev revet over i min venstre brystmuskel og en "varm" fornemmelse spredte sig i den side. Det var ikke sådan at jeg mistede alt kontrol over stangen og jeg lavede også mit sæt færdigt. Næste træningspas tog jeg 10kg af og arbejdede med samme progression op igen til i dag hvor jeg kom op på samme vægt og igen på det sidste sæt oplevede jeg det samme dog denne gang mere intenst og jeg rackede stangen med det samme. Men hvad dælen er det? Lyder det som en form for fibersprængning eller..? På forhånd tak for jeres input.
  3. Computer Program

    Excel
  4. Smerte i håndled efter squat

    Jeg bryder mig ikke helt så meget om at stå med hænderne vildt bredt. Synes man mister lidt evne til at spænde op i skuldre og ryg, men det er måske smag og behag. Noget andet du kan prøve,ville være at holde på stangen uden tommelfinger, dvs. alle fem fingre på oversiden af stangen og samtidig sørge for at holde dine håndled lige og ikke lade hænderne bøje bagover.
  5. Hånden på hjertet

    Udmærket skulderparti, dude Det er lidt svært at se resten ordentligt.
  6. Fullbody eller?

    I forhold til at opnå hvad? Du har ingenting skrevet om mål og forudsætninger. Der er rimelig stor forskel på spørgsmål om programlægning alt efter om du træner for øget styrke, større muskelmasse, en eller anden form for genoptræning etc. Selvom folk der læste dit første indlæg(som iøvrigt ikke indeholder noget spørgsmål) og antog det var angående muskelvæskt så kræver det jo stadig en indsigt i din nuværende form og om du er fuldstændig begynder eller ej.
  7. Hånden på hjertet

    Din squat er godt nok imponerende ift. dine andre løft på trods af tekniske problemer. Jeg har det sgu lige omvendt. Dit valg af program kan jeg iøvrigt kun klappe i hænderne af, måske er jeg lidt skeptisk overfor at blande så meget løb ind(når distancerne øges vil det jo blive en del km), men du kan vel mærke hvis det ene beynder at kompromittere det andet og justere som nødvendigt.
  8. Tag-på-kur

    1. Du kan ikke konkludere noget omkring sødmælk ud fra den artikel. Jeg er også skeptisk omkring at læse artikler fra et site der prøver at prakke folk produkter på ved samme ombæring, OG deres yngste henvisninger er fra 1980. 2. Det er et spørgsmål om tilvænning. At du ikke kan drikke en liter mælk om dagen er ikke særlig afgørende, jeg drikker og har i en længere periode drukket 4-5l mælk om dagen, og jeg har iøvrigt ikke hudproblemer. 3. Det ville også være fint, men pigen kan jo tilsyneladende ikke spise nok når hun prøver på det => flydende kalorier er et forsøg værd.
  9. Tag-på-kur

    Hvorfor er det at folk begynder at snakke om en sødmælksKUR fordi Nikolajknude anbefaler trådstarter at øge sit energiindtag med i første omgang en liter sødmælk om dagen uden at ændre på det hun iøvrigt spiser? Flydende kalorier er nemmere at få ned for de fleste så hvis pigen ikke lider af laktoseintolerans eller andet godt hvad er så problemet?
  10. Træning på vegetarkost?

    Det kræver lidt omtanke at få de essentielle aminosyrer fra vegetabilske proteinkilder. Soya, boghvede og enkelte andre indeholder vist alle de essentielle aminosyrer. Du kunne måske overveje at bruge penge på noget proteinpulver som tilskud.
  11. Conscience - HSF Styrkeløft

    Så stævnet via livestream. De to første squat forsøg så dælme sikre ud så jeg var nærmest overbevist om du ville nappe det tredje forsøg også, ærgeligt. Men synes sgu stadig det var imponerende! Tillykke med rekorderne
  12. Skal jeg starte blødere ud?

    Rippetoes programmer beskrives ikke af ham selv som bodybuilding-programmer men som styrkeprogrammer(ikke styrkeløft-programmer) til nybegyndere og intermediære løftere. Han pointerer at styrkefremgang sker i størst omfang under et solidt kalorieoverskud hvilket også vil medføre en øgning af muskelmasse, men det i sig selv gør det ikke til et BB-program. @xjyden: blander du måske Mark Rippetoe og Bill Starr sammen? Bill Starr har lavet programmer rettet mod amerikansk fodbod. Rippetoe er som sådan ikke rettet mod en specifik sportsgren. @trådstarter: du kan ikke måle din styrkefremgang hvis du ikke løfter hver enkelt rep helt alene, en spotter bør reelt kun røre stangen på den sidste rep og kun hvis nødvendigt. Derudover, hvis du ikke køre med samme vægt i alle 5 worksets men arbejder dig op til et topsæt(som du gør?) så er min beskedne holdning at 85% er højt at starte. Hvis du ved hvilken vægt du skal ramme i topsættet så tror jeg det er mere fordelagtigt at fordele springene så ligeligt som muligt fra din startvægt og op til topsættet.
  13. Hvilken kampsport

    Meget enig i ovenstående. At gå til MMA vil heller ikke være helt ved siden af.
  14. Styrkenedgang

    Tak til jer begge for svar. Det skal lige siges med det samme at det bestemt ikke er målet at træne til failure, men det sker jo en gang imellem alligevel. Jeg tager begge jeres svar til efterretning og ser tiden an, æder rigeligt og har jeg samme dårlige fornemmelse efter næste uge, bliver det deload. @Droopy: Jeg kan ikke huske at jeg har hørt udtrykket sattelitceller før men første googlesøgning frembragte noget rimelig interessant læsestof. Tak for det!
  15. Styrkenedgang

    Halløj MOL I december startede jeg efter lang tid uden yderligere styrkeøgning på nedenstående meget simple program: THE POWER ROUTINE by Bill Starr DAY 1 - HEAVY DAY Intensity in all lifts: 35% 70% 80% 90% 100% Squat 5x5 Bench 5x5 Power Clean 5x5 + support exercises DAY 2 - LIGHT DAY Squat 5x5 (35% 70% 80% 80% 80%) Overhead/Push Press 5x5 (Ramp up to a top set of five with 60-70% the weight used on mondays bench.) High Pulls 4x5 + support exercises DAY 3 - MEDIUM DAY All lifts: 35% 70% 80% 90% 102,5% 80% Squat 4x5 + 1x3 + 1x8 Bench 4x5 + 1x3 + 1x8 Power Clean 4x5 + 1x3 + support exercises Mine startvægte var beskedne(sq:95kg, bp:95kg, pc:60kg), men oplevede meget hurtigt øget styrke og det var jo fedt. I starten af februar begyndte jeg til amerikansk fodbold hvilket det første stykke tid ikke var så hårdt at det gik ud over min styrketræning. I midten af marts deloadede jeg i squat efter at have misset 5x117,5kg(min tidligere 1rm var på 120kg) to gange, men så lige pludselig i starten af april bliver football træningen intensiveret og jeg oplever en uge hvor jeg lige pludselig ikke kan squatte mere end 2x100kg og bænke 4x90kg. Jeg var stadig rolig her, og ser tiden an. Bænkpres styrken kom relativt hurtigt op igen men i squat failede jeg igår på 5x115kg(fik 4reps) og ingen af de foregående ugers topsæt havde jeg noget som helst form for overskud. Jeg fik nogenlunde samtidig med at styrken dykkede et rimelig ømt håndled ved powercleans hvilket gjorde jeg skiftede den ud, med dødløft 2x om ugen. Er det for meget dødløft? Jeg er begyndt at hælde meget forover i squat når det bliver tungt a la goodmorning squat. En anden faktor er at min vægt har stået stille de sidste knap 1½ måned, efter en øgning på ca. 10kg fra nytår af(~85kg til ~95kg). Kan det være en del af problemet? Jeg blev iøvrigt "forbudt" af min øjenlæge at spille football i forrige uge så det kommer ikke til at spille en rolle videre i programmet... men hvad gør jeg? Skal jeg bare være tålmodig? Deloade? Skrue ned for dødløften?