Dochylle

Medlemmer
  • Content count

    689
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Dochylle last won the day on May 26 2016

Dochylle had the most liked content!

About Dochylle

  • Rank
    Oly. Crossfit. 5x5. thats it.
  • Birthday 02/21/1974

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Tokyo

Recent Profile Visitors

902 profile views
  1. Nice and clean power building

    Hej BlackIce, gode dybe benbøj...og tunge! Vi trænede sammen et par gange i LiVK for en 4-5-6 år siden. Jeg overvejer at flytte tilbage til området efter år i udlandet - bruger du stadig LiVK? Hvis du gør, hvordan er miljøet og faciliteterne der? Det ser ikke ud til deres hjemmeside er opdateret, og der var en masse snak om at flytte lokaler, men det ser ikke ud til at være tilfældet. Any thoughts? pftak, Jacob
  2. Godt tip til folk med skader!

    Enig, og hørte en podcast med nogle af de her frelste (men ret grundige og uddannede) i paleo/LCHF/crossfit verdenen vil lige prøve at finde det igen. Nuvel han fortalte at han forskede i EMS for den amerikanske hær og at han selv brugte det eksperimentielle udstyr, at det virkede fantastisk men var så smertefuldt at han ikke kunne se det i almindeligt brug. Rent muskelfysiologisk giver det vel god mening også (i hvert fald ved relevante stræmstyrker) Jakob?
  3. Blodprøver - hvad er interessant?

    Nej. Forebyggelse handler om at undgå problemer, feks lad være med at ryge, dyrk motion, spis sundt osv osv. Du behøver ikke at foretage nogen undersøgelser for at undgå at ryge (feks). Hvis du først HAR fået konstateret "problemer" feks højt blodtryk, er der ikke længere tale om undersøgelse, men behandling i en eller anden forstand. Det kan stadig være at dyrke motion, men nu forebygger du ikke længere et problem, for problemet er der allerede. Statistisk set burde alt sådan set være "i orden". Du bør stadig forebygge at problemer opstår. Dykr motion, sov godt, spis sundt osv osv. Det er også svært, og som du sikkert ved er der ingen sandhed om kost, motion, helbred osv. Igen det mest sandsynlige er, at prøver ikke vil vise noget, medmindre der er noget helt specifikt du går efter, som du af den ene eller anden grund har en begrundet mistanke om skulle være skæv. Men har du det er det jo netop en anden sag, som nævnt, end at trække vod bare fordi. Pointen er ikke at det er ubrugeligt, men at det er ikke noget det offentlige betaler for. Her hvor jeg bor er det som sagt obligatorisk, men betales af arbejdsgiveren. Om det er fornuftigt og hvem der i sidste ende betaler er selvfølgelig en anden snak, men det er ikke noget man bare kan gå ned og trække på det offentliges regning. Jeg ved ikke om jeg må nævne navne så hvis jeg får klø af MZ så rundstykk rundstykk. Der er firmaer der lever af at lave undersøgelser feks lægernes testcenter eller lægernes sundhedscenter laver præcis det. Der er sikkert også andre.
  4. Blodprøver - hvad er interessant?

    I Danmark har vi et sundhedsvæsen der behandler og forebygger når der er rimelig evidens for at forebygge. Sundhedsvæsenet er ikke beregnet til at "lige nappe et par forebyggende blodprøver bare fordi". Det er dyrt og meningsløst fordi det er en formålsløs søgen. I Japan hvor jeg bor er det lovpligtigt med udvidede helbredsundersøgelser for alle i arbejde, hvilket er fuldstændig hovedløst. Alle de gange det er undersøgt (i DK i hvert fald) er der fundet endog meget lille evidens for at det rent faktisk redder liv ud fra en samfundsbetragtning. Hvis du har en venlig læge, og det har de fleste dog trods alt, tager han vel dit blodtryk, og måske har han en kolesterolmåler baseret på fingerpriktest, og så skal han vistnok nu stille en række spørgsmål om risikofaktorer. Medmindre du har en arvelig sygdom i familien eller risikofaktorer, såsom rygning, overvægt osv osv er du ikke "et job" for den praktiserende læge, sålænge du kun er 35. Det er en rigtig god ide at tage din sundhed i egen hånd. Så gør det, sæt dig ind i sagerne, og så gå lige til et af de private firmaer og host op af din egen lomme, istedet for at belaste andre (altså sundhedsvæsenet og lægens tid). Det koster sikkert kun en 2-4000 kr, så får du syn for sagen. Blodprøverne udgår vel en 3-1500kr af det, afhængig af hvad du lige har lyst til.
  5. LCHF kost

    Nina2567 prøv madbanditten.dk en rigtig god blog med en masse opskrifter hendes opskrifter er LCHF med en del paleo, ret nemt at gå til. Hendes bøger er overraskende gode. Og så lige en til JSC, bare fordi jeg savner at drikke nescafe og spise chokolade med ham: min søster har tabt sig 12 kg på 3-5 mdr på LCHF uden det store besvær. Har selv gået fra 12 til 7% fedt på LCHF. Men dog ligeså nemt taget det på igen (det var dog efter jeg smed caaaarbs i kosten)
  6. solgt

    SOLGT
  7. Five fingers etc

    Startede med at løbe i Sprint for et års tid siden, og fik KomodoSport for et par måneder siden. Mange gange bedre end sprint, både følelsen indvendigt samt sålens affjedring. Har så også et par Bikila LS som er endnu blødere, men af en eller anden grund giver mig vabler når jeg løber (det gør KomodoSport også bare ik så meget). bikilaLS ER blødere at løbe i, men om det gør en forskel er vist en smagssag. Bruger KomodoSport til al træning - Squat, dødløft, OL løft (dog suppl m OL sko) Box jump , sjipning og korte løbeture. Bruger BikilaLS til alle deciederede løbeture. Det er nok ren luksus, begge sko kan snildt bruges til begge dele, dog er KomodoSPort lidt nemmere pga velcrolukningen. Jeg vil ikke afvise jeg prøver Newton eller andre forfodssko på et tidspunkt, men jeg tror ikke jeg nogen sinde vender tilbage til hælløb.
  8. Vil du sælge bænken alene? Jeg er interesseret, men har de andre ting,
  9. Fiverfingers

    Jeg har løbet efterhånden i en del år, men aldrig rigtigt taget sporten til mig. Fik voldsom skinnebensbetændelse i et par dårlige sko, som jeg døjede med et par år. Skiftede så til Asics Gel Kayano som jeg elskede (og stadig elsker). Jeg har det fint på distancer op til 15K, har aldrig løbet langt. Har altid døjet med at mine stænger føltes enormt tunge, og jeg synes at jeg fik smågener fra mine knæ. Det var helt klart en følelse af, at jeg landede for tungt på hæl-skinneben-knæ. Det blev bedre efter jeg oppede min skridtfrekvens til 180 (løb med metronome). Så forsøgte jeg at tage skoene af en sommerdag sidste eller forrige år. Det var fænomenalt. Jeg fløj gennem luften (eller i hvert fald hen over asfalten). Siden købte jeg et par Sprint og har stort set kun løbet i fivefingers, også i sne og is. Alle gener i form af skinnebensirritation, knæsmerter osv er pist forsvundet. Pist forsvundet. Der er ingen tvivl om det er hårdt for akillessenen og for lægmuskulaturen, men det trænes rimelig nemt op, hvis man lytter lidt til kroppens signaler. Selv har jeg løbet fuld distance fra dag 1. Nu kan jeg mærke lidt smerter fra anklerne, så der er helt klart en hårdere belastning der. Til gengæld løber jeg hurtigere end før, og det føles noget nemmere. Stadig er hæl-løb så indgroet jeg skal huske på at løbe forfods. Nu er mine Kayano forvist til ture en gang i mellem. Til gengæld bruger jeg altid sko i skoven, fordi jeg synes det er ubehageligt at løbe i fivefingers på for ujævnt underlag. Har for nylig skifte til Komodo til crossfit og VL, men bruger dem også til løb. De er 1000 gange bedre end Sprint - dels fordi sålen er langt bedre at løbe på, men også fordi overdelen dækker bedre og er meget blødere. Nu afventer jeg bare mine Bikila LS fra USA - hvor de i parantes bemærket sælger til 50% af prisen i DK :4thumbup:
  10. Fitness Bike

    Billeder?
  11. Træningslog til Mac

    Hey, Jeg har løbet med Garmin 305 og 310 igennem de seneste år og logger løb og cykling i Garmins programmer eller Garminconnect. Samtidig har jeg sideløbende trænet Crossfit, KBs, alm VL, svømning, klatring og hvad jeg nu lige havde lyst til. Jeg leder efter et program til at kombinere alle disse oplysninger, er der nogen der kender et (til Mac OS 10.6). Jeg har trawlet nettet, men ikke fundet noget. Alle garmins programmer er kun gode til GPS data, og det mest brugte til mac RubiTRack er også kun til GPS data eller cardio. Jeg vil have et program som RubiTrack som også kan håndtere 5x5pullups og KB Turkish Get ups, samt 500 svømning eller 1 times Yoga. Det skal jo bare kunne håndtere at man opretter egne sportsgrene (synkronisere med central database) samt egne øvelser, og håndtere sæt og reps. Og jeg gider netop ikke MoL logge eller lignende fordi jeg vil kunne få oversigter og sammentællinger, hvilket MoL loggen ikke giver... Nogen forslag?????? Alternativt må jeg jo bede Rubitracks indføre disse tweaks. Pftak
  12. Fra heelstriker til forfodsløber.

    Jeg stiller op i koret, efter jeg for et års tid siden løb et par km på bare tæer bare for at prøve det, har jeg stort set ikke set mig tilbage. Jeg løber både i 5fingers og i alm løbesko. Min løbeteknik er mærkbart forbedret efter jeg er begyndt med forfodsløb (selvom jeg hælløber i alm sko), jeg løber længere og hurtigere. Og efter kun ganske få ture løb jeg lige langt i 5fingers eller alm sko. Al smerte fra skinneben forsvandt som ved et trylleslag da jeg begyndte med barfodsløb. Hep hey. For øvrigt støtte kan jeg varmt anbefale Morten Jensen fra Hillerød Fys og træningscenter, han er selv forfodsløber og kan købes til (grundig) biomekanisk undersøgelse og rådgivning, samt videooptagelse af en egen løb.
  13. Hvorfor bruger man BMI til videnskaben?

    Man bruger BMI fordi det ikke er helt ringe, og fordi alle andre bruger det ;-) Det handler primært om at sortere de helt tynde fra, sekundært de svært overvægtige, og til det formål er BMI ganske udmærket
  14. Prednisolon

    Jeg forstår ikke helt; hvad får dig til at tro at Prednisolon overhovedet vil have en effekt på din skade? Jeg finder det lidt svært at tro det skulle være lægeordineret (OK, måske du kender en læge der vil ordinere det), for enten har du ikke ikke forklaret hvad det er din skade/dit problem er, eller også er du helt galt afmarcheret?