Dochylle

Medlemmer
  • Content count

    689
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Dochylle last won the day on May 26 2016

Dochylle had the most liked content!

About Dochylle

  • Rank
    Oly. Crossfit. 5x5. thats it.
  • Birthday 02/21/1974

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Tokyo

Recent Profile Visitors

773 profile views
  1. Doktorens log

    Fedt link til BFR - må læse og prøve engang. Jakob - for vildt med dine Hip Thrusts med 200+ kg... jeg ligger og liiiider med 70kg :-( Men er nu i DK igen, og lige pt uden træningsbox, og NN har ingen squat rack i vores GloboGym træningssal, meen en stang og en bænk er der da, så HT i en snæver håndevending :-D
  2. Doktorens log

    Jeg forstår - gode forklaringer. Må naturligvis ud og købe den der hip thrust anordning, Contrera har udviklet. Jeg går ud fra du allerede har en?
  3. Doktorens log

    I øvrigt lækker artikel du linkede til der... Må nok prøve at inkludere HT ind mellem Oly squats og dødløft :-) Er det så glute bridge du laver i pausen i toppen af dine HT?
  4. Doktorens log

    Jamen...bliver jeg stærkere, bliver min squat stærkere, og vigtigere endnu bliver min snatch stærkere? Eller får jeg bare en større popo? Ikke at skwatbooty er til at foragte, men kan jeg bruge den til noget? Jeg kan selvfølgelig godt se det store problem med mange vægtskiver. Det er dog ikke et issue jeg har til daglig, det med de mange skiver...
  5. Doktorens log

    Hey Jakob, sælg mig lige dine hip thrusts? Kan de bruges til noget? Er det en (gyyys!!!) funktionel øvelse, mao kan jeg overføre den til skwats?
  6. Doktorens log

    http://beyondthewhiteboard.com/members/118329 (fungerer som database over træning samt logger/tracker og beregner niveau sammenlignet med andre) Undskyld Jacob for logjacking
  7. Doktorens log

    Det er vel heller ingen naturlov at det skal gøres med benene strakte i 90 grader. Bare 90-100 grader i hoften, let bøjede knæ (altså en slags tucked) er sgu hårdt nok, synes jeg...
  8. Doktorens log

    Jacob Rope climbs rule. Hvis du kan lave dem i Lsit, så vi ljeg gerne se video, Dang det er svært. Har du prøvet RC med en lille Medicine Ball holdt mellem fødderne, det giver god Core activering som hjælper, og den behøver ikke være tung
  9. Doktorens log

    Super med IF, det fungerede super for mig, desværre faldt mit hår af, så jeg stoppede. Desuden vil jeg gerne tage lidt på, der er IF ik såå god. Det sagt fungerer det fantastisk at der ikke er et ugentligt cheat meal, men at efter hver fasteperiode kan man spise fra. Jeg tabte mig nemt og kom på BF%8-9 med IF. Den der prowler, hvilket underlag kører du på? Vi har trækslæder i min box, men underlaget er gummi, så bare det at trække 50kg er urimeligt hårdt. Drømmer om en prowler når jeg kommer til DK, men ved ikke om man kan bruge den på asfalt eller om det larmer for meget? Kører I på kunstgræs?
  10. Doktorens log

    Altid godt at læse Doc. Sprint bider hårdt som suppl til den anden træning. Er tilbage på sprint efter bilat fiber. Nammenam 1 gang / uge. Glæder mig til at høre når du har lidt dig igennem cardiocode. Og så må jeg få fingrene i en comp KB til mine små fingre :-D
  11. Nice and clean power building

    Hej BlackIce, gode dybe benbøj...og tunge! Vi trænede sammen et par gange i LiVK for en 4-5-6 år siden. Jeg overvejer at flytte tilbage til området efter år i udlandet - bruger du stadig LiVK? Hvis du gør, hvordan er miljøet og faciliteterne der? Det ser ikke ud til deres hjemmeside er opdateret, og der var en masse snak om at flytte lokaler, men det ser ikke ud til at være tilfældet. Any thoughts? pftak, Jacob
  12. Doktorens log

    Jakob, jeg har læst din gamle KB kumpan Kenneth Jays nye bog http://www.cardiocode.dk/book/index.html, hvor tesen dybest set er styrketræning m valsalva (fx squats) øger myocardietykkelsen men reducerer CO, hvorimod cardio (interval) øger LV volumen og CO, og som følge deraf er sundt (hvor uændret/reduceret CO og øget LV vægtykkelse er ondt). Ergo stop m styrke og løb løb løb. Jeg ville egentlig gerne høre din holdning? Hvis tesen holder giver det jo menig at squats (osv osv) potentielt øger BT mens cardio reducerer - hvilket når man har hypertension i familien og er presset på CPRnummeret er ret væsentligt. Any thoughts?
  13. Doktorens log

    Hej Jakob, hvor højt svinger du? Synes at Oldskool russisk er ret lavt mens nuskool Crossfit er latterligt højt. Svinger du til horisontal?
  14. Doktorens log

    Jakob Fy for H...det gør ondt i kroppen at læse om alle de tunge KBs. Vi har en 48er jeg kæmper med en gang imellem, jeg bliver søvnløs ved tanken om 56 el 68. Jeezzz. Hvor køber du dem i øvrigt, bare a nysgerrighed, MAO hvem laver dem? Snatchede 32 her til morgen, første gang med 32er i flere år (OK har ikke prøvet) men blev mindet om hvor god og simpel træning kan være med et par KBs.