Memnoch_dk

Medlemmer
  • Content count

    79
  • Joined

  • Last visited

About Memnoch_dk

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 10/04/1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Vejle
  1. Diabetes 2 og proteinpulver

    Hej, Hvad skal jeg gå efter / kigge efter ved valg af proteinpulver som diabetiker (type 2) På forhånd tak :-)
  2. skuldertræning

    Hey, Jeg har i lang tid misligeholdt min skuldertræning, men vil igang nu. Anbefalinger til en 3 - 4 effektive øvelser modtages gerne. takker :-)
  3. Erfaringer med kreatin

    Jeg har prøvet (og genprøvet) kreatin og på mig virker det overhovedet ikke. Den ene omgang fik jeg decideret ondt i maven, men om det skyldes produktet, ved jeg ikke. Min træningsmakker siger det virker, men jeg syntes kun at kunne se at det binder en masse væske i ham. IMO får du mere ud af at æde en gang havregryn og en banan en time inden træning ;-)
  4. Jeg har nøjagtig det samme problem. Dog er mit når jeg belaster knæet ved at gå op af trapper eller træde hårdt i cykelpedalerne. Jeg er blevet scannet på sygehuset og det er det lægerne kalder et "jumpers knee" - Det er en irritation af ledbåndet fra skinnebenet og der hvor den sidder fast på knæet. Umiddelbart er der ikke noget at gøre. Det kan afhjælpes lidt med de her støttebånd med velcro man kan købe.
  5. Hvor hurtigt taber man sig

    hæhæ, jeg ved godt at spørgsmålet er lidt underligt. Det kommer sig også kun af, at vi kom til at snakke om det teoretiske vægttab. Der er jo så meget fokus på at man skal holde et kalorieunderskud og så snakkede vi om hvor hurtigt det kunne måles. @duke: Det er vel ligegyldigt hvilken diet man følger hvis man taler om samlet kropsvægt? Hvis målet er tab af fedt, er jeg enig, men ikke hvis der "blot" er et samlet vægttab.
  6. Hvor hurtigt taber man sig

    Dette er sikkert et lidt teoretisk spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel. Lad os antage at jeg ved en kombination af kost og motion har et kalorieunderskud der svarer til 200 g. kropsvægt. - Hvor hurtigt er vægttabet? Hvis jeg vejer 85,0 om mandagen, vejer jeg så 84,8 om tirsdagen? eller vil vægttabet først vise sig ved et vedvarende underskud igennem en uge eller 14 dage?
  7. Skinnebensbetændelse

    Jeg kommer lige med mit indspark... Mit skinnebens betændelse startede nøjagtig som trådstarter skriver - indersiden af venstre skinneben/ankel . Mit har nu sat sig som kronisk betændelse (besked fra lægen) Jeg har prøvet følgende kure (i nævnt rækkefølge) * løbetest, med efterfølgende nye løbesko * skift af løbeunderlag fra asfalt til skov (jord, grus m.v) * fået nye indlæg, special lavet ved bandagist * fysioterapi fra oktober til april * gigtmedicin behandling (kan ikke lige huske mærket) I mellemtiden har jeg også prøvet med fuldstændig ro, varmecréme inden løbeturen, kulde efter, masser af udstrækning før og efter, benvarmere om natten osv. osv...... Min konklusion må være: Hvis det gør ondt - SÅ STOP!!!!! - ikke kun en uge eller 2, men indtil det overhovedet ikke længere gør ondt. Derefter skal du starte LANGSOMT op igen - iflg. min fys. skal du som min. skære 10% af hastigheden de første 2 uger, dernæst start med en kort distance, 2 km??? - og læg 10% distance om ugen. Jeg syntes ikke at bentræning havde nogen speciel positiv effekt... Jeg skulle have fulgt ovennævnte råd selv - jeg kan ikke løbe 1000 meter uden af det hæver og gør ondt i en uge!! Held og lykke med det
  8. Super-kick-ass-middel...

    LOL... Sejt med en airbrush og photoshop ..... tror næsten hovedet er det samme på begge billeder.... Reklamen er lige så fesen som den TV-shop reklame for el-mavebæltet... naive mennesker
  9. Lige et ganske kort spørgsmål: Er det overkill at træne bænk, squat og dødløft i hvert træningspas?? Jeg er efter længere tids pause, for alvor kommet igang med træningen igen. De sidste 3 måneder har jeg trænet full-body 3 x ugen, fordelt på følgende: Bænk 5x5 (pt. 85 kg. max) Squat 5x5 (pt. 80 kg. max) Dødløft 5x5 (pt. 80 kg. max) Tillægsøverlser (1-2 tillægsøverlser for hver muskelgruppe - jeg forsøger at variere, så jeg ikke laver samme øverlse Incline Press Incline dumbell press Incline dumbell flyers Bent-over barbell rows One-arm dumbell rows Alm. benpres (ikke altid jeg gider squat) leg curls Stående calf raises (laves i smith stativ) Military press (laves i smith stativ) upright Rowing Lateral raises Hammer curls Barbell curls Reverse curls Pushdowns Barbell triceps extensions Dips Mave/lænd efter behov. Arme trænes altid forskudt - biceps dag 1., triceps dag 2...... Programmet tager ca 1½ time ved koncentreret indsats... Hvad siger I - er de 3 store øverlser overkill?? eller kræver programmet bare en smule tilrettelse?
  10. Hvad tager i efter træning

    Jeg gør ligesom kristoffer - tager en 80% prot. shake for at være sikker på at få protein nok. Jeg er blevet helt pjattet med at putte en gang frosne skovbær i sammen med vanillepulveret - så giver det lidt hurtigt kulhydrater samtidig :)
  11. De-loade

    Kofoed: Ja, det er min 5 rp jeg går ud fra. Som sagt betegner jeg mit max med det jeg lige netop kan tage i sidste gentagelse/sidste sæt uden hjælp - der kan meget vel være 2½ / 5 kg mere et eksempel: bænkede 82,5 igår, tænkte nu skulle det lige prøves med 85 kg og det gik fint ...så nu er mit max 85 kg (sidste gentage/sidste sæt) Men for at komme tilbage til mit oprindelige spørgsmål: De-loade. hvorfor? hvordan?
  12. De-loade

    1 opvarmningsæt med relativ lav vægt, 1 sæt med 80% af maxvægt og 1 sæt med 90% og 3 sæt med max. - når jeg så syntes det går relativt nemt, ryger der 2,5 kg mere på... Jeg har de sidste 3 uger stået stille med 85 kg i bænk. Mht. til de-loade??????????
  13. De-loade

    Nu ved jeg ikke om emnet skal herind eller under styrketræning, men hvis det ligger forkert, må en mod lige flytte det :) Jeg er for 8 måneder siden for alvor kommet igang med styrketræningen - de sidste 4 måneder har jeg kørt et full-body 3 gange om ugen. Jeg træner primært for vægttab, men alligevel har fremgangen været rigtig god... Programmet lægger vægt på de store basisøvelser med en-to tillægsøverlser for hver gruppe. Jeg har aldrig været god til at køre et fast program med indlagt progression, men giver den max HVER gang. - dvs. jeg træner til failure hver gang, men intet forced. (træner selv, så ingen hjælp) Alle øvelser bliver kørt med 5x5 Nu læser jeg rundt omkring at det er vigtigt at deloade en gang imellem ( hver 4. uge?? ) og nu er mit spørgsmål; hvorfor de-loade?? og hvordan?? Eks. jeg bænker 85 og squatter / dødløfter omkring det samme - hvad skal jeg løfte i næste uge?
  14. Sund, let og hurtig aftensmad.

    Hejsa. For øjeblikket er min absolutte favorit følgende: 250 g. kylling el. kalkun i tern. 1 pose økologisk vokmix fra føtex (indeholder ærter, brocolli, asparges, svampe, gul peber og lidt mere) 500 g. Et ordenligt skvat knust chili/hvidløg det tager ca 15 minutter og lave (det passer sig selv på panden) Alt efter hvor lækkersulten jeg er ryger der lidt rosiner, peanuts og revet kokos på toppen. Der er mad til 2 dage i en sådan portion
  15. Løs maveskind

    Jeg har efterhånden tabt mig det det jeg skal - 17 kg på lidt over et år... En stor del har siddet omkring livet, hvilket betyder at jeg har en masse overskydende maveskind Hvor lang tid skal jeg regne med at det tager før det strammes op? Er der noget jeg selv kan gøre for at hjælpe det på vej?? Jeg træner som jeg skal - en fuldbody 3 gange om ugen og 3 gange cardio Vægten ligger nu stabilt på omkring 81 kg (jeg er 182 cm) så jeg har så småt også fået styr på kosten... Så nu mangler jeg liige at få strammet maven op gode råd ønskes!!!