GirlieOdense

Medlemmer
  • Content count

    155
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by GirlieOdense

  1. Coffein/effedrin piller

    Ja.. ved godt nogen syntes det er dumt osv. Men.. ville egentlig gerne høre lidt om folks erfaringer med det på egen krop? Jeg skal af med omkring små 15 kg.. og selvom jeg lever sundt og er forholdsvis aktiv, så sker der absolut intet! Så.. nu er jeg altså begyndt på at spise pillerne. Gør det med fornuft.. altså..starter stille og roligt op, lever sundt osv.. Fortæl lidt om erfaringer osv ;o)
  2. Reductil? Erfaringer evt?

    Hejsa Har overvejet at snakke med lægen omkring slankepiller.. og ja.. ved godt, at det måske nok ikke er den bedste løsning da sund kost og masser af motion er det absolut bedste! ;o) Har været en del herinde før, ført logbog osv.. forsøgt at få trænet.. men mit problem ligger i et knæ der desværre begrænser mig noget så gevaldigt! har altid været ret så aktiv med spinning, ridning, vandski, inliners, cykling, fitnessboksning osv.. men men men.. pludselig ville mit knæ ikke mere, og jeg har været til en del undersøgelser osv.. men har ikke rigtig kunnet få gjort noget.. ( Har det problem der hedder chrondromalacia patellae) Jeg gik derfor fra at dyrke i snit ca 5 timers aktivitet dagligt.. til.. næsten ingenting! Selv en lang gåtur i normalt tempo giver smerter... at stå op i længere tid giver smerter.. cykling - rigtig mange smerter!! Har fået røntgen, mr scanning - og så os fået stillet diagnosen der jo.. de har sagt at det måske kunne blive bedre med tiden.. men.. nu har jeg ikke kunnet dyrke noget videre motion i 3,5 år! Og med de 3,5 år .. er der os røget ca 10 kg på :dropjaw: Det går mig enormt meget på psykisk! Jeg lever ganske almindeligt - er absolut ikke typen der lever af mc mad og lignende! Det ligger til familien at have nemt ved at få lidt ekstra på sidebenene, så.. på en måde er jeg alligevel lidt stolt over, at jeg gik fra at lave så meget til ikke engang at kunne træne så jeg kunne svede lidt - også "kun" tog 10 kg på.. de kg kom relativt hurtigt, og har så holdt vægten der.. Nu er det bare sådan, at jeg er så ked af de kg der.. og eftersom mine madvaner i forvejen er relativt sunde, så mener jeg bare... hvordan i alverden skal jeg kunne tabe mig de 10 kg uden hjælp? Mener... orker ikke at skulle låse mig inde i 3 måneder og leve kun af kød og grønt.. Har et udadvendt liv osv, så.. det er altså ret så svært! Ved godt man anbefaler at piller ikk er løsningen, men... i dette tilfælde her.. kunne det så ikke måske være en god hjælp til at få smidt de 10 kg og holde vægten der (kan jo godt holde vægten, ellers havde jeg været meget større nu jo) .. er så ked af, at skulle gå rundt og være ked af min vægt/krop... Føler mig i forvejen halv klam fordi jeg slet ikk rigtig kan træne mere.. (ved godt jeg godt kunne dyrke noget styrketræning, og gør jeg os nogengange.. men ærligt...syntes det er det mest røvsyge... og går hjem med en tom følelse, fordi jeg ikk har været oppe at svede og få pulsen op på samme måde som ved f.eks spinning) Jeg skal til undersøgelse igen i januar med knæet... regner ikke med noget nyt, men vil ikke bare lade stå til... er 23 år gammel... det kan ikke passe at jeg skal droppe alt aktivt... Måtte endda sælge min hest fordi jeg ikk kunne cykle ud til den! What to do?? Gode råd? Og.. har prøvet therma power tidligere.. dum dum ting! Dem jeg har i tankerne, er dem der hedder reductil og fåes igennem lægen... (Tror godt jeg kan få dem, da de ved jeg intet motion kan dyrke rigtigt osv...plus at 10-12 kg af vægten jo vil lette mit stakkels knæ en del!!) Er forresten 163 høj ca, og vejer 71 kg
  3. hvad spiser i? (vægttab)

    Hejsa! Længe siden jeg har været herinde må jeg erkende - men.. er kommet på rette spor med fysikken, og derfor er træningen skudt godt i gang igen delvist (havde knæproblemer - skal stadig passe på, men kan meget mere end før nu) Pt har jeg problemer med et håndled, så styrketræning med brug af hænder er no-go lige pt. Satser dog på jeg er kørende der inden for en månedstid igen hvis alt godt godt :-) Jeg spinner i stedet en hel del pt - og.. nu er næste mål så at kosten skal helt med. Jeg kan TYDELIGT mærke når jeg træner, at min trang til søde sager falder drastisk, sådan... virkelig drastisk! Får jeg ikke trænet 4-5 dage, så kommer trangen retur igen... andre herinde der oplever samme tendens i samme grad? Nå men.. jeg vil gerne have kosten med, og ved egentlig en del om kost, men savner inspiration til de sundere måltider uden alt for mange kulhydrater. Er der nogen herinde der vil fortælle hvad de spiser uden at det lige består af kylling eller tun på almindeligvis? - gerne hvis i har andre input til at lave det? :-D Hvis nogen har mod på det - så skriv gerne hvad i indtager på en god dag? Som info kan jeg fortælle at jeg er 28 år, kvinde, 163 cm høj og vejer vel omkring 74-75 kg (vejer mig ikke - har tidligere haft et meget akavet forhold til mad og vægt, og... har endelig nået punktet hvor jeg er ligeglad med den del, ment på den måde, at jeg går efter hvad jeg ser i spejlet i stedet) Sum summarum - gode tips modtages med kyshånd!! :-D
  4. Kvinder og landevejscykling?

    Hejsa! Jeg er selv ved at overveje at begynde med landevejscykling - men som der er skrevet længere nede også, så er det bare som om, at det er en lidt svær verden at komme ind i som kvinde. Syntes det er svært at finde ret meget på nettet om det - både hvad angår klubber, men også bare det "hvordan gør man" - "hvad kræver det" osv osv. Desuden aner jeg intet om det at lappe en cykel - smøre kæde osv, så det skal jeg først lære. Nu er jeg heldig at jeg arbejder et sted hvor der er nogen cykelryttere, og de vil meget gerne hjælpe mig i gang - men.. stadig.. Desuden syntes jeg ikke det er så nemt at finde klubber hvor der også er kvinde, eller hvor der er plads til en nybegynder uden den store kondi eller erfaring. Nu træner jeg i OBBC i Odense, og de er lige ved at starte et cykelhold op nu, og der springer jeg med på - og der kan jeg se, at der faktisk ser ud til at være en ok tilslutning af kvinder også. Måske netop fordi de har skrevet "alle kan være med". Jeg spinnger også - og min tro er, spinning og landevejscykling er 2 meget meget forskellige måder at motionere på, og det ene udelukker ikke, i min verden, det andet. Jeg vil fortsætte med begge motionsformer i hvert fald :) Anyway... jeg er HELT grøn.. så er der nogen gode råd i vil liste afsted til mig i den forbindelse her, nogen gode links med information eller lignende, så send dem endelig afsted til mig i en pb eller her :-D
  5. Personlig træner i Odense (OBBC)

    Hejsa! Har været her før - men mistede modet. Mit knæ drillede en masse, MEN.. har kørt en del genoptræning det sidste halve år (øvelser og cykling) - og det går super godt Nu ønsker jeg at komme i gang med styrketræningen - få smidt noget fedt! - og få formet kroppen Men.. ved det er nemmere at bevare gejsten og nå resultater når man har noget opbakning.. og det er så der, at denne tråd kommer ind i billedet. Jeg vejer 15 kg for meget ca. (163 høj - 75 kg) - og vil gerne holdes godt til ilden, så jeg får en masse gode vaner - og fremgang! Jeg overvejer muligheden for personlig træner - en gang om ugen er nok det jeg har i tankerne - nogen herinde, som ved lidt om det..priser - en der kender en i Odense (obbc) som gør sig i det osv?
  6. Hejsa!! Jeg er kommet godt i gang med noget motion igen - pt. mest fokuseret på genoptræning, opbygning af de rette muskler omkring mine knæ osv. Jeg arbejder i en klinik, hvor der er løbebånd, bænk, ribbe, tårn og store bolde til rådighed. Der er desværre kun 1 kg`s håndvægte - vil dog se, om jeg evt kan skaffe et større udvalg, evt købe selv. Derhjemme har jeg en stepper, som jeg bruger flittigt - blandt andet starter jeg morgenen med en tur på denne. Jeg søger lidt hjælp til at lave et fuldt træningsprogram med ovenstående redskaber - da jeg gerne vil træne lige efter arbejde, samt spare de 300,- for træningscenter, når jeg nu har de her muligheder lige på min arbejdsplads - hvis altså jeg kan opnå en fuldt ud god træning på ovenstående vilkår. Nogen der kan komme med øvelser - evt links der forklarer hvordan de laves osv? Jeg vil gerne træne fullbody, undtagen lægmuskler (de vokser alt for kraftigt på mig - så dem har jeg altid undladt efterfølgende)
  7. Muskelopbygning u. brug af fuldt træningscenter?

    Super det tjekker jeg ud! :D Tak :D
  8. Alli...den nye "slankepille"

    Ægte modgang kan vist ikke måles i, om man falder for at spise ALLI pillen eller ej.. - måske disse mennesker har haft en masse modgang? - måske har de ikke! Men uanset hvad.. så er det ikke videre opløftende at høre på for et overvægtigt menneske, at de bare skal tage sig sammen. Selvfølgelig handler det om det at anerkende, at man har et problem - men for mange er det et overskyggende problem, som de på en eller anden måde skal have en håndsrækning for at komme ud af. Alle skal tage livet i egen hånd - men det er ikke altid lige nemt det til trods for nogen. - en proces.. og mange tager de lette løsninger som en del af hele "processen". Ikke det korrekte valg i forhold til samfundets - og dine holdninger. Men.. en del af processen stadig. Igen.. jeg går ikke ind for pillen - men selvom jeg ikke gør det, så kan jeg det til trods godt se det hele fra den anden vinkel stadig. - eller i det mindste prøve på at følge tankegangen, - uden selv at ændre min egen holdning.
  9. Alli...den nye "slankepille"

    For det første.. så er jeg ingen trunte. Jeg ved godt det er et meget bredt mix af overvægtige - forskellige årsager, forskellige holdninger til det - forskellige motivationshøjder - forskellige personligheder. Men.. det betyder ikke, at man bare kan skære alle over en kam. Som sagt går jeg heller ikke ind for ALLI - men. derfra, også til at snakke om overvægtige mennesker på denne måde.. der er virkelig langt! Utroværdigt for dig eller ej, så kan vi ikke komme udenom, at nogen mennesker f.eks trøstespiser - det kan være svært at forstå, hvis ikke man selv har haft det inde på livet. - Enig.. de eneste der kan gøre noget ved det, det er den overvægtige selv - men det hjælper godt nok ikke på selvværdet, at blive nedstirret af f.eks mennesker som dig - som så åbenlyst har et meget nedværdigende syn på overvægtige mennesker generelt. Hvorfor tror du, at mange overvægtige næsten ikke tør gå i et træningscenter ofte f.eks? - Det er som oftest ikke manglende lyst - men manglende mod! Jeg går imod tonen i denne tråd - ikke fordi jeg selv vejer alt for meget, men fordi jeg trods alt kan sætte mig ind i, at andre mennesker kan have svært ved at håndtere livet korrekt i forholf til normen.. men derfor har jeg stadig plads til dem.. Kan rent faktisk godt rumme, ikke at skulle tænke negativt omkring dem! Jeg kan ikke sætte mig ind i hvad det er som gør, at dit syn er sååå negative på disse mennesker.. Men.. hver sin mening.
  10. Alli...den nye "slankepille"

    Kan godt forstå det undrer dig - men nogen mennesker har et forkert forhold til mad, og det er måske der, det spiller ind for hende du omtaler? Nogen mennesker har problemer med smøgerne, andre alkohol - andre stoffer, og andre igen.. med mad? Måske denne kvinde rent faktisk har sin egen indre kamp?
  11. Alli...den nye "slankepille"

    Jeg er SÅ enig!! Har aldrig oplevet en tone som denne på MOL! Har været væk et stykke tid - og jeg er chokeret!
  12. Alli...den nye "slankepille"

    Du burde simpelthen lære at overveje din ord mere, eller generelt have fået en anden opdragelse og indsigt! Hvor i alverden har du været i alle de år, hvor overvægt er blevet et større og større problem?? Du kan måske ikke tænke dig til, at der er visse grunde til, at dette sker?JA.. gud skal man da tage ansvar selv!! Og nej.. det er ikke andre der åbner køleskabet! MEN... man er *** ikke dum, hvis men er overvægtig!!! Det er vist blot dine snævertsynede fordomme der kommer til udspil der!! - Kig en smule på dig selv - fej for egen dør!!
  13. Alli...den nye "slankepille"

    Det var da en usandsynlig vammel tone du kommer med der!!! "Fede svin" - bevares!! Kan godt ske nogen mennesker har mere fedt på kroppen, men det gør dem ikke til dårlige mennesker. Det gør derimod snæversynethed og arrogance!!!! - og nej, jeg syntes heller ikke pillen er god at have på markedet! Men.. det betyder ikke, at man skal sparke på folk, som der oftest ligger ned i forvejen!
  14. Løbetræning

    Hej folkens! Jeg er gået i gang med at træne op til løb - har gået meget powerwalk den seneste tid, så har en vis grundform. Hvor ofte må man løbe, når det er på niveuet der hedder sig 3-6 km pr gang? Er det okay at gøre det hver dag - eller er det sådan, at kroppen SKAL restituere efter hvert træningspas længere end 1 døgn? Mit løb er ikke med spurter og lignende - men rolig jogging, da jeg har diverse skader at tage hensyn til. Kender ikke så meget til løbetræning - hvor meget det kræver af kroppen, og om man nedbryder hvis man gør det på dagligt basis. Ville være en skøn måde at holde min vægt (er ved at tabe mig - det går fint nedad, har allerede smidt 10 kg - mangler 10 kg mere, og vil gerne holde vægten nede bagefter uden at skulle tælle hver kcal jeg spiser) Håber på gode råd!! :)
  15. Løbetræning

    Jeg har løbet før - men måtte stoppe igen pga en.. ja dum tå (kunne ikke have fødderne i skoene) - jeg har lidt svært ved at lave de andre ting du nævner der, da jeg har et ret dumt knæ, som bestemt ikke bryder sig om hverken at svømme, cykle eller crosstrainer desværre - cykling kan jeg gøre stille og roligt til og fra steder, men ikke i et tempo der giver mig ret meget kondi) - Det er i min 90 graders stillling det er værst - og derfor er løb ikke så slemt, som de andre ting - bare jeg føler efter hvordan det går, tager hensyn osv.Hvis jeg nu løber ganske forsigtigt på daglig basis nu - ren genoptræning, ingen spurter osv. vil det så smadre noget? (tænker på f.eks overtræning af muskler - eller er det mest i forbindelse med styrketræning det sker?) Mine skader har jeg fuldt ud styr på - efter 6 år med knæskade og tendens til skinnebensbetændelse, så lærer man at lytte til sin krop :) Tager det stille og roligt - og de næste 5 uger er KUN med ren genoptræning - ingen spurter - eller høj hastighed, bare stille og rolig jogging, så led og muskler kommer med op i træning i fornuftigt tempo Vil så gerne kunne lave lidt motion hver dag - men pt. er der for langt ned til træningscenteret (8 km hver vej - jeg kan ikke cykle tur/retur - samt lave styrketræning i koldt vejr desværre) - og elsker at løbe.. plus jeg kan gøre det i stort set alt slags vejr. Jeg kan ALTID få mig selv hevet afsted når det ikke er noget der tager flere timer... 35 min ude i regnvejr er til at have med at gøre, og man ved jo, at man har det skønt bagefter! Plus.. motion stabiliserer min appetit - og giver mig godt humør!
  16. Pulsur - er de præcise?

    Har en veninde, som bruger pulsur ved træning - og forleden fortalte hun mig, at den havde sagt, at hun havde brugt 800 og et eller andet kcal ned 65 min træning. De 45 min var styrketræning, de 20 min var cykling på motionscykel. Kan det passe? ( hun vejer ca 90 kg) Og hvad er jeres erfaring med pulsure - er de effektive i deres målinger? Overvejer at købe en hvis de er præcise nok - det skaber jo motivation, at vide hvor meget man brænder af. - vil lige sige, at det ur hun har, har koster ca 1500 og burde derfor være af en god kvalitet!
  17. Pulsur - er de præcise?

    Hej Max Power Har lige fået at vide, at det ikke var cykel, men romaskiner, eller ellipsetræner - altså nogen af de maskiner der ret nemt får pulsen op. Men derfor er 800 kcal stadig ret højt vil jeg tro? Det med cardio/kontra styrketræningen - kan det forklares på anden måde, syntes jeg har svært ved at forstå det helt nemlig Men det betyder, at styrketræningen giver et falskt indtryk af det samlede forbrug, da uret ikke er beregnet til at måde kcal forbrug ved styrketræning?
  18. Pulsur - er de præcise?

    Tak for et rigtig godt svar Dvs. at forbruget ved styrketræning ikke er til at regne med - men at det ved konditræningen er nogenlunde realistisk?
  19. Hvor mange reps? Forvirret :)

    Hejsa!! Har set lidt logbøger osv herinde, og kan se der er en del forskel på hvor mange reps der tages af øvelserne. Hvad er bedst?? Pt. kører jeg med 10 reps pr øvelse, og har jeg lige smidt ekstra vægt på har jeg en aftale med mig selv om, at det "bare" skal ligge imellem 8 og 10 reps. Men hvad er optimalt? Har set at nogen kører flere reps ved f.eks triceps træning? Er det bedre eller? fortæl fortæl - vil lære!!
  20. jeg taber mig men har et nyt problem!

    Smiler.. i det tilfælde her tror jeg ikke hun skal være så bange for at fedtet ryger fra brysterne For efter hvad jeg kan se, så tror jeg ikke brysterne er helt ægte (og det ikke negativt sagt! Bare lige for at pointere det overfor trådstarter - og hvis de er ægte, så er det der stadig ikke så stor risiko for en masse tab der, da du ellers ville have tabt meget der, da det ofte er der der ryger lidt fedt i starten os er min erfaring) - og derfor vil det være begrænset hvor meget mindre de bliver.Men når det så er sagt, så kan jeg heller ikk se hvor de sidste kg skal ryge fra? Det er vel bare opstramning du mangler lidt ved baller og hvad du ellers har fokus på, og ikke så meget mere vægttab der skal sættes ind efter? Alt held og lykke med projektet
  21. Anita Rye's log

    Haha, så er jeg mere med hvad angår det disco der
  22. Anita Rye's log

    Ihh hvor er det da træls med din nakke og ryg!! Håber du kan få styr på det igen med øvelserne du har fået idag - det er vist den samme instruktør som jeg havde, husker bare ikke lige hvad hun hedder Men har haft flere før, og hun har vist ret godt styr på tingene Disco i OBBC? Der er vist noget jeg er gået glip af?
  23. Hvor mange reps? Forvirret :)

    Målet med min styrketræning er at tabe mig, få en harmonisk og trænet krop - som dog ikke er pumpet - er mest til det slanke, trænede look (som jeg IKKE har pt! ) Vil gerne have markerede muskler uden at det bliver for meget, så det går ud over det feminine look
  24. Anita Rye's log

    Hehe, det er snart torsdag, så du skal ikk vente så længe Hehe - nej var bare lige nedenunder og få vist nogen triceps og bieps øvelser af viktor - ville gerne have lidt mere på i morgen når programmet skal køres igennem nemlig Og jaaa, lad os da lige få hilst ordentligt en anden gang
  25. Anita Rye's log

    Hehe, Anita.. Vi har altså kun onsdag idag Kan det passe jeg lige så et glimt af dig dernede idag?