michael

Medlemmer
  • Content count

    680
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by michael

  1. halvmarthon på 2 uger

    100 min, så er det overstået. God tur.
  2. 1. Kvinderne føler som køer, når står ved siden af dig. 2. Mænd er gentlemen, som ikke giver ærlige svar omkring drøjde. Måske fordi de fokuserer på det positive. I øvrigt interessant, at det er fuld legitimt at sige til folk, at de er "aaaaaaalt for tynde", mens at påpege bare den mindste smule overvægt er total tabu.
  3. Strækøvelser er spild af tid

    Empiri viser, at hvis man ønsker at være i stand til at sparke opretstående, voksne mennesker i hovedet, så er smidighedstræning ikke tidsspilde.
  4. Øjebliklig smidighed

    Prøv selv og meld tilbage: http://www.metacafe.com/watch/1304915/an_i...xibility_trick/ Tricket virker, men hvorfor?
  5. Hjælp mig til at passe min kjole om 5 uger :D

    Hvis du ved hvordan man smider 35 kg, så kan jeg ikke lære dig noget! Når det så er sagt, så synes jeg, at ca. 24 dage med hver ca. 1 times hård træning, er et godt bud.
  6. Realistisk forbedring af 10 km. tid?

    Jeg mener, at små lægge blev lagt ud som en genetisk fordel for specielt østafrikanske løbere.
  7. Realistisk forbedring af 10 km. tid?

    Prøv et 12 ugers 10 km peak program som dette: http://www.furman.edu/first/fmtp.htm Jeg er meget interesseret i at høre dine erfaringer. Tænker selv på at prøve 5 km programmet til foråret.
  8. Hvilken marathon tid skal jeg satse på?

    Well done. Dit konstante tempo er imponerende. Du måske have rundet de 50 km uden at møde muren. P.S. Mit bud på 3:50 var da rimelig tæt på, hehe.
  9. Hvilken marathon tid skal jeg satse på?

    GreNoLi, som respekt over for de som har bidraget til denne tråd, burde du give en kort beskrivelse af dit M-løb.
  10. Svømmebukser herre Speedo Endurance

    Ny-pris? Hvilken livvidde svarer str. 32 til?
  11. Alt til hjemmetræning se her..

    Tungmetal, kan du ikke sætte priser på varene?
  12. 4 minutter per kilometer

    Tak, turb. Det hjalp.
  13. 4 minutter per kilometer

    Kan du ikke lige forklare i korte træk hvordan det hænger sammen? Forstår ikke helt forkortelserne og tabellerne og sammenhængen med programmet. Et eksempel ville gøre undervæker.
  14. Ældre der løber for sundheden.

    Trim Ballerup. 3 gange om ugen i Hareskoven. Kontingent 0 kr. Mange gamle løbere. http://www.databassen.dk:8090/trimballerup
  15. Hvad er en god 10km. tid?

    Se resultatlister for Eremitageløbet (13,3 km) 2001-2007 her: http://eloeb.dk/index.php?id=3 Eksempelvis kunne km tiden for top 10% for din køn- og aldersgruppe være et godt mål.
  16. Hvilken marathon tid skal jeg satse på?

    Du kæmper dig klart under 4 timer. Mit bud er 3:50.
  17. Vesten var ubekvem og uvant, men jeg kom da ind i en god rytme, og formåede at give den en skalle til slut. Bemærk at tiden passer meget godt med tommelfingerreglen, 3s pr. kg pr. km
  18. Fra 5km til Marathon på 8 uger!

    Jeg har læst en del debat om det emne enten her på MOL eller på run4fun. Der lader ikke til at være enighed om dette blandt eksperter. Ja, det var noget i den retning, jeg havde tænkt. Normalt siger man at tempoet ikke er så afgørende ved LSD. Jeg ville prøve med marathon tempo, og se hvordan det virkede.
  19. Fra 5km til Marathon på 8 uger!

    Meget bedre, Gnuen. Min kommentar til din træningsplan: Fokuser på at få km i benene, dvs. udholdenhed, idet jeg går udfra at din hurtighed er OK, pga. 5 km konkurrencen i juni. Drop intervallerne. Kun en tempotur om ugen. Kombiner tempo og udholdenhed. F.eks. start med 8-10 km i 4:40, og slut af med 5-8 km i 5:30. Korte/rolige ture på off dage giver også udholdenhed. Cykling kan bruges som aktiv restitution. Prøv at lave et årets bedste 10 km 3 uger før konkurrence.
  20. Fra 5km til Marathon på 8 uger!

    Gnuen, når du søger råd, er det vigtigt at give så mange relevante oplysninger som muligt. At fortie at du har gennemført 10 marathonløb er jo decideret dumt. Du burde også nævne din løbetræning år til dato. Mit råd er, glem Grenå marathon og forbered dig ordentligt. Du skal et skridt videre nu. Hvad med 3:14, svarende til 13 km/t? At gennemføre i 3:45 er bare endnu et middelmådigt resultat. Du har været der.
  21. Jeg har lige testet 5 km løb med 9 kg vægtvest. Det har nok kostet omkring 2:30.
  22. Bib-test

    Du kan brænde MP3 filer på CD i alm. CD format med f.eks. Nero. Du burde også kunne bruge Windows media player. P.S. Jeg ved ikke hvor de gemmer sig
  23. Le parkour

    Casino royale har parkour elementer i en af scenerne, men ellers kan jeg stærkt anbefale Banlieue 13 (med David Belle): http://www.imdb.com/title/tt0414852/ Action packed, Pee-Wee!
  24. E-løb peak træning

    Jeg har gennem de sidste 2 måneder trænet til E-løbet den 7/10. Volumen: ca. 182 km Fordeling: 10 * 10 km 5 * 5 km 2 * lidt længere langsomme ture 2 * 45 min. jogging 2 * kort interval 1 E-løb test 59 min (i dag) Dette lader til at være min bedste e-løbeform i årevis, så nu er chancen der for et rigtig godt resultat. Spørgsmålet er så, hvordan bør jeg træne de sidste uger? Flere intervaller? Fokus på powerløb (5 km)? Mere udholdenhed? Nedtrapning?
  25. Jeg løb halvmarathon efter halvanden måned

    Jeg synes generelt løb er ret kedeligt, men jeg kan godt lide effekten. Jeg tror, det er det der opslidende lsd lunteri, som ikke passer til dit temperament. Det passer i hvert fald ikke til mit. Sæt distancen ned. Løb et par faste ruter, og gå efter PR. Det er noget sjovere at kæmpe mod uret som OL stjernerne, end "bare" at se hvor langt man kan nå på ubegrænset tid. Jeg tror også du vil opleve en større træningseffekt pr. tidsenhed.