michael

Medlemmer
  • Content count

    680
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by michael

  1. E-løb peak træning

    Lidt feed back. Det lykkedes ikke at komme under min test E-løbstid for et par uger siden. Var ellers 14 sek under ved slottet (10 km), men sluttede 13 sek. over. Det var ellers perfekte løbebetingelser i år.
  2. Det lyder usundt. Start med at træne dig op til 10 km nogenlunde ubesværet på under 1 time. (gerne i konkurrence). Husk et nøglepunkt for træningssucces er at være fri for skader.
  3. Løbetræning til en cykelrytter

    OK, jeg så første senere, at det røde felt ikke lige er dit højeste ønske p.t. I stedet vil jeg anbefale dig at løbe som det passer dig, uden at gå i panik over pulsuret. Med din grundform er 30 min. løb ren legestue. Du kunne evt. overveje fartleg, som mange finder mere underholdende end at holde en fast kadance.
  4. Løbetræning til en cykelrytter

    Min erfaring er at cykling giver så god en grundform, at du sagtens kan give den en spand kul fra dag 0. Jeg løber kun ca. 10-12 uger hver sommer/efterår, men cykler dagligt. Jeg er langt fra eliten, men kan pga. cyklingen uden problemer løbe en 5 km for fuld kraft efter 8-9 måneders "vinterpause". Så, Fast legs, af med fløjlshandskerne, og kom op i det røde felt. Det er en virkelig god fornemmelse bagefter, hehe.
  5. Nok protein til 3-årig

    Jeg ved hvor mange af trådens bidragere, der har praktisk erfaring fra lignende tilfælde. Det har jeg. Jeg synes listen over mad der spises er pænt lang. Hvis barnets generelle trivsel er OK, så er problemet mindre end det kunne være. Her er nogle hints du kan plukke af: - ikke afvise mad uden at smage på det - måltider på helt faste tidspunkter (forsinkede måltider ødelægger appetitten, træthed under måltidet) - ingen mellemmåltider/saft/mælk 3 timer inden et måltid (bortset fra syrlig frugt som giver appetit) - kun vand til maden (ikke for meget før der er spist en god del) - server maden i små separate skåle, som der frit kan vælges fra - ikke fokusere på indtaget under måltidet (super svært) - ingen dessert før der er spist en passende mængde rigtig mad - ingen flydende kalorier i en periode (tager mere appetit end man skulle tro) Mht. protein, proteinshake som dessert. Køb proteinpulver uden smag, sødemidler, tilsætningsstoffer mm. og bland med mælk og kakaopulver. P.S. havde et par drenge på den alder, der var vilde med Udo's olie
  6. E-løb peak træning

    Jeg har stadig brug for jeres mening her. Update: Klippede 23 s af mit års bedste på 5 km i dag. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været under 21 min. Lørdagens E test viser sig at være mit bedste resultat siden jeg var under 57 min i 1993, så det er altså fristende at prøve sætte et års bedste på 10 km også. Hvad siger I her? E-løbet har stadig top-prioritet.
  7. E-løb peak træning

    Tak for feed back. OK, det burde kunne give noget med et par haarde pas i denne uge ... Hvad siger I til dette: Man. 24/9: 5 km roligt tempo (loebet i gaar!) Ons. 26/9: 5 km hoejt tempo (forsoeg paa aars bedste) Fre. 28/9: 10 km hoejt tempo (lidt under aars bedste, men over konkurrence tempo) Son. 30/9: 5 km roligt tempo Tir. 2/10: 8 km (forventet konkurrence tempo) . . Son. 7/10 E-loeb! Bliver denne uge for haard? Er 5 dage for lang tids pause til superkompensation? P.S. Jeg haaber nu paa at kunne gaa under 58 min. paa dagen.
  8. Hjælp til 51-årig

    "Tiden er din ven" ... tja, faktum er, at det bliver sværere at få hurtighed i benene med alderen. Tilgengæld er udholdenheden knap så følsom. Nu vil jeg gerne være lidt mere konkret end bare mane til tålmodighed. Median km tiden for aldersgruppen 50-54 var ved sidste års eremitageløb (13,3 km): 5:21 min. Jeg påstå, at hvis du løber 30 pas jævnt fordelt over 3 måneder, ialt 200-250 km, så vil du være i stand til at nappe en flad 10er på under 1 time. Udover tålmodighed og km i benene, er det selvfølgelig et must, at du holder dig skadesfri, så pas på de menisker. P.S. Drop en post med dit testresultat, når du når der til.
  9. Startrækkefølge i E-løb

    Jeg indser først nu hvor hurtigt 46 min. egentlig er. Det ville have givet dig en 25. plads sidste år, så du skal simpelthen helt frem til snoren http://results.ultimate.dk/liveapp/front/s...is+Top+50+liste
  10. Startrækkefølge i E-løb

    Der er ingen, der bliver bitre. Jeg har aldrig oplevet dårlig stemning til E-løb. Hvis du står i starten af gruppe 1 i toptunet newline dress, og ser super tændt ud, er der ingen der løfter et øjenbryn. Kommer der alligevel en morsomhed, svarer du bare, at du har fået dispensation af løbsledelsen, fordi du kan gennemføre på 46 min. I den forbindelse vil jeg anbefale dig at løbe ruten igennem først, så du ikke bliver overrasket. Lidt pinligt at spille smart ved startsnoren, og så komme i mål på over 50 min. Faktisk er det ikke nogen hurtig rute, selv om den ikke ser hård ud.
  11. Startrækkefølge i E-løb

    Som rutineret E-løber vil jeg foreslå, at du starter side om side med din konkurrent i hans gruppe. Det er set før. Pga. chippen er der ingen problemer med tidtagning. Ring evt. til e-løbstelefonen for at høre deres holdning: Tlf: 88 200 212 hverdage 10-15.
  12. Vægt-vest

    Hvor kan man købe en vægt-vest? Jeg forestiller mig en vest man kan "udstoppe" med metalplader, hvorved man kan få ekstra belastning på sine kropsvægtøvelser.
  13. Slankepiller kan være farlige

    Ha, jeg fik lige to TP google annoncer i hovedet, da jeg ville læse om hvor farligt det er.
  14. Persille og kogning

    Nej, Stubbe, problemet er et helt andet mht. genopvarmning af spinat. Ved for langsom nedkøling dannes nitrit i spinaten. Denne kan ikke koges væk. http://www.vom.dk/visdebat.asp?debatid=1013
  15. Smidighedstræning

    Denne'>http://www.frederiksberg-sportsklinik.dk/u...end.htmDenne lille artikel påstår, at 10 min. udspænding dagligt i et år kan bringe de fleste ud i split og spagat.Desuden nævnes det, at musklerne (antagelig) ikke kan udspændes længere, men kun trænes til at tolerere større stræk. Holder denne artikel? PS. Jeg ved godt at dette ikke har meget med styrketræning at gøre. Det er dog funktionel muskeltræning, hvorfor jeg valgte denne del af forummet.
  16. Trænings-DVD'er

    Jeg er gået i gang med The Naked Warrior af Pavel Tsatsouline. Det er dog for tidligt give en vurdering efter en uge. Men hvis du har noget på vhs der virker for dig, så få en video geek i bekendskabskredsen til at overføre til dvd. Efter at hdd/dvd recs er kommet ned i pris, er det ikke længere det rene alkymi.
  17. Bodyfitness Herrer SM 2005

    Til enhver fodboldkamp er 90% af tilskuerne kvalificeret til at være landstræner (suk). Hvis man vil vinde konkurrencer, må man øve sig i konkurrere. Det gøre selvfølgelig bedst ved at stille op. De færreste ville kunne følge med i superligaen, selv om de har spillet mur i 10 år. Det bliver selfølgelig lettere, hvis man vælger en marginalsport, men alligevel. Glem så ikke underholdnigsværdien for deltagerne. Det antagelig en form for hobby. Det kunne jo tænkes at de synes det var sjovt. Jeg har tit læst opfordringer om at stille op til SL stævner her på boarded. Det siges, at ingen griner selv om der maxes med andres opvarmningsvægte. Tænk lidt over det.
  18. "Farlige vitaminer"

    Hvad siger I? Er det farligt? Er det overflødigt? http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=398666/
  19. En af vennerne har været til foredrag med Morten Zacho. Her blev det fortalt, at man kunne øge sin kondition betydeligt (25%) med vægttræning. Umiddelbart ville jeg tro, at man skulle være på et ret lavt niveau for at opleve betydelige forøgelser. Nogen der kender noget til det? Evt. en artikel?
  20. Øget kondition vha. vægttræning

    Tak det var lige sådan noget jeg var ude efter!!!
  21. Eremitageløbet 2005

    Der er ikke langt fra succes til fiasko ... 1 time +, dvs. "dårligt". Det er 8 sekunder bedre end sidste år, efter 2-3 gange mere træning.
  22. Eremitageløbet 2005

    Jeg er klar. Dårligt: > 60 Fesent: 59:30 - 60 Godkendt: 59 - 59:30 Godt: < 59 Fantastisk: < 58
  23. snak om prots i go'morgen dk...

    "Vågn op Arla" artiklen taler ikke imod Morten Z og Orlas anbefaling af 17 g protein efter træning. Der er vist stor enighed om at hvis man indtager et par g / kg krop jævnt fordelt over dagen, og ikke ligefrem holder ramadan efter træning, så er ca. 17 g nok for de fleste rene vægttrænere. Selvfølgelig, hvis man virkelig kan mærke en positiv forskel ved at indtage f.eks. 25% af dagens protein dosis, lige efter træning, så er det bare om at køre løs. Der er bare ingen (seriøs) forskning der kan bakke op om dette. BodyBuild88, læs protein FAQen (+ de andre FAQer)
  24. snak om prots i go'morgen dk...

    Endnu en der "ikke ved en brik". Fandt nedenstående i MOLs protein FAQ. Passer det ikke meget godt med ca. 17g protein?
  25. Øget kondition vha. vægttræning

    Jeg har lige fået historien igen: Vægttræning giver generelt flere kapillærer, hvilket øger konditionen. Lyder det ikke som om, man skal være rimelig utrænet for at se en effekt?