michael

Medlemmer
  • Content count

    680
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by michael

  1. Beregn din dødsrisiko

    ThomasNA, Sortiarius, humseper ... er I aktuarer eller lignende? Jeg finder det bekymrende, at jeg som ren duksedreng, ender med absolut risiko på hele 1,8%. Oven i skal jo lægges sandsynligheden for trafikuheld mm. Når jeg så kigger på min jævnaldrende omgangskreds, så ser det jo nærmest umuligt ud for alle at klare den 15 år mere. Scary!
  2. Øget kondition vha. vægttræning

    Jeg mener kondital ... max. ilt optagelse. Forklaringen skulle være i den retning at nettet af blodårer i musklerne udbygges, således at der kan leveres mere ilt.
  3. Nedenstående artikel bestrider, som jeg læser den, dragon flags status som mytisk maveøvelse. Ingen tvivl om at øvelsen stiller stor krav til mave- og lændemusklerne. Imidlertid vil jeg påstå, at man kan træne sine mavemuslker lige så godt ved at ligge på ryggen med strakte ben få cm over jorden (evt. med vægt på fødderne). Og endnu bedre med diverse øvelser med fuld ROM. Jeg håber at der en nogen, der magter at tage denne provokation op her i sommervarmen. http://www.motion-online.dk/styrketraening...r_til_topatlet/
  4. Dragon Flags - dårlig maveøvelse?

    Woa, tak for svarene. Det er jo ikke ligefrem den slags overvejelser og detaljer Pavel fremlægger i Bullet Proof Abs. Mht. hypertrofi og funktionalitet skelner jeg egentlig ikke så skarpt i denne sammenhæng. Det er muligvis en fejl. Men ja, det som var maveøvelse betragtet, jeg spurgte om DF.
  5. Dragon Flags - dårlig maveøvelse?

    Så har jeg ikke set godt nok efter. For mig at se krummes rygsøjlen ikke. Det var derfor jeg sammenlignede med liggende at holde fødderne lidt over jorden.
  6. Ny city/sportscykel

    Jeg skal bruge en ny cykel til daglig, året-rundt transport (2 * 12 km). Prisniveau: ca. 4000 kr. Jeg er i tvivl, om jeg skal vælge udvendige eller indvendige gear. (Hvis indvendige, så skal det være mindst 7). Idéer til et aktuelt best buy ønskes?
  7. Hvilken hjælpeøvelse er bedst

    Jeg har haft held med daglige Dimel DL til at forbedre DL.
  8. Cykelcomputer

    Min gamle super mustang cykelcomputer (trådløs med pulsmåler) er gået død. Nu skal jeg have en ny, men hvilken skal jeg vælge? Jeg vil ikke betale for alt muligt avanceret, som jeg ikke skal bruge. Jeg bruger faktisk kun: Hastighed Km tæller Stopur Jeg prioriterer: Let at aflæse i vintermørket. Nogenlunde nøjagtig kalibrering Regn, sne og slud tæt Pålidelig Trådløs, nice to have, men intet krav.
  9. Check lige denne gadget: www.powerbreathe.dk Er den mon noget værd?
  10. Alternativ til push-presses?

    UNP ser ud til at have rigtig god overførsel til lige stød. Jeg kan dog ikke se hvad den har med PP at gøre.
  11. RAMMSTEIN'S DIÆT

    OK. Så forstår jeg bedre. Fructose - har en GI værdi på 23 (i forhold til glucose 100), så det må siges at være langsomt optageligt.
  12. RAMMSTEIN'S DIÆT

    Fructose er langsomt optageligt, så det er næppe det du går efter. Forstod jeg ret, at det bare er druesukker du køber i Føjtex og Matas? Jeg spørger fordi jeg havde tænkt på at eksperimentere med netop glucose (og ikke alt mulig andet) efter hårde løb/cykel pas.
  13. måtte til dødløft

    JEg bruger et par telefonbøger. Så kommer stangen også op i officiel højde, da min skiver kun er 15 cm i diameter.
  14. RAMMSTEIN'S DIÆT

    Er det druesukker du mener? Det er det tætteste, jeg kan komme det i Føjtex. Hint: Modne bananer er ved at flække af glucose, hvis du får lyst til at tygge på et tidspunkt :)
  15. Grøn the

    Jeg har drukket gunpowder grøn te dagligt (1-1,5 l typisk) i måske et år (siden min tråd om emnet). JEg har overhovedet ikke Crawdaddys oplevelser med varme i kroppen. Havde du andre symptomer, Crawdaddy? Tilgengæld får jeg en masse væske på en velsmagende måde (også koldt og lunkent). Hvis det sparer mig for bare en coke om dagen, så er det OK med mig. Om hvilestofskiftet skulle være hævet med 2-300 Kcal, aner det ikke. En ting er sikkert, jeg er sluppet for de misfarvninger på tænderne som sort te giver mig.
  16. Ronnie Coleman - The Unbelievable!

    Øv, håbede du havde dvd'en.
  17. RAMMSTEIN'S DIÆT

    Hvis du ikke bliver mæt af din morgenmad, så udskift shaken med en mf omelet (ekstra hvider). 50g gryn er jo nærmest intet. Glucose efter træning ... det er sgu tdf ironman stilen! Hvor får du det fra og kan du mærke en forskel? Jeg foretrækker nu et par cokes istedet, hehe.
  18. RAMMSTEIN'S DIÆT

    Hvorfor egentlig bruge pulver? En stor del af at få succes med en diæt er jo at holde sulten for døren. Til det formål er mad langt bedre. Iøvrigt synes din plan ser god og sund ud. Jeg går udfra varierer de forskellige madvarer undervejs, så du ikke løber sur i det.
  19. Ronnie Coleman - The Unbelievable!

    Dresse, filmen som sådan er ingen nyhed, som du jo nok har forstået på komikerne. Hvad komikerne overser i dit indlæg er, at den nu fås digitalt. Release: 30/10-2004. Det er nyt og interessant for mig. Muligvis gammel viden for andre, men sådan er det med indholdet af mange indlæg. På hvilket format har du filmen?
  20. Prison pushups!

    Humor-skole, klausjensen: "4 esser" - morsom. "Uden pause" - ikke morsom. Hvorfor egentlig? Reduceret kortspil foreslås, og 4 esser er jo et (meget) reduceret kortspil. Ingen havde forudset pointen. Morsom! Mit spørgsmål indeholder en uddybning (4-5 sæt á 8-10 reps). Det udelukker dit "setup". Pointen var forudset. Ikke morsom! Interessant så lidt der skal til. P.S. Og hvis du har kørt hele stakken igennem, så knapper jeg bare ...
  21. Prison pushups!

    Hvor lang pause holder man mellem hvert kort? Jeg tror det er statistisk svært at undgå en stribe på min. 5 sæt på 8-10 reps.
  22. Kan se i loggene at mange powerwalker...

    Det er en drenge-ting. Bevæge sig hurtigst muligt ... løfte de tungeste ting ... hoppe højest. Det ligger i generne.
  23. Pizza med lav kcal indhold

    Spar på osten og/eller brug magre varianter. Italian job, hvis du er bange for mel ... dvs. helt tynd bund.
  24. Kan se i loggene at mange powerwalker...

    PW er løb langt underlegent som konditionstræning, på samme måde som effekten af vægttræning er yderst begrænset, hvis man kun bruger en stang uden skiver. Desuden er der jo det mentale aspekt. Man føler sig med rette som lidt af pussy, når man går i stedet for at løbe. Helt det samme som at løfte en stang uden skiver.
  25. Druesukker i shaken

    Dextro - maltro - GI ... når året er omme er der højest marginal forskel på alm. sukker. Så hvis man har økonomiske begrænsninger, er der en del at hente der. Jeg plejer nappe en dåse coke (36 g kul) ved siden af min protein shake (1 dl wpc) efter træning. Bivirkning: Øget livskvalitet.