Kousgaard

Medlemmer
  • Content count

    1,333
  • Joined

  • Last visited

About Kousgaard

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/20/1988

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Randers
  1. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    03-04-15 Stille og rolig d-load ish omgang idag i hyggeligt selskab.. Lænden artede sig faktisk rigtigt fint idag og Front Squats føltes gode, uden nogen form for ubehag. Det samme galt for Bulgarian SSQ, som jeg kørte kontrolleret uden vægt.. Men 20 reps på hvert ben fik så mine ben til at fyre helt op, jelly style.. Men det er BB and that we like! :4flex: Front Squat: 1 x 8 x 40 kg 1 x 8 x 60 3 x 8 x 75 CG Benchpress: 1 x 8 x 40 kg 1 x 5 x 60 1 x 3 x 70 1 x 1 x 80 + KB Rows, Bulgarian Split Squats & AbWheel Rollouts i supersæt --> 3 sæt af 20 reps på hver øvelse.
  2. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    01-04-15 Stille og rolig omgang idag. Lænden er i bedring, men mærker fortsat stivhed i hoften, særligt om morgenen når jeg vågner. Så lavede en ekstra grundig mobilitet idag og prøvede så lidt let Squat uden bælte med kontrollerede langsomme reps for at få en føler på ryggen og det føltes okay, efterfølgende lidt puls med samme fokus. Lunges og lette swings virker godt til at få området varmet godt igennem. Men DL og tungere Squat bliver sat på hold indtil generne er helt væk. Erfaring har lært mig at jeg skal sluge mit ego på det her punkt også lade fornuften råde! Back Squat: 1 x 5 x 40 kg 1 x 5 x 60 1 x 5 x 80 1 x 5 x 90 1 x 5 x 100 - Supersettet - Strict Pullups: 5 x 10 x BW CASH OUT 4 Runder: 1 min Alternating Lunges 1 min KB Swings x 24 kg 1 min AbMat Sit-ups
  3. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    30-03-15 Atter træning, dog stadigvæk med en noget stiv og lettere irriteret lænderyg. Så varmede godt op med mobilitet og fik bænken kørt igennem, hvor jeg kun mærkede lidt til ryggen jf opspænd på de 2 sidste sæt. Afslutningsvis lavede jeg lidt wellness cardio med fokus på kontrolleret pace og gode reps. Det hjalp og virker til at have løsnet lidt op.. CG Benchpress: 1 x 8 x 40 kg 1 x 5 x 60 1 x 3 x 80 1 x 1 x 90 3 x 3 x 100 Inv Ring Row: 4 x 15 x BW CASH OUT 3 Runder: 40 Air Squats 30 KB Swings x 24 kg 20 Toes 2 Bar Tid: 10:54
  4. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    27-03-15 Planen var egentligt idag at lave op til en tung single på 190 kg i DL for lige at føle dagsformen og se om det skulle blive til et max løft 2. påskedag, hvor jeg har en aftale med et par medlemmer om at Bænke max fordi det er meget mandigt! MEN det blev desværre ikke til mere end en god serie op til og med 1 x 180 kg. Alle løft havde føltes gode lige indtil jeg fik fat i de 190 kg, hvor jeg kun lige fik den hevet over jorden før jeg mærkede det trak i højre side lige over balden. Så slap den med det samme i stedet for at riskere at ødelægge mig selv på løftet. Har bøvlet en del med lænden førhen desværre, så ved hvornår jeg skal trække mig. Men det var nu alligevel skod at skulle fejle et løft! Efterfølgende blev det til 20 minutters mobilitet for lige at se om jeg kunne løsne lidt op også prøvede jeg at se om ikke det gik med bænkpress og der var heldigvis intet at mærke ift. opspænd, så fik kørt den planlagte serie.. Nu her et par timer senere føltes lænden heldigvis bedre, lidt træg men ikke mere end at jeg bare spænder godt til i højre hofteside. Så ingen smerte eller begrænset ROM, heldigvis! Laver lidt mobiltiet imorgen og hviler til mandag. Sumo Deadlift: 1 x 8 x 70 kg 1 x 5 x 100 1 x 3 x 120 1 x 1 x 140 1 x 1 x 160 1 x 1 x 170 1 x 1 x 180 CG Benchpress: 1 x 8 x 40 kg 1 x 6 x 60 1 x 6 x 75 3 x 6 x 85 - Supersettet - Weighted Pullups: 1 x 8 x BW 1 x 6 x BW + 5 kg 1 x 6 x BW + 10 1 x 6 x BW + 15 1 x 6 x BW + 20 1 x 6 x BW + 25
  5. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    25-03-15 Hurtig omgang træning idag, da der indledningsvis gik lidt for meget kæbe i den.. Men det skal jo også passes. Oprindeligt var planen at jeg ville have lavet lidt tungt DL idag, men min hofte føltes godt nok noget stiv i formiddags og mine haser uhyggeligt tight. Så lavede lige lidt ekstra grundig mobilitet imens jeg sludrede også kørte jeg lidt let Squat og support for lige at få løsnet lidt ekstra op også må DL blive fredag sammen med Bænk og Pullups. :4flex: Front Squat: 1 x 8 x 40 kg 1 x 8 x 50 1 x 8 x 60 1 x 8 x 70 1 x 8 x 80 - Supersettet - Strict Pullups: 5 x 10 x BW CASH OUT 3 Runder: 20 Reverse Hypers 20 AbWheel Rollouts
  6. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    23-03-15 Ovenpå en weekend i afslapningens tegn blev det atter tid til træning og som altid i godt selskab.. Bænkpressen var god igen idag og de 4x4 føltes lettere end forventet.. Efterfølgende blev det til lidt cardio med de andre. CG Benchpress: 1 x 8 x 40 kg 1 x 5 x 60 1 x 3 x 75 1 x 3 x 85 4 x 4 x 95 Band Pull aparts: 5 x 20 x RØD CASH OUT "HELEN" 3 Runder: 400m Løb 21 KB Swings x 32 kg 12 Strict Pullups Tid = 11.14 min * Efterhånden længe siden jeg har lavet "Helen", så er fint tilfreds. Kørte Swings til Vandret og øgede derfor til 32 kg for at det ikke skulle være unfair i forhold til de andre fyre, som kørte 24 kg med Crossfit stylish swing aka RX'd..
  7. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    21-03-15 Havde egentligt besluttet at holde hviledag idag, da særligt benene var trætte efter igår og i onsdags. Men da et par af deltagerne på mit formiddags hold spurgte om ikke jeg ville lave dagens workouts med dem, tænkte at det kunne jeg nok lige overkomme. Så hoppede med for hyggens skyld, omend jeg godt kunne mærke mine lats fra igår.. "Death By Pullups" EMOTM + 1 Pullup: 1 min = 1 Strict Pullup 2 min = 2 Strict Pullups … Etc ... Score = 10 + 8 reps "Death By 10 meters" EMOTM + 1 x 10m: 1 min = 1 x 10m Løb * 2 min = 2 x 10m Løb … Etc ... Score = 11 runder * Liggende start på hver 10m tur, dvs. ned på buffen og op, løb 10m + repeat
  8. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    20-03-15 Endnu en godkendt omgang træning idag. Squat, Tittypress & Pullups is all you need! :4flex: Derudover var jeg os lige et smut på vægten imorges, hvor den viste 76,0 kg, hvilket er ganske fint. Igen idag var vi en god flok til træning og Marie, en af mine kære medlemmer havde lige slået et smut forbi bageren på vej ned og træne, så hun havde den lækreste chokolade kage med.. Det blev lige til et stykke efter squatten og et stykke mere efter endt træning :4mewantfood: Back Squat: 1 x 8 x 60 kg 1 x 5 x 80 1 x 3 x 100 1 x 3 x 120 1 x 2 x 130 1 x 2 x 140 1 x 2 x 150 CG Benchpress: 1 x 8 x 40 kg 1 x 8 x 60 3 x 8 x 80 - Supersettet - Weighted Pullups: 1 x 8 x BW 1 x 8 x BW + 5 kg 3 x 8 x BW + 10
  9. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    18-03-15 Udmærket omgang træning idag i godt selskab til Open gym. Dødløften føltes ganske overkommelig idag, hvilket varsler gode tegn m.h.p de næste par uger. Efterfølgende lavede jeg lidt T2B for at løsne lænden lidt op også lavede jeg en workout med en af medlemmerne, ganske fin cardio basker for en i så slatten form som undertegnet. Sumo Deadlift: 1 x 8 x 70 kg 1 x 5 x 100 1 x 3 x 120 1 x 1 x 140 10 x 1 x 160 - P90 Toes 2 Bar: 3 x 15 x BW CASH OUT AMRAP 15 min: 200m Løb 10 Strict Pullups 200m Løb 15 KB Cleans - 2x16 kg 200m Løb 20 Alternating Pistols 200m Løb 15 KB Swings x 32 kg 200m Løb 10 Burpee Box jumps Score = 1 runde + 20 Pistols
  10. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    Stadigvæk ikke nok.. Men det går den rigtige vej Bedste løft i nyere tid på de to er 3 x BW+40 kg i Pullups og 1 x 115 kg i Close-grip bænkpress med en kropsvægt liggende omkring 76-77 kg, hvor jeg ligger det meste af tiden.. M.h.t bænken er Pinky grip desværre udelukket pga. gammel skulder skavank. Så det er ren Triceps power
  11. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    Hej TRS, Har haft lidt skiftende fokus det sidste års tid.. I perioder Wendler, 5x5, tunge 2, 3'ere.. Meget lystbetonet egentligt. Men alt i alt har Pullup, bænk og Squat styrken responderet fint på det hele. Har øget mit max med 10 kg på Bænken siden DM sidste år og 7,5 kg på Squatten, hvor jeg omkring juletid lavede 162,5 kg med 3 kg lavere BW end til DM i april
  12. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    16-03-15 Holy S***, så gik der alligevel knap 1 år siden sidste logning! Mon ikke det er på tide at komme igang igen. Nå, men ovenpå en weekend med knald på, (læs:) konkurrence i centeret om lørdagen med efterfølgende spisning og druktur om aftenen blev søndagen brugt på at ligge vandret og lave absolut ingenting fik jeg da også trænet idag! Det blev til lidt disko overkrop også havde jeg lovet at hjælpe en god veninde med at teste nogle krav til Politiets optagelsesprøve. Så vi lavede lidt Broad jumps også agerede jeg Kanin på 2400m løbetesten. Heldigvis var hendes mål at komme under 12 min idag, så jeg blev ikke ovenud presset, hvilket passede mine 2. dags tømmermænd godt! CG Benchpress: 1 x 8 x 40 kg 1 x 5 x 60 1 x 3 x 80 5 x 5 x 90 - Supersettet - Inverted Ring Row: 8 x 12 x BW Broad Jumps: Op til 260 cm ( Svarende til et 12-tal jf. optagelses kravene = 255 cm + ) CASH OUT 2400m Løb Tid: 11.36 min
  13. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    28-04-14 Back Squats: 1 x 8 x 60 kg 1 x 5 x 80 1 x 3 x 100 1 x 3 x 120 1 x 3 x 130 1 x 3 x 140 VL-Teknik 30 min Clean teknik med fokus på rotations og gribe fasen for, at teste skulderen.. Har allieret mig med en af vore VL instruktør, min gode ven Danny for at han lige kunne give mig lidt feedback på teknikken. Det er efterhånden NOGEN tid siden jeg har lavet cleans sidst, da de plejer at have irriteret min skulder. Så det er rart lige at kunne blive flue kneppet på teknikken og starte op igen helt fra scratch.. Så idag lavede jeg Scarecrow Cleans og Mid-hang Cleans af sæt af 5 op til 40 kg.. Føltes ganske fint for skulderen.. FINISHER AMRAP 4 min: 7 Toe 2 Bar 7 Box jumps x 80 cm Score = 5 + 3 rds.
  14. Push, Pull, Squat, Hinge & Loaded Carries!

    Martin har lavet en klip samling af mine 3 top løft fra DM.. Meget fedt lige at se.. Var først gang jeg selv så video af hhv. Squat og bænken..
  15. The Log of Fame.

    Lyder ikke dårligt.. Jeg følger spændt med på side linjen og regner nu stærkt med et blog opslag på Blog of fame.. :4flex: