camilla_fraggle

Medlemmer
  • Content count

    42
  • Joined

  • Last visited

About camilla_fraggle

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Kalundborg
  1. Seneskedehindebetændelse

    det bliver også den laaaangsomme metode jeg kommer til at bruge - og i samråd med min fys... har ingen mål jeg skal have opfyldt udover at give mine led i hænder/arm/skuldre lidt mere styrke, så de ikke er lige så udsat for skader, nu jeg desværre er lidt udsat der
  2. Seneskedehindebetændelse

    Da dette forum rummer utroligt meget viden, tænker jeg at det er her jeg skal smide mit spg. Jeg har desværre seneskedehindebet. i h. hånd, når det falder til ro igen vil jeg gerne begynde på lidt træning. Sagen er dog er at mine håndled er svage og desværre nok har tendens til sshb, derfor kunne jeg godt tænke mig nogle forslag til støttebind/hansker der gerne må støtte tommelfingeren, da den også er udsat. er dog klar over at begge hænder skal trænes op selvom jeg benytter ekstra støtte - men det er jeg allerede i gang med hjemme. Håber i kan hjælpe en mindre handikappet tosse
  3. Udstrækning ag bækkenbund

    Det var faktisk det første link jeg søger - men siden virker ikke længere... - og vil gerne have noget med billeder på..
  4. Udstrækning ag bækkenbund

    Jeg så får noget tid siden nogle øvelser til udstrækning af bækkenbunden, men nu kan jeg ved gud ikke finde dem igen - er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med et link... :)
  5. hjælp til vægttab

    omkring din kost, vil jeg råde dig til i starten at se på dit kalorieindtag (der er flere gode artikler på MOL) - og kun at spise frugt til frokost er tosset, du skal have noget med mere fylde (fiber, protein mv) . ang morgen og aftensmad kan jeg ikke se der er noget galt i... - og en Proteindrik er ikke ordenlig morgenmad!! ang dine mandebryster og maven, vil jeg foreslå noget styrketræning - enten hjemme eller i center (igen har MOL mange gode foreslag, så det er bare med at tage et kig på siden, og så vende tilbage med spørgsmål - endvidere er der mange ligende tråde herinde, så prøv at kig lidt i dem også)
  6. god bog vedr kost til styrketræning

    hiver lige den her tråd frem igen..
  7. god bog vedr kost til styrketræning

    jeg nyder jo også resultatet - og når det er mig der står for maden, er det jo nødvendigt at jeg ved hvad der er det rette.. men tak for linktet - er der nogen der han en på dansk?
  8. god bog vedr kost til styrketræning

    som titlen siger søger jeg en god bog omkring den rette kost til styrketræning. Grunden er at min kære kæreste træner en hel del, men har ikke fokuseret så meget på kosten. Herhjemme er det mig der står i køkkenet, og for at få mest viden omkring emnet ville jeg gerne have nogle bøger jeg lige kunne læse i, så al hans træning ikke er spild af tid. på forhånd tak.
  9. Sund morgenmad

    alt efter humør står den på 1) havregryn med chokoladeproteinpulver 2) enter blødkogte æg eller en omelette + grønt eller frugt personligt synes jeg nr 2 fungere mest for med mht mæthed i længden.
  10. Zink og andet HJÆLP

    først så:Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn. for det andet så vælg dog at spise og træne ordenligt i stedet for at proppe dig med alt muligt skidt.. - og du er kun 17 år, du skal nok nå at blive stor, men det tager altså tid
  11. Bildækket skal væk!

    hvorfor anbefale en pige der har et BMI på 20 til at tabe sig? jeg ville nu hellere anbefale noget styrketræning i stedet - muligvis med let øget fokus på maven... og den med at træne på tom mave, kan jeg nu ikke se logikken i, for et vægttab kommer af det samlede energi underskud - jeg ville jo heller ikke tabe mig hvis jeg trænede på tom mave, men ikke tænkte over kosten resten af dagen.. det hele skal jo gå op...
  12. nogle gode råd?

    der er heller ikke nogen hindring for at din træning ikke kan foregå udendørs, eller som en kombination af begge dele. Men jeg tror du vil få de bedste resultater med kvalificeret rådgivning (og det behøver ikke nødvendigvis være i et fitness center) - muligheden for at ride igen er jo heller ikke umulig, det kræver bare den rette vejledning så du ikke køre sur i at du ikke kan det du kunne for 4 år siden..
  13. nogle gode råd?

    Som Andreas H skriver skal du nok have noget fornuftig vejledning. Prøv at tale med din læge ang. henvisning til fysioterapi, for efter et længe sygdomsforløb har du brug for noget genoptræning. En anden mulighed kunne være at finde en diætist der samtidig har motion i fokus - dette for at opfylde dit ønske om et øget indtag. En 3 mulighed kunne være at tilmelde dig i et træningscenter og få en personlig træner der har kendskab til genoptræning. For jeg tror du har brug for professionel hjælp for at opnå dine mål, som kan råde og guide din i lige din situation - MOL er udemærket, men vi kender ikke hele historien, og der tror jeg en personlig træner eller fys ville kunne hjælpe mere.
  14. tennisalbue..

    mange tak for linket..
  15. Camillas 09 log

    kosten de sidste par dage har været nogenlunde.. mål omkring 10.000 skridt blev klaret i praktikken i dag - 11000 skridt på 8 timer.. træning er der ikke blevet meget af de sidste 2 dage - er startet i praktik og sluger rigtig meget energi..