Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,684
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    79

Onkel Troels last won the day on February 26

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

  • Rank
    Semiseriøs slapmandsstærkmand
  • Birthday 07/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

12,582 profile views
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag i abeskuret: Incline DB press - 3sæt x 10reps med 35kgs Facepulls/band rows - 3sæt x 15/15reps Airbike - 45min Rolig træning med fokus på cardio?
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Airbike - 50kcal (2min og 26sek) Orkede ikke træning idag. Havde noget kage der skulle spises. Så bare lige for at få pulsen op. Imorgen skal der cykles
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: Pullups -1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1(100reps ialt) AB wheel - 3sæt x 12reps Nordic hamstring raises (Band supported) - 3sæt x 8-10reps Dumbell flyers - 3sæt x 15-20reps med 20kgs (Fokus på strækket) Cardio: Airbike - 30min (407kcal) Kørte MTB både lørdag og søndag. Fokus kommer til være mere cardio igen. Når vejret er godt vil jeg hellere cykle end løfte vægte.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Triceps pushdowns - 5sæt x 20reps (Havde bruge for at varme mine albuer godt op) Incline dumbell press - 10x275kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Pullups(widegrip, fatgripz) - 6sæt x 10reps(Band supported, Fra 2røde til ingen bands) Cardio: Airbike - 30min (410kcal) Udemærket træning. Mega DOMS'et i lår efter Air squats i tirsdags. Mine underarme er også ristet efter thumbless dødløft i lørdags. På den gode måde :-)
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: KB swings - 50x16kgs, 50x20kgs, 50x24kgs, 50x32kgs, 50x40kgs, 50x48kg (Det værste var at kettlelbellsne var så kolde at holde ved. Gik ellers fint) DB curls - 2sæt x 10-12reps med 20kgs Isolated DB curls - 2sæt x 20reps med 8kg Reversed grip Ez barbell Curls - 2sæt x 12reps med 30kg WOD: (High way to Hell) For time: 5mile assult airbike (In 2min max interval) After each 2-min interval, if the 5mile goal is not Met, perform: 50 air squats 50 pushups 50 AB mat situps. Min tid blev 30min og 57sek. Virkeligt ulækkert hårdt. Blev inspireret af gode gamle Crawdaddy herinde fra der lavet en del Crossfit inspireret træning idag :-) Sluttede af med Pullups - 3sæt Supersættet med Seated DB press - 3sæt x 10-12reps med 20kgs Rigtig fin runde :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Zercher squat til lav boks - 10x50kg, 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x100kg Dødløft (thumbless grip) - 10x50kg, 10x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg (Min stang er så gammel at den ikke ruller så meget. Derfor lidt nemmere for grebet end med en nyere stang. Men grebet var sgu presset) Bend over rows - 5sæt x 10-12reps med 100kg Bænkpres (pause på brystet) - 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x90kg, 5x90kg Ez barbell Curls - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg Reversed grip Ez barbell Curls - 20x10kg, 10x20kg, 10x30kg, 10x30kg Plate curls (grip Work) - 3sæt Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Cardio: Airbike - 100kcal på tid (4min og 56sek. PR med 1sek :-D Men sgu fint nok på et tidspunkt for kondien ikke lige topper. Sådan en 100kcal test er bare altid meget klam) Rigtig god træning på trods af masser af kælkeri med ungerne tidligere. Det er god bakketræning :-D
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Airbike - 30min (sådan rimeligt roligt med 220-270watt) Mågen - 4sæt x 12reps med 8kgs Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg (Egentlig helt ok men for fanden da hvor er 120kg blevet en tung vægt for mig) Flat dumbell flyers - 4sæt x 15-20reps med 20kgs Triceps pushdowns (occusionsstroppe) - 4sæt x højreps 40-50reps (Det kunne mine albuer godt li') Pullups (5min test) - 57reps (PR) DB laterels - 1sæt x 100reps med 5kgs Mave samt foam roller på gulv Kom ret sent ud at træne og vidste ikke helt hvad jeg ville lave udover noget cardio. Fik cardioen i hus og så lidt muskelbygning for overkroppen bagefter. Var iøvrigt ude og vinterbade idag. Fed oplevelse. Bedre end sidst. Fik den der massive varmefornemmelse bagefter. Er også sikker på at det er det koldeste vand jeg nogensinde har badet i.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: Low box squat - 10x20kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 10x100kg (Fin runde. Lav box går lige i numsen) Lying Leg curls m. Håndvægte - 5sæt x 12reps med 27,5kgs Incline bænkpres - 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 3x100kg, 6x90kg Tate press - 2sæt x 12reps med 20kgs Triceps pushdowns - 2sæt x 15-20reps DB laterels - 4sæt x 12reps med 8kg (Jane Fonda strict) Isolated DB curls - 4sæt x 12reps med 19kg Udemærket runde. Gider ikke cardio i denne kulde. Hellere vægte og masser af mad. Så må jeg indhente det senere. Musklerne kan godt li' vægte og mad.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Supersættet med Band pullaparts - 4sæt x 12-20reps Dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 1x130kg, 1x130kg(snatch grip), 1x130kg(sumo) Kunne slet ikke få dødløft til at fungere. Ikke fordi det var tungt. Havde bare ikke nogen energi. Så det blev droppet. Stående læg - 4sæt x 30-40reps AB wheel - 3sæt x 10reps Incline bænkpres - 10x60kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 3x90kg (Samme her. Ikke voldsomt tungt. Bare ingen energi) KB press - 4sæt x 10/10reps med 20kg DB curls - 50reps med 8kgs ..... Havde bare ingen energi....Elendig træning. Da jeg var kommet ind tænkte jeg at jeg lige ville prøve 5min pullups test. Pullups - 5min (53reps. Lavede 15,5,5,5,5,5,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 Ok
  10. Nice and clean power building

    Du får jo også lavet lidt ryg på C2eren. Nice, jeg tror jeg prøver i morgen med den chinups Challenge
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagscardio: Kondi cykel - 500kcal på 31min C2 roergometer - 1000min (3min og 43sek) Fint. Får nok ikke kørt MTB med alt der sne vi har på Fyn. Så bliver der måske lavet nogle muskler i abeskuret istedet.
  12. Nice and clean power building

    Kør er par tunge singler de næste par uger. Lige for at vænne kroppen til de vægte. Er du kommet igang med chins/pullups? Synes de giver et godt pressefundament. Nå, men det er bare råd fra en brystsvag cykelrytter der dårligt kan bænke 130kg :-D
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagsdisko i abeskuret: Band pullaparts - 4sæt x 15reps Close grip bænkpres - 8x60kg, 8x80kg, 8x90kg, 8x100kg, 5x110kg, 8x80kg, 8x80kg, 8x80kg Ez barbell Curls - 8sæt x 12reps med 40kg Lean away laterels - 3sæt x 15/15reps med 10kg CocT (med occusionsstroppe) - 60reps med hver hånd. Godt pump. Var ude og vinterbade idag. Kæft mand. Havde ikke lige regnet med at skulle vade igennem sne i sandaler da planlagde det igår. Kæft, det var koldt og fedt.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Pullups er med overhåndsgreb og chinups er med underhåndsgreb men der er vidst frit valg. Måske man endda må skifte greb undervejs? Ikke at jeg tror det gør den store forskel for mig :-D Går ok med der første sæt men derefter er røven godt nok tuuuuung :-D
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    På vej hjem fra job kørte jeg forbi en legeplads hvor man kunne lave pullups. 10,10,5,5,5,5,5,5 (50reps på omkring 6-7min dømt ud fra musiknumre spillet) Inspiret af max pullups på 5min. Må lige prøve at gøre det ordenligt en dag. Det var hårdt med de meget korte pauser.