Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,470
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    73

Onkel Troels last won the day on January 11

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

  • Rank
    Semiseriøs slapmandsstærkmand
  • Birthday 07/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

9,705 profile views
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Incline dumbell press - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+elastik, 6x40kgs+kraftigere elastik(PR), 10x40kgs Dumbell curls m. Fatgripz - 6sæt x 10-12reps med 19kgs Dumbell laterels - 3sæt x 15reps med 10kgs Supersættet med Dumbell shoulderpress - 3sæt x 10reps med 20-27,5kgs (vertikalt rygstykke) Cardio: Airbike - 100kcal på tid (5min og 15sek. PR) Planen var at holde den over 400watt men Ca. Halvvejs måtte jeg droppe den til et sted imellem 350-400watt. Træls jeg ikke kom under 5min men den er der næste gang :-) Føler ikke jeg var maxet helt ud. Men klamt hårdt selvfølgeligt. Fed runde :-)
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag derhjemme: Pullups - 20sæt x 6reps (120reps lige lat'ten) Hæng i barre - 1min Føltes godt :-)
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Airbike - 30min (Pulsmål 65-80% af max. Ny PR for hvor længe jeg har siddet på den maskine. Sidste 3min gik jeg fra ~250watt og op til +400watt) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Low box squat - 10x50kg, 6x50kg, 3x100kg 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg (Fint nok. Kun bælte på de 140kg. ) Coc 1,5 - 15singels med hver hånd Bænkpres - 10x50kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 1x140kg Reversed grip Bænkpres - 5sæt x 6reps med 90kg (Latterligt hårdt. Laaaaang tid siden sidst. På et tidspunkt lå jeg ret ens styrkemæssigt i denne variant som i den alm. ) Facepulls - 5sæt x 20reps Fin runde :-)
  4. Doktorens log

    Jeg kan også sagtens bidrage til festen i Dr.Delts logbog :-D Faktisk vil jeg mene titlen dr.delts måske er en smule ufortjent eftersom der ikke er nogle overheadlift i denne log. Måske dr.Glutes er mere rammende med alt det hipthrusts der bliver lavet :-D
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: DB curls - 1sæt x 100reps med 10kgs Løbebånd - 4km (10,3 - 11,0km/t) Sgu da pisse hårdt at løbe. Kondien er fin men det er bare nedern for benene. Men fint nok. Fastedag gør det nok ikke nemmere.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Facepulls - 4sæt x 20reps Manse board squat (tempo525) - 4sæt x 8reps Maveliggende DB leg curls - 4sæt x 10reps med 27,5kgs Pullups(neutralt greb) - 4sæt x 12reps Seated DB shoulderpress - 4sæt x 12reps med 27,5kgs håndvægte (helt vertikalt rygstykke) Chest supported DB laterels - 4sæt x 10-15reps med 10kgs håndvægte Cardio: Airbike - 10min (20sek on / 40sek off) Udemærket træning. Let omgang.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Airbike - 25min (Ny PR i forhold til hvor lang tid jeg har siddet på det bæst. Kørte med pulsmåler. Puls imellem 117-144 på nær de sidste 3 min hvor jeg fik den op på 155. Formen er blevet bedre eftersom pulsen ikke kommer så hurtig op med samme watt. ) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg (alt med pause på brystet. Klart bedste omgang bænkpres længe :-) ) Sumo dødløft med overhåndsgreb - 5x50kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg, 0x195kg(forsøg på PR var måske ikke så smart når jeg trænede greb igår) Hyper ext - 50reps KB Snatch - 100reps med 16kg (lige til at få pulsen op tilsidst) Super træning :-)
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på arbejdet: Concept2 Roergometer - 5 x 500meter (90sek pause imellem sæt. Jeg lå omkring 1.40 til 1.46 pr 500meter. Der er langt op til da jeg var bedst på den. Men kan klart mærke formen er blevet bedre da jeg trodsalt kunne holde til 5 runder. Farten skal nok komme hvis jeg træner det oftere.) Kondicykel - 10min (Steady state. Pulsen var allerede godt oppe efter roningen) Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt) Rotator cuff - 5sæt x 15reps Facepulls - 5sæt x 15reps Db Wrist extensions - 3sæt x 10-25reps Hæng i barre på tid - 2 x 1min god gammeldags grebstræning. Giver også et godt stræk i ryggen. Fin lille runde :-) Positiv var specielt roningen. Den maskine træner bare alle muskler i kroppen.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Supersættet med Maveliggende DB leg curls - 4sæt x 10-15reps med 27,5kg Chest supported DB Rows - 5sæt x 12reps med 27,5kgs Supersættet med Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg(PR), 5x90kg(PR) (wow, det havde jeg ikke lige set komme her på lavkaloriedag og dagen efter faste) Band laterels - 3sæt x 10reps Supersættet med DB curls - 3sæt x 10reps med 19kg Cardio: Airbike - 100kcal på tid (6.21) Konservativt kørt. Ikke allout. Holdt den bare over 300watt og det var ok. Fik lidt ekstra gas det sidste halve min) Fin træning. Vidste det ikke skulle være for vildt men blev alligevel helt godt med fin skulderstyrke.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Crosstrainer - 30min Fastedag. Stille og roligt.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jo, tak. Skulderen fungere igen :-) Men ja ja... Der er langt op til fordums styrke. Fokus er også mere på variation og at ramme musklen og mindre på hvor meget jeg bænker. Men derfor er det selvfølgeligt stadig dejligt når styrken stiger :-D
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Supersættet med AB wheel - 5sæt x 10reps Saxo Sidebends - 4sæt Torso twist med elastik - 2sæt Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x125kg(Bedste længe) Military press - 10x50kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg Chest supported barbell Rows - 5sæt x 12reps med 60kg Triceps - 3sæt x 15reps Cardio: Airbike - 8min (30sek on / 30sek off) Længste tid med den arbejdsratio. Fedt fedt. Dejlig træning :-)
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Airbike - 20min (Pulszone træning. Lå omkring 144slag i min eller 80% det meste af tiden)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Seated dumbell curls - 20x10kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 10x20kgs, 10x20kgs DB Spider curls - 10sæt x 8-12rep med 19kgs Isolated DB curls - 3sæt x 20reps med 10kg Standing DB curls(occlusionsstroppe) - 2sæt x 15reps med 10-19kgs Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x140kg, 1x145 (Lang tid siden sidst. Var ikke så eksplosiv i den. Men med lidt dieselpower gik det) Flat DB press - 12x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs Chinups(smal underhåndsgreb) - 3sæt x 6reps Cardio: Airbike - 50kcal på tid (1min og 55sek) Shit der var klamt. Men startede også alt for hårdt ud og var oppe og banke 1250watt ud på den. Gik helt i stå omkring de 30kcal og tænkte jeg bare holdte der men så fortrød jeg og fik most de sidste 20kcal af med tungen ud af halsen. Super lækker morgentræning. Tootalt lækkert igå'. 25sæt biceps er now't da dur'
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Manse squat (tempo525) - 4sæt x 8reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Wide grip pullups - 6xmig, 6xmig+15kg, 6xmig+15kg, 6xmig+20kg, 6xmig High incline DB press - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+band, 10x40kgs (Band i high incline var noget rod. Fungere i low incline) Bench lying laterels - 3sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 15reps Cardio: Air bike - 4min (30sek on / 30sek off) Airbiken var klam idag. Tror tildels det skyldes fastedage igår og har stadig ligget på et lille kalorieunderskud eller neutralt) Udemærket lille runde. Mine pullups bliver langsomt bedre. Men ellers intet at nævne.