Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,087
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Onkel Troels last won the day on April 7

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

  • Rank
    Semiseriøs slapmandsstærkmand
  • Birthday 07/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

4,509 profile views
  1. Doktorens log

    Hvad er H.Rows?
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det er imponerende at du gider/kan faste dagligt. Samt at du har kunne holde den livsstil i 8år!! Men du har da helt ret I at det er en mental ting. Dog må jeg nu nok sige at jeg sagtens kan mærke sult når jeg faster. Det har jeg gjort alle de dage jeg har fastet. Dog synes jeg man bliver bedre til at ignorere det og sige:'Pyt, det går over lige om lidt'. Hvilket det også gør. Personligt ville det være et for stort indgreb i min hverdag i forhold til at kunne spise måltider sammen med familien. Er det blot morgenmad og frokost du springer over dagligt? :-)
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag hyggede jeg mig lidt med nogle curls: DB curls - 12x19kgs, 25x19kgs, 25x19kgs, 25x19kgs Ellers blev der spillet lidt crocket i haven med ungerne og årets første rigtige isvaffel. Super weekend :-)
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Sjipning - 8min (45sek om/ 15sek off) Incline DB press - 20x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kg, 10x35kg Military press - 5x50kg, 5x60kg,5x70kg, 5x60kg, 5x50kg Upright rows - 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg Gåtur med 20kgs kb En hyggelig træning med en gammel, gammel ven fra dengang jeg var knejt. :-)
  5. Nice and clean power building

    Tror sgu det er sund nok at rive lidt maskiner rundt i en periode. Du får rørt lidt andre muller end hvad du er vant til :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag cardio: Løb - ~25min Aner ikke hvor langt. Heldigvis. Tror nemlig ikke det var særligt hurtigt. Men hårdt nok til at jeg kampsvedtr en time efter. Første løbetur i det fri meget længe.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Kb press - 10x12kg, 10x20kg, 10x24kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg (God runde. Min højre mangler stadig en del men bedste længe) Seated DB shoulderpress - 15x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 15x20kgs Lean away one armed laterels - 3sæt x 10reps med 8kg DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kg Supersættet med Laterels med elastik - 3sæt x 20reps Chest supported rear delts - 3sæt x 15reps med 8kgs håndvægte Pullups(fatgripz) - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+5kg, 5xmig Coc 1,5er - 30singels med hver hånd Isolated DB curls - 5sæt x 12reps Wrist roller - 4turer Smal bænkpres (20kg i elastikker) - 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x70kg Triceps pushdowns m. Elastik - 3-4sæt x en masse Super lækker træning i abeskuret.....og så endda en onsdag. Dælme længe siden jeg har trænet en onsdag. Håber det forvirrer kroppen nok til at den vokser de rigtige steder og bliver flot. Måske snupper jeg lidt cardio imorgen hvis jeg får tid.
  8. Knæ der klikker uden smerte

    Min knæ gør det også lidt. Hvilket de slet ikke gjorde for 10års tid siden. Det er ikke farligt og ikke noget der skal afholde en fra at træne. Grundig opvarmning og skift i øvelsesvarianter for ikke at akkumulere et ensidigt ledstress tror jeg på bliver vigtigere og vigtigere når man har trænet mange år og måske har passeret de 40 eller er tæt på. Ting som tempomanipulation i squatten, pause i bunden, box, Bulgarian split squats osv osv. er godt. Ikke bare 5x5 og øg vægten konstant som man kunne komme langt med tidligere. Prøv at lyt til 24/7 Fitness sidste podcast omring bodybuilding til gamle røvhuller ;-)
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning: Arc trainer - 20min Leg ext - 4sæt x 12reps Supersættet med Benpres - 4sæt x 12reps Stående læg - 4sæt x 20reps Supersættet med Leg curls - 4sæt x 12reps Pulldowns - 5sæt x 12reps Supersættet med Hyper ext - 5sæt x 12reps Incline bænkpres - 20x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 6x80kg(bedste længe) DB curls - 3sæt x 10-12reps Tate press - 3sæt x 10-12reps Fin træning. Fik gemt mit ego væk og trænede med fokus på at løfte med musklerne:-)
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Frivend - 10x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 1x90kg Frivend og stem - 1x80kg, 1x80kg, 1x80kg, 1x80kg, 1x80kg, 10x50kg Kb press - 10x20kg, 10x24kg, 5x32kg, 10x24kg, 10x20kg Dødløft(overhåndsgreb) - 5x100kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x100kg Smal bænkpres(20kg hængende i elastikker) - 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x70kg Bend over rows - 5sæt x 10reps med 100kg Coc1,5 - 10singler med overpres Cardio: 'slædetræk' - Bandt mine ringe fast i min 40kgs kb. Og trak den frem og tilbage ude på Skovstien bag mit hus. Kæft jeg blev forpustet. Ad ad. Og folk kiggede underligt på mig. Men jaja. Det var god træning.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Du skal jo gøre det der fungere for dig :-) Jeg faster jo kun en enkelt gang om ugen. Typisk 36timers varighed så det påvirker ikke min træning det store. Men så er vægttab et self. Heller ikke det samme som hvis jeg havde eks. 2 fastedage. Men det er det jeg synes fungere. Sulten er ikke konstant men mere noget der kommer og går på mine fastedage. Det er så der man skal sørge for at have travlt. Så jeg faster på min længste arbejdsdag hvor jeg alligevel først kommer hjem kl 8 hvor ungerne er faldet i søvn. Kan virke lidt underligt at sidde ved aftensmaden og ikke spise noget. Skulle nødig være med til at trigge en spiseforstyrrelse for mine piger. Mht til cardio og faste ved jeg at en del leger med det for at vænne kroppen til at blive bedre til at kører på fedtforbrænding istedet for glucose. Det er noget der kan trænes op. Men nyder du dine cykelture mere med fulde glygogenlagre og har du ikke intentioner om langdistance så er det jo ikke noget du behøver at lege med :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på arbejdet: Chinups - 5sæt x 10reps Chest press maskine - 5sæt x 12reps Godt pump og ikke nogle gener fra skulderen
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdags morgentræning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (Noget ømme ben efter squatten i søndags) Hyper ext - 5sæt x 15reps + Band Brick Curls - 5sæt x 10/10reps Military Press - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x50kg En rimelig hurtig træning i abeskuret. Ser 'The Defiant Ones' på Netflex for tiden. Virkelig fed dokument. Så dagens musiktema var N.W.A og andet start 90er westcoast rap :-D
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg vil gerne smide lidt fedt. Så ja. Vægttab. Men ikke så dedikeret vægttab. Lever som jeg plejer de andre dage. Dvs. holder ikke igen med kage, slik og masser af god mad. Har selv skulle spænde styrkeløftbæltet en enkelt hak ind så der er tabt noget fedt. Men sammenholdt med at jeg primært har lavet styrketræning og taget kreatin har det reele vægttab ikke været stort. Men det fede er at jeg øjensynligt kan holde den fastedag uden større problemer. Det er fedt. Fasten giver udover at kroppen kommer i Ketose og går i 90% fedtforbrænding 10%glukose forbrænding, også en god fornemmelse af at kunne mærke sin egen sult og forene sig med den. Det med ikke nødvendigvis at skulle kaste mad i gabet konstant. Desuden smager havregrynen dagen efter ganske fantastisk :-D Kan i den grad anbefale Incognitos aka Anders Nedergaards bog omkring faste:
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i fitness World: Lunges - 5sæt x 10reps +20kg Stående læg - 20x250kg, 20x300kg, 20x350kg, 20x400kg(PR), 20x350kg Chinups (neutral greb) - 5sæt x 12reps Chest supported rows - 5sæt x 10-12reps Decline bænkpres - 5sæt x 10reps med 100kg Triceps pushdowns - 5sæt x 10-15reps DB curls - 5 sæt x 12-20reps Udemærket runde.