Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,172
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Onkel Troels last won the day on September 9

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

  • Rank
    Semiseriøs slapmandsstærkmand
  • Birthday 07/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

5,366 profile views
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag herhjemme: Pullups - 8sæt x 8reps Fejret min ældste datter idag der bliver 7år. Så lavede bare lidt pullups indenfor. Fokus på god form.
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 5x100kg, 3x110kg, 2x120kg, 2x120kg, 5x100kg, 5x100kg ( Var tungt idag) Incline DB flyers - 5sæt x 12reps med 18-22kgs håndvægte Decline bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg Viking press - 5sæt x 10reps DB laterels - 5sæt x 15reps med 12-18kgs Triceps pushdowns(spadegreb) - 6sæt x 10reps op til 55kg lavet i pulldown tårn Læg - 5sæt x 20reps Cardio: Trappemaskine (impire state building) - 16min og 26sek (Yeah, kørte godt. PR med -15sek) Dejlig træning. Eneste minus er at min bænkpres styrke er pænt fesen. Kan ikke engang give skulderen skylden for den er bedre end længe :-)
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Front squat - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg (Første gang med front squat i et par år vil jeg tro. Nu kan skulderen holde til det igen) AB wheel - 5sæt x 15reps Bend over rows - 5sæt x 12reps med 100kg Hyper ext - 5sæt x 15reps +25kgs skive Face pulls(elastik) - 5sæt x 12-20reps Rear delts maveliggende på bænk - 5sæt x 15reps med 5-8kgs håndvægte Biceps (occlusion) - 10sæt barbell curls, dumbell curls, isolated dumbell curls (Mine piberensere begyndte at hæve som bolledej med ekstra gær og natron) En fin træning i skuret med god energi. Imorgen skal der laves Pat, skulder og triceps :-) ...Cardio hvis jeg gider og har tid :-)
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-) Det er da gået en del fremad i forhold til hvad jeg kunne sidste år. Nu mangler jeg bare at gøre 35erne nemme... :-D
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x100kg Bulgarsk split squat - 3sæt x 12/12reps Hyper ext - 5sæt x 12reps +25kgs skive Seated DB shoulderpress - 10x20kgs, 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x27,5kgs Fatman pullups - 6sæt x 10-12reps Coc - 3sæt Tatepress - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte DB flyers - 1sæt x 30reps med 19kgs håndvægte Faktisk ganske ok træning.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness world: Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x100kg (Gad ikke rigtigt og skulderen føltes træls) Mågen - 5sæt x 12reps med 12kgs håndvægte Skulderpres i maskine (Plateloaded) - 5sæt x 10reps Chestpress i maskine - 3sæt x 20reps Pulldowns - 3sæt x 12reps med 60kg Db Laterels - 3sæt x 12reps med 12kgs håndvægte Bend over rows - 3sæt x 12reps Chestpress(Plate loaded) - 3sæt x 10-20reps Tate press - 3sæt x 10reps med 18kgs håndvægte Triceps Pushdowns - 3sæt x 20reps med 30kg Pullups(Bredt greb) - 3sæt x 5reps Igen en ret fesen træning. Dog endte det dog ud i en hulens godt pump så alt ok.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag lidt hygge gymnastik. Onsdag i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50, 3x100kg, 20x50kg, 20x50kg (Lorte runde. Men venstre balle brokkede sig ved bare 100kg. Så det blev lidt let med 50kg) AB wheel - 5sæt x 10reps Hyper ext - 5sæt x 20reps DB curls - 2sæt x 12reps med 19kgs (occlusion) Virkeligt en sløv og ringe træning. Forklaringen er blandt andet at jeg var på herretur med gutterne i weekenden hvor der blev drukket godt igennem og sovet minimalt. Dette har også ført en forkølelse med sig. Så gad ikke rigtigt.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i Fitness World: Pullups(Smalt neutralt greb) - 10sæt x 10reps Bænkpres - (10x60kg, 1x100kg), 6sæt x 6reps med 110kg (God runde for fuglebrystet) Incline Dumbell Flyers - 3sæt x 12reps med 16kgs håndvægte(Min højre skulder kan stadig ikke li' den bevægelse men leger lidt med det med små vægte for at få noget blodgennemstrømning i disse området) Chest Press(Plate loaded) - 3sæt x 10reps op til 100kg Kabel Laterels - 6sæt x 10reps Triceps Pushdowns (Med spadegreb) - 8sæt x 6-10reps op til en 6er på 60kg (Lavet i pulldown tårnet) Enarm barbell Curls - 3sæt x 10reps med 20kg Cardio: Trappemaskine(Impire state building) - 16min og 41sek (Klar PR :-) Kørte på niveau 11 hele vejen igennem. Kæft, jeg kunne jo vride min t-shirt bagefter...) Fremragende træning :-) God energi og fornuftig styrke.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Gåtur - 25min (Gammelmandsapproved..) Squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg Stående læg - 5sæt x 30-40reps Hyper ext - 3sæt x 12reps med +25kgs skive Leg ext - 3sæt x 12-20reps (Med elastik) Kb snatch - 100reps med 16kg Ikke noget prangende. Men sundemandstræning med gåtur i skoven i friskt tempo. Med lænd/venstre balle vil ikke rigtigt være med på tungt i squat eller dødløft så det handler om at få stimuleret til lidt hypertrofi men stadig have det dejligt i kroppe bagefter :-) Skal træne imorgen igen.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Siddende skulderpres - (5x50kg, 5x50kg), 5sæt x 3reps med 80kg Hyper ext - 4sæt x 25reps Siddende skulderpres med håndvægte - 5sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte Coc1 - 3sæt x 10/10reps DB laterels - 3sæt x 15reps med 19kgs håndvægte AB wheel - 3sæt x 15reps Fatman pullups - 5sæt x 10-12reps Ok træning egentligt. I forhold til at forbrænde kalorier ikke en speciel god træning men fin omgang BB for skuldre.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Cardio: Arc trainer - 30min Styrke: Bænkpres - (10x60kg), 6sæt x 6reps med 105kg Pec dec flyers - 4sæt x 12reps DB laterels - 3sæt x 15reps med 12kgs Triceps pushdowns - 3sæt x 10reps med 40-50kg Mave - 9sæt x 20reps Lækker træning. Var noget påvirket af cardio en under styrkedelen men skulle jo gerne have en grundform hvor jeg også kan performe med noget cardio i benene først. Heldigvis havde jeg klaret både ben, ryg og biceps igår så der skulle kun laves bryst, skulder og triceps :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW: Car deadlift - 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x220kg, 5x180kg, 5x140kg, 5x100(Kunne mærke det ikke skulle være tungt. Min lænd har ikke været helt sig selv de sidste par måneder. Det er ok det betyder bare der ikke skal dødløftes tungt) Leg ext - 5sæt x 10-12reps Supersættet med Goodmornings - 5sæt x 12reps med 40kg Leg curls(stående) - 3sæt x 10reps Kabel rows - 5sæt x 20reps med 50-80kg Rear delts - 5sæt x 10reps Stående curls - 3sæt x 6reps med 20-30kgs håndvægte Isolated DB curls - 3sæt x 10reps med 15kg Kabel curls - 3sæt x 10-20reps Cardio: Arc trainer - 20min Ok runde. Intet vildt. Træner også imorgen :-)
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på arbejdet: Et par hold samt 1sæt x 50reps på diverse maskiner med let vægt. Tirsdag var også fastedag.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Kb snatch - 200reps med 16kgs kb Skiftede ved hver 10ende imellem højre og venstre. Lavet i en kører. Fint med noget konditionering. Ikke planlagt træning. Klaret under 10min :-)
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Stone walks - 5turer (45,5kgs natursten i favnen og så 5turer med en længde som passede med at at første par turer var med godt overskud imens de sidste turer var ok presset) Sjipning - 8min (45sek on / 15sek off) Seated DB shoulderpress - 10x19kgs, 10x20kgs, 10x27,5kgs, 6x35kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 20x20kgs (Det er altså en vanvittigt fed øvelse. Har aldrig været særligt god til den men måske den bedste skulderøvelse jeg kender til) Lean away one armed laterels - 5sæt x 15/15reps med 8kg Side bends - 5sæt x 12-20reps med 32kg (En øvelse jeg kun laver meget sjældent og idag også ret submaximalt. Stresset på diskus kontra effekten er nok ikke det værd. Men synes jeg havde brug for lidt til de skrå mavemuskler) Pushups - 5sæt x 12reps (Med hænder på håndvægte og ekstra ROM. Fin nok) Sjipning - 5min (45sek on / 15sek off. Ville have lavet 8min her også men min mellemste datter synes jeg skulle til at komme ind..) Udemærket træning.