Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,337
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

Onkel Troels last won the day on April 20

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

  • Rank
    Semiseriøs slapmandsstærkmand
  • Birthday 07/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

7,411 profile views
  1. Nice and clean power building

    5x190kg i dødløft er helt godt.
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Dermed ikke sagt at man ikke skal eller må træne når man er træt. Det vil man uundgåeligt være engang imellem. Når man bliver ældre synes jeg bare det er sværere at jonglere det sådan at man kan tage sig tid til at træne når man er mest frisk. Ens energi går primært til familie og job. Så kommer træningen efter det. Eksempelvis ville det ideelle træningsmæssigt være for mig at træne om eftermiddagen lige efter arbejde. Men det kan bare ikke fungere med ungerne der skal hentes og som man så også rigtigt gerne vil være sammen med :-)
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tror vi er helt enige her. God søvn hjælper til ikke at overspise og have energi til at træne. Ingen tvivl om det :-) Så på den måde er søvn jo essentielt for et vægttab for de fleste. Der er meget 'shut the fuck Up and get the job don' bullshit derude der kører på at det hele bare handler om viljen. Den tror jeg ikke på. Start med de små ændringer. Som eks. God søvn som så er motor til andre gode vaner som træning og lødig kost :-)
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg vil sige jeg godt gad ned i vægt men det går ikke så godt :-D Jeg synes jo det er ok at faste. Kan være nemmere for mig end at småspise. Men mit problem har nok været at jeg ikke er konsekvent med gasterne. Det har kun været hver anden uge. 1 gang ugentligt. Hvis jeg har været træt så har jeg ikke kunne Gennemfører. Så nattesøvn er essentielt. Mit løb er noget lort. Frygteligt hårdt. Men prøver at få lavet lidt af det som et led i bedre sundhed og evt. Vægttab. Synes sgu bare ikke det bliver nemmere når man bliver ældre :-D
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i skuret: DB curls - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Floorpress - 10x50kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 10x80kg Så gad jeg ikke mere og kørte istedet en lille tur på motorcyklen i det gode vejr :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i skuret: Dødløft - 10x50kg, 10x90kg, 10x140kg, 10x140kg Ikke planlagt træning. Var ude i skuret og flyttet lidt rundt og rydde op og så tænkte jeg ville lave lidt.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Low box squat - (6x50kg), 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg Hyper ext - 4sæt x 25reps Band pullaparts - 5sæt x 20reps Coc et, halvanden og to. - vanvittig tæt på at lukke 2eren idag. Latterlig millimeter tilbage. Men altså godt greb idag. Bend over Rows - 20x50kg, 12x100kg, 12x110kg, 12x110kg, 12x110kg Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x115kg Udemærket runde. Kunne godt have trænet lidt længere men familiepligterne kalder..
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Military press - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg Siddende enhånds skulder pres m. Håndvægt - 4sæt x 10/10reps med 20kg (90grader sædevinkel udfordrede min skulder mobilitet) Chest supported barbell Rows - 4sæt x 10reps med 50-70kg Incline dumbell flyers - 4sæt x 12reps med 20kgs Triceps pushdowns - 4sæt x 12-20reps DB pullovers - 3sæt x 15reps med 27,5kg Ikke ligefrem prangende. Følte mig ret slap. Men altså....Der blev trænet :-)
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Squat - (10x50kg, 10x50kg), 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x140kg Siddende skulderpres - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x50kg (Lidt irriteret ac-led i venstre skulder så tog det roligt her) French press - 12x40kg, 12x50kg, 12x60kg Tjaa tjooo, ikke den vilde energi på trods af rigeligt kaffe og ok søvn i nat. Men fik da fyret nok ok hypertrofi virksomme sæt af :-)
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i fitness World: Pullups - 5sæt x 10reps Lænderyg maskine - 5sæt x 12-20reps op til stakken Kabel Rows(bredt greb) - 5sæt x 10-15reps Hyper ext - 5sæt x 20reps Bænkpres (10x60kg, 10x80kg), 6sæt x 6reps med 105kg Isolated DB curls - 5sæt x 10reps Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps Laterels - 5sæt x 10reps Rotatorcuff - 3sæt x 20reps Cardio: Arc trainer - 30min (Nuuuuj, der blev svedt igennem) Dejlig runde :-)
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Frivend fra hæng - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x50kg Low box squat - 5x50kg, 5x50kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg Mave på rygbænk - 5sæt x 12-20reps KB swings - 1sæt x 50reps med 24kg Fin lille runde i sommervarmen. Træner overkrop og cardio i morgen :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Løbebånd - 5km (29min og 43sek) Hold nu kæft hvor var det hårdt. Lidt dårligere tid end sidst men kunne ikke gøre det bedre. Pulsen kom angiveligt over 180 hvis måleren passer. Kan ikke huske jeg nogensinde har haft den over 182 før :-S Det siger lidt omkring hvor min løbeform er.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Sumo dødløft - (10x50kg), 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x130kg, 4x170kg, 5x170kg, 10x130kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg AB wheel - 10sæt x 10reps DB Rows - 5sæt x 10/10reps med 35kg DB curls - 10x19kgs, 6x27,5kgs, 6x27,5kgs, 6x27,5kgs, 10x19kgs Bænkpres - 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg, 5x90kg, 5x90kg, 5x90kg Gåtur med 49kgs sten i favnen.. Dejligt at få svedt igennem. Fin volumen.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 20reps Stående læg - 5sæt x 50reps Front squat - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x100kg, 12x50kg(Alt uden bælte. En bomuld t-shirt havde været bedre at front squatte i. Men fin nok runde) Dødløft - 10x50kg, 3x100kg, 3x130kg, 3x150kg (Føltes bare ikke særligt godt) Ring Rows - 3sæt x 20reps KB press - 3sæt x 10/10reps med 20kg Lidt planke og lidt floorpress... Tjaa, tjooo... Første del af træningen var fin men gassen gik forholdsvis hurtig af ballonen. Var til en vildt fed fest i lørdags. Det sidder stadig i kroppen. Åh ja de tider hvor jeg kunne stå og maxe i dødløft dagen efter en kæmpe bytur. Det kan jeg sgu ikke mere :-D
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW: Car Deadlift - 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x220kg, 5x260 (Havde ikke noget kridt så med det tager i betragtning synes jeg der var helt godt.) Benpres - 6sæt x 10-20reps op til 240kg+slæden. Unilateral stående leg curl - 5sæt x 10reps Læg i benpresmaskinen - 5sæt x 20-25reps med 240kg Leg ext - 3sæt x 20reps (syrer i lårbasserne) Kabel Rows - 5sæt x 10reps op til stakken Supersættet med Pullups - 5sæt x 6reps DB curls - 5sæt x 15-25reps med 12,5-15kgs håndvægte (Fik et lidt dumt ryk i Brachialis igår da jeg skulle have håndvægtene i position til skulderpres. Derfor skulle det være let med fokus på pump) Close grip bænkpres - 6x60kg, 6x100kg, 6x100kg Chest press (plate loaded) - 5sæt x 6-10reps (Denne variant de har her er bare særlig god synes jeg. Går liiiige i rødvinspatterne) Cardio: Trappemaskine - 1000trin (Tog 13-14min) Var simpelthen så træt at jeg tænkte jeg ikke ville få lavet en skid ude i abeskuret. Der skulle et eller andet til at motivere mig. Det var en god idé at tage i RAW. For fik brændt en ret god træning af :-)