Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,436
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    71

Onkel Troels last won the day on November 13

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

9,051 profile views
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i skuret: Air bike - 10min (20sek on / 40sek off) Lyntræning. Fanme fint at kunne få alt i kroppen moslet igennem så hurtigt. 113kcal ialt. 20/40intervallerne er hårdere end 10/20intervallerne.
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Mave liggende DB leg curls - 12x20kg, 12x27,5kg, 12x27,5kg, 12x27,5kg Isolated DB curls - 4sæt x 12reps med 19kgs Sumo dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 10x150kg, 10x150kg (10kg mere end sidst) Bænkpres - 10x60kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg KB press - 5x20kg, 5x24kg, 5x20kg Air bike - 10min (10sek on / 20sek off) Fin runde. Faktisk meget rart at starte med et par isolationsøvelser. Rar gammelmandstiilgang. Airbike var lækkert. Også klamt. Men 10sek var til at håndtere. Pulsen kom stadig godt derop af.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    ....I abeabeskuret: Air bike - 30kcal (1min og 3sek) Air bike - 4min interval 10sek on/20sek off (40kcal forbrændt) Air bike - 30kcal (57sek) Pønsede først på en 100kcal på tid. Men nej nej nej... Kvalmende hårdt. Der er min form ikke nu. Men fik da lavet 100kcal ialt. Indenfor Ca. 7-8min. Lynrunde.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Pullups (Wide grip) - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt) KB press - 10x16kg, 10x24kg, 10x16kg, 10x24kg, 10x16kg Stille og roligt..
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Air bike(opvarmning) - 5min Bend over Rows - 6sæt x 12reps med 100kg Supersættet med Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x110kg Air bike (intervaller) - 20on / 40sek off. 6min ialt. Kææææft det var hårdt. Lå i fosterstilling og hyperventilerede bagefter. Fedt nyt redskab. Fin runde
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Tabata jumping lunges - 4min (ad, det er sgu klamt...) Tabata pushups/hillclimbers - 4min (knap så klamt men lokalt syrer klamt stadigvæk) Løbebånd - 2km (10min) Det er sgu hårdt for mig at holde sølle 12km/t over 2km. Det burde være nemt. Men ok. Det var fint jeg holdt ud. Det tager jo tid at starte løbebåndet så for at indhente det tabte skal farten også nærmere være 12,3km/t eller deromkring. Dejligt. Det er jo faste dag idag. Det gør jeg hver tirsdag på nær nogle enkelte undtagelser. Det fungere ok. Sundt nok lige at mærke lidt sult og komme lidt ned i ketosen.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x140kg, 10x140kg Hip thrust - 4sæt x 10reps med 100kg Mave liggende DB leg curls - 4sæt x 10reps med 20kg (ny øvelse. Troede faktisk det var en lorteøvelse men HalfThor aka verdens stærkeste mand laver den så den måtte prøves) Siddende skulderpres - 10x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 8x80kg(Hov, udligning af PR. Ikke forventet da skulder ikke er trænet så meget og jeg har smidt et par kg) DB laterels - 12,10,8reps med 19kgs Supersættet med Siddende skulderpres - 12,10,8reps med 50kg Fin lille hurtig runde. :-)
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Hyper ext - 20xmig, 12xmig+25kg, 12xmig+25kg, 12xmig+50kg, 12xmig+50kg Low box squat - 6x50kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x90kg Wall sits - 2min med +15kg (syrede godt..) DB Rows - 10x27,5kg, 10x40kg, 10x40kg, 10x40kg, 10x40kg Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Fatman pullups - 4sæt x 10reps Flat DB press - 4sæt x 10reps med 40kgs (lidt plat at de ikke føles nemmere men kæft hvor går de lige i patøjet. Var pænt presset på sidste sæt) Band pushdowns - 3sæt x 15reps Boksning på sandsæk (idag med MMA handsker) - Kun lidt. Godkendt. Men lidt præget af at det var en formiddagstræning og træningen torsdag sad lidt i kroppen stadigvæk.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Hæng i barre - 1min med skulderbredt overhåndsgreb. 1 min med bredt overhåndsgreb. External rotation(RC) - 5sæt x 12-20reps Tjaaa, træning og træning. Det er måske så meget sagt. Men dejligt for ryg, skuldre og grebet.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW: Trappemaskine - 30min (10min på niveau 8, 10min på niveau 10 og 10min på niveau 12. Bedre end sidst men også hårdere end sidst) Seated calf raises - 3sæt x 30reps Leg curls - 3sæt x 10reps Pullups(neutralt greb) - 5xmig, 5xmig+10kg, 5xmig+15kg, 5xmig+20kg, 5xmig+25kg (Tungest pullups længe) Kabel Rows (med 2sek hold/peak contraction) - 5sæt x 10reps Car shrugs - 3sæt x 10reps med 100kg Incline DB press - 10x25kgs, 10x30kgs, 10x35kgs, 10x40kgs, 8x45kgs(Bedste DB press længe :-) ) Kabel flyers - 5sæt x 10-15reps Isolated DB curls - 3sæt x 15reps Plate laterels - 3sæt x 20reps Enhånds hæng - lidt til grebet Lækker træning med fin energi og styrke påtrods at sveddryppende cardio til at starte med.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: AB wheel - 4sæt x 10reps Chest press i maskine - 3sæt x 12reps Triceps pushdowns - 3sæt x 12reps Tjaa, bare lige lidt til bryst og trisser.
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag på jobbet: Pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt. Dejligt) Kabel laterels - 6sæt x 10-15reps (Sidder fantastisk i delts) Julefrokost i lørdag så dejligt at få lavet lidt træning.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg (fin runde. Stod en smule smallere end jeg plejer og det fungerede ok) Dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg Chest supported barbell Rows - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 15x70kg DB Spider curls - 6sæt x 10-12reps med 19kgs Smal bænkpres - 10x50kg, 10x70kg, 10x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x110kg DB laterels - 5sæt x 12reps med 19 Cardio: Tævning af sandsæk - 5min KB snatch - 1sæt x 100reps med 16kgs (Den fik sgu pulsen op) Lækker runde :-)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 12reps +25kgs skive Dumbell Rows - 10x27,5kg, 10x40kg, 10x48kg, 10x48kg, 10x48kg, 10x40kg+elastik, 10x40kg+elastik, 10x40+elastik, 10x40kg, 10x40kg (uj, længe siden sidst. Det er sgu en god øvelse. 10sæt burde kunne mærkes selvom kgene ikke var vilde) AB wheel - 5sæt x 10reps Standing Dumbell curls - 5sæt x 10reps med 20kgs Incline bænkpres - 20x20kg, 6x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 10x80-elastik, 10x80kg-elastik (Satte en let reversed band opstilling op på de 2 sidste sæt. Ramte supergodt. Lækkert den lige tog 15-20kg i bunden og slap halvvejs oppe) Isolated ez barbell curls - 3sæt x 10reps med 40kg (Brugte hyper ext bænken til at fiksere overarmene. Ret hård faktisk...eller også er jeg bare slap. Måske en kombination) Boksning på sandsæk - Lidt for sløset idag. Men synes også jeg havde givet overkroppen rigeligt tæsk inden. Rigtig fin runde idag :-)
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på arbejdet: Løbebånd - 30min (Blandet løb og incline walk. 5,5km/t og 5,5% op til 14,0km/t og 0,0% hældning. Lidt over 4km) Concept 2 roergometer - 500meter (klamt, og gav den ikke engang gas) Ubehaget i kroppen er bare generelt stort når der laves cardio. Helt modsat vægttræning hvor man oftest har det dejligt. Også når der vægttrænes til failure. Der er en god grund til at jeg ikke laver cardio så tit. Men altså det er jo sundt og alt det der..