Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,464
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    73

Onkel Troels last won the day on January 11

Onkel Troels had the most liked content!

About Onkel Troels

  • Rank
    Semiseriøs slapmandsstærkmand
  • Birthday 07/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand

Recent Profile Visitors

9,625 profile views
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Airbike - 25min (Ny PR i forhold til hvor lang tid jeg har siddet på det bæst. Kørte med pulsmåler. Puls imellem 117-144 på nær de sidste 3 min hvor jeg fik den op på 155. Formen er blevet bedre eftersom pulsen ikke kommer så hurtig op med samme watt. ) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg (alt med pause på brystet. Klart bedste omgang bænkpres længe :-) ) Sumo dødløft med overhåndsgreb - 5x50kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg, 0x195kg(forsøg på PR var måske ikke så smart når jeg trænede greb igår) Hyper ext - 50reps KB Snatch - 100reps med 16kg (lige til at få pulsen op tilsidst) Super træning :-)
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på arbejdet: Concept2 Roergometer - 5 x 500meter (90sek pause imellem sæt. Jeg lå omkring 1.40 til 1.46 pr 500meter. Der er langt op til da jeg var bedst på den. Men kan klart mærke formen er blevet bedre da jeg trodsalt kunne holde til 5 runder. Farten skal nok komme hvis jeg træner det oftere.) Kondicykel - 10min (Steady state. Pulsen var allerede godt oppe efter roningen) Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt) Rotator cuff - 5sæt x 15reps Facepulls - 5sæt x 15reps Db Wrist extensions - 3sæt x 10-25reps Hæng i barre på tid - 2 x 1min god gammeldags grebstræning. Giver også et godt stræk i ryggen. Fin lille runde :-) Positiv var specielt roningen. Den maskine træner bare alle muskler i kroppen.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Supersættet med Maveliggende DB leg curls - 4sæt x 10-15reps med 27,5kg Chest supported DB Rows - 5sæt x 12reps med 27,5kgs Supersættet med Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg(PR), 5x90kg(PR) (wow, det havde jeg ikke lige set komme her på lavkaloriedag og dagen efter faste) Band laterels - 3sæt x 10reps Supersættet med DB curls - 3sæt x 10reps med 19kg Cardio: Airbike - 100kcal på tid (6.21) Konservativt kørt. Ikke allout. Holdt den bare over 300watt og det var ok. Fik lidt ekstra gas det sidste halve min) Fin træning. Vidste det ikke skulle være for vildt men blev alligevel helt godt med fin skulderstyrke.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Crosstrainer - 30min Fastedag. Stille og roligt.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jo, tak. Skulderen fungere igen :-) Men ja ja... Der er langt op til fordums styrke. Fokus er også mere på variation og at ramme musklen og mindre på hvor meget jeg bænker. Men derfor er det selvfølgeligt stadig dejligt når styrken stiger :-D
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Supersættet med AB wheel - 5sæt x 10reps Saxo Sidebends - 4sæt Torso twist med elastik - 2sæt Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x125kg(Bedste længe) Military press - 10x50kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg Chest supported barbell Rows - 5sæt x 12reps med 60kg Triceps - 3sæt x 15reps Cardio: Airbike - 8min (30sek on / 30sek off) Længste tid med den arbejdsratio. Fedt fedt. Dejlig træning :-)
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Airbike - 20min (Pulszone træning. Lå omkring 144slag i min eller 80% det meste af tiden)
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Seated dumbell curls - 20x10kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 10x20kgs, 10x20kgs DB Spider curls - 10sæt x 8-12rep med 19kgs Isolated DB curls - 3sæt x 20reps med 10kg Standing DB curls(occlusionsstroppe) - 2sæt x 15reps med 10-19kgs Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x140kg, 1x145 (Lang tid siden sidst. Var ikke så eksplosiv i den. Men med lidt dieselpower gik det) Flat DB press - 12x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs Chinups(smal underhåndsgreb) - 3sæt x 6reps Cardio: Airbike - 50kcal på tid (1min og 55sek) Shit der var klamt. Men startede også alt for hårdt ud og var oppe og banke 1250watt ud på den. Gik helt i stå omkring de 30kcal og tænkte jeg bare holdte der men så fortrød jeg og fik most de sidste 20kcal af med tungen ud af halsen. Super lækker morgentræning. Tootalt lækkert igå'. 25sæt biceps er now't da dur'
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Manse squat (tempo525) - 4sæt x 8reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Wide grip pullups - 6xmig, 6xmig+15kg, 6xmig+15kg, 6xmig+20kg, 6xmig High incline DB press - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+band, 10x40kgs (Band i high incline var noget rod. Fungere i low incline) Bench lying laterels - 3sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 15reps Cardio: Air bike - 4min (30sek on / 30sek off) Airbiken var klam idag. Tror tildels det skyldes fastedage igår og har stadig ligget på et lille kalorieunderskud eller neutralt) Udemærket lille runde. Mine pullups bliver langsomt bedre. Men ellers intet at nævne.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Masser af opvarmning med elastik. External, internal rotation, facepulls, rear delts osv. Chest supported DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte KB press - 6/6med20kg, 6/6med24kg, 6/6med32kg, 6/4med40kg, 6/6med32kg Pullups(neutralt greb) - 5sæt x 5reps med +15kg Bænkpres - 20x50kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg Lean away One arm DB laterels - 15x10kg, 15x10kg, 10x19kg, 10x19kg Cardio: Airbike - 10min (20sek on/ 40sek off) Airbike - 10min (Kørte med fokus på at ligge på 80% af maxpuls. Dejligt med det nye pulsbælte. De sidste 2 min prøvede jeg dog at presse den det jeg kunne og fik pulsen op på 172. Er pt. Ikke istand til at presse den højere op. Min max puls har heller aldrig været høj. Falder jo som bekendt med alderen men selv da jeg var i 20erne lavede jeg noget bakkeløb med fokus på at få den max op. Der husker jeg at min højeste målte puls var 181. Og det er nok 15år siden Lækker træning. Noget træt tænkte jeg ikke der blev til det store. Men der blev jo alligevel helt godt :-)
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Stående læg - 4sæt x 60reps Low box squat - 12x50kg, 12x50kg, 12x100kg, 12x100kg Mave liggende dumbell leg curls - 3sæt x 15-20reps med 20kgs Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Rotator cuff - 5sæt x 12reps Coc2 - yes yes, lavede 2 singler med 2eren idag. Kun med højre hånd. Men fedt fedt) Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg (Dejlig runde. De 140kg var med pause på brystet og ok overskud. Så tror godt jeg kan lave 150kg touch and go :-) ) Incline dumbell flyers - 3sæt x 12reps med 20kgs Arm tri sæt - DB extension/tatepress/DB curls - 2sæt (occlusionsstroppe. Thaaa pppaaarrmmmpp) Cardio: Air bike - 6min (30sek on/ 30sek off) 2 min mere end sidst på airbiken med den arbejdsratio. Fedt fedt. Super træning idag :-)
  12. Hver dag er hver dag!

    Du er stærk. Specielt 5x150kg i bænkpres er brutalt, synes jeg.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag i abeskuret: Sumo dødløft(overhåndsgreb) - 10x55kg, 5x100kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170, 1x180kg, 1x190kg(ikke så god), 1x190kg(meget bedre), 1x165kg, 1x165kg, 1x165kg, 1x165kg (Fint. Mener de 190kg er udligning af PR med overhåndsgreb) Pullups widegrip - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+15kg, 5xmig+20kg Bend over laterels(Mågen) - 3sæt x 12reps med 20kg Ok. Imorgen træner jeg igen.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Ja, jeg synes også det er ganske hyggeligt. Og er blevet en vanesag at skrive træningen ned herinde :-) Også et rigtigt godt nytår til dig :-)
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Barbell Clean and press - 5sæt x 10reps med 55kg Supersættet med Airbike - 5sæt x 10kcal Ubehagelig omgang. Pulsen kom godt op at ringe. Airbike - 15min (Sluttede af med puls +170) Længste tid jeg har siddet på airbiken. Det kræver tilvænning. Dejlig omgang cardio. Mega doms i Lats efter pullups igår. Godt nytår :-) Så går jeg ind i mit 18år jeg har ført logbog på MOL :-0