Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,192
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt fredags lir på arbejdet: Leg curls - 3sæt x 10reps Kabel laterels - 3sæt x 12/12reps Chest press - 1sæt x 100reps med 30kg Bare lige lidt hygge. Ved ikke om man kan kalde det træning. Imorgen skal jeg på bæverdingsgalej i Kbh. Det bliver dejligt..
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det lyder bestemt også til yderst effektiv træning. Ingen tvivl om at det er noget man kan blive stærk af.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Løbebånd - 1time (5,5km/t og 5,5%. Hældning) Passede med at jeg kunne hører en podcast med Brian Shaw og Terry Holland samtidig med.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det er desværre langt fra alle pas hvor energi og volumen er så god som igår. Så håber mindre kan gøre det :-) Sådan som the Rhino gør fungere ikke for mig grundet opvarmning. Og selv med 10min træning kræver det så bad bagefter.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Bare det at du får trænet er godt. Når man får unger er de bare vigtigere end træningen. Men du har sikkert alligevel et voldsomt bundniveau og kan altid booste din styrke til det gamle niveau eller måske over ved en 8-12ugers struktur, gætter jeg på :-) Jeg kan mærke jeg har svært ved Grease The grove da jeg bare har brug for opvarmning hver gang jeg skal træne. Så det med mange små Pas fungere ikke så godt. Så hellere få fyret et fullbody pas igennem 2-3 gange om ugen.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Haha, Tak :-D Jeg er sgu ikke stærk. Energien var super idag og havde god tid så volumen blev rigtig god for engangs skyld. Men er slet ikke så stærk som jeg var for 10år siden desværre. Ihvertfald ikke i de store løft som squat, dødløft, bænkpres, military press og rows. Men det gælder jo om at holde sig i gang. Og får stadig et kick af træningen når jeg prøver at flytte lidt grænser. :-) Hvordan går det med din træning?
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW Middelfart: Car deadlift - 6x100kg, 6x140kg, 6x180kg, 6x220kg, 3x260kg (Udemærket. Har lidt bøvl med venstre balle så det taget i betragtning en fin nok runde) Hyper ext - 5sæt x 20reps + elastik Leg ext - 5sæt x 10reps (plateloaded. Op til en 10er med 5 20ere. Max vægt) Pulldowns (maskine) - 5sæt x 10reps op til stakken Ben pres - 5sæt x 10-12reps (Pause i bund) Kabel Rows - 5sæt x 20reps op til 2sæt med stakken(115,5kg) Monkey walk - lidt test af skulderen da jeg mistænker det var noget lign der fuckede min skulder op i sin tid. Det gik ok. ) Militært press - 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 6x70kg, 10x50kg (Ok men mangler stadig lidt) Dumbell curls - 5sæt x 6reps med 17,5-27,5kgs håndvægte (Gode nemme) Chest press (plate loaded) - 6sæt x 10reps (Virkeligt god til patværket) Triceps pushdowns - 5sæt x 8-10reps op til en 8er med 61kg hvilket vidst er det tungeste jeg har lavet i denne øvelse (Lavet i alm pulldown tårn) DB laterels - 3sæt x 12reps med 12,5kgs Cardio: Dækflip, prowler og sjipning. (Ikke noget allout men nok til at pulsen kom fint op. Specielt efter prowler) Super lækker træning. Havde god tid og god energi idag da børnene bliver passet ved forældrene. Det er jo næsten som i gamle dage :-D
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 1x100kg..nope. Det føltes helt skidt så det blev droppet. Hyper ext - 6sæt x 25reps Incline bænkpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 1x110kg, 10x80kg, 10x80kg Ring rows - 6sæt x 12reps Rotator cuff - 5sæt Dumbell curls(fat gripz) - 5sæt x 6-10reps med 20kgs French press - 3sæt x 10reps med 45kg(fokus på langsom excentriske) Squat var noget hø men incline bænk var noget af det bedste jeg har lavet længe. Mit alltime bedste i incline er 4x120kg mener jeg. Så er godt tilfreds med en god 6er på 100kg.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt lyntræning idag (fredag): Leg ext - 5sæt x 10reps op til stakken Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps op til stakken(50kg) Military press - 3sæt x 12reps med 50kg Bare lige lidt hyggetræning. Fantastisk vejr for tiden. Perfekt MC vejr :-)
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Pulldowns - 5sæt x 10reps Chest supported rows - 5sæt x 10reps (1sek hold på hver rep) Pec dec - 5sæt x 6-10reps Incline flyers - 3sæt Cardio: Løbebånd - 5km (27min og 29sek. Løb på 11km/t hele vejen) Styrkedelen var ret diskopræget. Men havde lavet mit basic igår. Cardio var dog ret fedt. Altså bagefter. Har ikke løbet så 'langt' i meget lang tid. Satme hårdt.puls +170 konstant.
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Front squat - 5x50kg, 5x50kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x105kg, 5x80kg (5kg mere end sidst) Stående læg - 6sæt x 12-20reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Mave - 4sæt x 20reps Siddende skulderpres med stang - 5x50kg, 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x82,5kg Kb press - 10x16kg, 10x20kg, 10x24kg, 10x20kg, 10x16kg DB laterels - 3sæt x 20reps DB rear laterels - 3sæt x 12reps Udemærket runde. Sidste uges sygdom hænger lidt i kroppen mht lidt nedsat styrke. Men ok. Havde også fastedag igår hvilket godt kan koste lidt.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Front squat - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg (10kg mere end sidst. Udemærket) Hyper ext - 4sæt x 25reps Snatch grip deadlift - 5sæt x 10reps med 100kg Coc - blandet grippers Bænkpres - (10x50kg, 10x80kg), 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg (alt med pause på brystet) Arme (occlusion) - 4sæt til biceps og 4sæt til triceps Helt fint træning med god energi :-)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagsdisko på arbejdet: Chinups - 5sæt x 10reps Chest press i maskine - 5sæt x 10-15reps op til stakken Kabel Laterels - 4sæt x 12reps Triceps pushdown i maskine - 4sæt x 10reps op til stakken Har været ramt af mandeinfluenza/Pest/Whatever siden siden i lørdags. Er efterhånden ved at være nogenlunde igen. Dog har der været ret massive kcal underskud mange dage samt opkast. Ikke noget man bliver stærk af. Men giver dog et boost til vægttabet. LOL. Nå, men skulle bare lige lave lidt for mullerne for at de ikke imploderede. Positivt var at chins bliver nemmere når man taber sig :-D
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    ..... Iøvrigt var det i bedste Blackice-stil lavet med pause på patten :-)
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak. Alle de æg må have gjort noget godt for pattøjet. Den sidste 3er var også presset. Men bestemt godkendt især taget i betragtning at jeg har kørt mili først :-)
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagstræning i Tyrkiet: Military press - 5sæt x 10reps med 60kg Mave på bænk - 5sæt x 12-20reps Bænkpres - 5x70kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 10x90kg, 10x90kg 10x90kg Hyper ext - 5sæt x 20reps Isolated DB curls - 5sæt x 10reps med 15kg Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps DB laterels - 30x5kgs, 12x15kgs, 12x15kgs Rigtig god runde. Cardio blevet sparet væk. Et rigtigt fornuftigt Gym de har her hvor vi er :-)
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i Tyrkiet: Løbebånd - 15min (11km\t. Barfodsløb) Zercher squat - 3sæt x 10reps med 40kg Leg ext - 5sæt x 10-12reps op til stakken Roman chair mave - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x40kg, 10x70kg, 10x90kg, 10x110kg Pec decs - 5sæt x 10reps op til stakken Pulldowns (bredt greb) - 5sæt x 10reps med 50-90kg Skulderpres i maskine - 5sæt x 10reps DB laterels - 1sæt x 50reps med 5kgs DB laterels - 1sæt x ?? Med 15kgs håndvægte. Kørte bare løs indtil det var semiklamt All inklusive i Tyrkiet kan nemt sætte sig på flæskedepoterne. Så var det lidt fint med en træning så noget af kalorieoverskuddet kan sætte sig som muller. Får minemum 5æg hver morgen samt kebab til frokost. Det må være anabolt :-)
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag herhjemme: Pullups - 8sæt x 8reps Fejret min ældste datter idag der bliver 7år. Så lavede bare lidt pullups indenfor. Fokus på god form.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 5x100kg, 3x110kg, 2x120kg, 2x120kg, 5x100kg, 5x100kg ( Var tungt idag) Incline DB flyers - 5sæt x 12reps med 18-22kgs håndvægte Decline bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg Viking press - 5sæt x 10reps DB laterels - 5sæt x 15reps med 12-18kgs Triceps pushdowns(spadegreb) - 6sæt x 10reps op til 55kg lavet i pulldown tårn Læg - 5sæt x 20reps Cardio: Trappemaskine (impire state building) - 16min og 26sek (Yeah, kørte godt. PR med -15sek) Dejlig træning. Eneste minus er at min bænkpres styrke er pænt fesen. Kan ikke engang give skulderen skylden for den er bedre end længe :-)
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Front squat - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg (Første gang med front squat i et par år vil jeg tro. Nu kan skulderen holde til det igen) AB wheel - 5sæt x 15reps Bend over rows - 5sæt x 12reps med 100kg Hyper ext - 5sæt x 15reps +25kgs skive Face pulls(elastik) - 5sæt x 12-20reps Rear delts maveliggende på bænk - 5sæt x 15reps med 5-8kgs håndvægte Biceps (occlusion) - 10sæt barbell curls, dumbell curls, isolated dumbell curls (Mine piberensere begyndte at hæve som bolledej med ekstra gær og natron) En fin træning i skuret med god energi. Imorgen skal der laves Pat, skulder og triceps :-) ...Cardio hvis jeg gider og har tid :-)
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-) Det er da gået en del fremad i forhold til hvad jeg kunne sidste år. Nu mangler jeg bare at gøre 35erne nemme... :-D
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x100kg Bulgarsk split squat - 3sæt x 12/12reps Hyper ext - 5sæt x 12reps +25kgs skive Seated DB shoulderpress - 10x20kgs, 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x27,5kgs Fatman pullups - 6sæt x 10-12reps Coc - 3sæt Tatepress - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte DB flyers - 1sæt x 30reps med 19kgs håndvægte Faktisk ganske ok træning.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness world: Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x100kg (Gad ikke rigtigt og skulderen føltes træls) Mågen - 5sæt x 12reps med 12kgs håndvægte Skulderpres i maskine (Plateloaded) - 5sæt x 10reps Chestpress i maskine - 3sæt x 20reps Pulldowns - 3sæt x 12reps med 60kg Db Laterels - 3sæt x 12reps med 12kgs håndvægte Bend over rows - 3sæt x 12reps Chestpress(Plate loaded) - 3sæt x 10-20reps Tate press - 3sæt x 10reps med 18kgs håndvægte Triceps Pushdowns - 3sæt x 20reps med 30kg Pullups(Bredt greb) - 3sæt x 5reps Igen en ret fesen træning. Dog endte det dog ud i en hulens godt pump så alt ok.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag lidt hygge gymnastik. Onsdag i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50, 3x100kg, 20x50kg, 20x50kg (Lorte runde. Men venstre balle brokkede sig ved bare 100kg. Så det blev lidt let med 50kg) AB wheel - 5sæt x 10reps Hyper ext - 5sæt x 20reps DB curls - 2sæt x 12reps med 19kgs (occlusion) Virkeligt en sløv og ringe træning. Forklaringen er blandt andet at jeg var på herretur med gutterne i weekenden hvor der blev drukket godt igennem og sovet minimalt. Dette har også ført en forkølelse med sig. Så gad ikke rigtigt.