Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,422
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    71

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på arbejdet: Løbebånd - 30min (Blandet løb og incline walk. 5,5km/t og 5,5% op til 14,0km/t og 0,0% hældning. Lidt over 4km) Concept 2 roergometer - 500meter (klamt, og gav den ikke engang gas) Ubehaget i kroppen er bare generelt stort når der laves cardio. Helt modsat vægttræning hvor man oftest har det dejligt. Også når der vægttrænes til failure. Der er en god grund til at jeg ikke laver cardio så tit. Men altså det er jo sundt og alt det der..
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 1x140kg, 1x170kg, 1x190kg, 1x140kg Nordic Hamstring - 5sæt x 6reps Military press - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60, 6x70kg, 6x70kg Seated DB shoulderpress - 4sæt x 10reps med 27,5kgs Lean away DB laterels - 4sæt x 12reps med 10kg En halv ringe træning faktisk. Men ok. Planen var skulder og bagkæde. Og det blev trænet. Så fint nok.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 20reps Low box squat - 10x50kg, 10x70kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg (går liiiige i numsen) Snatch grip dødløft10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x100kg (mere numsearbejde) Stående læg - 3sæt x 60reps Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Floorpress - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg Incline DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kg Triceps pushdowns - 5sæt x 10-15reps Face pulls - 5sæt x 20reps Saxon sidebends - 3sæt x 12reps DB laterels med hold i top - 3sæt x 20reps med 5kgs Wrist roller - 4turer Coc1 - 4sæt x 10/10reps Cardio: Tæsk af sandsæk - 4 x 2min (Kørte noget bedre idag. Væsenligt mere eksplosiv og præcis end sidst) Dejlig træning. Fin energi og god volumen.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Chinups/pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8(widegrip pullups herfra)7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Lavede også lidt deadhangs med bredt greb som skulder mobilisering. Rotator cuff - 4sæt x 10-20reps Leg ext - 6sæt x 10-20reps DB curls - 4sæt x 12reps Fin runde på jobbet. :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Incline bænkpres - 20x20kg, 20x20kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x90kg (Fin runde) Supersættet med Fat man pullups - 6sæt x 10reps High incline DB press(m.pause i bund) - 3sæt x 10reps med 27,5kgs Supersættet med Rear delts - 3sæt x 15reps Flat Tate press - 3sæt x 6-10reps med 27,5kgs Supersættet med Flat DB press - 3sæt x 6-10reps med 27,5kgs Band Rows - 3sæt x 20reps Cardio: Tævning af sandsæk - 2 x 4min Fin runde. Åndssvagt at jeg har været så øm efter den smule squat jeg lavede i søndags. Overvejer næsten at kronisk tynde ben er bedre :-D
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Kondicykel - 10min Triceps pushdowns - 3sæt x 15reps Kabel laterels - 3sæt x 12reps Meget ømme ben efter squat i søndags. Derfor fint nok at få cyklet lidt.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag på job: Wide grip Pullups-1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Meget tilfreds med at jeg kunne lave så mange reps i wide grip pullups :-)
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning i abeskuret: Squat - 15x50kg, 15x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg AB wheel - 5sæt x 12reps Coc - Diverse singels med 1 til 2eren. (2eren var ikke helt lukket desværre. Sol og måne skal stadig stå helt lige for at jeg kan lukke 2eren desværre) KB press - 10/10med16kg, 10/10med20kg, 10/10med24kg, 5/5med32kg, 10/10med24kg DB Spider curls - 5sæt x 12reps med 19kgs Cardio: Slå på sandsæk - 2 x 4min Har fået mig en sandsæk i god kvalitet og fundet mine 10år gamle boksehandsker frem. Uj, det er sgu da hårdt nok. Og skulderne syrer til meget hurtigt. Der er plads til forbedringer. Men sjov cardio for en gangs skyld.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Benpres - 5sæt x 12-15reps op til stakken Supersættet med Hyper ext - 5sæt x 20reps Leg curls - 5sæt x 10-12reps Wide grip pullups - 6sæt x 8reps Pulldowns maskine - 5sæt x 4-30reps Chest press maskine - 5sæt x 10reps op til 3sæt med stakken Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps op til stakken Kabel laterels - 5sæt x 10-12reps Virkelig fin lille træning hvor de flest muskler blev ramt. Desværre hele 8 dage siden sidste træning. Faste dagen blev også skippet i tirsdag så er røget lidt ud af kurs i denne uge mhp bedre dagsform. Men altså det går sgu nok.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW: Trappemaskine - 30min (Første 10min på niveau 8, næste 13min på niveau 10. Sidste 7min på niveau 12. Bedre end sidst) Pullup (neutralt greb) - 10xmig, 10xmig+5kg, 10xmig+10kg, 10xmig+15kg, 10xmig (Efter næsten ikke at kunne trække mig op i armene er jeg næsten tilbage på gammelt niveau. Lækkert :-) ) Incline DB press - 10x27,5kgs, 10x32,5kgs, 10x37,5kgs, 10x42,5kgs, 10x32,5kgs (Her er der dog er stykke op fortidens vægte. ) Kabel Rows - 5sæt x 12reps (bredt greb) Chest press(plateloaded) - 5sæt x 10reps Kabel laterels - 5sæt x 10/10reps (sidder vanvittigt godt) DB laterels - 5sæt x 10-12reps med 10-17,5kgs Triceps pushdowns/stiff armed pulldowns - 3sæt x 10/10reps Fin runde. Det er klart fokus på vægttab koster lidt på topstyrken men synes ikke det er noget alarmerende. Trives ret godt med at veje under 100kg. Den sagde 99,3kg her til morgen. Har længe kæmpet med at få den under 100kg. Er jeg var et helt op med brunsviger ryger jeg let over 100kg igen. Målet er stabilt at komme ned omkring 97-98 så der er lidt at gi' af :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Nordic Hamstring (Band supported) - 5sæt x 6-10reps Bulgarien split squat - 5sæt x 5-10reps med 0-55kg Siddende leg curls med elastik - 4sæt x 12reps Manse board squat (tempomanipulation525) - 2sæt Der er altså fantastisk at træne ben uden at squatte. I morgen står den på cardio og overkrop.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning på job: Pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt. Føltes gode nemme idag) Pushups - 2sæt x 30reps DB curls - 1sæt Triceps ext - 1sæt Løbebånd - 3km (15min og 35sek) 12km/t det meste af tiden . Var dælme presset tilsidst. Puls over 170 noget af tiden. Fint fint. Faster idag. :-)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 30reps High box squat - 10x50kg, 10x100kg, 6x130kg, 6x140kg, 6x150kg Low box squat - 3x100kg, 4x100kg, 5x100kg (åhhh, der var langt ned) AB wheel - 4sæt x 15reps Coc - Blandet reps med 1, 1,5 og 2eren Sumo dødløft - 10x50kg, 10x50kg(alm), 10x100kg, 10x100kg(alm), 10x140kg Chest supported DB Rows - 15x20kgs, 12x27,5kgs, 8x40kgs, 8x40kgs, 8x40kgs, 8x40kgs Ring Rows - 2sæt x 12reps Flat DB press - 10x20kgs, 27,5kgs, 20x40kgs, 20x27,5kgs (vanvittigt så godt flat DB press går i patkassen. Ikke en øvelse jeg har kørt specielt meget) Udemærket runde.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag morgen i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 20reps (2 af sættene med ekstra vægt) Supersættet med Triceps(5 forskellige øvelser) - 5sæt x 10-20reps Bare lige lidt let træning med fokus på at undgå at svede da jeg ikke var klædt om. Var på kursus igår og skal til koncert idag så når ikke mere end disse lyntræninger.
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdags lyn træning: Pullups - 4sæt x 10reps Supersættet med Military press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg Kabel Rows - 3sæt x 12reps Supersættet med Flat dumbell press - 12x30kgs, 12x34kgs, 12x38kgs DB curls - 3sæt x 12reps med 12kgs Supersættet med DB laterels - 3sæt x 12 med 12kgs (Supersættet ude at sætte vægtene ned på noget tidspunkt) Fin lille hurtig runde. Har også begrænset mine kalorie idag. Har vel fået Ca. 1600kcal. Hvis jeg æder igennem efter en fastedag så chrasher jeg helt. Så det smarte er at begrænse kaloriene lidt.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagscardio på job: Løbebånd - 37min (Mest incline walk 5-10grader hældning. Suppleret med lidt løb) Faste dag idag. Back on track efter en kostmæssig lidt off uge sidste uge.
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg DB curls - 10x19kgs, 10x19kgs, 6x27,5kgs, 10x20kgs, 10x20kgs Leg curls m. Elastik - 4sæt x 12reps Military press - 5sæt x 10reps med 50kg Også en ret hurtig runde idag. Dog tror jeg der blev brugt 20-25min. Squat er altid lidt mere takserende.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Takker :-) Det er ok. Men skal arbejde med den flat dumbell press hvis jeg skal kunne følge med dig kan jeg mærke :-)
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag i abeskuret: Stivbenet Dødløft - 3sæt x 10reps med 100kg Flat DB press - 20x19kgs, 10x27,5kgs, 15x40kgs Band triceps pushdowns - 1sæt x mange Havde lige 10min. Så det var hvad jeg kunne nå.
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Hæng i barre på tid - 1min og 45sek (Ville gerne have haft 2min men dette var vidst en udligning eller lille rekord i denne øvelse. Så det er helt fint. Prøv at se om i kan hænge i en barre i 2min. Det er sværere end man tror. Pullup (Wide grip) - 6sæt x 6reps Leg ext - 6sæt x 20-30reps (Prøver at få noget blod til lårene. De er simpelthen vanvittigt ømme efter squatten onsdag) Wide grip pullups har jeg haft vanskeligheder med at lave efter min skulderskade så rigtigt lækkert at kunne lave øvelsen idag.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: Gåtur - 15min (ved ikke om man kan kalde det træning. Men så bevægelse da) DB laterels - 20x5kgs, 15x10kgs, 15x10kgs, 15x10kgs, 15x10kgs (Helt strakte arme. Så kan 10kg altså være rigeligt til delts for mig) Plate front raise - 5sæt x 10-12reps med 25kgs Havde bare lidt ekstra tid. Burde måske have lavet cardio men mine ben er totalt medtaget efter squats igår)
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW: Squat(high bar) - 10x20kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg (lang tid siden sidst. Det skal nok give onde DOMS. ) Pullups - 6sæt x 10reps Hyper ext - 5sæt x 20reps Viking press - 6sæt x 6-10reps T-bar Rows - 4sæt x 15reps Rotator cuff - 4sæt x 12reps Chest press (plate loaded) - 5sæt x 8-12reps Pec dec flyers - 4sæt x 10reps DB curls - 3sæt x 10reps med 20-22kgs Forsøgte lidt løb på løbebånd tilsidst men havde totalt gummiben efter squatten så droppede det... Udemærket træning.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Floorpress - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 10x110kg KB press - 3sæt x 10/10reps med 20kg Coc1 - 4sæt x 10/10reps Nu lavede jeg chins tidligere idag så det blev bare lidt let press træning og noget coc.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag på arbejdet: Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt)