Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,595
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    76

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning: MTB - 1time og 10min (Solotur i Hindsgavl) Søndag: Pushups - 10sæt x 20reps Ferie træning. Fordelt lidt ud over dagen.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Åh ja.. Det er lidt af en upgrade. Gamle cykel var 26" hardtail med old school 21gear. Nye full suspension er en helt anden oplevelse. Det var da ligeledes skægt at køre på den gamle cykel men specielt på drops, mere tekniske nedkørsler og stejle opkørsler er der virkeligt en forskel til det bedre :-)
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mere torsdagstræning: MTB - 1 time og 30min (Hannerup med HC) Ny cykel. Den skulle testes. DET kunne mærkes :-D
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: DB curls - 50x5kgs, 30x10kgs, 12x19kgs, 10x21kgs, 8x27,5kgs, 12x19kgs Ez bar reversed grip curls - 4sæt x 10reps med 30kg Face pulls - 5sæt x 15reps Band Rows - 5sæt x 12reps Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 6x90kg 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg (Er blevet så svag i bænk :-S ) Læg - 3sæt x 50reps Mave på rygbænk - 3sæt x 20reps Supersættet med AB wheel - 3sæt x 10reps Triceps pushdowns - 3sæt x 15reps DB laterels - 2sæt x 15reps med 10kg Cardio: Air bike - 100kcal (6min og 20sek...Kørte nogle pauser undervejs) Lækkert med lidt styrketræning. Lang tid siden.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag: Mtb - 1time og 31min Dødløft - 3sæt x 10reps med 100kg Bænkpres - 3sæt x 10reps med 60kg Lækker tur i mudder og regn med 2 gode venner :-)
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag: MTB - 1time og 10min (Hindsgavl solotur) Abeskuret: KB press - 10/10x20kg, 10/10x24kg, 10/10x20kg Supersættet med Fatman pullups - 3sæt x 10-12reps
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Pullups - 2sæt x 8reps Flat dumbell press - 2sæt x 10reps med 35kgs KB press - 2sæt x 10/10reps med 20kg Lean away laterels - 2sæt x 10/10reps med 10kg Triceps pushdowns - 2sæt x 15reps AB wheel - 2sæt x 10reps DB curls - 2sæt x 10reps med 19kgs KB upright Rows - 2sæt x 12reps med 32kg CocT - 2sæt x 10/10reps Lynrunde i håb om at jeg kan holde lidt på mullerne under mit vægttab. Mit cykelhalløj har flyttet vægten fra 104kg til 95,5kg. Det var i den grad også tiltrængt da fardunken var blevet for stor. Træningen tog Ca. 15min.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag: MTB - 1time og 30min Stauerby. Lidt træt idag men fin tur med en god ven.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag: MTB - 2timer og 15min (længste tur nogensinde. 34,5km. Hannerup og Hindsgavl) Aften på job.. Løbebånd - 5km med 1% hældning(26min og 50sek) Faster idag. Der bliver sgu taget af fedtdepoterne idag :-D
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag: Løb - 6,24km Fredag: Løb - 5,54km
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag: MTB - 2timer (Stauerby x 2 +ny rød sløjfe) Mandag: MTB - 1time(Hindsgavl) Abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps AB wheel - 4sæt x 12reps Chest supported DB Rows - 3sæt x 10reps med 35kgs Military press - 3sæt x 10reps med 50kg Incline DB press - 15x27,5kgs, 15x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Har sagt det før....Man bliver dælme ikke stærk af at cykle. Men dejligt med en smule til at holde lidt på mullerne
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: MTB - 50min (Hindsgavl rundt. Solotur) Abeskuret: KB press - 3sæt x 10/10reps med 20kg Seated DB shoulderpress - 2sæt x 10reps med 27,5kgs Pullups - 3sæt x 10reps Mave på rygbænk - 3sæt x 20reps
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag: MTB - 1time og 18min Onsdag: MTB - 1time og 30min + Lidt abeskuret.. Hyper ext - 4sæt x 25reps Incline DB press - 20x20kgs, 12x27,5kgs, 12x35kgs, 12x35kg Pullups - 2sæt x 10reps
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag: Løbebånd - 5km (27.05. 11km/t og 1%incline) Lørdag: Pushups - 10sæt x 20reps
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: MTB - 1time og 7min Hindsgavl med Gomes og Farfar. Boksning - 5-6min tæv af sandsæk. Ret rusten. Men dejligt nok supplement til cykleriet.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag. Lidt mere... Løbebånd - 3km (16.01)
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag: MTB - 1time og 40min Hård tur med nogle hårde gutter.. Jeg var det tynde øl som man siger... Tirsdag: Løbebånd - 2km med 12km/t 1,3km med 5,5 - 12km/t Lækkert
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag: MTB - 2timer (Stauerby x 2) Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg Pushups - 1sæt x 20reps Er sgu blevet slap i bænk. Men fuck det. Cyklingen kører godt :-)
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Hyper ext - 4sæt x 25reps Pulldowns (technogym) - 4sæt x 10-12reps op til 110kg Chest press(maskine) - 4sæt x 10-15reps Face pulls - 4sæt x 15reps Mave - 1sæt Stille og roligt. Imorgen hedder det MTB igen.
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag: MTB - ca. 1 time i Hindsgavl. Ikke så hårdt idag.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Hov, løb 5,24km i mandags. Strava erstatter mere og mere mit behov herinde.
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job Pullups - 3sæt x 10reps Triceps pushdowns - 3sæt x 10reps med 35-50kg
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-D Jo, MTB'en er jeg blevet lidt bidt af.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag aften: Mountainbike - 1time Dejlig tur i Hindsgavl. Har levet lidt rigeligt usundt denne weekend. Så lækkert med en god aftentur med nogle gode bakker.