Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,323
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW: Car Deadlift - 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x220kg, 5x260 (Havde ikke noget kridt så med det tager i betragtning synes jeg der var helt godt.) Benpres - 6sæt x 10-20reps op til 240kg+slæden. Unilateral stående leg curl - 5sæt x 10reps Læg i benpresmaskinen - 5sæt x 20-25reps med 240kg Leg ext - 3sæt x 20reps (syrer i lårbasserne) Kabel Rows - 5sæt x 10reps op til stakken Supersættet med Pullups - 5sæt x 6reps DB curls - 5sæt x 15-25reps med 12,5-15kgs håndvægte (Fik et lidt dumt ryk i Brachialis igår da jeg skulle have håndvægtene i position til skulderpres. Derfor skulle det være let med fokus på pump) Close grip bænkpres - 6x60kg, 6x100kg, 6x100kg Chest press (plate loaded) - 5sæt x 6-10reps (Denne variant de har her er bare særlig god synes jeg. Går liiiige i rødvinspatterne) Cardio: Trappemaskine - 1000trin (Tog 13-14min) Var simpelthen så træt at jeg tænkte jeg ikke ville få lavet en skid ude i abeskuret. Der skulle et eller andet til at motivere mig. Det var en god idé at tage i RAW. For fik brændt en ret god træning af :-)
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Seated DB shoulderpress - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 8x35kgs, 10x27,5kgs Barbell upright Rows - 5sæt x 8reps med 50kg DB laterels - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Rear laterels(chest supported) - 5sæt x 12reps med 8kgs håndvægte Floorpress - 15x50kg, 15x60kg, 15x70kg, 15x80kg, 15x50kg En lille gåtur. Fastede igår og fik først lidt føde indenbors omkring kl 17 idag så det skulle ikke være tungt idag. Udemærket lille diskopumperrunde trods alt :-)
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Løbebånd - 5km (29min og 23sek) Hold nu kæææft der var hårdt. Tænk jeg har løbet næsten 10min hurtigere på en 5er for 6år siden. Og der var ikke fordi jeg ikke pressede mig selv idag. Faster idag. Det gør det nok ikke nemmere. Pullups - 2sæt x 12reps
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag: Buttom Up kb press - 20kg, 24kg, 32kg, 32kg, 24kg 1-8reps. Tjaa, kunne være bedre. Kun singels med 32eren. DB curls(fat gripz) - 3sæt x 10reps med 20kgs Triceps pushdowns - 3sæt x 15reps ....Dejligt pump på armene.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag: Løb - 26min Dejligt. Eller dvs. Det var sådan nogenlunde til at være i efter de første 5min. Stadig tykmandsløb.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag i abeskuret: Frivend - 10x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg Bom. Bare lige hurtig. Har ikke lavet øvelsen i flere år føltes det. Men ok. Er heller ikke ligefrem teknikløfter. Minder vel mere om et reversed grip cheat curls. Men den går alligevel fantastisk i trapz :-)
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Leg curls m. Elastik - 3sæt x 12reps Leg ext m. Elastik - 3sæt x 12reps Leg abduktion - 3sæt x 10reps Leg adduktion - 3sæt x 10reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Grip Curls - 4sæt x 10reps (Holdte en 5kgs håndvægt på toppen. God grebstræning) Isolated DB curls - 5sæt x 20reps med 8kgs Floorpress - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg Triceps pushdowns - 5sæt x 12reps (med bands) Coc1 - 1sæt x 8/8reps Lille gåtur på 10min En lettemandstræning uden sved på panden.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag på jobbet: Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Kabel laterels - 5sæt x 10reps Rotatorcuff - 5sæt x 10-20reps Fastede igår og har bestemt mig at faste videre til imorgen. 60timer ialt er ny rekord for mig.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Squat - 15x50kg, 15x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg (Uden bælte) Goodmornings - 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg Chest supported DB Rows - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Rear laterels - 3sæt x 20reps med 5kgs håndvægte Mave på rygbænk - 3sæt x 20reps Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x145(PR:-)), 10x100kg, 10x100kg (God runde) DB spider curls - 20x5kgs, 6x27,5kgs, 10x20kgs, 10x20kgs, 10x20kgs, 10x20kgs (20erne med fat gripz) Triceps ext. m. Kropsvægt - 3sæt x 8-10reps Glimrende træning. :-)
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning: Løb - 25min (Aner ikke hvor langt men tænker ikke jeg løb mere end 10km/t så lidt over 4km. Tykmandsløb. Men hold da op det var dejligt bagefter) I abeskuret: Hyper ext - 2sæt x 25reps AB wheel - 2sæt x 15reps Isolated DB curls - 2sæt x 15reps med 19kgs Tate press - 2sæt x 10reps med 20kgs Siddende skulderpres - 3sæt x 15reps med 50kg Dejligt. Løbet dræner mig helt så er ikke meget værd styrkemæssigt bagefter. Men passede fint få sæt Per øvelse og ikke for tungt. Overvejer noget så vanvittigt som en træningsplan :-0 simpelthen for at øge min generelle form. Ikke mindst bedre kondi og lavere fedtprocent.
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Bottom Up kb press - 3/3x20kg, 3/3x24kg, 1x32kg, 2x32kg(PR), 12/12x20kg Coc - diverse reps med 1 og 1,5 Lidt behind the back barbell holds. For grebet. Torsdagstræning i abeskuret Squat - 5x50kg, 3x100kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x150kg, 1x160kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg Stående læg - 3sæt Rings Rows - 3sæt x 15reps Bænkpres(pinky grip) - (10x50kg), 10sæt x 2reps med 80-100kg Triceps pushdowns m. Elastik - 3sæt x 12-15reps Har været totalt flad siden weekenden. Ingen energi. Så skulle bare lige få kroppen lidt igang igen. Nu vil jeg gå i seng for at indhente noget søvn.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Aften runde i abeskuret: KB swings - 20x20kg, 20x24kg, 20x32kg, 20x40kg, 20x48kg, 20x40kg, 20x32kg, 20x24kg, 40x20kg (200reps ligesom sidst med swings) KB suitecase holds - 1min med 48kg med hver hånd. Uvant øvelse. Gravity boots - et par sæt. Dvs. Bare stræk af ryggen. Sluttede af med en lille rask gåtur på 10min.. Mest for at komme væk fra 'Familien fra Bryggen' :-S
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Thumbless grip Deadlift - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 6x130kg(Måske PR. Tjekker lige.....Det Var det så ikke lige. Lavede 10 for ret Præcist et år siden. Men stadig Ok når det ikke er en øvelse jeg har lavet længe) Leg curls - 5sæt x 10reps Mave i maskine - 5sæt x 8-20reps Pulldowns (plateloaded) - 5sæt x 6-10reps op til 8 20ere ialt) Facepulls - 5sæt x 12reps Bænkpres - 20x20kg, 5x60kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x132,5kg(Bedste 5er efter skuldergejl :-)) Smal bænkpres - 3sæt x 8reps med 100kg(gode nemme :-)) Ol barbell one armed curl - 10/10med 20kg, 10/10med 25kg, 10/10 med 20kg DB laterels - 3sæt x 15reps med 14kgs Walking lunges - 3runder. Bare lige lidt til benene. Fin runde :-)
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Gåtur - 1time Gammelmandsmotion. Men det er godt for mange ting. I morgen står den på rigtig motion med vægte :-)
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Kondicykel - 20min Løbebånd - 20min Meget tiltrængt. Faster idag. Lidt fedmeprofylakse er en nødvendighed :-)
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt mandagstræning i abeskuret: Low box squat - (20x50kg), 10sæt x 3reps med 100kg Bottom Up kb press - 3/3med20kg, 3/3med24kg, 1/0med32kg, 5/5med24kg, 10/10med20kg (Ret glad for at jeg fik presset 32eren med højre i denne øvelse. Det var min højre som har været skadet og som stadig mangler lidt i bevægelighed) Facepulls - 3sæt x 20reps Gad simpelthen ikke idag. Gad ikke engang klæde om. Så squatten blev lavet i underbukser og crocs. Ingen neopren eller bælte. Var slet ikke sikker på jeg kunne presse 32eren i bottom Up press. Det kunne jeg så. Dejligt. Så det er bare at komme afsted selvom man er mega træt og umotiveret. Et eller andet skal det nok gi' :-)
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: KB swings - 20x20kg, 20x24kg, 20x32kg, 20x40kg, 20x48kg, 20x40kg, 20x32kg, 20x24kg, 40x20kg (200 swings ialt) AB wheel - 5sæt x 12reps Mave på hyperbænk - 5sæt x 20reps Flat dumbell press - 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Incline dumbell flyers - 10x20kgs, 10x20kgs, 10x20kgs Chest supported rows - 3sæt x 15reps med 50kg Dumbell curls - 3sæt x 10-12reps med 20kgs Var noget øm i kroppen efter træningen i forgårs. Så vægtene blev lidt derefter. Men udemærket runde hvor kb swings fik lungerne til at arbejde lidt.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 15xmig, 15xmig+25kg, 15xmig+25kg, 15xmig+25kg, 10xmig+50kg, 10xmig+50kg Squat - 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 8x140kg(Bedste squat længe. Kørte uden knækogere og bælte op til de 3x140kg og smed bælte og kogere på, på 8eren:-) ) Siddende skulderpres - 3x50kg, 3x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x90kg(PR :-)), 1x100kg(PR, ok jeg gled lidt ned i sædet så ikke så pæn. Men den kom op) Siddende skulderpres m. Håndvægte - 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x27,5kgs, 7x35kgs, 10x27,5kgs (Fokus på fuld ROM. ) DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Dødløft - 10x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x150kg Pullups(widegrip, fatgripz) - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+5kg, 5xmig Spider curls - 12x19kgs, 10x19kgs, 8x19kgs Incline Tate press - 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x19kgs Cardio: KB snatch - 100reps med 16kg (skiftede hånd ved hver 10ende) 6dages fri fra træning har åbenbart gjort godt. Ihvertfald var både styrke og volumen god idag. Et 100kgs skulderstem er lidt en milepæl for mig. Har måske presset det før. Måske/måske ikke. Mit bænkpres har jo været meget stærkere end nu i mine unge sen 20ere :-D Men her snart 40år gammel og et comeback fra en træls skulderskade så er jeg sgu meget godt tilfreds.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-) 1kgs PR er måske lidt fesent. Især når det ikke er Alltime. Men alligevel. Det hele skal med. Idag stod den på sauna, isbad, sauna, isbad, sauna isbad..osv. Det var sgu lækkert.
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagstræning i Damp wellness & Spa: Hyper ext - 4sæt x 25reps Bænkpres - 20x11kg, 10x51kg, 5x91kg, 5x111, 5x131(Yeah, PR med 1kg efter skuldergejl:-D), 5x91kg, 5x101kg, 5x111kg, 5x121kg Close grip bænkpres - 3sæt x 8reps med 91kg JM Press - 3sæt x 6reps med 51kg Rear delts - 5sæt x 12reps Isolated DB curls - 5sæt x 8-12reps med 14-22kgs håndvægte Kabel Rows - 3sæt x 10reps med stakken(105kg) Benpres - 3sæt x 12-20reps med moderat vægt Leg ext - 3sæt x 12-20reps (op til et enkelt failure sæt. HIT style) Chest supported rows - 3sæt x 12-20reps op til stakken DB laterels - 3sæt x 12reps med 12-16kgs AB wheel - 3sæt x 12reps Cardio: Løbebånd - 20min (blandet incline walk og løb. De fede må svede) Super træning.
  22. Doktorens log

    Ret fornuftig pullup styrke. Når jeg selv kommer lidt over 100kg i kropsvægt så synes jeg dælme det er svært. Men så siger jeg til mig selv at Jsc laver 10ere på 105-110kgs kropsvægt og Martin Licis laver 5x10 med 150kgs kropsvægt :-D
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: DB laterels - 100x5kgs, 100x6kgs, 100x4kgs KB curls - 3sæt x 10/10reps med 12kgs kb (God til underarmene) Fiskestangen - 2sæt En del cuff med elastik samt Thoracal mobilisering. Lidt cirkeltræning. Nok til at pulsen kom op.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Front squat (high Box, wide stance) - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg(Bælte på sidste sæt. Ok variant jeg ikke har prøvet før. ) Stivbenet dødløft - 10x50kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x140kg (Tror dette er vejen frem til at bygge mit dødløft lidt op igen...hvis jeg gider) Floorpress - 10x50kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (De 140kg var tunge og grimme hvilket ikke er så mærkeligt da det var udligning af PR. Og med de 2 øvelser inde så er det ikke så ringe endda. ) Pullups - 10sæt x 5reps (Når man er tykmandsslap så må man bare lave lidt flere sæt. Stærkmand Martin Licis kan dog lave 5x10 i pullups med en kropsvægt på +150kg. Så jeg skal stoppe med at pive) Buttom Up kb press - 3sæt x 10/10reps med 20kgs kb. (Fint at få lavet den igen. Lang tid siden sidst. ) Rotatorcuff - 3sæt Wrist roller - 2sæt Faktisk rigtig fin træning.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Front squat - 5x50kg, 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 3x120kg (Bedste front squat længe. Føltes bare godt og solidt. ) Siddende skulderpres - 6x50kg, 6x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x70kg, 6x60kg, 10x50kg (En anelse bredere greb idag. Plejer at holde ret smalt) Incline DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kgs Cardio: KB snatch - 100reps med 16kgs kb Udemærket runde. God styrke i benene.