Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,464
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    73

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Airbike - 25min (Ny PR i forhold til hvor lang tid jeg har siddet på det bæst. Kørte med pulsmåler. Puls imellem 117-144 på nær de sidste 3 min hvor jeg fik den op på 155. Formen er blevet bedre eftersom pulsen ikke kommer så hurtig op med samme watt. ) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg (alt med pause på brystet. Klart bedste omgang bænkpres længe :-) ) Sumo dødløft med overhåndsgreb - 5x50kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg, 0x195kg(forsøg på PR var måske ikke så smart når jeg trænede greb igår) Hyper ext - 50reps KB Snatch - 100reps med 16kg (lige til at få pulsen op tilsidst) Super træning :-)
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på arbejdet: Concept2 Roergometer - 5 x 500meter (90sek pause imellem sæt. Jeg lå omkring 1.40 til 1.46 pr 500meter. Der er langt op til da jeg var bedst på den. Men kan klart mærke formen er blevet bedre da jeg trodsalt kunne holde til 5 runder. Farten skal nok komme hvis jeg træner det oftere.) Kondicykel - 10min (Steady state. Pulsen var allerede godt oppe efter roningen) Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt) Rotator cuff - 5sæt x 15reps Facepulls - 5sæt x 15reps Db Wrist extensions - 3sæt x 10-25reps Hæng i barre på tid - 2 x 1min god gammeldags grebstræning. Giver også et godt stræk i ryggen. Fin lille runde :-) Positiv var specielt roningen. Den maskine træner bare alle muskler i kroppen.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Supersættet med Maveliggende DB leg curls - 4sæt x 10-15reps med 27,5kg Chest supported DB Rows - 5sæt x 12reps med 27,5kgs Supersættet med Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg(PR), 5x90kg(PR) (wow, det havde jeg ikke lige set komme her på lavkaloriedag og dagen efter faste) Band laterels - 3sæt x 10reps Supersættet med DB curls - 3sæt x 10reps med 19kg Cardio: Airbike - 100kcal på tid (6.21) Konservativt kørt. Ikke allout. Holdt den bare over 300watt og det var ok. Fik lidt ekstra gas det sidste halve min) Fin træning. Vidste det ikke skulle være for vildt men blev alligevel helt godt med fin skulderstyrke.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Crosstrainer - 30min Fastedag. Stille og roligt.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jo, tak. Skulderen fungere igen :-) Men ja ja... Der er langt op til fordums styrke. Fokus er også mere på variation og at ramme musklen og mindre på hvor meget jeg bænker. Men derfor er det selvfølgeligt stadig dejligt når styrken stiger :-D
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Supersættet med AB wheel - 5sæt x 10reps Saxo Sidebends - 4sæt Torso twist med elastik - 2sæt Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x125kg(Bedste længe) Military press - 10x50kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg Chest supported barbell Rows - 5sæt x 12reps med 60kg Triceps - 3sæt x 15reps Cardio: Airbike - 8min (30sek on / 30sek off) Længste tid med den arbejdsratio. Fedt fedt. Dejlig træning :-)
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Airbike - 20min (Pulszone træning. Lå omkring 144slag i min eller 80% det meste af tiden)
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Seated dumbell curls - 20x10kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 12x19kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 4x27,5kgs, 10x20kgs, 10x20kgs DB Spider curls - 10sæt x 8-12rep med 19kgs Isolated DB curls - 3sæt x 20reps med 10kg Standing DB curls(occlusionsstroppe) - 2sæt x 15reps med 10-19kgs Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x140kg, 1x145 (Lang tid siden sidst. Var ikke så eksplosiv i den. Men med lidt dieselpower gik det) Flat DB press - 12x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs Chinups(smal underhåndsgreb) - 3sæt x 6reps Cardio: Airbike - 50kcal på tid (1min og 55sek) Shit der var klamt. Men startede også alt for hårdt ud og var oppe og banke 1250watt ud på den. Gik helt i stå omkring de 30kcal og tænkte jeg bare holdte der men så fortrød jeg og fik most de sidste 20kcal af med tungen ud af halsen. Super lækker morgentræning. Tootalt lækkert igå'. 25sæt biceps er now't da dur'
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Manse squat (tempo525) - 4sæt x 8reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Wide grip pullups - 6xmig, 6xmig+15kg, 6xmig+15kg, 6xmig+20kg, 6xmig High incline DB press - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+band, 10x40kgs (Band i high incline var noget rod. Fungere i low incline) Bench lying laterels - 3sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 15reps Cardio: Air bike - 4min (30sek on / 30sek off) Airbiken var klam idag. Tror tildels det skyldes fastedage igår og har stadig ligget på et lille kalorieunderskud eller neutralt) Udemærket lille runde. Mine pullups bliver langsomt bedre. Men ellers intet at nævne.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Masser af opvarmning med elastik. External, internal rotation, facepulls, rear delts osv. Chest supported DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte KB press - 6/6med20kg, 6/6med24kg, 6/6med32kg, 6/4med40kg, 6/6med32kg Pullups(neutralt greb) - 5sæt x 5reps med +15kg Bænkpres - 20x50kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg Lean away One arm DB laterels - 15x10kg, 15x10kg, 10x19kg, 10x19kg Cardio: Airbike - 10min (20sek on/ 40sek off) Airbike - 10min (Kørte med fokus på at ligge på 80% af maxpuls. Dejligt med det nye pulsbælte. De sidste 2 min prøvede jeg dog at presse den det jeg kunne og fik pulsen op på 172. Er pt. Ikke istand til at presse den højere op. Min max puls har heller aldrig været høj. Falder jo som bekendt med alderen men selv da jeg var i 20erne lavede jeg noget bakkeløb med fokus på at få den max op. Der husker jeg at min højeste målte puls var 181. Og det er nok 15år siden Lækker træning. Noget træt tænkte jeg ikke der blev til det store. Men der blev jo alligevel helt godt :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Stående læg - 4sæt x 60reps Low box squat - 12x50kg, 12x50kg, 12x100kg, 12x100kg Mave liggende dumbell leg curls - 3sæt x 15-20reps med 20kgs Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Rotator cuff - 5sæt x 12reps Coc2 - yes yes, lavede 2 singler med 2eren idag. Kun med højre hånd. Men fedt fedt) Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg (Dejlig runde. De 140kg var med pause på brystet og ok overskud. Så tror godt jeg kan lave 150kg touch and go :-) ) Incline dumbell flyers - 3sæt x 12reps med 20kgs Arm tri sæt - DB extension/tatepress/DB curls - 2sæt (occlusionsstroppe. Thaaa pppaaarrmmmpp) Cardio: Air bike - 6min (30sek on/ 30sek off) 2 min mere end sidst på airbiken med den arbejdsratio. Fedt fedt. Super træning idag :-)
  13. Hver dag er hver dag!

    Du er stærk. Specielt 5x150kg i bænkpres er brutalt, synes jeg.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag i abeskuret: Sumo dødløft(overhåndsgreb) - 10x55kg, 5x100kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170, 1x180kg, 1x190kg(ikke så god), 1x190kg(meget bedre), 1x165kg, 1x165kg, 1x165kg, 1x165kg (Fint. Mener de 190kg er udligning af PR med overhåndsgreb) Pullups widegrip - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+15kg, 5xmig+20kg Bend over laterels(Mågen) - 3sæt x 12reps med 20kg Ok. Imorgen træner jeg igen.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Ja, jeg synes også det er ganske hyggeligt. Og er blevet en vanesag at skrive træningen ned herinde :-) Også et rigtigt godt nytår til dig :-)
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Barbell Clean and press - 5sæt x 10reps med 55kg Supersættet med Airbike - 5sæt x 10kcal Ubehagelig omgang. Pulsen kom godt op at ringe. Airbike - 15min (Sluttede af med puls +170) Længste tid jeg har siddet på airbiken. Det kræver tilvænning. Dejlig omgang cardio. Mega doms i Lats efter pullups igår. Godt nytår :-) Så går jeg ind i mit 18år jeg har ført logbog på MOL :-0
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag: Pullups - 20sæt x 5reps med hold i toppen Tung i røven. Men altså godt for mange ting. ....Lidt senere. Bænkpres - 20x50kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x125kg, 10x90kg (Pinky grip)
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Opvarmning: Airbike - 10min Siddende skulderpres - 6x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 3x90kg, 6x80kg, 6x80kg Mågen(bend over rear laterels) - 5sæt x 12reps med 19kgs Lean away DB laterels - 4sæt x 15reps med 10kgs Triceps pushdowns (3bands) - 4sæt x 10-15reps Cardio: Airbike - 4min (30sek on / 30sek off) Det var pænt klamt. 20/40 er mere overskueligt. Men for kun 4 runder gik det lige. Dejlig træning :-)
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Opvarmning... DB Rows - 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x48kgs Bænkpres - 20x20kg, 10x70kg, 8x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 3x110kg, 6x120kg (kørte dælme godt. 6eren med 120kg var klippesolid. Det der julemad virker) Mave - 3sæt x 15reps Cardio 2020 planen: Air bike - 20kcal Burpees - 20stk 5runder.... Havde tænkt det skulle være 20runder men jeg gik sgu kold efter 5. Fuck det var klamt. Det tog 20min. Kørte sammen med min svoger der er crossfitter. Fed fed træning :-)
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdags juletræning i abeskuret: Hyper ext - 20xmig, 12xmig+25kg, 12xmig+50kg, 12xmig+50kg, 12xmig+50kg Low box squat - 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x120kg Lying DB hamstring curls - 4sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægt DB chest press (en hånds) - 5sæt x 10reps Cardio: Air bike - 14min(10sek on / 20sek off) Derudover lang gåtur med familien. Fin runde.
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: DB laterels - 5sæt x 15reps med 10kgs håndvægte Seated DB shoulderpress - 5sæt x 8reps med 27,5kgs (fokus på fuld ROM og pause i bunden) Rear laterels - 5sæt x 12reps med 10kgs Wide grip pullups - 6xmig, 6xmig+5kg, 6xmig+10kg, 6xmig+15kg, 10xmig Flat DB press - 3sæt x 10reps med 40kgs Spider curls - 3sæt x 12reps med 19kgs Cardio: Air bike - 12min (20sek on / 40sek off) Altid klamt hårdt. Dejlig morgentræning. God jul, Venner :-)
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: AB wheel - 5sæt x 10reps Bend over Rows - 10x50kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x130kg, 10x130kg Wide grip pullups - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg Chinups - 1,2,3,4,5,6,7 (Fokus på hold i toppen og Hæng i bund) Incline dumbell press - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs Air bike - ej gad ikke rigtigt. 10kcal meget hurtigt og så var det det. Fin gang overkrop. Burde have lavet mere cardio men det blev sparet væk pga tidsnød
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 20xmig, 20xmig, 12xmig+25kg, 12xmig+25kg, 12xmig+25kg Bulgarien split squat - 10/10xmig, 6/6xmig+40kg, 6/6xmig+40kg, 10/10xmig (Alle med pause i bunden) Glute bridges - 4sæt x 10reps med 20kg (Er ikke fan men der er en del der siger den er god for numsen...Tjaaa) Dumbell Rows - 15x27,5kg, 10x40kg, 10x40kg+elastik, 10x40kg+elastik, 10x40kg+elastik Fat man pullups - 3sæt x 10reps Supersættet Wide grip pullups - 3sæt x 10reps (Brugte stropper hvilket jeg ellers aldrig gør i den øvelse. Men synes jeg kunne koncentrere mig mere om at træne ryggen selvom grebet normalt ikke fejler i kropshævninger. Gjorde jeg kunne kører med thumbless grip) Siddende skulderpres - 10x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 3x90kg, 6x80kg, 6x70kg, 6x60kg, 10x50kg (fin runde) Incline Tate Press - 3sæt x 10reps med 20kgs Cardio: Air bike - 10min interval (10sek on/20sek off) Var lidt træt og havde ikke noget koffein i blodet idag. Havde desuden spist pænt meget aftensmad som kompensation for min fastedag igår. Det gjorde at jeg ikke var så oplagt. Ikke desto mindre blev det faktisk en helt ok træning. :-)
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job - DB curls - 1sæt x 100reps med 10kgs håndvægte Løbebånd - 1km løb med 14km/t 5min gang 1km løb med 14km/t 5min gang 1km løb med 12-14km/t (Kunne ikke helt holde den på sidste runde) Fin omgang cardio. Faster idag som vanligt om tirsdagen.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Opvarmning air bike - 5min Frivend fra hæng - 5sæt x 5reps med 50-80kg Low box squat - 5x50kg, 5x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x100kg Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Coc - lidt blandet Bænkpres - 3x90kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg Ez barbell curls - 10x40kg, 10x50kg, 8x60kg, 10x50kg, 10x40kg Seated DB shoulderpress - 15x20kgs, 10x27,5kgs, 15x20kgs Rotator cuff - 3sæt x 20reps Airbike - 50cal så hurtigt jeg kan (1min og 38sek) Fy for satan da den 50cal på tid var klam hård :-S Har lovet jeg vil prøve en 100cal på tid på et tidspunkt. Skal lige lade mentalt op til det. Lækker træning :-)