Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,628
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    77

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Incline DB press - 12x20kgs, 12x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Flat DB press - 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 8x35kgs, 8x35kgs French press - 3sæt x 10reps med 40kg Tiltrængt patafbrænding. Lavede iøvrigt også 100 armstrækkere igår over 19 pyramidesæt.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag Gåtur - 5,44km (48min) Løbebånd - 5km med 1% hældning (25min og 25sek. Intervaller 11-15km/t) Fastedag.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 30xmig, 30xmig, 12xmig+25kg, 12xmig+25kg Stående læg - 4sæt x 50reps Squat - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg (De 120kg var dælme tunge :-S Men god runde) Siddende leg curls m. Elastik - 5sæt x 12/12reps KB rows - 5sæt x 12/12reps med 40kgs KB Wide grip pullups - 5sæt x 5reps med +0-15kg Mave - 5sæt x 12-20reps Military Press - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x50kg (Lidt skub fra læggene på de 70kg. Cykelrytterskuldre er slappe skuldre) Lean away DB laterels - 3sæt x 15reps med 8kg Flat DB flyers - 3sæt x 20reps med 20kgs Dejlig omgang styrketræning. Årstiden og mørket gør at jeg kun får kørt MTB 1 gang om ugen i øjeblikket. Så fint med lidt styrke.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagstræning i fitness World: Arc trainer - 15min Kabel rows - 5sæt x 10-20reps med 60-100kg Pulldowns med smalt greb - 5sæt x 8-10reps med 60-100kg Descline - 20x20kg, 10x60kg, 10x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg DB curls - 3sæt x 15reps med 14kgs Incline DB press - 3sæt x 10reps med 26kgs Pec dec flyers - 3sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 15reps med 12kgs Tynd og drænet efter løbeturen igår gør ikke ligefrem vægtene tunge. Men fedt med noget god styrketræning :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: Løb - 8,6km Længste tur meget længe. Helt smadret i den gamle krop dagen efter.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Airbike - 30min (402kcal. Lå omkring 240-300watt. Nok mest omkring 250watt. Puls 135-140) Hyper ext - 4sæt x 30reps Supersættet med DB hammercurls - 4sæt x 15reps med 20kgs AB wheel - 4sæt x 12reps Supersættet med Mave på rygbænk - 4sæt x 20reps KB press - 10x12kg, 10x16kg 10x20kg, 10x24kg, 10x20kg Low box squat (dynamisk) - 10sæt x 3reps med 50kg (Well, ved hvor ødelæggende en squattræning kan være for alt anden træning en uge efter. Derfor helt let vægt.....Og så fordi jeg ikke lige gad losse kg på nakken) Incline french press - 4sæt x 10reps med 40kg Udemærket. Var ikke ligefrem fyldt med energi da jeg skulle træne. Har også været meget træt den sidste uges tid.....Og sulten. Så jeg har spist en del. Også en del tarvelige carbs. Det er ok. Bare jeg også husker at få lavet noget cardio. Airbiken er altid god.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Hæng i barre 2 x 1min Leg ext - 5sæt x 10-12reps op til stakken Kabel laterels - 5sæt x 12reps Triceps pushdowns - 3sæt x 10reps Chest press i maskine - 3sæt x 10-20reps
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg (med bælte og overhåndsgreb) Pullups - 5sæt x 5reps med +0-20kg Bend over rows - 3sæt x 10reps med 100kg Manse board squat(tempo525) - 3sæt x 8reps +15kg Coc1 - 3sæt x 8/8reps Incline bænkpres - 20x20kg, 12x30kg, 12x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 5x80kg, 5x80kg Incline Tate press - 3sæt x 10reps med 20kgs Hæng i barre - 1x1min, 1x2min(PR...Weee, 2min hæng i barre har jeg aldrig gjort før. Også endda efter alt det andet der har udfordret grebet idag. ) Cardio: Airbike - 4min (10sek on / 20sek off) Airbike - 4min (Steady state 300-400watt) Lækker træning.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job. Løbebånd - 3km med 1%hældning(13min og 58sek) Klar bedring. Løb i alm. Jeans da jeg havde glemt træningstøj. 13km/t det meste af tiden.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: Løb - 8km (44min) Det var blevet for mørkt at cykle kl 17 hvor min datter af til spejder så løb en tur istedet. Det er bare træls på en helt anden måde. Nå, men godt for kondien.
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak, Vestjyden og Gregers :-D Dødløft har altid været nemmere for mig end squat. Mit squat er virkeligt skidt på trods af alt cykleriet.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Hyper ext - 3sæt x 20reps Band rows - 3sæt x 20reps Dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x130kg, 5x150kg, 5x170kg Sumo dødløft - 10x100kg, 10x100kg Chest supported barbell rows - 12x50kg, 12x60kg, 10x70kg, 8x80kg Pullups - 3sæt x 10reps Dumbell Curls - 5sæt x 10-20reps (Nogle af dem med occlusionsstroppe. Kæft et pump) Cardio: Barbell clean and press - 3sæt x 10reps med 55kg Supersættet med Airbike - +400watt (Den tid det tog makkeren at tage sine 10reps clean and press skulle man holde +400watt på airbiken.... FEEEED runde) Havde fint besøg af min gamle træningsmakker Martin fra mine gamle styrkeløft dage. Kæft, det var hyggeligt. Føltes jo næsten at være 25år igen :-D Tror det er over 10 år siden jeg har trænet med ham sidst. Og så fik jeg dødløftet for første gang i 7 måneder. Ud fra den betragtning kørte de 170kg sgu ganske fint. Blev kørt med dobbelt overhånd med de første 2 reps og straps på de sidste 3. Alt uden bælte.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Løbebånd - 3km med 1% hældning (14min og 38sek) Bedre end sidst.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt hurtig søndagspump i abeskuret: Chest supported DB rows - 4sæt x 10-12reps med 27,5kgs AB wheel - 4sæt x 12reps DB spider curls - 4sæt x 10-12reps med 19kgs Incline DB press - 4sæt x 10reps med 35kgs Triceps pushdowns - 4sæt x 10reps
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i RAW: Trappemaskine - 30min (2471trin. Meget nemmere end sidst jeg prøvede denne maskine. Vægttab og bedre form hjælper) Squat - 10x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x100kg, 10x60kg Hyper ext - 4sæt x 25reps Stående læg - 4sæt x 20-30reps Pullups - 5sæt x 10reps Face pulls - 4sæt x 12reps Kabel rows - 4sæt x 10-20reps Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 3x110kg, 10x80kg High incline DB press - 12x22,5kgs, 10x27,5kgs, 10x32,5kgs, 10x35kgs DB curls - 4sæt x 12-15reps DB laterels - 4sæt x 12-15reps med 10kgs håndvægte Lækker træning. Lang tid siden jeg har dedikeret et par times træning til styrketræning. Regner med pænt ømme Muller hele vejen rundt. Overrasket over hvor nem trappemaskinen var. Endda på højere intensitet. Havde den på niveau 16 tilsidst.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Dumbell legcurls - 4sæt x 12reps med 27,5kgs Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 6x90kg, 3x100kg Dumbell curls - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Chest supported DB rows - 3sæt x 10reps med 27,5kgs Standing DB press - 3sæt x 10reps med 20kgs DB laterels - 1sæt x 50reps med 5kgs Mave - 1sæt x 50reps Cardio: Airbike - 30min Ville ha' cyklet idag men havde ikke lige forventet det var SÅ mørkt kl 7 om morgenen :-S og skulle gerne være færdig med træningen senest kl 8.30. Så jeg tog en tur i abeskuret istedet. Vægten sagde 93,6kg her til morgen.
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag: Løbebånd - 3km med 1% hældning (14min og 53sek) Lang tid siden jeg løb sidst. Ikke desto mindre er det en klar forbedring siden tidligere på året. Var ikke presset helt i bund. Faster idag.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Abeskuret: Low box squat - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 3x100kg Incline DB press - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 20x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Flat DB press - 10x35kg Fatman pullups - 2sæt x 10-20reps Supersættet med Band rows - 2sæt x 15reps DB curls - 2sæt Supersættet med DB laterals - 2sæt Fin lille omgang. Vel max 20min træning alt i alt. Cyklen har fået service idag så alt godt :-D
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Igen lidt styrketræning imens cyklingen ikke beskrives herinde: Incline DB press - 20x20kgs, 12x27,5kgs, 22x35kgs Siddende skulderpres - 15x50kg, 9x60kg Flat DB press - 15x35kgs Band rows - 2sæt x 15reps DB laterals - 2sæt Bend over DB rows - 1sæt Lavede også 100 armstrækninger som pyramide i tirsdag og lidt Bulgarien split squat. Bliver stadig hurtigere på cyklen. Dejligt -)
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Cykler 3 gange om ugen som jeg ikke poster her. Tirsdag Pullups - 5sæt x 12reps Lavede lidt disko idag: Incline DB press - 20x20kgs, 12x27,5kgs, 20x35kgs Band rows - 3sæt x 15-20reps DB laterals - 3sæt x12reps med 19kgs Benpres (technogym) - 4sæt op til stakken(190kg) Planen er bare at lave et enkelt eller 2 semihårde sæt om ugen. Så lidt slid og så lidt arbejde som muligt. Imorgen skal der cykles igen :-D
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Og igen tak :-) Har ikke nogen tal på men det er nok lidt af det hele. Hovedsagligt fedt da det primært kan ses på livvidden men bestemt også muskler. Men det er nok meget naturligt når styrketræningen har været minimal. Benene har jo fået masser af tæsk så de rent visuelt synes ihvertfald ikke at være blevet mindre. Meeen patkassen, skuldre arme og ryg er svundet lidt desværre.
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-)
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Har cyklet lidt en masse gange siden sidst. Bliver trivielt at skrive det herinde. Idag fik jeg lavet lidt styrketræning for første gang i lang tid. Cyklingen har taget min kropsvægt fra 103-4kg til 94kg og min kondi er lysår bedre end i starten af året. Tilgengæld er min styrke så også gået meget ned. Skulle også passe på jeg ikke bliver for øm i morgen så vægtene er noget fesne i forhold til tidligere. Abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Super sættet med AB wheel - 25,15,15,15reps Low box squat - 4sæt x 10reps med 50kg Supersættet med DB biceps curls - 4sæt x 10reps med 19kgs Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg Supersættet med Bend over rows - 4sæt x 20reps med 50kg Wide grip pullups - 4sæt x 10reps Supersættet med DB shoulderpress - 4sæt x 10reps med 27,5kgs CocT - 2sæt x 20reps Supersættet med One arm DB laterals - 2sæt x 15reps med 10kg Air bike - 100kcal (6min og 22sek. Orkede ikke at gi' den max gas. Holdt dog et ok pace da jeg først lige kom igang) Vinteren betyder mere abeskur og mindre cykling. Dog arbejder jeg primært på at være ok 'fit' og jagter ikke de tunge vægte. Og hver omgang styrketræning skal som udgangspunkt have noget cardio med også. Gider ikke op og veje +100kg igen. Men nu må vi se :-D
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag MTB - Hannerup (23km) Mandag MTB - Hindsgavl med Martin (14km) Torsdag MTB - Hindsgavl - (17km) Pullups - 3sæt x 10reps