Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,127
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagstræning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x100kg Stående læg - 5sæt x 15-30reps AB wheel - 3sæt x 20reps Coc2 er. En masse forsøg Seated barbell shoulderpress - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 6x80kg(lille PR), 6x70kg, 6x60kg, 6x50kg Seated DB press - 3sæt x 10reps med 20kgs (fatgripz) Efter 14 dages badeferie i Italien var jeg tilbage i skuret. Jeg sov slet ikke sidste nat da jeg kørte hjem om natten. Så er noget ristet nu. Havde en træningselastik med på ferie og fik lave en ok serie af øvelser. Men gør det jo ikke op for en rigtigt træning. Lavede sådan et pas af 10-15mins øvelser hver anden dag.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Hehe, ja det tangere næsten bortset fra at min puls ikke rigtigt kommer op for det. Men god muskeludholdenhedstræning. Det er balsam for min semi gamle ryg :-D
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Haha, tak :-D Det tror jeg gerne.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag i abeskuret: Hyper ext - 3sæt x 50reps Squat - 3sæt x 12reps med 50kg Bænkpres - 6sæt x 10reps med 50kg Bare lige lidt let bevægelse inden turen går til Italien. Idag bliver jeg 39år gammel. Shit jeg er et gammelt røvhul efterhånden :-0
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW fitness: Squat(Safety bar) - (10x30kg, 10x70kg), 5sæt x 5reps med 110kg(Fanme da svært...eller også er jeg bare slap. Tænker det er en kombi) Stivbenet dødløft - 60,100,140,100,60kg for 10ere Pulldowns(smalt greb)- 5sæt x 8-10reps Supersættet med Kabel rows(bredt greb) - 5sæt x 12-20reps Bænkpres - lidt 2ere med 100kg...nej, føltes ikke godt for skulderen så droppede den.. Pec dec flyers - 6sæt x 10-20reps Chest press (plate loaded) - 5sæt x 10reps Kabel triceps extension - 5sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 20reps med 5-10reps Isolated DB curls - 1sæt x 50reps med 10kg med hver arm Cardio: Arc trainer - 15min Ok uden at være prangende. Jeg gæstetrænede så jeg kunne gå mere til den på maskiner og variere øvelserne både pga det mentale men også for at kunne træne udenom småskavanker. Positivt: hele kroppen blev trænet effektivt Negativt: ikke PR humør og skulderen drillede lidt.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 30reps Seated barbell shoulderpress - 5x50kg, 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x75kg, 5x80kg, 10x70kg, 10x60kg, 10x50kg DB laterels - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Bænkpres (widegrip) - 5sæt x 10reps med 50kg KB swings - 50, 40, 30, 20, 10reps med 24eren Udemærket.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-)Dødløft en føltes bare fint idag :-) Klart det er svært at sammenligne med alm. Dødløft men vigtigt er at jeg idag kunne løfte mere end de 3-4 gange tidligere jeg har prøvet den øvelse. Havde overvejet et par 5ere med 120kg i smal bænk men skulderen pev lidt så holdt det på 2-3 stykker :-) Det plateloaded press jeg lavede bagefter ristede dog patter og trisser mere end rigeligt :-)
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW: Car deadlift - 6x100kg, 6x140kg, 6x180kg, 6x220kg, 6x260kg(PR..nemt), 2x300kg(PR. Havde jeg været 10år yngre havde jeg reppet 5-6 stykker til min ryg var en ren triumfbue. Det gør jeg ikke mere. Når jeg ikke kan holde spændet ordenligt i lænden så stopper jeg. Gik super idag :-) ) Leg ext - 5sæt x 10reps op til 5x20kgs skiver Hyper ext - 5sæt x 12reps + spænd fra elastik Kabel rows - 5sæt x 20reps op til stakken Rotator cuff - 4-5sæt Smal bænkpres - 5x60kg, 5x90kg, 5x110kg, 2x120kg, 3x120kg, 2x120kg(ok, pres men stressede skulderen så ikke mere af det....) Plateloaded chestpress - 6sæt x 6-12reps (sad Pissegodt) Tatepress - 3sæt(occlusion) Supersættet med Curls - 3sæt(occlusion) Løbebånd - 3km (10,2-11,5km/t) En af de bedste træninger længe. God energi og styrke. Eneste minus var at min skulder drillede lidt under smal bænk men pressede den også lige rigeligt med 12ere i kb press i forgårs. Og så fik jeg endeligt lavet lidt cardio igen. Meget tiltrængt.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt på arbejdet: KB press - 5sæt x 12/12reps med 24kg Pulldowns - 5sæt x 10reps Triceps - 3sæt + En masse mave Fint nok så jeg får holdt frekvensen lidt oppe i mit pres.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Squat - 12x50kg, 12x50kg, 12x100kg, 12x110kg, 12x110kg, 12x100kg(puha da da) Hyper ext - 5sæt x 20reps Coc'ere - diverse singler og tripler. Siddende skulderpres - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 2x80kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 10x60kg, 10x50kg (Fed runde. Kan presse igennem uden smerter men skal bare være meget stærkere. Arbejder hen imod 5x5 med 80kg :-)) Siddende skulderpres med håndvægte - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte(fat gripz) Lean away laterels - 3sæt x 15reps med 8kg Ring rows - 5sæt x 12reps Mave - 5sæt x 20reps KB snatch - 10med højre og 10med venstre med 20kg (føles sgu underligt. ) En dejlig runde men også en runde der var præget af børn i skuret der svingede rundt i ringene. Så en del afbrydelser men ok træning trodsalt :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeps, men med alle fingre på samme side af stangen. Alm. Overgreb er noget nemmere. Der er mit max 180kg eller 190kg så vidt jeg husker. ..og tak :-) Blackice introduceret mig til øvelsen og har haft ømme underarme hver gang. På den gode måde :-)
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Thumbless grip Deadlift - 10x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x150kg(PR+5kg), 3x140kg(PR), 20x100kg(PR) (Lækkert med fremgang på grebsfronten. Failede 147,5kg sidst jeg prøvede så klar fremgang. Nice :-)) Stående læg - 5sæt x 20reps med 300kg Hatch squat - 5sæt x 10reps(Ioms) Roman chair - 5sæt x 20reps Pulldowns (bredt greb) - 8sæt x 10reps med 50-100kg Bænkpres - (10x60kg, 3x100kg, 3x110kg), 5sæt x 3reps med 120kg(med pause på brystet) Chest press(plateloaded) - 5sæt x 6-12reps(kørte godt idag) Skulderpres (plateloaded) - 5sæt x 10-12reps Biceps - 5sæt x 8-12reps dejlig træning :-)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på arbejdet: KB press - 5sæt x 10/10reps med 24kg Supersættet Armwrestler Rows - 5sæt x 10reps med stakken Triceps pushdowns (occlusion) - 3sæt x 12-20reps Supersættet Curls (occlusion) - 3sæt x 12-20reps En del bulgarsk split squat og mave Har ikke fastet de 2 sidste tirsdage men kom igang med det igen idag. Fint nok. Torsdag skal der trænes igen..
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Thumbless grip Deadlift - 10x60kg, 10x60kg, 2x100kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x140kg(PR), 2x140kg, 2x140kg, 15x100kg (Udemærket runde. Ryg og baglår krævede lidt sæt for at vågne op. Gamle krop. Men fint for underarme. 3x2 med 140kg må forhåbentligt snart betyde ny 1RM. Mit 1RM er pt. 145kg), Leg ext - 5sæt x 10-20reps Kabel rows - 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 10x130kg Face pulls - 6sæt x 12reps Isolated DB curls - 5sæt x 10-20reps Decline bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 10x100kg Incline bænkpres - 10x20kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg(Yeah, bedste efter skulderlort), 10x60kg, 10x60kg Kabel laterels - 3sæt x 10reps Fiskestangen(underarme) - 2sæt Rotator cuff - 6sæt Fin træning allround :-)
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt tirsdags disko: Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg, 10x60kg, 10x50kg(Mangler bare basic skulderpres styrke. Mere af det) Lean away one armed laterels - 3sæt x 10/10reps med 8kg Triceps pushdowns - 3sæt x 10reps DB curls - 3sæt x 15reps Bedre end ingenting. Ihvertfald fint pump. Håber/regner med en rigtig træning på torsdag.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 3sæt x 25reps Læg - 3sæt x 25reps Mave - 3sæt x 25reps Dødløft med overhåndsgreb - 10x50kg, 5x100kg, 5x130kg, 5x160kg, 5x130kg, 5x100kg Diverse ryg - 6sæt x 10-12reps(eks. Pullups bend over rows, rings rows osv) Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 3x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 1x135kg, 10x80kg Rotator cuff - 5sæt Sådan lidt halvfesen træning i skuret.
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag: Løb - 4,8km Løb med en kammerat i stille og roligt tempo. Dejligt :-)
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Squat - (10x50kg, 10x50kg), 4sæt x 12reps med 100kg AB wheel - 4sæt x 12reps Military press - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x50kg Brick curls - 5sæt x 10reps Fatman pullups - 5sæt x 12reps Seated DB press - 5sæt x 12reps med 20kgs Hold nu kæft jeg svedte. Men egentligt ok omgang bobbybuildings...
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness world: Trap bar Dødløft - 10x70kg, 10x110kg, 10x150kg, 2x190kg, 2x200kg, 2x190kg, 10x150kg (Ok, men kunne godt ønske jeg var lidt stærkere. Men sådan er det jo altid. Dejligt gensyn med Trapbar trodsalt) Stående Læg - 5sæt x 20reps med stakken Leg Curls - 5sæt x 10reps (Uj uj, det fik fat i baglårene. Tiltrængt) Kabel Rows - 5sæt x 10reps op til stakken (130kg) Face Pulls - 5sæt x 12reps Bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 5x130kg(Yes, PR efter skulderskade. Lille milepæl at komme derop igen) Bænkpres supersættet med DB Flyers - 20x12kgs/3x100kg, 20x12kg/3x100kg, 20x12kgs/3x100kg (Flyers er noget jeg ikke rigtigt har kunne lave pga. skulderen så skulle være konservativ med vægten. Fokus på at få pec's til at fyrer noget mere. ) Isolated Db Curls - 5sæt x 10-20reps med 12-16kgs håndvægte Triceps Pushdowns - 5sæt x 10reps med 30-50kg i alm. træktårn Rotator Cuff - 5sæt x 12reps Laterels med elastik - 6sæt x højrep Cardio: Trappemaskine (Impire State building) - 17min og 54sek (Yir yir. Sidste jeg lavede den tog den over 20min. Men også klamt hårdt specielt i denne varme) Livet er godt venner :-)
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x100kg Hyper ext - 5sæt x 20reps +20kg Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x90kg, 10x80kg Ring rows - 5sæt x 10-20reps Military press - 12x50kg, 10x50kg, 8x50kg Supersættet med DB laterels - 3sæt x 12reps med 8kgs Gik en lille tur rundt i haven med min nye sten. 45,5kg. Så fik jeg købt lidt nyt MC gear idag. Tøj, handsker og støvler :-)
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagshygge: KB press - 10sæt x 12/12reps med 20kg kb Har også lavet et par 10ere med 100kg dødløft og så har jeg været ude og finde en marksten jeg kan lege lidt med. Vejede den da jeg kom hjem og den vejede kun 45,5kg. Men fin nok begynder/opvarmer sten indtil jeg finder en der vejer omkring de 60kg. Skal primært bruges til at samle op og presse over hovedet.
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Yes, klart bedste længe. Var også max presset og der skulle ikke lande en flue på stangen så var den ikke kommet op :-D Og tak.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Sjipning - 8min Chinups - 10xmig, 10xmig+5kg, 10xmig+10kg, 6xmig+15kg, 6xmig+15kg, 6xmig+15kg, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig Military press - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x50, 5x50kg, 5x50kg, 5x50kg Hyper ext - 5sæt x 20reps +20kg Barbell curls - 3sæt x 8reps med 50kg Bænkpres - 3sæt x 6reps med 80kg Dejlig træning idag.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 2x130kg, 2x145kg, 2x130kg, 12x80kg, 12x80kg Military press - 10x50kg, 10x50kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg, 2x80kg Bend over rows - 5sæt x 20reps med 100 Coc2 - En masse forsøg. Så tæt på at jeg var i tvivl om den var der idag. Bænkpres - 10x50kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x100kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg Dips i ringe - 3xmig, 4xmig, 5xmig, 6xmig Mave - 1sæt Underarme med occlusion - wrist roller supersættet med cocT (Skipper skræk underarme ftw :-D ) Fin træning. Først gang med dips siden skulderskaden. Fedt fedt jeg kan det igen.