Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,088
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i fitness World: Thumbless grip Deadlift - 10x60kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x130kg(PR), 1x140kg, 0x150kg, 20x100kg(PR) Udfald(lunges) - 5sæt x 8reps med 20-40kg T var rows - 5sæt x 8-12reps op til 5 tyvere Rear delts (mågen) - 6sæt x 12reps Decline bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x140kg, 3x150(PR efter skulderskade), 15x100kg, 15x100kg (Fin power her idag.) Kabel upright rows - 5sæt x 12-20reps Tate press - 10x18kgs, 10x22kgs, 10x24kgs, 10x22kgs, 10x18kgs Rigtig fin træning.
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  3. Doktorens log

    Hvad er H.Rows?
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det er imponerende at du gider/kan faste dagligt. Samt at du har kunne holde den livsstil i 8år!! Men du har da helt ret I at det er en mental ting. Dog må jeg nu nok sige at jeg sagtens kan mærke sult når jeg faster. Det har jeg gjort alle de dage jeg har fastet. Dog synes jeg man bliver bedre til at ignorere det og sige:'Pyt, det går over lige om lidt'. Hvilket det også gør. Personligt ville det være et for stort indgreb i min hverdag i forhold til at kunne spise måltider sammen med familien. Er det blot morgenmad og frokost du springer over dagligt? :-)
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag hyggede jeg mig lidt med nogle curls: DB curls - 12x19kgs, 25x19kgs, 25x19kgs, 25x19kgs Ellers blev der spillet lidt crocket i haven med ungerne og årets første rigtige isvaffel. Super weekend :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Sjipning - 8min (45sek om/ 15sek off) Incline DB press - 20x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kg, 10x35kg Military press - 5x50kg, 5x60kg,5x70kg, 5x60kg, 5x50kg Upright rows - 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg Gåtur med 20kgs kb En hyggelig træning med en gammel, gammel ven fra dengang jeg var knejt. :-)
  7. Nice and clean power building

    Tror sgu det er sund nok at rive lidt maskiner rundt i en periode. Du får rørt lidt andre muller end hvad du er vant til :-)
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag cardio: Løb - ~25min Aner ikke hvor langt. Heldigvis. Tror nemlig ikke det var særligt hurtigt. Men hårdt nok til at jeg kampsvedtr en time efter. Første løbetur i det fri meget længe.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i abeskuret: Kb press - 10x12kg, 10x20kg, 10x24kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg (God runde. Min højre mangler stadig en del men bedste længe) Seated DB shoulderpress - 15x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 15x20kgs Lean away one armed laterels - 3sæt x 10reps med 8kg DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kg Supersættet med Laterels med elastik - 3sæt x 20reps Chest supported rear delts - 3sæt x 15reps med 8kgs håndvægte Pullups(fatgripz) - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+5kg, 5xmig Coc 1,5er - 30singels med hver hånd Isolated DB curls - 5sæt x 12reps Wrist roller - 4turer Smal bænkpres (20kg i elastikker) - 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x70kg Triceps pushdowns m. Elastik - 3-4sæt x en masse Super lækker træning i abeskuret.....og så endda en onsdag. Dælme længe siden jeg har trænet en onsdag. Håber det forvirrer kroppen nok til at den vokser de rigtige steder og bliver flot. Måske snupper jeg lidt cardio imorgen hvis jeg får tid.
  10. Knæ der klikker uden smerte

    Min knæ gør det også lidt. Hvilket de slet ikke gjorde for 10års tid siden. Det er ikke farligt og ikke noget der skal afholde en fra at træne. Grundig opvarmning og skift i øvelsesvarianter for ikke at akkumulere et ensidigt ledstress tror jeg på bliver vigtigere og vigtigere når man har trænet mange år og måske har passeret de 40 eller er tæt på. Ting som tempomanipulation i squatten, pause i bunden, box, Bulgarian split squats osv osv. er godt. Ikke bare 5x5 og øg vægten konstant som man kunne komme langt med tidligere. Prøv at lyt til 24/7 Fitness sidste podcast omring bodybuilding til gamle røvhuller ;-)
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning: Arc trainer - 20min Leg ext - 4sæt x 12reps Supersættet med Benpres - 4sæt x 12reps Stående læg - 4sæt x 20reps Supersættet med Leg curls - 4sæt x 12reps Pulldowns - 5sæt x 12reps Supersættet med Hyper ext - 5sæt x 12reps Incline bænkpres - 20x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 6x80kg(bedste længe) DB curls - 3sæt x 10-12reps Tate press - 3sæt x 10-12reps Fin træning. Fik gemt mit ego væk og trænede med fokus på at løfte med musklerne:-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Frivend - 10x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 1x90kg Frivend og stem - 1x80kg, 1x80kg, 1x80kg, 1x80kg, 1x80kg, 10x50kg Kb press - 10x20kg, 10x24kg, 5x32kg, 10x24kg, 10x20kg Dødløft(overhåndsgreb) - 5x100kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x100kg Smal bænkpres(20kg hængende i elastikker) - 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x70kg Bend over rows - 5sæt x 10reps med 100kg Coc1,5 - 10singler med overpres Cardio: 'slædetræk' - Bandt mine ringe fast i min 40kgs kb. Og trak den frem og tilbage ude på Skovstien bag mit hus. Kæft jeg blev forpustet. Ad ad. Og folk kiggede underligt på mig. Men jaja. Det var god træning.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Du skal jo gøre det der fungere for dig :-) Jeg faster jo kun en enkelt gang om ugen. Typisk 36timers varighed så det påvirker ikke min træning det store. Men så er vægttab et self. Heller ikke det samme som hvis jeg havde eks. 2 fastedage. Men det er det jeg synes fungere. Sulten er ikke konstant men mere noget der kommer og går på mine fastedage. Det er så der man skal sørge for at have travlt. Så jeg faster på min længste arbejdsdag hvor jeg alligevel først kommer hjem kl 8 hvor ungerne er faldet i søvn. Kan virke lidt underligt at sidde ved aftensmaden og ikke spise noget. Skulle nødig være med til at trigge en spiseforstyrrelse for mine piger. Mht til cardio og faste ved jeg at en del leger med det for at vænne kroppen til at blive bedre til at kører på fedtforbrænding istedet for glucose. Det er noget der kan trænes op. Men nyder du dine cykelture mere med fulde glygogenlagre og har du ikke intentioner om langdistance så er det jo ikke noget du behøver at lege med :-)
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på arbejdet: Chinups - 5sæt x 10reps Chest press maskine - 5sæt x 12reps Godt pump og ikke nogle gener fra skulderen
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdags morgentræning i abeskuret: Squat - 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (Noget ømme ben efter squatten i søndags) Hyper ext - 5sæt x 15reps + Band Brick Curls - 5sæt x 10/10reps Military Press - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x50kg En rimelig hurtig træning i abeskuret. Ser 'The Defiant Ones' på Netflex for tiden. Virkelig fed dokument. Så dagens musiktema var N.W.A og andet start 90er westcoast rap :-D
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg vil gerne smide lidt fedt. Så ja. Vægttab. Men ikke så dedikeret vægttab. Lever som jeg plejer de andre dage. Dvs. holder ikke igen med kage, slik og masser af god mad. Har selv skulle spænde styrkeløftbæltet en enkelt hak ind så der er tabt noget fedt. Men sammenholdt med at jeg primært har lavet styrketræning og taget kreatin har det reele vægttab ikke været stort. Men det fede er at jeg øjensynligt kan holde den fastedag uden større problemer. Det er fedt. Fasten giver udover at kroppen kommer i Ketose og går i 90% fedtforbrænding 10%glukose forbrænding, også en god fornemmelse af at kunne mærke sin egen sult og forene sig med den. Det med ikke nødvendigvis at skulle kaste mad i gabet konstant. Desuden smager havregrynen dagen efter ganske fantastisk :-D Kan i den grad anbefale Incognitos aka Anders Nedergaards bog omkring faste:
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i fitness World: Lunges - 5sæt x 10reps +20kg Stående læg - 20x250kg, 20x300kg, 20x350kg, 20x400kg(PR), 20x350kg Chinups (neutral greb) - 5sæt x 12reps Chest supported rows - 5sæt x 10-12reps Decline bænkpres - 5sæt x 10reps med 100kg Triceps pushdowns - 5sæt x 10-15reps DB curls - 5 sæt x 12-20reps Udemærket runde.
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Sjipning - 8min (45sek on/15sek off) Squat - 12x50kg, 12x100kg, 12x100kg, 12x100kg, 12x100kg(Sidste gang jeg kørte tilsvarende serie fik jeg mega DOMS i baller og lår. Vi må se :-) ) AB wheel - 4sæt x 12reps Hyper ext - 3sæt x 12reps +elastik Mave på hyper bænk - 3sæt x 12-20reps Smal bænk(20kg hængende i elastikker) - 10x50kg, 10x70kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 8x100kg, 6x100kg (Alt med pause på brystet) Fatman pullups i ringe - 3sæt x 12reps Isolated DB curls - 3sæt x 12reps med 19kg DB laterels - 3sæt x 20reps med 8kgs Coc - lidt blandet singler på 1,5eren og nogle gode forsøg på 2eren En rigtig lækker træning i abeskuret. Iøvrigt også fedt at kunne være ude næsten hele dagen. Skal have fat i et par natursten til at træne lidt med.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak, Gregers:-) Hehe :-D Tak :-) Ja, her har jeg haft et par sløve brødre hvad det angår. Mange tak :-) Håber også det går godt med jeres projekt baby. Mange tak :-) Tror der er mange der er meget vildere :-D Man kan jo overleve ugevis helt uden mad. Ihvertfald hvis man Har lidt depoter at gøre godt med. Så 2 døgn er sådan rimeligt stille og roligt. :-) Kan iøvrigt anbefale 1dags-kuren af Anders Nedergaard hvis man vil lege lidt med det :-)
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag i abeskuret: Hyper ext - 50xmig, 50xmig, 30xmig Military press - 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg Var lige nede for at rydde lidt op i abeskuret og få indviet den nye hyper ext. Så ville lige lave lidt. Generelt fin energi men ikke tid til mere og var heller ikke klædt om til træning. Dages optursmoment er at jeg nu endeligt er blevet onkel for første gang og kan nu rigtigt kalde mig Onkel Troels :-D
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Har lige købt den her til gammelfar ryggen. :-)
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i Fitness World: Pulldowns (Bredt greb) - 6sæt x 12reps med 50-90kg Kabel Rows - 6sæt x 10reps med 50-110kg Face Pulls - 6sæt x 12x20reps Bænkpres - 10x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 3x130kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg Incline Bænkpres(Rehab) - 20x20kg, 20x30kg, 12x40kg, 12x50kg, 10x60kg (Min skulder er meget lidt glad for den øvelse men fint nok at få lidt stræk på og lige få prøvet øvelsen) Skulderpres i maskine(Plateloaded) - 5sæt x 10reps Db Press / DB Laterels - 12/12, 10/10, 8/8reps ud i en kører med 14kgs håndvægte Cardio: Trappemaskine - 19min og 43sek (CN Tower. Ny rekord på den. Ca. 1700trin. Kørte på niveau 10 med afslutning på niveau 12. Min puls var helt oppe at ringe på 90% plus. ) Lækker træning igå'...Totalt lækker igå... Tirsdag/onsdag satte jeg ny PR i at faste hvor jeg trak den 48timer uden mad. Mit umiddelbare mål er 60timer. Jeg har nok flæsk at tage af så ingen risiko der :-D
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning i Søndervig fitness: Dødløft(Thumbless grip) - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x120kg, 1x140kg, 1x145kg(PR). Sumo dødløft - 5x145kg, 5x145kg, 5x145kg Mave(underlig maskine dims) - 6-8sæt x mange Sissy squat - 3sæt x 12reps Military press - 5sæt x 5reps med 62kg Pulldowns - 5sæt x 8-12reps med 50-110kg Pec dec flyers - 5sæt x 10-12reps Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 20-30reps med 6-10kgs håndvægte Udemærket lille omgang påskeferie træning. Der er blevet vandret en del i klitterne med skiftevis unge op 12,16 eller 25kg på skulderne. Men kaloriemæssigt er der vidst ingen tvivl om at jeg har været i plus alligevel :-D
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag derhjemme: Pullups/chinups - 6sæt x 10reps Lidt tung i røven. Men god udførsel hvor jeg er helt nede og hænge hver gang. Kropsvægt: 102,4
  25. JSC - ren BB

    Weiii, kæft hvor fedt. Stort tillykke med familieforøgelsen. Sådan nogle flotmænd som os har jo et særligt ansvar for at fører generne videre. Stærkt :-D Lyder til at vi har samme træningsmål. Sundemandsikkefaldeomafmyocardioinfarktaltfortidligtmensamtidigmuskelmandsformderkanimponeredeungemødretilbabysvømningtræning.