Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,684
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    79

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag i abeskuret: Incline DB press - 3sæt x 10reps med 35kgs Facepulls/band rows - 3sæt x 15/15reps Airbike - 45min Rolig træning med fokus på cardio?
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Airbike - 50kcal (2min og 26sek) Orkede ikke træning idag. Havde noget kage der skulle spises. Så bare lige for at få pulsen op. Imorgen skal der cykles
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: Pullups -1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1(100reps ialt) AB wheel - 3sæt x 12reps Nordic hamstring raises (Band supported) - 3sæt x 8-10reps Dumbell flyers - 3sæt x 15-20reps med 20kgs (Fokus på strækket) Cardio: Airbike - 30min (407kcal) Kørte MTB både lørdag og søndag. Fokus kommer til være mere cardio igen. Når vejret er godt vil jeg hellere cykle end løfte vægte.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Triceps pushdowns - 5sæt x 20reps (Havde bruge for at varme mine albuer godt op) Incline dumbell press - 10x275kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Pullups(widegrip, fatgripz) - 6sæt x 10reps(Band supported, Fra 2røde til ingen bands) Cardio: Airbike - 30min (410kcal) Udemærket træning. Mega DOMS'et i lår efter Air squats i tirsdags. Mine underarme er også ristet efter thumbless dødløft i lørdags. På den gode måde :-)
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: KB swings - 50x16kgs, 50x20kgs, 50x24kgs, 50x32kgs, 50x40kgs, 50x48kg (Det værste var at kettlelbellsne var så kolde at holde ved. Gik ellers fint) DB curls - 2sæt x 10-12reps med 20kgs Isolated DB curls - 2sæt x 20reps med 8kg Reversed grip Ez barbell Curls - 2sæt x 12reps med 30kg WOD: (High way to Hell) For time: 5mile assult airbike (In 2min max interval) After each 2-min interval, if the 5mile goal is not Met, perform: 50 air squats 50 pushups 50 AB mat situps. Min tid blev 30min og 57sek. Virkeligt ulækkert hårdt. Blev inspireret af gode gamle Crawdaddy herinde fra der lavet en del Crossfit inspireret træning idag :-) Sluttede af med Pullups - 3sæt Supersættet med Seated DB press - 3sæt x 10-12reps med 20kgs Rigtig fin runde :-)
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Zercher squat til lav boks - 10x50kg, 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x100kg Dødløft (thumbless grip) - 10x50kg, 10x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg (Min stang er så gammel at den ikke ruller så meget. Derfor lidt nemmere for grebet end med en nyere stang. Men grebet var sgu presset) Bend over rows - 5sæt x 10-12reps med 100kg Bænkpres (pause på brystet) - 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x90kg, 5x90kg Ez barbell Curls - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg Reversed grip Ez barbell Curls - 20x10kg, 10x20kg, 10x30kg, 10x30kg Plate curls (grip Work) - 3sæt Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Cardio: Airbike - 100kcal på tid (4min og 56sek. PR med 1sek :-D Men sgu fint nok på et tidspunkt for kondien ikke lige topper. Sådan en 100kcal test er bare altid meget klam) Rigtig god træning på trods af masser af kælkeri med ungerne tidligere. Det er god bakketræning :-D
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Airbike - 30min (sådan rimeligt roligt med 220-270watt) Mågen - 4sæt x 12reps med 8kgs Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg (Egentlig helt ok men for fanden da hvor er 120kg blevet en tung vægt for mig) Flat dumbell flyers - 4sæt x 15-20reps med 20kgs Triceps pushdowns (occusionsstroppe) - 4sæt x højreps 40-50reps (Det kunne mine albuer godt li') Pullups (5min test) - 57reps (PR) DB laterels - 1sæt x 100reps med 5kgs Mave samt foam roller på gulv Kom ret sent ud at træne og vidste ikke helt hvad jeg ville lave udover noget cardio. Fik cardioen i hus og så lidt muskelbygning for overkroppen bagefter. Var iøvrigt ude og vinterbade idag. Fed oplevelse. Bedre end sidst. Fik den der massive varmefornemmelse bagefter. Er også sikker på at det er det koldeste vand jeg nogensinde har badet i.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: Low box squat - 10x20kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 10x100kg (Fin runde. Lav box går lige i numsen) Lying Leg curls m. Håndvægte - 5sæt x 12reps med 27,5kgs Incline bænkpres - 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 3x100kg, 6x90kg Tate press - 2sæt x 12reps med 20kgs Triceps pushdowns - 2sæt x 15-20reps DB laterels - 4sæt x 12reps med 8kg (Jane Fonda strict) Isolated DB curls - 4sæt x 12reps med 19kg Udemærket runde. Gider ikke cardio i denne kulde. Hellere vægte og masser af mad. Så må jeg indhente det senere. Musklerne kan godt li' vægte og mad.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Supersættet med Band pullaparts - 4sæt x 12-20reps Dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 1x130kg, 1x130kg(snatch grip), 1x130kg(sumo) Kunne slet ikke få dødløft til at fungere. Ikke fordi det var tungt. Havde bare ikke nogen energi. Så det blev droppet. Stående læg - 4sæt x 30-40reps AB wheel - 3sæt x 10reps Incline bænkpres - 10x60kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 3x90kg (Samme her. Ikke voldsomt tungt. Bare ingen energi) KB press - 4sæt x 10/10reps med 20kg DB curls - 50reps med 8kgs ..... Havde bare ingen energi....Elendig træning. Da jeg var kommet ind tænkte jeg at jeg lige ville prøve 5min pullups test. Pullups - 5min (53reps. Lavede 15,5,5,5,5,5,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 Ok
  11. Nice and clean power building

    Du får jo også lavet lidt ryg på C2eren. Nice, jeg tror jeg prøver i morgen med den chinups Challenge
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagscardio: Kondi cykel - 500kcal på 31min C2 roergometer - 1000min (3min og 43sek) Fint. Får nok ikke kørt MTB med alt der sne vi har på Fyn. Så bliver der måske lavet nogle muskler i abeskuret istedet.
  13. Nice and clean power building

    Kør er par tunge singler de næste par uger. Lige for at vænne kroppen til de vægte. Er du kommet igang med chins/pullups? Synes de giver et godt pressefundament. Nå, men det er bare råd fra en brystsvag cykelrytter der dårligt kan bænke 130kg :-D
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagsdisko i abeskuret: Band pullaparts - 4sæt x 15reps Close grip bænkpres - 8x60kg, 8x80kg, 8x90kg, 8x100kg, 5x110kg, 8x80kg, 8x80kg, 8x80kg Ez barbell Curls - 8sæt x 12reps med 40kg Lean away laterels - 3sæt x 15/15reps med 10kg CocT (med occusionsstroppe) - 60reps med hver hånd. Godt pump. Var ude og vinterbade idag. Kæft mand. Havde ikke lige regnet med at skulle vade igennem sne i sandaler da planlagde det igår. Kæft, det var koldt og fedt.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Pullups er med overhåndsgreb og chinups er med underhåndsgreb men der er vidst frit valg. Måske man endda må skifte greb undervejs? Ikke at jeg tror det gør den store forskel for mig :-D Går ok med der første sæt men derefter er røven godt nok tuuuuung :-D
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    På vej hjem fra job kørte jeg forbi en legeplads hvor man kunne lave pullups. 10,10,5,5,5,5,5,5 (50reps på omkring 6-7min dømt ud fra musiknumre spillet) Inspiret af max pullups på 5min. Må lige prøve at gøre det ordenligt en dag. Det var hårdt med de meget korte pauser.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagscardio: Concept 2 roergometer - 2000meter (7min og 29sek) Løbebånd - 1km (13-14km/t) 8sek bedre end sidst på C2eren. Men der er langt ned til sub 7min selvom jeg ikke roede mig helt ud idag så var det nu alligevel deroppe var det var ubehageligt..
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tak for Fif og ros :-D Jo, det kan jeg da godt prøve selvom jeg ikke er på toppen hvad angår pullups. Men jeg tænker jeg prøver det meget snart :-) Var lige inde og tjekke din Log. 40reps.. Den bliver ikke nem at slå!!
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Pullups - 5xmig, 5xmig+15kg, 5xmig+25kg, 4xmig+30kg, 2xmig+35kg, 5xmig+25kg, 5xmig+15kg, 5xmig+15kg (Jeg skal ha' mig et bælte så jeg kan spænde vægte om livet. Holder ikke rigtigt at ha' vægten hængende om halsen i en elastik når jeg kommer på +30kg. Men god runde) Fat man pullups - 4sæt x 10reps Seated DB shoulderpress - 12x20kgs, 12x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs Flat DB flyers - 3sæt x 20reps med 20kgs Ez barbell Curls - 10x10kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 15x40kg (Sidste sæt med occusionsstroppe) Triceps ext med elastik - 3sæt x 15reps CoC1 - statiske hold. Cardio: Sjipning - 5 x 100hop Skiftet med Airbike - 5 x 15kcal Fin træning. Skulle egentligt ha' været ude og cykle med min nabo men han meldte fra. Og gad ikke ud i kulden og mørket selv. Pullups går fremad.
  20. Nice and clean power building

    Det i sig selv er et succeskriterier og mon ikke der er til 150kg nu? Minimum. Uanset hvad er det noget der bygger kød på patkassen.
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt mere tirsdagstræning: Hyper ext - 4sæt x 25reps High box Squat - 10x50kg, 5x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x150kg, 3x160kg Bulgarien split squat - 4sæt x 8/8reps med +15kg Bænkpres - 10x60kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 3x120kg (Jaja, engang var dette en let vægt. Det er godt nok lang tid siden. Men fint nok jeg kunne presse den) Close grip bænkpres - 8x90kg, 8x90kg, 8x90kg DB curls - 5sæt x 10reps med 20kgs KB press - 10x12kg, 10x16kg, 10x20kg, 10x24kg Plate raises - 3sæt x 10reps med 25kgs skive Frihæng i barre med fatgripz - 3sæt Udemærket runde. Det er sgu barske løjer at sutte sit bænkpres op fra slap. Men altså det går langsomt fremad trodsalt og det har trodsalt ikke hovedfokus. Cardio er ligeså vigtigt og kropsvægten skal holdes nede.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag: Concept 2 roergometer - 2000meter (7min og 37sek. Damper settings: 7) Løbebånd - 1km med 13-14km/t Er godt nok ikke i ro form. Men pulsen kom godt op ved både roning og løb. Fint fint :-)
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Airbike - 30min 220-320watt Pullups(smalt greb) - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+20kg, 5xmig+25kg, 4xmig+30kg, 5xmig+15kg (Bedste styrke i pullups længe. Nærmede mig jo næsten mit gamle niveau her) Low incline DB press - 4sæt x 10reps med 35kgs High incline DB press - 2sæt x 10reps med 35kgs Bænkpres - 2sæt x 6-8reps med 90kg Airbike (10sek on / 20sek off) - 4min Dejlig runde. Istedet for MTB da jeg ikke gad mudder idag. Udover cardio blev det 8sæt til latten og 8 sæt til patten :-)
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x130kg, 5x160kg, 5x180kg, 1x200kg (Sættene med 180 og 200kg var med bælte og straps. Ellers uden bælte og overhåndsgreb. Glad for jeg stadig kan trække 200kg med lidt i tanken :-) ) Sumo dødløft med thumbless grip - 5sæt x 5reps med 130kg (God grebstræning) Squat - 5x50kg, 5x100kg, 6x100kg, 7x100kg, 8x100kg (Pause i bunden på sidst rep i hvert sæt) Stående læg - 5sæt x 40reps AB wheel - 3sæt x 10reps Facepulls m. Elastik - 3sæt x 20reps Close grip bænkpres - 10x60kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x100kg (Fik 3 på 110kg forrige gang og 4 sidst gang og 5 idag. Hvad skal det ikke ende med :-D ) Incline DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kgs Bryst flyers med elastik(enhånds) - 3sæt x 12reps Seated DB shoulderpress (90graders ryglæn) - 3sæt x 10reps med 20kgs Dejlig omgang vægttræning.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning: MTB - 1time (Mørketur) Ez barbell Curls - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 4x70kg, 12x40kg Supersættet med Close grip bænkpres (+bands) - 5x60kg, 5x70kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x90kg Fin runde på trods af god cykeltur lige inden.