Onkel Troels

Medlemmer
  • Content count

    11,362
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    67

Everything posted by Onkel Troels

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Nå, nu her jeg efterhånden fulgt Mol i noget tid, men hvor min egen træning i lang tid har været meget lidt konstant. Jeg har efter at jeg flyttede til Odense for at læse til Fysioterapeut fedtet lidt rundt for at finde et ordentligt og billigt center i Odense. Det er blevet til et par uger i OBBC, en måned i Squash og Fitness og nu har jeg efterhånden trænet i 3 måneder i Fyens Helse Sport, som jo er de fleste Mol brugere bekendt! Efter en del tid med en del løbetræning og kun træning et par gange om ugen har jeg bestemt mig for at komme igang igen. Jeg har tænkt mig at lægge ud med en Hatfield cycle, da den før har givet mig udemærket resultater i bænkpres. Denne gang vil jeg også bruge den til dødløft! Nu vil jeg sgu op og løft de magiske 200kg Stats om mig: Vægt: 90kg højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 1rm 142 dødløft: 1rm 190 (Bælte) squat: 1rm 150 (Bælte) Nye Stats (Jan. 2004) Vægt: 97kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) 170kgkg Dødløft: 250kg (Bælte) Squat: 200kg (Med dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Okt.2004) Vægt: 99kg Højde:187cm Bænkpres (Touch'an'go) 162,5kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 265kg (dragt og bælte) Squat: 235kg (Dragt, bælte og knæbind) Nye Stats (Dec.2004) Vægt: 98kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 170kg Bænkpres med trøje (Med pause) - 175kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 235kg (Dragt, Bælte og knæbind) Nye Stats (Sep.2006) Vægt: ~100kg Højde: 187cm Bænkpres (Touch'an'go): 180kg Dødløft: 275kg (Bælte) Squat: 200kg (Bælte) Pullups (Overhåndsgreb) - 20reps med kropsvægt Dumbell Rows - 12reps med 83kgs håndvægte Råtræk - 80kg Military press - 6reps med 80kg 10min pushups challenge - 263reps Dips - 2reps x kropsvægt+70kg French press - 4reps x 80kg Årgang: 1979 Har trænet on and off siden jeg var 16 år, hvor de første par år gik med at lære. Jeg blev introduceret til styrkeløften af hvem andre end Thomas Jagd og har været prøveklud til et par af hans programmer ;) Bla Shiekos tredags begynderprogram, jouko oholas program og diverse Hatfield baseret programmer. Jeg har dog aldrig givet mig helt hen til styrkeløften, hvilket nok skyldes noget forfængelighed :bblush: og en forstilling om at jeg ønsker stadig at kunne løbe 5km uden at falde om. Størrelsen er ikke så vigtig for mig, hvorimod styrken er det vigtigste for mig. Jeg kunne aldrig se mig selv som en 110kilos gut selvom om at det absolut var muligt for mig. Nå, men har kommer programmet som jeg har tænk mig at kører de næste 10 uger: Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag) 5 sæt x 2 reps x 75 % Dag 2: Tung cycle uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 % uge 11: nyt max forsøg. Mandag: CAT-bænkpres Militarypress 6x6 Frenchpress 4x8-10reps Dumbell Laterals 3x10 Mave med vægt Tirsdag: CAT- dødløft Squat 6x6 Diverse rows 4x6-8reps Chinups (Vil varierer reps og greb fra gang til gang alt afhængig af dagsform) Suitcase deadlift eller Dumbell sidebend Torsdag: Tung – bænkpres Dumbell shoulderpress 4x6 Pushdowns 4x8-10reps Dumbell laterals 3x10 Mave med vægt Fredag: Tung – dødløft Goodmornings 6x6 Diverse Rows 4x6-8reps Biceps curls 3x8-10 Grebstræning – Holds og pinchgribbing
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 20reps Squat - 10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 5x130kg, 5x130kg Front squat - 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg Hip abduktion (elastik) - 2sæt x 12reps Hip adduktion (elastik) - 2sæt x 12reps Dumbell curls - 6sæt x 6-18reps med 19-27,5kgs Floorpress - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,5 med 100kg (50reps ialt med 100kg. Pinky grip) Coc1 - en del 10ere med begge hænder. Fin runde.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW fitness Benpres - 8sæt x 10-12reps op til 320kg+slæde Læg i benpres - 5sæt x 15-20reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Squat - 10x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x100kg Kabel Rows - 5sæt x 12reps op til stakken Rotatorcuff - 5sæt x 12/12reps Pulldowns - 5sæt x 10reps med 65-105kg Bænkpres - 10x60kg, 1x80kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x130kg, 10x80kg (130kg kørte fint men følte ikke får en hård omgang bænk. Så mest for lige at få vækket de dele af hjernen der laver bænkpres..) Chest press maskine - 5sæt x 12reps med 2x40kg på. DB one hand skulderpres - 2sæt Har været noget bombet efter hverdagen er startet op igen med dertilhørende mindre søvn. Har arbejdet men kunne sove til kl 7 nu skal jeg op kl 6 og det er bare træls for en B-mand som mig..
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Chinups - 5sæt x 10reps Coc 1,5 - en masse doubler. Mit greb var lidt over trænet så kunne mærke 2ere. Skulle jeg ikke prøve på idag. Pendlay Rows - 5sæt x 8reps med 100kg DB Curls - 5sæt x 10reps Grip Curls - 5sæt x 12reps Sumo dødløft - 10x100kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x180kg, 3x150kg Floor press - 10x50kg, 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg Mave - 3sæt x mange Rigtig fin runde :-)
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i skuret: Military press - 5sæt x 10reps med 50kg DB laterels - 5sæt x 12reps med 19kgs Coc 2 - Jep jep fik den igen lukket helt tydeligt med højre. Venstre vil stadig ikke. Derefter coc 1,5 reversed grip for doubler. Wrist roller - 4sæt Skulder og underarme. Vigtige muskler. Men ikke nogen sveddryppenede hård træning.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i skuret: Overhead triceps ext - 6sæt x 6-20reps Tatepress - 2sæt x 15reps med 19kgs Havde bare lige lyst til noget triceps pump.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x120kg Leg curls med elastik - 5sæt x 15reps AB wheel - 5sæt x 10reps Coc1 inverted grip - 8sæt x 5/5reps Facepulls - 3sæt x 20reps Incline DB press - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x35kgs+band, 9x35kgs+kraftigere elastik, 10x35kgs KB press - 20/20reps, 10/10reps, 10/10reps med 20kgs kb. Triceps m elastik - 4sæt x 12reps DB biceps curls - 2sæt Rigtig fin træning med god energi. Pattøjet fik godt med høvl med de incline presses inklusiv elastik.
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Chest supported DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte Supersættet med Bend over Rows - 5sæt x 10reps med 100kg (sidste sæt afsluttet med 10rep dødløft) CocT inverted grip - 6sæt x 10/10reps Floor press - 12x50kg, 12x60kg, 12x70kg, 12x80kg, 12x90kg, 12x100kg (Gode nemme) Seated DB shoulderpress - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 12x20kgs KB one hans holds - 1min med 40kg, 30sek med 48kg med fatgripz 2sæt. Shit mit greb var presset her. Også godt for de skrå mavemuskler Air squat - 3sæt x 20-30reps Rigtig fin træning :-)
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW fitness: Car Deadlift - 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x220kg, 2x260kg(Ingen kridt så grebet ville ikke flere), 5x180kg Leg ext - 6sæt x 12reps Hyper ext - 5sæt x 20reps Safety bar Squat - 10x30kg, 10x70kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg Pullups - 5sæt x 8reps (fokus på at komme helt ned og hænge 1-2sek og helt op hver gang) Kabel Rows - 3sæt x 12-15reps Rear delts maskine - 3sæt x 10reps Chest press maskine - 5sæt x 8-12reps (elsker den maskine. Sidder lige i patkassen) Skulderpres i maskine - 2sæt x 10reps DB laterels - 2sæt x 20reps Mave - 1sæt x 50reps Pushups - 5sæt x 20reps Så gik der lige 8 dage siden sidste træning. Ikke ideelt. Den har stået på lige rigeligt feriehygge. Men udemærket runde. Målet var at komme det meste af kroppen igennem og det lykkedes fint :-)
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Siddende skulderpres - 6x50kg, 6x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x70kg Chest supported DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Bend over Rows - 3sæt x 12reps med 100kg Floorpress - 5sæt x 5reps med 100kg Coc 1,5 - 5sæt x 5/5reps Elsker det vejr her. Ingen fantastisk træning men ok. Skal lige op på niveau efter ferien.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Hyper ext - 5sæt x 30reps Stående læg - 5sæt x 50reps High box squat - 15x50kg, 15x50kg, 10x100kg, 6x110kg, 6x130kg, 6x140kg Coc2 - Yes, det lykkedes at lukke den et par gange med højre. Den ene gang måske lidt tvivlsom men den anden gang helt sikkert inde og 'klikke'. Fedt fedt. KB press - 5/5x20kg, 5/5x24kg, 5/5x32kg, 3/3x40kg, 15/15x20kg Fatman pullups - 3sæt x 10reps Pullups - 2sæt x 10reps DB flyers - 2sæt x 20reps med 20kgs Netop hjemvendt fra Ferie i Italien. Det betød 14dage næsten uden træning. Dog havde jeg en elastik med jeg lavede lidt med 3-4dage. Og så løb jeg 2 gange omkring 3km. Lavede også lidt Coc med svedige naller. Måske det der lønner sig idag hvor jeg havde kridt til rådighed.
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps KB press - 10/10med20kg, 10/10med24, 5/5med32kg, 3/3med40kg, 3/3med40kg, 5/5med32kg, 10/10med24kg, 10/10med24kg Incline dumbell press - 5sæt x 12reps med 35kgs High incline dumbell press - 3sæt x 12reps med 27,5kgs Coc - x en masse. Jeps, jeg tror sgu jeg lukkede 2eren idag med højre. 1gang så var der udsolgt. Derefter holds på 1,5eren. Dumbell laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs Rear delts - 3sæt x 30reps med 5kgs Air squats - 2sæt x 30reps Følte lidt jeg burde have lavet noget cardio idag men der skal ikke regne meget før jeg overtaler mig selv til at lave vægttræning istedet :-D
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Pullups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,5,4,3,2,1 (81reps ialt) Triceps pushdowns - 5sæt x 12-20reps
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i Fitness World: Thumbless grip Deadlift - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg,10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 3x130kg Unilateralt HOLDS - 3sæt (Holder på enden af en OL stang og løfter den ene side op. Det er pænt udforderende for grebbet på det tykke, glatte stykke) Low Back extension - 3sæt x 12-20reps Hatch Squat - 5sæt x 6-10reps op til 6 20ere på. Er ikke ligefrem min stærkeste øvelse. Men fantastisk effektiv. Især når man går dybt. Roman Chair mave - 4sæt x 25reps Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x100kg Pec Dec Flyers - 5sæt x 8-20reps Isolated Dumbell Curls - 5sæt x 10-15reps med 12-20kgs håndvægt Biceps i maskine - 5sæt x 12-20reps Pushups - 1sæt x 20reps Cardio: Trappemaskine - Impire State Building - 17min og 39sek (kørte sgu godt. Kondien i klar fremgang. Tæt på PR og var ikke maxet helt ud. Har kørt den under 18sek før men kan ikke huske hvor meget) Superduper træning.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW: Trappe maskine - 2000trin (26min og 21sek) Military press med chambered Bar - 5sæt x 3-5reps (Dælme udfordrende) Laterels i maskine - 5sæt x 15reps Skulderpres i smithen - 5sæt x 8reps Face pulls - 5sæt x 12reps Wide grip pulldowns - 5 sæt x 10-12reps 3D Skulder - 3sæt x 12reps Løbebånd - 5km (28min og 22sek) Fed runde. Mest cardiomæssigt. Men også fin omgang BB for skuldre og øvre ryg :-)
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 25reps Coc x en masse. Bulgarien split squat - 10/10, 10/10+10kg, 10/10+38kg, 10/10+38kg Box squat - (10x50kg), 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg Bænkpres - (10x60kg, 10x60kg), 6x90kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg (pinky grip, pause på brystet) Mågen(bend over laterels) - 4sæt x 15reps med 19kgs håndvægte Slam Ball(5kg) - 20slams Udemærket runde. DOMS i lats af armstrækkere igår. Det er satme sølle :-D
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning Løb - 33min (Meget kuperet rute. Effektiv konditræning) Pushups - 5sæt x 20reps DB curls - 5sæt x 12reps med 19kgs Igår blev der holdt fødselsdag for min mellemste pige så der blev kastet alt det usunde i gabet. Men efter denne tur er jeg på rette spor igen .
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt hurtig fredagsbevægelse som man siger: Box squat - 2sæt x 25reps med 50kg AB wheel - 2sæt x 25reps Jaja JoJo nånå..
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Arc trainer - 30min Pulldowns - 5sæt x 10reps Læg - 5sæt x 20reps Roman chair (mave) - 5sæt x 20reps Bænkpres - 5sæt x 3reps med 110kg (med pause på brystet) Chest press - 5sæt Rotatorcuff - 3sæt Kæææft jeg svedte. Havde ikke spist tirsdag og onsdag overhovedet samt haft 2 cardiopas under den faste. Så ikke så meget at skyde med. Men fin træning omstændighederne taget i betragtning.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Løbebånd - 35min (mere Tykmandsløb) Varmt ...:-S
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning: Løb - ~30min (Tykmandsløb) Sjipning - 5min Stepups - gange en masse. Dejlig omgang fedmeprofylakse... Derefter lidt BB: DB spider curls - 6sæt x 6-12reps (occlusion) Triceps - 6sæt x 10-20reps (3 forskellige triceps øvelser) 3D Skulder - 3sæt x 20reps med 5kgs Dejlig omgang.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Close grip bænkpres m. Ben oppe - 12x60kg, 12x70kg, 12x80kg, 8x90kg, 12x80kg, 12x70kg, 12x60kg Coc - havde et forsøg på 2eren som jeg næsten tror var der. Derefter statiske hold osv. Et sæt imellem hvert sæt bænkpres.
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag: Moutain bike - 1time og 3min Fantastisk flot tur med en god blanding af stejle og tekniske passager og steder hvor jeg bare kunne træde løs på pedalerne. Første tur i lang tid. Gik hurtigt i skuret bagefter: AB wheel - 3sæt x 12reps KB press - 10/10med 16kg, 10/10med 20kg, 10/10med 24kg Bend over Rows - 3sæt x 12reps med 80kg Band pullaparts - 3sæt x 20reps Dejligt. Er blevet for tyk og der er plads til forbedringer men skidt. Dette var et skridt i den rigtige retning.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i Raw fitness: Pullups - 5sæt x 10reps Squat (Safety Bar) - 6x30kg, 6x70kg, 6x90kg, 6x110kg, 6x120kg, 6x70kg, 6x70kg (Hold da kæft. Det er jo væsenligt hårdere end alm. squat. ) Leg Extension - 5sæt x 15reps Chest supported Rows - 5sæt x 10reps Seated Db Shoulderpress - 12x15kgs, 12x20kgs, 12x27,5kgs, 12x30kgs Db Laterels - 4sæt x 12reps med 10-12,5kgs Viking Press - 4sæt x 3-10reps Chest press (Plateloaded) - 4sæt x 12-20reps (Sygt god brystmaskine. Når man kommer op i alderen så bliver maskiner altså dejlige at ha') Mave i maskine - 4sæt x 12-20reps Triceps Pushdowns - 3sæt x 20reps Pec Flyers - 3sæt x 12reps Cardio: Løbebånd - 12min En udemærket runde i RAW fitness. Synes dog kroppen knager lidt for tiden. Mærker både albuer, skuldre og ryg i mange øvelser. Dog fedt at komme lidt ud fra abeskuret. Det kniber lidt med motivationen ude i abeskuret må jeg sige.
  25. Nice and clean power building

    5x190kg i dødløft er helt godt.