maria

Medlemmer
  • Content count

    74
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by maria

  1. Hvad betaler du?

    275 kr. i Hardwork, men har også valget at træne gratis på mit arbejde, dog kun styrketræning.
  2. Fødsel og restitution

    Hej Litopsi Du kan jo sagtens begynde at gå og cykle på en motionscykel næsten lige efter - personligt havde jeg ikke stor til at sidde på en motionscykel det første stykke tid Jeg begyndte at gå ture 2 uger efter fødslen og til efterfødselsgymnatisk 3-4 uger efter. 9 uger efter gav lægen grønt lys for at alt var helet op og at mit bækken var klar igen. Og så var det både igang med styrketræning, svømming og alm. konditionstræning. Det er bare fandens vigtigt at du lytter til din krop og respekterer den. Og hvis du nu havner i en mødregruppe hvor der er en eller anden der har overskud til det hele - så er det bare sådan det er for hende..... Min jordmoder sagde altid at man faktisk skulle starte med den første motion allerede i barselssengen: nemlig bækkenbundsøvelser :) Mht. til selve fødslen er der nogen der siger at det svarer til en bjergetape i tour de France Men held & lykke med fødslen og at komme i gang igen. /maria
  3. Løbetræning.

    Har du prøvet på run4fun.dk? /maria
  4. Litopsi part II

    Hey Litopsi Fandt lige det her link med sportstøj designet specielt til gravide: http://www.angels-shop.dk/ Er du begyndt at kramme din mave? - det kan nogen gange godt blive lidt pinligt, når man er til møde og helt ubevidst sider og kæler for maven:) Men det giver en helt utrolig dejlig ro. /maria
  5. Litopsi part II

    Hey Litopsi Tillykke - det er bare den bedste oplevelse at blive mor - selv om det egentlig også er den mest skræmmende. At have ansvaret et lille liv, at have "magten" til at præge en ny samfundsborger - phya, det kan stadig give mig lidt tics at tænke på at man lave fuldstændig ged i den. Men så er der jo også lige det første smil, grin og selvfølgelig den første gang man hører ordet "mor" - det er bare ubeskriveligt. Nå, men inden jeg helt fortaber mig i tågerne, så ville jeg egentlig bare sige, at når det bliver for besværligt at løbe/cykle - så er det bare at finde cd-man'en (eller hvad du nu har) frem, huske mobilos, vand og så ellers bare ud at gå. Jeg gik hver dag op til den dag jeg fødte - selv med mange pluk-veer kan man få noget fornuftig motion ud af det. Og så husk lige ikke at blive for fokuseret på det med vægten - det er jo bare et tal.... Det vigtigste er at spise en velbalanceret kost, som giver ordentlig næring til dig og dit barn. Husk også lige væbne dig med tålmodig når folk for 117 gang ikke fatter at man ikke vil bruge sin graviditet som en undskyldning for at kaste alt muligt i hovedet. Godt nok spiser man for to, men hvor mange babyer har brug for chips, kager og chokolade <_< God fornøjelse Maria
  6. Hvor gammel er du?

    28
  7. Sådan starter man med at tabe 20 kilo

    frederikke - jeg kan ikke forholde mig videnskabentlig til emnet fordi jeg ikke har de forudsætninger. Efter at have læst hele tråden synes jeg bare at jeg lige måtte give min menning med. Vejen til finde sig selv er vel dybest set også individuel og uvidenskabelig :)
  8. Sådan starter man med at tabe 20 kilo

    Hold da op - der er gpdt nok gang i den, men meget spændende.... Først og fremmest Rasmussen held & lykke med dit projekt. Jeg håber at du følger opfordringen til at oprette en log, for jeg tror at det vil været meget spændende at følge dig. You go girl :wave: frederikke - du har fuldstændig ret i at en spiseforstyrelse som overspisning ikke kan motioneres væk. Men som jeg har læst hvad Rasmussen har gang i, så er det jo netop et projekt hvor både hovedet og kroppen involveres. At hun har valgt at bruge et motionscenter er jo helt hendes valg. Selv om du måske har haft en dårlig oplevelse, har jeg selv kun været glad for den støtte jeg har fået, de mennesker som jeg har lært at kende - tykke som tynde. Og endelig har jeg en række fede oplevelser med i bagagen som jeg kan trække på istedet for at kaste mig over slikskålen.
  9. jarvig13

    Yderst :)
  10. jarvig13

    Hey Jarvig13 - selv om det måske ikke er det bedste tidspunkt at spørge - når du nu er en smule småforkølet - så springer jeg ud i det alligevel.... Skal du ikke snart have ændret på den signatur? Jeg mener du burde da snart være komme af med en del aggressioner under din ST - om ikke andet så bare en lille smule? :wave: God bedring
  11. Arnes log

    Jeg sidder her og kommer helt til at savne at "spinne". Den rigtige instruktør + musik kan næsten få en til at gøre hvad som helst Jeg må snart afsted igen... For selv om en BodySTEP giver sved på panden, så er der altid helt udsolgt, når jeg har været til spinning.
  12. Madtips

    Jeg har lige været inde på en af mine andre ynglingssider : Fedtfattig.dk. Der er nu tilføjet kcal og kj til søgefunktionen, så nu kan man søge på - Tilberedningstid i min. - Antal personer - Kalorier - Kilojoule - Protein - Fedt - Kulhydrat For de 5 sidste søge muligheder er det den maksimale værdi, man skal angive. Det er en stor hjælp til når kostplanen skal planlægges :) Velbekomme. /maria
  13. Armoured female

    Hej AF Jeg har lige et spørgsmål til cacao-guruen :hippy: Drikker du også cacaomælk efter din spinning? Og mht. til dit dødløft
  14. Fri Vægte?

    Har svaret altid.
  15. ´Hjælp mig videre..

    Først tillykke det flotte vægttab og med de ekstra 2 kilo... En af de ting, der har hjulpet mig igennem de "døde" perioder har været en gang om ugen at finde målebåndet frem. Selv om vægten har stået stillet er der alligevel røget et par cm her og der. Spejlet er også en rimelig god indikator på om det går den rette vej. /maria
  16. Mad efter træning

    Hej Jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst at spise efter jeg har trænet, og om der er forskel - alt efter hvad jeg træner... Jeg træner både styrketræning og Bodystep, og jeg træner i øjeblikket primært med henblik på at få min fedtprocent ned. Er der nogen, der har et bud? /maria
  17. God bog om motion og kost

    Workout & Fitness har anmeldt den ultimative slankeguide i det nummer der er på gaden nu. Lidt citater : "Selvom at der tilsammen kun er ca. to sider om motion, er der alligevel reletivt mange faktuelle fejl. Blandt disse er "at man ikke må spise efter træning" og "at det er bedst at træne om morgenen inden man har spist". Og som så mange andre har de tilsyneladende også lånt lidt fra andre, for der er jo ingen grund til at opfinde den tallerken selv. En overskrift i bogen heddder: hellere buttet og vågen en slank og doven" minder meget om et citat fra motion-online.dk: hellere fed og vågen end slank og doven" "Anne Larsen og Per Mikkelsen har lavet 28 lækre retter, som de opfordrer folk til at følge. Men desværre bliver den 28 dage lange kostplan nok på ingen måde nogen succes blandt den brede danske befolkning. Det er vel de færeste, som i praksis orker at følge en så ambitiøs kostplan". "Alt i alt en glimrende "kogebog", men en ultimativ slankeguide bliver den aldrig." Jeg har selv brugt nogen af Anne Larsens opskrifter og selv om de er lækre, så koster de altså både relativt mange penge og meget tid at forberede og tilberede. En bog, som jeg har haft stor glæde af er "Slank for livet" af Carsten Svane Hansen. Han fortæller sin egen historie om hvordan han blev slank - med kostomlægning og motion, som han så bakker op med fakta om ernæring osv. Den er desværre udsolgt fra forlaget, men man kunne måske være heldig at finde den et eller andet sted....
  18. Mad efter træning

    Ville bare lige sige tak for svarene og tråden til Kondikarla - den var god . Jeg kaster mig over juicen... /maria