Kibo

Medlemmer
  • Content count

    81
  • Joined

  • Last visited

About Kibo

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 06/09/1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    Nuuk, Grønland

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab, styrke og kondition
  1. Hvordan kunne det gå så skidt?

    He he det er nogle år siden, jeg sidst var rigtig aktiv på MOL, men endte så herinde igen. Havde helt glemt den kontante tone herinde - især i vægttabs forum Men når det så nu er sagt, så er der jo ingen lette veje til vægttab - det er hårdt arbejde ligegyldigt om man vælger at fokusere udelukkende på kost, motion eller begge dele. Jeg vil dog gerne indrømme, at jeg selv har forsøgt alle mulige såkaldte nemme udveje for et vægttab og det eneste der er blevet lettere er min pengepung Kibo
  2. Hvorfor tager jeg på?

    For at vende tilbage til trådstarter Træning er naturligvis godt for alle og er med til at forme kroppen, har sundhedsmæssige gevinster og giver som oftest bedre velvære. Når det nu er sagt, er det vigtigste i forbindelse med vægttab at fokusere på kosten. Vægttab er jo i princippet simpel matematik. Hvis du indtager færre kcal end du forbrænder, vil du tabe dig. Hvis du ikke taber dig eller tager på, indtager du de samme eller flere kcal end du forbrænder. Jeg har selv tabt knapt 19 kg siden primo juli måned ved en kombination af cardio og kontrolleret kostindtag (Ja, jeg havde også meget at tabe af 88,8 kg fordelt på en 36-årig kvinde i højden 166 cm). Kroppen vil naturligt forsøge at holde på dine kg. Det er derfor nemt at komme til at spise mere, når man træner, hvis man ikke samtidig er påpasselig med kosten. Jeg vejer min mad, regner kcal-indholdet ud i opskrifter samt noterer alt hvad jeg spiser. Det er naturligvis ret besværligt i begyndelsen, men man vænner sig til det - især får man fokus på portionsstørrelser - det er ret interessant hvor lidt man egentlig har behov for på tallerkenen. Mine portionsstørrelser har i hvert fald været alt for store. Min passion for rødvin og røde bøffer har heller ikke hjulpet Et varigt vægttab kræver naturligvis en kostomlægning, men nu er du interesseret i et vægttab, for at få en operation. Derfor vil jeg tillade mig at anbefale, at du fokuserer meget mere på din kost (end din motion - nu ingen tæsk fra MOL-folket ) og noterer alt ned, hvad du spiser - eventuelt kun for en periode - så du får et overblik over, hvor mange kcal du faktisk indtager. Jeg anvender selv en hjemmeside på nettet, hvor jeg kan registrere mit madindtag, den indeholder en madtabel, forudindtastet vægt og kcal af en masse madvarer, f.eks. vægt og kcal-indhold af en skive specifikt pålæg. Herudover vises kcal-indtag, vægttab, motion, kropsmål mv. som grafer, hvilket gør vægttabet sjovere, ligesom man kan lave en fremskrivning i forhold til ens hidtidige vægttab og hvornår man vil nå sit mål. Jeg vil ikke reklamere for en bestemt hjemmeside, men der findes flere af den slags hjemmesider på nettet. Kibo
  3. 10 kilo på hvor lang tid?

    www.madlog.dk Det er et rigtigt godt værktøj. Koster som sagt lidt - 99 kr for 10 uger. Og man kan dele oplysninger med andre - det er ret motiverende. Kibo
  4. 10 kilo på hvor lang tid?

    Kære KWT Med den vægt du har nu, er det ikke urealistisk at tabe 1 kg om ugen eller mere. Det kræver naturligvis fokus på kost og også meget gerne en del motion. Det er fint blot at gå eller cykle ture i begyndelsen. Man kan altid bygge på, når man er blevet mere bevægelig efterhånden, som man taber sig. 1 kg svarer til ca. 7000 kcal. Hvis du vil tabe dig 1 kg om ugen, skal du altså vare 7000 kcal i underskud. Dette underskud kan godt opnås ved blot at spise mindre, men det betyder jo så, at du ikke må få så meget at spise. Hvis du til gengæld samtidig dyrker motion og derved forbrænder en del af kalorierne ved motion, betyder det jo, at du ikke behøver at skære alle 7000 kcal om ugen i kosten, men kan nøjes med mindre. Jeg ved ikke, hvordan du har tænkt dig at gå frem, men jeg har selv haft stor hjælp af en hjemmeside på nettet, hvor man hver dag indtaster det man har spist og derved kan holde styr på de kcal, man indtager. Man lærer også her, hvad der virkeligt er dyrt at spise og hvad der er næsten gratis. Hjemmesiden kan også holde øje med antal forbrændte kcal og indeholder generelt også en masse statestik, så man kan sammenholde mad/motion/vægttab. Det er derved tydeligt at se "hvorfor" man taber sig eller tager på den pågældende uge. Kibo
  5. Det kan lade sig gøre!

    Respekt /Kibo
  6. Mål tabe 10 kg på 10 uger

    Kan ikke lade være med at komme med en lille update. Havde helt glemt denne tråd. Hold da op - havde helt glemt, at jeg havde været igang med det projekt år tilbage. Hmm gad vide, om man skulle prøve igen...haha Nej spøg til side. Det lykkedes faktisk at komme fra en kampvægt på 84 kg ned til 59 kg og jeg var bare verdens lykkeligste kvinde. Men som alle andre, der tror, at man bare kan droppe motionen og den sunde livsstil og stadig holde vægten faldt jeg også i. Jeg har ingen undskyldninger, men kan blot indrømme, at der har sneget sig 10 kg på sidebenene siden jeg i 2007 vejede 59 kg. Øv øv øv. Jeg er dog efter billederne fra netop afholdte sommerferie motiveret for at komme igang igen - og ja, det bliver med endnu et sindsygt projekt, hvor jeg vil kickstarte mit vægttab. Det er bare det, der virker bedst for mig. Forresten så er jeg så småt begyndt at spise fisk - man kan åbenbart ikke bo I Grønland i længere tid uden at komme til det. Her tog jeg åbenbart også fejl..haha.. God sommer til alle - og nyd varmen Kibo
  7. Mål: Tab 10kg på 6 uger, hvordan?

    Glæder mig til at læse, om du kommer "i mål". Godt gået ellers.. /Kibo
  8. 10-11 kg skal tabes på 10 uger

    Flot gået. :4thumbup: Man er jo lidt nysgerrig. Hvordan endte væddemålet? Glædelig jul /Kibo
  9. Mit vægttab Opdateret 26/5 :(

    Super flot vægttab - godt gået :4thumbup: Kibo
  10. Arnes 7. log

    Hej Arne, Vil bare sige, at det er en fornøjelse at følge din log. Er godt nok ikke så tit inde at tjekke MOL længere, men jeg er altid inde og se din log. Held og lykke i din videre færd - både med coaching og vægttab Kibo
  11. Polar VM 42/41

    Hej Jakester Har selv Polar VM 41. Vægttabsuret giver dig en rettesnor om, hvor mange kcal du må indtage, når du forbrænder en given mængde kcal ved motion ugentlig, for at nå til det ønskede vægttab over x antal uger. Som også Maxpover siger, så vil det være spild af penge, at købe et decideret vægttabs pulsur, når du allerede har et glimrende pulsur. De er flere beregnere, der kan give dig et bud på, hvor mange kcal du må indtage for at nå en given vægt. Det behøver du bestemt ikke et vægttabspulsur til. Og hvorfor købte jeg så selv VM 41? Jo ser du, jeg havde ikke et pulsur og synes at det lød som nogle gode finesser til at styre mit vægttab. Anvender jeg uret efter dets målsætning? Nej, jeg anvender uret som et ganske almindeligt pulsur. Kibo
  12. SportsBHer og træningstoppe til kvinder

    Jeg hopper på vognen med en casall top. Jeg anvender variationen med elastik og bryderryg, som skal over hovedet. Den sidder meget stramt til, men til gengæld holder den også rigtig godt på brysterne. Den er super til løb, hvor brysterne jo bliver en del udsat for "tyngdekraften" Kibo
  13. På rette vej?!?

    Som andre ganske rigtigt har pointeret, vil det være rigtigt godt, hvis du havde mulighed for at lægge 2 x spinning eller anden disideret konditionstræning ind i din uge - i hvert fald en form for motion, hvor du får pulsen op. Endvidere vil jeg anbefale dig, at styrketræne ved siden af også. Det kunne være i et motionscenter, men det kunne også være derhjemme, hvor der er muligheder for at lave øvelser med egen kropsvægt eller at fylde en vandflaske med sand. Kun fantasien sætter grænser. Styrketræning vil i kombination med dit vægttab give dig mere muskelmasse og en generel opstrammende effekt på hele kroppen. Generelt er jeg tilhænger af "lav kulhydrat indtag". Det har i hvert fald hjulpet mig en del. Jeg vil anbefale dig at skære så meget ned på kartofler, pasta, ris og hvidt brød som overhovedet muligt. Havregryn om morgenen med skummetmælk er også fyldt med kulhydrater, men det er en super start på morgenen og det spiser jeg også selv, når den da ikke står på røræg (skrambled eggs lyder bedre - men det er jo ikke dansk udtale). Det ville være godt med nogle flere grøntsager. Jeg anvender f.eks. typisk gulerødder som mellemmåltid. Det har også den fordel, at det tager lidt af min sukkertrang. Endvidere vil fuldkornsknækbrød med masser af fibre også være ok, hvis man begrænser sig lidt. Hvis jeg sidder ved pc'en og arbejder kan jeg sagtens æde vildt mange uden at opdage det - jo altså, når krummerne efterhånden fylder tastaturet Frokost eller aftensmad kunne f.eks. bestå af: a) Kød med grøntsager/salat B) Æggekage lavet i ovnen fyldt med grøntsager og evt. kylling eller skinke. Den er lavet med kun det halve antal æggeblommer, da de er fyldt med fedt. Æggehvider derimod er fyldt med protein og er super under et vægttab. En æggekage/ovnomelet eller hvad du end måtte kalde det kan varieres i det uendelige. c) Tortilla med fyld af kylling, salsasauce og rød peber med salat til. Det vigtigste er, at man tænker over, at der er meget energi i pasta, ris og kartofler, så forsøg at begræns dem mest muligt. J Keep up the good work Kibo
  14. Det er jeg skam også Men det er nu lidt nedslående, at omgangskredsen ikke kan være lige så glade på mine vegne. Men, men , men...det afholder mig ikke fra at fortsætte med motionen på samme niveau. Jeg kan slet ikke leve uden at få "banket min krop igennem" hver dag - især ikke med stillesiddende kontorarbejde 8 timer dagligt.