Kibo

Medlemmer
  • Content count

    81
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Kibo

  1. Mål tabe 10 kg på 10 uger

    Ja, det er jo hørt før. Det burde være muligt at tabe 10 kg på 10 uger, men hvad kræver det egentligt? Jeg er kvinde, 166 cm høj og havde 1 år siden en "kampvægt" på godt 80 kg. Ikke særlig chamerende for en på min højde. Min absolutte maxvægt har været 84 kg, hvilket vel er ca 3 år siden. Havde vist egentlig ikke selv lagt mærke til, at vægten havde sneget sig så langt op. Men efter en julefrokost, så jeg et billede af mig selv og jeg lignede en luftballon (ja bare det var luft , men det var det jo ikke). Det satte gang i første omgang af mit vægttab. Jeg tabte i løbet af det næste år til halvandet 12 kg og vejede i lang tid 72 kg. I november 2003 fik jeg arbejde i Nuuk i Grønland. Jeg fik en masse hyggevenner :4mewantfood: , fredagsøl og ingen motion overhovedet. Vægten sneg sig i løbet af et års tid atter op omkring de 80 kg I februar i år begyndte jeg i det lokale motionscenter. I starten var det styrketræning og meget lidt cardio. Det vigtigste for mig var at få en vane. De første par måneder trænede jeg sammen med en anden pige, men hun hoppede fra. Jeg blev strammet meget op. Fordelingen på kroppen er blevet betydelig pænere og jeg har tabt 7,5 kg til dato. Mandag 24. oktober startede jeg min plan: 10 kg på 10 uger Min startvægt var da 74 kg. I morges sagde vægten 72,5 kg Men hvordan får man et konstant vægttab på 1 kg om ugen..? Min kostplan ser ud som følger: Morgen: 1 grøntsags(grov)bolle med agurk, 2½ dl saft light, 1 multi vitamin Frokost: Grøntsager og kød / salat og kød / bønner, grøntsager og kød (ingen kartofler, ris el pasta) Aften: Grøntsager og kød / salat og kød / bønner, grøntsager og kød (ingen kartofler, ris el pasta) Spiser intet fra havet. Kan simpelthen ikke fordrage det... Har droppet mellemmåltiderne, da det bare gjore mig mere "sulten". Det blev en vane at sidde og gnaske gulerødder hele tiden... Herudover drikker jeg the, vand og saft light (2 kcal pr. dl færdigblandet saft) Stopper vægttabet mon, hvis man spiser for ensformigt..? Kibo
  2. Hvordan kunne det gå så skidt?

    He he det er nogle år siden, jeg sidst var rigtig aktiv på MOL, men endte så herinde igen. Havde helt glemt den kontante tone herinde - især i vægttabs forum Men når det så nu er sagt, så er der jo ingen lette veje til vægttab - det er hårdt arbejde ligegyldigt om man vælger at fokusere udelukkende på kost, motion eller begge dele. Jeg vil dog gerne indrømme, at jeg selv har forsøgt alle mulige såkaldte nemme udveje for et vægttab og det eneste der er blevet lettere er min pengepung Kibo
  3. Hvorfor tager jeg på?

    For at vende tilbage til trådstarter Træning er naturligvis godt for alle og er med til at forme kroppen, har sundhedsmæssige gevinster og giver som oftest bedre velvære. Når det nu er sagt, er det vigtigste i forbindelse med vægttab at fokusere på kosten. Vægttab er jo i princippet simpel matematik. Hvis du indtager færre kcal end du forbrænder, vil du tabe dig. Hvis du ikke taber dig eller tager på, indtager du de samme eller flere kcal end du forbrænder. Jeg har selv tabt knapt 19 kg siden primo juli måned ved en kombination af cardio og kontrolleret kostindtag (Ja, jeg havde også meget at tabe af 88,8 kg fordelt på en 36-årig kvinde i højden 166 cm). Kroppen vil naturligt forsøge at holde på dine kg. Det er derfor nemt at komme til at spise mere, når man træner, hvis man ikke samtidig er påpasselig med kosten. Jeg vejer min mad, regner kcal-indholdet ud i opskrifter samt noterer alt hvad jeg spiser. Det er naturligvis ret besværligt i begyndelsen, men man vænner sig til det - især får man fokus på portionsstørrelser - det er ret interessant hvor lidt man egentlig har behov for på tallerkenen. Mine portionsstørrelser har i hvert fald været alt for store. Min passion for rødvin og røde bøffer har heller ikke hjulpet Et varigt vægttab kræver naturligvis en kostomlægning, men nu er du interesseret i et vægttab, for at få en operation. Derfor vil jeg tillade mig at anbefale, at du fokuserer meget mere på din kost (end din motion - nu ingen tæsk fra MOL-folket ) og noterer alt ned, hvad du spiser - eventuelt kun for en periode - så du får et overblik over, hvor mange kcal du faktisk indtager. Jeg anvender selv en hjemmeside på nettet, hvor jeg kan registrere mit madindtag, den indeholder en madtabel, forudindtastet vægt og kcal af en masse madvarer, f.eks. vægt og kcal-indhold af en skive specifikt pålæg. Herudover vises kcal-indtag, vægttab, motion, kropsmål mv. som grafer, hvilket gør vægttabet sjovere, ligesom man kan lave en fremskrivning i forhold til ens hidtidige vægttab og hvornår man vil nå sit mål. Jeg vil ikke reklamere for en bestemt hjemmeside, men der findes flere af den slags hjemmesider på nettet. Kibo
  4. 10 kilo på hvor lang tid?

    www.madlog.dk Det er et rigtigt godt værktøj. Koster som sagt lidt - 99 kr for 10 uger. Og man kan dele oplysninger med andre - det er ret motiverende. Kibo
  5. 10 kilo på hvor lang tid?

    Kære KWT Med den vægt du har nu, er det ikke urealistisk at tabe 1 kg om ugen eller mere. Det kræver naturligvis fokus på kost og også meget gerne en del motion. Det er fint blot at gå eller cykle ture i begyndelsen. Man kan altid bygge på, når man er blevet mere bevægelig efterhånden, som man taber sig. 1 kg svarer til ca. 7000 kcal. Hvis du vil tabe dig 1 kg om ugen, skal du altså vare 7000 kcal i underskud. Dette underskud kan godt opnås ved blot at spise mindre, men det betyder jo så, at du ikke må få så meget at spise. Hvis du til gengæld samtidig dyrker motion og derved forbrænder en del af kalorierne ved motion, betyder det jo, at du ikke behøver at skære alle 7000 kcal om ugen i kosten, men kan nøjes med mindre. Jeg ved ikke, hvordan du har tænkt dig at gå frem, men jeg har selv haft stor hjælp af en hjemmeside på nettet, hvor man hver dag indtaster det man har spist og derved kan holde styr på de kcal, man indtager. Man lærer også her, hvad der virkeligt er dyrt at spise og hvad der er næsten gratis. Hjemmesiden kan også holde øje med antal forbrændte kcal og indeholder generelt også en masse statestik, så man kan sammenholde mad/motion/vægttab. Det er derved tydeligt at se "hvorfor" man taber sig eller tager på den pågældende uge. Kibo
  6. Det kan lade sig gøre!

    Respekt /Kibo
  7. Mål tabe 10 kg på 10 uger

    Kan ikke lade være med at komme med en lille update. Havde helt glemt denne tråd. Hold da op - havde helt glemt, at jeg havde været igang med det projekt år tilbage. Hmm gad vide, om man skulle prøve igen...haha Nej spøg til side. Det lykkedes faktisk at komme fra en kampvægt på 84 kg ned til 59 kg og jeg var bare verdens lykkeligste kvinde. Men som alle andre, der tror, at man bare kan droppe motionen og den sunde livsstil og stadig holde vægten faldt jeg også i. Jeg har ingen undskyldninger, men kan blot indrømme, at der har sneget sig 10 kg på sidebenene siden jeg i 2007 vejede 59 kg. Øv øv øv. Jeg er dog efter billederne fra netop afholdte sommerferie motiveret for at komme igang igen - og ja, det bliver med endnu et sindsygt projekt, hvor jeg vil kickstarte mit vægttab. Det er bare det, der virker bedst for mig. Forresten så er jeg så småt begyndt at spise fisk - man kan åbenbart ikke bo I Grønland i længere tid uden at komme til det. Her tog jeg åbenbart også fejl..haha.. God sommer til alle - og nyd varmen Kibo
  8. Mål: Tab 10kg på 6 uger, hvordan?

    Glæder mig til at læse, om du kommer "i mål". Godt gået ellers.. /Kibo
  9. 10-11 kg skal tabes på 10 uger

    Flot gået. :4thumbup: Man er jo lidt nysgerrig. Hvordan endte væddemålet? Glædelig jul /Kibo
  10. Mit vægttab Opdateret 26/5 :(

    Super flot vægttab - godt gået :4thumbup: Kibo
  11. Arnes 7. log

    Hej Arne, Vil bare sige, at det er en fornøjelse at følge din log. Er godt nok ikke så tit inde at tjekke MOL længere, men jeg er altid inde og se din log. Held og lykke i din videre færd - både med coaching og vægttab Kibo
  12. Polar VM 42/41

    Hej Jakester Har selv Polar VM 41. Vægttabsuret giver dig en rettesnor om, hvor mange kcal du må indtage, når du forbrænder en given mængde kcal ved motion ugentlig, for at nå til det ønskede vægttab over x antal uger. Som også Maxpover siger, så vil det være spild af penge, at købe et decideret vægttabs pulsur, når du allerede har et glimrende pulsur. De er flere beregnere, der kan give dig et bud på, hvor mange kcal du må indtage for at nå en given vægt. Det behøver du bestemt ikke et vægttabspulsur til. Og hvorfor købte jeg så selv VM 41? Jo ser du, jeg havde ikke et pulsur og synes at det lød som nogle gode finesser til at styre mit vægttab. Anvender jeg uret efter dets målsætning? Nej, jeg anvender uret som et ganske almindeligt pulsur. Kibo
  13. SportsBHer og træningstoppe til kvinder

    Jeg hopper på vognen med en casall top. Jeg anvender variationen med elastik og bryderryg, som skal over hovedet. Den sidder meget stramt til, men til gengæld holder den også rigtig godt på brysterne. Den er super til løb, hvor brysterne jo bliver en del udsat for "tyngdekraften" Kibo
  14. På rette vej?!?

    Som andre ganske rigtigt har pointeret, vil det være rigtigt godt, hvis du havde mulighed for at lægge 2 x spinning eller anden disideret konditionstræning ind i din uge - i hvert fald en form for motion, hvor du får pulsen op. Endvidere vil jeg anbefale dig, at styrketræne ved siden af også. Det kunne være i et motionscenter, men det kunne også være derhjemme, hvor der er muligheder for at lave øvelser med egen kropsvægt eller at fylde en vandflaske med sand. Kun fantasien sætter grænser. Styrketræning vil i kombination med dit vægttab give dig mere muskelmasse og en generel opstrammende effekt på hele kroppen. Generelt er jeg tilhænger af "lav kulhydrat indtag". Det har i hvert fald hjulpet mig en del. Jeg vil anbefale dig at skære så meget ned på kartofler, pasta, ris og hvidt brød som overhovedet muligt. Havregryn om morgenen med skummetmælk er også fyldt med kulhydrater, men det er en super start på morgenen og det spiser jeg også selv, når den da ikke står på røræg (skrambled eggs lyder bedre - men det er jo ikke dansk udtale). Det ville være godt med nogle flere grøntsager. Jeg anvender f.eks. typisk gulerødder som mellemmåltid. Det har også den fordel, at det tager lidt af min sukkertrang. Endvidere vil fuldkornsknækbrød med masser af fibre også være ok, hvis man begrænser sig lidt. Hvis jeg sidder ved pc'en og arbejder kan jeg sagtens æde vildt mange uden at opdage det - jo altså, når krummerne efterhånden fylder tastaturet Frokost eller aftensmad kunne f.eks. bestå af: a) Kød med grøntsager/salat B) Æggekage lavet i ovnen fyldt med grøntsager og evt. kylling eller skinke. Den er lavet med kun det halve antal æggeblommer, da de er fyldt med fedt. Æggehvider derimod er fyldt med protein og er super under et vægttab. En æggekage/ovnomelet eller hvad du end måtte kalde det kan varieres i det uendelige. c) Tortilla med fyld af kylling, salsasauce og rød peber med salat til. Det vigtigste er, at man tænker over, at der er meget energi i pasta, ris og kartofler, så forsøg at begræns dem mest muligt. J Keep up the good work Kibo
  15. Kære MOL'er Er der andre MOL'ere, der har oplevet at omverdenen har svært ved at vænne sig til dit vægttab? Min erfaring Jeg er kvinde og 165 cm høj. Jeg er gået fra at veje 84 kg i mine "velmagtsdage" til i dag at veje 60 kg. De 20 kg er tabt på små 2 år ved hjælp af motion (ca 6 gange ugentligt - en kombination af cardio og styrke) og selvfølgelig også med en del fokus på kost. Det er altså ikke sådan, at jeg har droppet alle mine såkaldte synder og udelukkende levet for at tabe mig. Jeg har stadig nydt min vin og mit slik. Jeg har selvfølgelig haft meget fokus på motion, men det har ikke udelukket deltagelse i diverse sociale arrangementer. Jeg får blot min motion til at passe ind i hverdagen efter arbejde. Nu er jeg efterhånden ved at være godt tilfreds med mig selv. Jeg mener selv, at jeg stadig kan "tåle" at tabe 3-4 kg mere - anvender dog også spejlet til vurdering. Herefter skal jeg selvfølgelig have stabiliseret min vægt, da jeg heller ikke ønsker at blive vildt tynd - blot "fast i kødet" Men nu er omverdenen begyndt at blande sig. Jeg bor i Nuuk og mine bekendte her har kun kendt mig som overvægtig. Derfor er det måske desto mere svært for dem at vænne sig til, at jeg ikke længere er "bamsen". Jeg får adskillige stikpiller fra mine veninder, som ikke mener, at jeg skal tabe mig mere. Jeg har ikke ligefrem en symmetrisk krop. Jeg er såkaldt "æbleformet". Jeg har altid haft tynde ben og en overkrop, hvor fedtet har samlet sig især om maven. Det har været næsten umuligt, at få det meste fedt motioneret af overkroppen. Men nu er det ved at lykkes. Jeg kan virkelig se, at alt mit arbejde begynder at give pote. Jeg har fået forholdsvis flad mave, talje og armene er ved at blive markerede. Derfor ønsker jeg også, at gå det sidste stykke og derved nå i mål. Det her lyder måske lidt "højrøvet", men jeg ved virkelig ikke om de virkelig mener det, eller om de blot er en form for misundelige fordi jeg har haft viljen til at gennemføre en livstilsændring og derved tabe mig. Jeg hører jævnligt, at nu skal de også tabe sig og igang med at dyrke motion - men de gør jo ikke noget ved det. Jeg kan godt se, at der er en kæmpe forskel på min krop i dag og for 2 år siden, hvor jeg vejede 20 kg mere. Det har selvfølgelig også smittet meget af på min personlighed. Jeg er blevet en kvinde med selvtillid. Og jeg er også godt klar over, at jeg måske taler meget om min hobby, som er motion. Men det er ikke det, de fokuserer på, men i stedet forandringerne med min krop. Andre MOL'ere med lignende erfaring..?
  16. Det er jeg skam også Men det er nu lidt nedslående, at omgangskredsen ikke kan være lige så glade på mine vegne. Men, men , men...det afholder mig ikke fra at fortsætte med motionen på samme niveau. Jeg kan slet ikke leve uden at få "banket min krop igennem" hver dag - især ikke med stillesiddende kontorarbejde 8 timer dagligt.
  17. Brede hofter

    Så i en anden tråd, at du vil have en mindre bagdel og hertil anbefalede jeg spinning. Camillabruun er inden på det rigtige. Vil anbefale dig at styrketræne, så du bygger noget masse på overkroppen og derved bliver mere symmetrisk. Og det kræver ganske rigtig også, at du indtager noget føde for at bygge masse :4mewantfood: God arbejdslyst Kibo
  18. Bagdel

    Hej nillerboy Vil anbefale spinning - det giver en dejlig lille og fast numsa :4thumbup:
  19. Mange tak Og jeg er faktisk også ret stolt af det selv. Især fordi jeg har været gennem en total livsstilsomlægning, hvor jeg har fokuseret på motionen..! Og til Ceramic: Du har ganske ret. Jeg har helt styr på mit kropsbillede. Jeg kan se, at der stadig er plads til forbedringer, men jeg er også klar over, at jeg efterhånden er ved at nå mit mål. Der er ikke fare for en spiseforstyrrelse her eller at jeg skal blive enormt tynd. Min overvægt kom af en kombination af trøstespisning og ingen motion gennem teenageårene. Det er der heldigvis lavet om på nu - og jeg har også så småt passeret de 30 år (om end en 30 års fødselsdag ikke kan holdes for tit - prøver for 3 gang i træk ) Hygge Kibo
  20. Fryse = høj forbrændning

    Dette er overhovedet ikke videnskabeligt MEN... Jeg bor i Grønland og har over de sidste 3 år tabt omkring 18 kg. Og jeg fryser bestemt lettere nu, hvor mit fedtlag er mindre, end jeg gjorde før. Umiddelbart ikke noget med forbrændingen at gøre, men noget med fedtlaget - i hvert fald hos mig Glædelig jul Kibo
  21. Reductil? Erfaringer evt?

    Hejsa Lidt orientering om bla. Reductil - men også andre lægemidler mod overvægt. Linket er fra Ugeskrift for Læger. Medikamentel behandling af fedme God weekend Kibo
  22. Ville bare sige tak til alle her

    Super flot :4thumbup: Kibo
  23. Bagdel

    Jeg har tabt mig helt vildt på underkroppen, som egentlig ikke behøvede det store vægttab i forhold til overkroppen Men et generelt vægttab er selvfølgelig vejen frem til et vægttab på bagdelen også. Jeg personligt vil anbefale en kombination af styrketræning og cardio, da jeg mener, det giver en mere veltrimmet krop. Kosten er selvfølgelig alfa og omega i denne her situation også...
  24. Reductil

    Kan måske have noget at gøre med, at jeg havde indtaget Letigen i en længere periode. Det hjalp virkelig godt på et vægttab (om lægen burde have udskrevet dem til mig er en hel anden sag, som jeg ikke vil komme ind på) I hvert fald gav Reducil ikke nogen virkning for mig. Jeg havde ikke en BMI på over 30, men snarer omkring de 27. Om det havde noget at sige, ved jeg ikke. Det fik også kun 1 måned at "virke på", da det som sagt er en rimelig dyr "kur". Det der har givet den største virkning - især vedvarende - har været kostomlægning og motion (pt. 18 kg). Som vi jo alle ved, hjælper det ikke, hvis man vender tilbage til de dårlige vaner efter en "kur". Det har desværre taget mig et stykke over 10 år at nå til den opfattelse Kibo