vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    40
  • Joined

  • Last visited

About vestjyden

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 11/08/1964

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  1. Vestjysk dagligdag

    Spot on Henrik 23-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Dødløft: 1 x 10 x 40 kg. 2 x 5 x 60 kg. 1 x 5 x 70 kg. 2 x 5 x 80 kg. Nem, men længe siden sidst, derfor ikke flere kg. Udfald med hævet bagben: (1 bens bulgarsk split squat på modernet dansk): 3 x (10+10) x Bw. Horisontal pull ups (fatman pull up) 5 x 5 x Bw. Bænk flad Db.: 1 x 10 x 16 kg. 1 x 10 x 18 kg. 1 x 10 x 20 kg. Læg 1 ben stående.: 1 x (15 + 15) x bw
  2. Mugges log

    "7,29 km løbetur i Bruxelles" Det er en god måde at se en by på.
  3. Vestjysk dagligdag

    22-02-2018 løb. 10,8 km. 1h09m Pulsgennemsnit: 138 Havde egentlig tænkt mig, at lægge et par 2 km tærskel-intervaller ind i dagens træning. Men der har været et par trælse dage, så hovedet var ikke med. Derfor blev det et behageligt tempo, hvor jeg prøvede, at bare være til stede i hvert skridt. Det lykkes også af og til mellem 7.og 10. km. Rigtig dejlig aften at løbe i, tør og klar, mere kan man næsten ikke bede om.
  4. Vestjysk dagligdag

    21-02-2018 Yoga 1 times hatha yoga.
  5. Onkel Troels

    Så lang tid det er den vej det går, er der jo håb forude. Ellers solid træning.
  6. Vestjysk dagligdag

    20-02-2018 løb. 9,6 km. 60 minuter Pulsgennemsnit: 142 Gravede et næsten ubrugt pulsbælte frem fra reservedelslageret. Det funger ok, men afslørede at jeg ligger lidt lavt i puls zoner. Eller med andre ord. jeg er ikke i helt så dårlig form, som jeg troede, jeg har bare bildt mig det ind, og dovnede den lidt.
  7. Godt at høre at du kom ned igen. Jeg følger lige med på sidelinjen, det er interessant det du skriver. Jeg får altid sådan en lyst, til at gå en Laaang tur, i en bjergrig egn, når jeg læser din log.
  8. Vestjysk dagligdag

    19-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer (Tror jeg nok den heder.) Squat: 1 x 5 x 20 kg. 1 x 5 x 50 kg. 1 x 5 x 60 kg. 2 x 5 x 70 kg. 1 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Bænk flad Db.: 1 x 10 x 16 kg. 1 x 10 x 18 kg. 1 x 10 x 20 kg. Ss med Row Db.: 1 x 10 x 16 kg. 1 x 10 x 22 kg. 1 x 10 x 28 kg. Skulder pres sidende Db: 1 x 10 x 11 kg. Læg 1 ben stående.: 1 x (15 + 15) x bw Notation (15 + 15) er 15 til højre og 15 til venstre. Lægen var spændt ret hårdt op, dagen efter sidste lægtræning. Derfor prøver jeg lige, med et enkelt sæt. Jeg er i tvivel, om jeg bør få noget vægt på, og træne tung læg. Den bruges jo en del via løb, tænketænke.
  9. Vestjysk dagligdag

    18-02-2018 løb. 8,7 km. 56minuter Stille og rolig søndagstur i det aerobe område. Jeg skal have et nyt pulsbælte, det jeg har, påstår at jeg kan løbe med maxpuls, uden at være forpustet!
  10. Langt pokker i MOL

    Søvn er vigtig. Det er svært at hænge ordentligt sammen, hvis man ikke sover nok.
  11. Vestjysk dagligdag

    17-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. (sparke-hive osv. og nu må jeg finde ud af hvad den hedder.) Squat: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 50 kg. 1 x 10 x 60 kg. 1 x 10 x 70 kg. 1 x 10 x 60 kg Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Brystpres bredt i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 3 x 10 x 60 Læg 1 ben. 3 x (15 + 15) x bw notation (15 + 15) er 15 til højre og 15 til venstre. pull down i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 80 kg Skulder pres db: 1 x 10 x 10 kg. 2 x 10 x 12 kg. Skulderen vil lidt igen. Havede lige 1 time at træne i.
  12. Vestjysk dagligdag

    Tak for tanke, og helt rigtigt, det er det nemmeste sted, at hente lidt hastighed.
  13. Vestjysk dagligdag

    Tak. prøver at plukke de lavthængende frugter
  14. Vestjysk dagligdag

    Løb: hvad vil jeg med det. (Lidt længer smøre) Jeg har tænkt lidt over min trailtur den 14-02. En glimerende tur, som jeg gerne gentager. Men jeg var lidt for presset, til at det var rigtigt sjovt. Det kan forbedres. Jeg væltede ved at venstre fod fangede en knold med tærene, det kan jo ske, men det er altid venstre fod der fanger "noget". Sjovt nok er venstre læg også den svageste, grundet gl afklemningsskade. Det må kunne forbedres ved styrketræning, hvilket jeg vil gøre. Da jeg stort set ikke træner læg, er det jo nemt at forbedre træningen. Jeg løb ved ca. 86% af pulsreserven, hvilket er ok, jeg skal ikke forvente, at jeg kan presse den højere op i trailløb. Benene havde det fint dagen efter, så belastbarheden og udholdenheden er ok i forhold til træningsindsats. Kadancen var 84-85 intil ca. det 28 minut hvor jeg væltede. derefter falder den til 80 - 82 og tempoet falder også, men pulsen blev oppe. Jeg kan se, at jeg brugte ca. 10 minuter, på at finde ud af, om benene var ok efter fald. Resten af tiden er det lidt et spørgsmål om at stramme ballerne og tænke løb. Kadancen skal holdes oppe, for at holde hastighed og flow i løbet. Tempoet var egentligt ok, men ikke prangende, de første 28 min. ikke at jeg har intentioner om at blive hurtig, men det vil give mere overskud i mit løb, hvis tempoet blev forbedret. Den "nemeste" og mest realistiske måder, er at se på min livvide, den er ca. 110 cm. Hvis den kom ned, vil belastningen på kroppen, blive mindre. Da jeg sad og skrev indlæget den 14. sad jeg også med et glas vin, vældig hyggeligt. Men da jeg var færdig, med indlæget, spiste jeg lige en 1/2 pizza, der var til overes efter aftensmaden. Ikke fordi jeg var ret sulten, den var der bare. Dette er jo ikke optimalt, hvis fedtlaget skal blive mindre. Derfor skal jeg lader være, med at drikke det glas vin, så ville jeg ikke have spise pizzaen. Så logiken er at holde alkohol ude af dagligdagen, så jeg ikke finder mit hovede, inde i køleskabet kl 23 om aftenen. Sæt i værk: 1. Træn læg. 2. Drop natmaden.
  15. Vestjysk dagligdag

    15-02-2018 Yoga 1 times flow yoga At få åndedræt og bevægelse til at passe sammen er en udfording, men når det lykkes giver det en god følelse.