vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    358
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    Hej hej Så prøver jeg med log. Jeg er en mand på 54 år, som har motioneret længe. Det er blevet en vane, som jeg ikke er rigtig opmærksom på. Derfor vil jeg prøve at føre log. Formålet: 1. Blive bevist om hvad jeg laver ved at register det. 2. Finde ud af hvor jeg vil hen. Yderligere kan jeg oplyse at jeg er rødhåret og vejer 100 kg. fordelt på 175 cm.
  2. Vestjysk dagligdag

    21-07-2020 Løb 8,5 km 54m19s 25-07-2020 Løb 10,3 km 1h07m19s En gang bakkeløb. 27-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Flad Bænkpres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row low (pure strengt maskine). 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Den maskine giver en øm albue, ud med den. 28-07-2020 Løb 7,0 km 45m13s 31-07-2020 Løb 3,7 km 23m35s Dum tur. vred lidt om på benet, knæet er lidt ømt. Jeg prøver med et knæbind de næste par gange, og ser hvordan det går.
  3. Vestjysk dagligdag

    17-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Arnold pres Db: 3 x 10 x 12kg. pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 80kg. 4 x 5 x 90kg. Curl db. 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 9kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. 19-07-2020 Løb 4,0 km 24m45s Bare en stille aftentur for at få ført mig i weekenden. 20-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 65kg. Flad Bænkpres db: 1 x 10 x 14kg. 1 x 10 x 18kg. 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 22kg. Row db. 1 x (10+10) x 18kg. 1 x (10+10) x 24kg. 1 x (10+10) x 26kg. 1 x (10+10) x 28kg.
  4. Vestjysk dagligdag

    14-07-2020 Løb 9,0 km 55m43s Social hyggetur med nogle venner. 16-07-2020 Løb 8,4 km 52m43s Morgenløbetur! Store sager for et b-menneske som mig. Men det er blevet ferietid, så dagen skal ikke bruges på træning.
  5. Vestjysk dagligdag

    13-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 65kg. 3 x 5 x 70kg. Bænkpres. 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 55kg. 2 x 10 x 50kg. Row (pure strength maskine). 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Baglår(pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20kg. Læg stående 1 ben. 3 x (15+15) x Bw.
  6. Vestjysk dagligdag

    Bjergtrold. Jeg takker og bukker for de pæne ord. 09-07-2020 Løb 10,4 km 1h06m17s 10-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Arnold pres Db: 3 x 10 x 12kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Pull down kabel. Smalt fat parallelt greb : 3 x 10 x 60 Laterals raise db. 2 x 15 x 8 kg. Hurtigt ind, hurtigt ud. 38 min. i alt. 12-07-2020 Løb ca. 5,5 km Tid ukendt. Fik stoppet midt ur efter 25 min. Underlig tur. Fik sparket mig ud, det var ikke lysten der drev mig. Efter ca 20 min. løsnede det hele op og blev en fin tur. Er ret presset arbejdsmæssigt for tiden, det kan mærkes. Der skal mere vilje til at få ryggen fri af sofaen. Men når jeg først er i gang, er det en god følelse.
  7. Got legs?

    Tillykke med familieforøgelsen.
  8. Vestjysk dagligdag

    06-07-2020 Løb 9,4 km 56m28s. 07-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 15 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 2 x 5 x 60kg. 2 x 5 x 65kg. 2 x 5 x 60kg. Flad brystpres db. 3 x 10 x 20kg. Row db. 3 x (10+10) x 22kg. Baglår(pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20kg. Læg stående 1 ben. 3 x (15+15) x Bw. Curl db. 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 10kg. Laterals raise db. 2 x 15 x 8kg. Ved ikke helt hvad jeg vil med min træning, så har besluttet at målet er at få lidt mere volumen på i forhold til corona pausen.
  9. Vestjysk dagligdag

    02-07-2020 Løb 8,0 km 53m39s Lidt en bakke tur, det har formen godt af. 03-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 15 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Pull down kabel. Smalt fat parallelt greb : 3 x 10 x 60 Arnold pres Db: 1 x 10 x 11kg. 2 x 10 x 12kg. Dagen pinlige joke. Mine arme er ømme efter sidste træning. 05-07-2020 Løb trail 11,1 km 1h24m10s Det lykkes at løbe mellem to byger. Fin tur i skoven.
  10. Vestjysk dagligdag

    30-06-2020 Løb 10,0 km 1h02m22s Det er åbenbart den tid det tager at løbe 10 km for mig. 01-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1x 5 x 80kg. 1 x 5 x 90kg. 3 x 5 x 100kg. Arnold pres db.: 1 x 10 x 10kg. 2 x 10 x 12kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x bw Curl db.: 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 10kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 40 2 x 10 x 50
  11. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "jeg ikke tænkt mig at kramme nogen men ved ikke, hvordan resten af selskabet forholder sig. " Hvis du ønsker at holde afstand, er mundbind er en god sinalgiver. Tag et på, og der er ingen der kommer tæt på dig. Ellers er jeg ret imponeret af din disciplin mht. mad. hep herfra.
  12. Vestjysk dagligdag

    27-06-2020 Løb 10,0 km 1h02m31s Stille og rolig aftentur. Der gik lidt talnørd i den, 4 gange rundt om huset for at ramme 10 km. rent. 29-06-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Row Low (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Bænkpres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Baglår (pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20kg. Læg 1 ben stående.: 3 x (15+15) x Bw Det er jo ved at være der hvor det plejer at være. Er lidt i tænkeboks om jeg skal prøve et eller andet. progression fx.
  13. Motion i balance™

    "Nu må ham der Wammen bare gerne sende alle landets indefrosne feriepenge til mig" Der skal du have tålmodighed. Noget med modregninger i socialydelser osv. Konflikt i alle mulige love. Ang. vægt. 6,89 kg. er ikke meget. Mindes min gamle 2 gears raleigh, mener det var +20 kg.
  14. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "Bare sådan et lille split sekund af "as good as it gets". " Det er bare med at samle på den slags øjeblikke. Fedt nr. btw.
  15. Vestjysk dagligdag

    "Uhh FW... er lidt misundelig " Man kan godt både træne hjemme og i FW. Jeg har det sådan lidt, det koster ca. det samme som en burgermenu og en bif-billet, så det går nok. Ikke at jeg har specielle følelser for FW. Men deres stænger er lige, og de gør rent. Begge dele sætter jeg pris på. Når det er sagt, så er det hyggeligt, da jeg er kommet i det samme center i mange år, så kender en del af de sædvanlige hoveder, ikke at vi snakker et øre af, bare de der småbemærkninger. Nå træning. 23-06-2020 Løb 5,0 km 37m58s Løbet kl. 22, bare for at løsne kroppen op. Har været praktiske gris hele weekenden, flyttet rundt på stilladser, op og ned af stiger. Har lyst til at noter det som træning, 6,7 meter målte jeg stilladset til. 24-06-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 60kg. 1 x 10 x 70kg. 3 x 10 x 80kg. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Arnold pres Db: 3 x 10 x 11kg. Læg 1 ben stående.: 3 x (15+15) x Bw 48 min. fra jeg kom til jeg gik. 25-06-2020 Løb 9,2 km 1h00m11s Det var varm. Lidt sjovt, når det er rigtig varmt, ligger min puls 10 - 15 slag over hvad den plejer.
  16. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Nu er jeg også lækkersulten! De der pandaer smager godt. At ændre spisevaner er bare ikke nemt. Så hvis du finder guldkorn skriv endelig, da jeg stadig bokser med det.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tillykke med familie forøgelsen. Børn tager bare tid, så respekt for lige at tage 10 min.
  18. Vestjysk dagligdag

    18-06-2020 Løb 7,4 km 47m54s 19-06-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 12 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 60kg. Row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 80kg. Bænk pres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 2 x 10 50kg Rotor cuff øveler ind: 2 x (15+15) x 10 Rotor cuff øveler ud: 2 x (15+15) x 7,5 Første gang i FW i 3 1/2 måned. Det gik bedre end frygtet. Pausen kan mærkes, mest på arbejdeskapasiteten. Eller også er jeg bare for doven i det daglige, og presser ikke nok på. 20-06-2020 Løb 6,4 km 41m39s Hyggetur med venner.
  19. Vestjysk dagligdag

    Tina: Tak for kommentar, jeg prøver at få lavet noget de fleste dag, det funger bedst for mig. Teenageren er ikke til konkurrence, mere lidt han kan hygge sig med. så det funger egentlig meget godt med hjemmetræning for ham. Nå træning. 14-06-2020 Styrke kb. 1 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 0kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. 16-06-2020 Løb 7,0 km 47m10s Hyggetur med et par venner. 17-06-2020 Styrke kb. 2 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 0 kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Det tog 2 x 7 min. med 2 min. pause i mellem runderne. Så det er ikke lang tid jeg bruger. Det er ved at være tid til at komme i træningscenter igen, jeg får lavet for lidt hjemme.
  20. Vestjysk dagligdag

    09-06-2020 Løb 9,5 km 57m20s 10-06-2020 Styrke kb. 1 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 5 kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Så mente teenager i huset, at han skulle have noget opmærksomhed. Det var nu meget hyggeligt, da jeg gav ham ideer til kropsvægtsøvelser. 11-06-2020 Løb 8,3 km 50m02s Jeg svedte tran. Havde denne der fornemmelse af at blive for varm, blive opkogt, så vil kroppen bare ikke noget. 13-06-2020 trail Løb 11,0 km 1h25m34s Jeg havde absolut ikke travlt, nød bare turen i skoven, som jeg havde snydt mig lidt til. Skulle egentlig være praktiske gris derhjemme.
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mountainbike er sjovt, Jeg har kun kørt Mountainbike et par gange, hver gang gav det et godt skud adrenalin.
  22. Vestjysk dagligdag

    07-06-2020 Styrke kb. 2 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 5 kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Elastik øvelser for skulder 2 x 20 rep med fokus på stabilitet. Her dagen efter kan jeg mærke venstre skulder. Jeg skal passe på med wind mill.
  23. Vestjysk dagligdag

    02-06-2020 Løb 6,2 km 38m24s Var i Århus og fik lige sneget en løbetur ind langs strande nord for byen. Det var en smuk tur. 04-06-2020 Løb 9,7 km 1h01m23s 05-06-2020 Styrke kb. 1 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 12kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 12 kg. Rack lungs: (10+10) x 12 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Det er en serie øvelser, jeg fandt på Runners world's hjemmeside. Funger ret godt, afsløre hvor jeg har mine svag sider. Skal tilpasse vægten, og i gang med elastikøvelser for min venstre skulder. Skulderen er belastet af at jeg sider dumt ved pc'en. 06-06-2020 Løb 6,6 km 42m48s Dejlig tur med lidt fartleg. En håndfuld elastik øvelser for skulder.
  24. Vestjysk dagligdag

    Tak Bjergtrold, jeg prøver. Denne uge har været fyldt med overspringshandlinger, der er en spcialesumps skriveblokering værdig. Glemte til gengæld alt, ex. fyldte jeg vaskemaskinen, men glemte vaskemiddelet samt at starte den, lidt træls, da jeg ville hænge tøjet op. Men det er bare med at komme videre. Nå træning. 26-05-2020 Løb 8,1 km 49m49s 28-05-2020 Styrke Frontsquat Kb. 5 x 8 x (12+16)kg Ss med Renegade rows Kb.: 5 x 8 x 16kg. (højre og venstre) Læste en artikel af Jacob Søndergård i aktiv træning, hvor han forslog denne kombo, kørt uden pause i 10 til 20 min. det tog mig 11 1/2 min. Lige nu passer det godt til mig. 30-05-2020 Løb 6,3 km 40m58s 31-05-2020 Løb 6,5 km 40m06s 01-06-2020 Styrke Frontsquat Kb. 5 x 8 x (12+16)kg Ss med Renegade rows Kb.: 5 x 8 x 16kg. (højre og venstre) Hovedet var ikke med, det tog 18 min.
  25. Tinapigens log!

    "Det er stadig bedre sådan helt generelt de fleste dage, men så kommer der igen nogle gener - så snart jeg bruger den... uh, kan mærke at jeg bliver rigtig olm, trist, opgivende og mentalt påvirket af at tænke på den ankel." Et par af mine løbevenner har prøvet en "forstuvning" der tog lang lang tid. De var også ved at få "fnat" af det. Så lidt tålmodighed herfra.