vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    Hej hej Så prøver jeg med log. Jeg er en mand på 54 år, som har motioneret længe. Det er blevet en vane, som jeg ikke er rigtig opmærksom på. Derfor vil jeg prøve at føre log. Formålet: 1. Blive bevist om hvad jeg laver ved at register det. 2. Finde ud af hvor jeg vil hen. Yderligere kan jeg oplyse at jeg er rødhåret og vejer 100 kg. fordelt på 175 cm.
  2. Langt pokker i MOL

    "overvejer kraftig at droppe projektet med de anderledes og ekstra grøntsager " Bare lige en tanke. Jeg Ved ikke hvor lang tid du har været i gang. Men når jeg begynder at spise flere grønsager, tager det lidt tid, før kroppen tilpasser sig. Et eller andet med en større mængde mad i kroppen. (Samt at jeg skal vænne mig til at spise lidt mindre af andre ting.)
  3. Vestjysk dagligdag

    15-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 5kg. 2 x 10 x 60kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row, Maskine: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Læg, 1 ben stående: 3 x (10+10) x Bw. Hurtigt ind, Hurtig ud. Havede lige en time til det hele.
  4. Vestjysk dagligdag

    14-01-2020 Løb: 9,5 km 1h00m38s Stille og rolig tur. Hvilket passede mine ben godt, de var tunge.
  5. Motion i balance™

    14 km 4:46 er godt løbet, specielt da du ikke lader til at have fokus på det. "USE Alien saddelpind i carbon og en Rotor Uno 11-speed-kassette " He he, Mulighederne for tilbehør er bare støre ved cykling.
  6. Vestjysk dagligdag

    10-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x 5 x 60 kg 4 x 5 x 70 kg. Row Db.: 1 x (10+10) x 22 kg 1 x (10+10) x 24 kg 1 x (10+10) x 26 kg Bænkpres: 1 x 10 x 40 kg 3 x 10 x 50 kg Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Mave maskine: 3 x 10 x50 12-01-2020 Part 1 Hata yoga 1 time Opvarmningen bestod af en trx combo for bagskulder/ryg + lidt maskinflyers. Part 2 Trailløb 1h32m16s 11,7km. Havde ikke travlt, men snitpulsen var alligevel 137. Skøn tur, for en gang skyld var der tørvejr fra oven, underlaget derimod, vådt i mudder! 13-01-2020 Spinning Std. time. Skulle lige have gang i systemet, gårdagens trail sad i benene.
  7. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Jeg læser lige med her. Er lidt imponeret over dine dobbeltpas.
  8. Vestjysk dagligdag

    19-12-2019 til 9-1-2020 10 løbe pas 5 Styrke pas 3 spinnings pas 2 yogatimer Lidt sjovt. Har følelsen af ikke at lave noget. Men når jeg lister det op, passer det jo ikke. Mol har, af uransagelige årsager, ikke ville lad mig gemme indlæg, derfor lige denne opsummering.
  9. Vestjysk dagligdag

    17-12-2019 Løb 7,3 km 46m50s 18-12-2019 Yoga Kom lidt i god tid og fordrev tiden med Squat. 3 x 10 x 60kg.
  10. Vestjysk dagligdag

    16-12-2019 Spinning En standard time.
  11. Vestjysk dagligdag

    9-12-2019 Spinning: en std time. 10-12-2019 Løb: ca. 6 km ca. 52 min. Trailtur i bakker. 11-12-2019 Styrke opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Dødløft: 1 x 10 60kg 2 x 10 x 70kg Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg Arnold pres: 3 x 10 x 12kg Curl i kabeltræk 3 x 10 x ? (glemt) Triseps i kabeltræk: 3 x 10 x ? (glemt) Læg 1 ben: 3 x (10+10) x Bw. Med 4 s hold i top og 2 s hold i bund position på sidste rep. Mave maskine: 5 x 10 x 90pund Brystpres maskine: 2 x 10 x 50 Benspark maskine: 3 x 10 x 50 12-12-2019 løb 9,5 km 1h01m28s Stille og rolig social tur. 13-12-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Low row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 80kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 50 3 x 10 x 60 Mave maskine: 3 x 10 x 45kg Lille muskel i underben stadig dum, æv. 14-12-2019 løb 13,8km 1h45m40s Trailtur i skov. Ramte lige mellem regnbyger. smuk smuk tur. Nogen gange må jeg ikke gemme på mol. Dybt underlig!
  12. Vestjysk dagligdag

    2-12-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x 5 x 20kg 3 x 10 x 60kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw. Bro med benløft: 3 x (10+10) x Bw (Ligge i bro og løfte 1 ben op, nærmest som liggende knæløft) Forsøg på balleaktivering. Stille omgang, prøver at få ro på de små muskler i benene der driller. 3-12-2019 Løb: 9,4 km 1h00m00s (jeg har ikke snydt med tiden) 4-12-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Bænkpres: 1 x 10 x 20kg 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 50kg 1 x 5 x 55kg 1 x 5 x 60kg 3 x 5 x 55kg 1 x 10 x 50kg Row enarms Db: 1 x (10+10) x 24kg 1 x (10+10) x 26kg 1 x (10+10) x 28kg laterals raise: 1 x 10 x 9kg Baglårsmaskine (pure strength): 3 x 10 x 20kg Læg stående: 3 x (10+10) x Bw Sidste rep. med 4s hold i topposition og 2s hold i bundposition Udemærket træning, lægen driller lidt, skal bare lade være med at presse på, så går det. Men næsten pinligt at jeg bænker ligså meget som jeg squatter. 5-12-2019 Løb: 8,3 km 52m03s En tur med tempo på ca 4km. 6-12-2019 Yoga 1 ½ time hata yoga 7-12-2019 Løb: 9,0 km 57m17s Stille og rolig tur. 08-12-2019 yoga 1 time flow yoga i varmen.
  13. Vestjysk dagligdag

    30-11-2019 Løb: 13,30 km 1h23m08s Vel nærmest det man kalder en "sumpe tur" Bare lige så stille løbe i landskabet. 1-12-2019 Yoga 1 time Flow yoga i varmen. Jeg bliver pinlig bevist om mine svagheder! Både mht. mobilitet og styrke.
  14. Motion i balance™

    " Det bliver grønt, jeg rejser mig og tager nogle raske tråd ud midt i krydset, hvor kæden knækker(!). Jeg slingrer lidt, " Godt redet, sidst det skete for mig, endte jeg i asfalten! pist, ham der Friel lyder klog, er bogen ok?
  15. Vestjysk dagligdag

    27-11-2019 Styrke Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Bænkpres: 1 x 10 x 20kg 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 50kg Row enarms Db: 3 x (10+10) x 24kg Triseps i kapeltårn: 3 x 10 x 25 (tror jeg) Curl Db: 3 x (10+10) x 12kg Baglårsmaskine: 3 x 10 x ? (glemt) 28-11-2019 Løb: 6,7km 41m35s inc. lyskryds osv. Lille hurtig tur.
  16. Langt pokker i MOL

    Tænk hvis de kaldte dig tændstikken! (Hvis man endelig skal kaldes noget, er bøf da ikke det værste.)
  17. Vestjysk dagligdag

    25-11-2019 Spinning: Std. time. Tror min max puls er faldet en del, kunne ikke få den over 162, hvilket er i den lave ende i forhold til forventningerne. Men for en gangs skyld prøvede jeg at presse citronen. 26-11-2019 Løb: 9,4 km 1h01m39s inc. lyskryds osv. Stille og rolig, nærmest meditativ tur.
  18. Vestjysk dagligdag

    19-11-2019 Løb: 9,5 km. 1h01m32s 20-11-2019 yoga Flowtime i varme 21-11-2019 Løb: 7,8 km. 48m22s 2/3 løbet som tempotur. 22-11-2019 Styrke Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 5 x 50 kg 1 x 5 x 60 kg 1 x 5 x 65kg 2 x 5 x 70kg Lille muskel i lægen er stadig dum! Brystpres maskine: 3 x 10 x 65 Row maskine: 3 x 10 x 65 24-11-2019 Løb: 8,9 km. 56m19s yoga Flowtime i varmen. Så gik der en uge mere. Styrketræningen er lidt noget hø. Er lidt i tækeboks mht. hvad jeg gør.
  19. Vestjysk dagligdag

    15-11-2019 Styrke: Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Pendelay row: 3 x 10 x 50kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw. 16-11-2019 Terræn løb: 10,5 km 1h10m Våd mudder med vådt på. Virkelig dejlig tur i landskabet, men hårdt. Kom forbi en anden løber, som prøvede at grave sin sko op af pløret. 17-11-2019 Restitutions træning: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw masser af udstrækning og foam rullning. 18-11-2019 Spinning: 1 time En udmærket standard time, men jeg pressede ikke hårdt på. Kan stadig mærke mine ben fra 16-11 !
  20. Vestjysk dagligdag

    13-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Pull Down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg Benpres (pure strength maskine): 1 x 5 x 80kg 1 x 5 x 120kg 1 x 3 x 160kg 3 x 3 x 200kg Absolut overkommelig. Men min lægmuskel er lidt underlig, så holdt her. Baglårs maskine (pure strength): 3 x 10 x 20kg Skulderpres Db: 3 x 10 x 12kg 14-11-2019 Løb: 5,3 km. 33m36s Formiddags løbetur, det skal jeg lige vende mig til, men egentlig fint nok. yoga 1 times hata
  21. Vestjysk dagligdag

    11-11-2019 Spinning: 1 time 12-11-2019 Løb: 8,1 km 53m38s inc. lyskryds m.m. Der er mange lyskryds og opsamlinger på ruten, så kontrollerede lige løbedataene, der var ca 5 minutters pause på løbeturen!
  22. Vestjysk dagligdag

    7-11-2019 Løb: 9,5 km 1h01m10s 8-11-2019 Yoga Hata 9-11-2019 Løb: 8,3 km 53m03s 10-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Row maskine (pure strength): 1 x 10 x 40 kg 3 x 10 x 80kg. Brystpres flad Db: 1 x 10 x 16 kg 3 x 10 x 20 kg. Stille omgang. Der er en lille muskel på ydersiden af underbenet, der driller. Den spænder op, og lige pluslig kan jeg ikke trykke af med benet, mystisk. Ellers en stille restitutions uge.
  23. Vestjysk dagligdag

    6-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Pendelay row: 3 x 10 x 50kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw Baglårsmaskine (pure strength): 3 x 10 x 20kg. Benspark maskine: 3 x 10 x 50 Brystpres maskine: 1 x 10 x 50 2 x 5 x 65 Hurtig let omgang.
  24. Langt pokker i MOL

    "Jeg må nok indse, at jeg på hverdage kommer til at stå op ml 7:30 og 8, alt efter hvornår de hamrer vægge ned i de omkringliggende lejligheder." Jeg håber da at din lejlighed få et løft af renoveringen. Har du overvejet at lægge din træning om morgenen i FW.
  25. Vestjysk dagligdag

    "Det virker som om, du har oparbejdet et godt og regelmæssigt træningsflow! :-) Keep it up!" Tak, jeg prøver. Det er langt nemmer for mig, hvis min træning er en del af dagligdagen. Ellers ender det nemt med at gå op i dagligdagens støvsuger.