vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    279
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    Tak for tanke, og helt rigtigt, det er det nemmeste sted, at hente lidt hastighed.
  2. Vestjysk dagligdag

    Tak. prøver at plukke de lavthængende frugter
  3. Vestjysk dagligdag

    Løb: hvad vil jeg med det. (Lidt længer smøre) Jeg har tænkt lidt over min trailtur den 14-02. En glimerende tur, som jeg gerne gentager. Men jeg var lidt for presset, til at det var rigtigt sjovt. Det kan forbedres. Jeg væltede ved at venstre fod fangede en knold med tærene, det kan jo ske, men det er altid venstre fod der fanger "noget". Sjovt nok er venstre læg også den svageste, grundet gl afklemningsskade. Det må kunne forbedres ved styrketræning, hvilket jeg vil gøre. Da jeg stort set ikke træner læg, er det jo nemt at forbedre træningen. Jeg løb ved ca. 86% af pulsreserven, hvilket er ok, jeg skal ikke forvente, at jeg kan presse den højere op i trailløb. Benene havde det fint dagen efter, så belastbarheden og udholdenheden er ok i forhold til træningsindsats. Kadancen var 84-85 intil ca. det 28 minut hvor jeg væltede. derefter falder den til 80 - 82 og tempoet falder også, men pulsen blev oppe. Jeg kan se, at jeg brugte ca. 10 minuter, på at finde ud af, om benene var ok efter fald. Resten af tiden er det lidt et spørgsmål om at stramme ballerne og tænke løb. Kadancen skal holdes oppe, for at holde hastighed og flow i løbet. Tempoet var egentligt ok, men ikke prangende, de første 28 min. ikke at jeg har intentioner om at blive hurtig, men det vil give mere overskud i mit løb, hvis tempoet blev forbedret. Den "nemeste" og mest realistiske måder, er at se på min livvide, den er ca. 110 cm. Hvis den kom ned, vil belastningen på kroppen, blive mindre. Da jeg sad og skrev indlæget den 14. sad jeg også med et glas vin, vældig hyggeligt. Men da jeg var færdig, med indlæget, spiste jeg lige en 1/2 pizza, der var til overes efter aftensmaden. Ikke fordi jeg var ret sulten, den var der bare. Dette er jo ikke optimalt, hvis fedtlaget skal blive mindre. Derfor skal jeg lader være, med at drikke det glas vin, så ville jeg ikke have spise pizzaen. Så logiken er at holde alkohol ude af dagligdagen, så jeg ikke finder mit hovede, inde i køleskabet kl 23 om aftenen. Sæt i værk: 1. Træn læg. 2. Drop natmaden.
  4. Vestjysk dagligdag

    15-02-2018 Yoga 1 times flow yoga At få åndedræt og bevægelse til at passe sammen er en udfording, men når det lykkes giver det en god følelse.
  5. Vestjysk dagligdag

    Tak, men jeg er nu ikke en af de hurtige. Farligt er det nu ikke, men man skal nok have smag for trail.
  6. Vestjysk dagligdag

    14-02-2018 løb trail. 10,80 km. 1h16 min inc. 3-4 min opsamlingspauser Gennemsnitspuls. 149. Nat tur i pandelampens skær. Turen var en skov tur, der er en særlig stemning, når man ikke kan se andet, end skygger, silhuetter og keglen fra pandelamper. Ganske dejlig oplevelse- Ganske krævende tur, da jorden var froset og ganske knoldet, foden skulle stabileseres i hvert skridt. Koncentrationen glipede da også en gang, hvorefter jeg vældtede i et traktorspor.
  7. Mugges log

    11 sæt bænk, det er godkendt
  8. Vestjysk dagligdag

    13-02-2018 løb. 8,0 km. 51 min Gennemsnitspuls. 140. Stille og rolig aftentur. Det er underligt, nogen gange "spænder jeg ben" for mig selv. Jeg løber og tænker/forventer at det er hårdt, men pulsen afsløre at det er det overhovedet ikke. Der er lidt at arbejde med!
  9. Vestjysk dagligdag

    12-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. (sparke-hive motiondsdims man står på) Squat: 1 x 5 x 20 kg. 1 x 5 x 50 kg. 1 x 5 x 60 kg. 1 x 5 x 70 kg. Goodmorning: 1 x 10 x 50 kg. 1 x 5 x 60 kg. Brystpres bred i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 5 x 10 x 60 Row i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 60 kg 4 x 10 x 70 kg Skulder pres db: 1 x 10 x 11 kg. ss med Biseps curl db: 1 x 10 x 11 kg. ss med Triseps i kabeltræk. 1 x 10 x ? kg. let, men har glemt kg. Benene er lidt slidte, derfor en gang restitutions agtig træning.
  10. Vestjysk dagligdag

    11-02-2018 løb. 5,7 km. 40 min Gennemsnitspuls. 141, men pulsmålingen var særdeles ustabil. Det er vist på tide at vaske pulsbæltet. Lidt en sjov tur, glat som jeg ved ikke hvad, men rigtig god for løbetekniken.
  11. Vestjysk dagligdag

    10-02-2018 Yoga 1 times hatha yoga. Lokalet var koldt øv
  12. Vestjysk dagligdag

    09-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. (sparke-hive motiondsdims man står på) Squat: 1 x 5 x 20 kg. 1 x 5 x 50 kg. 1 x 5 x 60 kg. 1 x 5 x 70 kg. 1 x 5 x 80 kg. 1 x 10 x 60 kg Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Brystpres i maskine: 1 x 10 x 40 1 x 10 x 45 3 x 10 x 50 Row i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 45 kg 3 x 10 x 50 kg Skulder pres db: 1 x 10 x 10 kg. 1 x 10 x 12 kg. ss med Biseps curl db: 1 x 10 x 10 kg. 1 x 10 x 12 kg. ss med Triseps i kabeltræk. 1 x 10 x 22,5 kg. 1 x 10 x 25 kg. Lidt udstrækning. Rart at få sig rørt lidt. Sider for meget ned i hverdagen.
  13. Vestjysk dagligdag

    08-02-2018 løb. 10,9 km. 1h11m Gennemsnitspuls. 140 En dejlig tur i stille frostklar aften. Jeg kan godt lide lyden af frost under skoen, der er en stille ro i lyden for mig. Redigeret I går kl. 09:30 af vestjyden Forsøg
  14. Vestjysk dagligdag

    07-02-2018 Yoga 1 times hathayoga.
  15. Langt pokker i MOL

    Lige et spørgsmål. Er det Bb eller Db?
  16. Vestjysk dagligdag

    06-02-2018 løb. 9,3 km. 1h00m Gennemsnitspuls. 142
  17. Vestjysk dagligdag

    05-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. (sparke-hive motiondsdims man står på) Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 45 kg. 3 x 10 x 50 kg. Pull down: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 80 kg. 2 x 10 x 90 kg. (Pure strength maskine) Skulder pres db: 2 x 10 x 11 kg. ss med Curl db: 2 x 10 x 11 kg. ss med Triseps i kabeltræk: 2 x 10 x 25 kg. Liggende benløft: 1 x 10 x bw. Laterals løft: 1 x 15 x 8 kg. Udstræk.
  18. Vestjysk dagligdag

    4-02-2018 løb. 11,3 km. 1h15m Gennemsnitspuls. 147 ren trail, flot men hård tur grundet frost, men ikke nok frost, til at isen kunne bære oven på mosen. Jeg bikser lidt med layout, kan ikke finde hvor man justere lineafstanden. Lidt mærkeligt!
  19. Vestjysk dagligdag

    03-02-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. (sparke-hive motiondsdims man står på) Squat: 1 x 5 x 20 kg. 1 x 5 x 50 kg. 1 x 5 x 60 kg. 1 x 5 x 70 kg. 1 x 5 x 80 kg. 1 x 10 x 60 kg De 80 kg.var tung. Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Bænk Db: 1 x 10 x 16 kg. 1 x 10 x 18 kg. 1 x 10 x 20 kg. 1 arm row: 1 x 10 x 20 kg. 2 x 10 x 24 kg. Skulder pres db: 1 x 10 x 12 kg. ss med Biseps curl db: 1 x 10 x 12 kg. ss med Triseps i kabeltræk. 1 x 10 x 25 kg. Min skulder er lidt dum, men den er på vej til at blive bedere, derfor ikke flere kilo i skulderpres.
  20. Vestjysk dagligdag

    2-02-2018 Yoga 1 times flowyoga. Er meget i vildrede med yoga, jeg har helt sikkert godt at det. Men det udfordere mig meget, og jeg føler mig som den berømte elefant i en pocelænsbutik.
  21. Vestjysk dagligdag

    1-02-2018 løb. 9,8 km. 1h05m Gennemsnitspuls. 138 En socialtur med ven, ganske hyggeligt.
  22. Vestjysk dagligdag

    31-01-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. (sparke-hive motiondsdims man står på) Squat: 1 x 10 x 20 kg. 2 x 1 0x 50 kg. 2 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Brystpres bredt: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 60 kg. 2 x 10 x 70 kg. (Pure strength maskine) Pull down: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 80 kg. 2 x 10 x 90 kg. (Pure strength maskine) Skulder pres db: 2 x 10 x 12 kg. ss med Biseps curl db: 2 x 10 x 12 kg. ss med Triseps i kabeltræk. 2 x 10 x 25 kg. En ok træning, skudt af kl 21 efter jeg havde foderet familen af. Ikke det voldsomme pres på kroppen, men alt tæller.
  23. Vestjysk dagligdag

    Jeg takker. Tak tak.
  24. Langt pokker i MOL

    Hej fra en gammel skabslæser Jeg følger lige med her, ganske intersant log.
  25. Vestjysk dagligdag

    30-1-2018 Løb 8,3 km 53'39 minutter inc. ¨lyskryds¨ pauser Gnm. puls 142 Udemærket tur, var møjtræt da jeg skulle afsted, men efter 3-4 km. begyndte kropen at funger.