vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    23-01-2019 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 1 x 10 x 60 kg. 1 x 5 x 65 kg. 1 x 5 x 70 kg. 1 x 5 x 75 kg. 1 x 10 x 60 kg. Pendelay row: 3 x 10 x 50 kg. Ss med Armstrækker: 3 x 10 x Bw. Bænkpres: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 50 kg. Så løb jeg tør for tid. Har trænet helt normalt siden august, men mol har ikke ville lade mig skrive. Vil egentlig gerne, da det hjælper med at holde fokus. Når jeg skriver sker der noget underligt. Hvis jeg bruger copy-past, ligger der en hel masse gammle copy-crap under indlæget, og jeg kan ikke gemme indlæget. Underligt. Nogen der har prøvet noget lignende?
  2. Vestjysk dagligdag

    Test. Skal lige prøve om mol vil lade mig skrive igen.
  3. Vestjysk dagligdag

    11-08-2018 Yoga 1 time hatha yoga Lykkes mig lige at få en time sneget ind midt på dagen 12-08-2018 Løb 6,9 km 42 min. Pulssnit: 134 Nød at det regnede 13-08-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 60 kg. 4 x 8 x 70 kg. Pull down (i pure strength maskine): 1 x 8 x 40 kg. 5 x 8 x 80 kg. Ss med Skulderpress Db, sidende: 1 x 8 x 10 kg. 4 x 8 x 12 kg. Alle kg. var nemme, hvilket også var meningen.
  4. Vestjysk dagligdag

    08-08-2018 Yoga 1 time hatha yoga Lang tid siden. Dejlig time. 09-08-2018 Løb 8,7 km 54 min. Pulssnit: 140 10-08-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 8 x 50 kg. 4 x 8 x 60 kg. Pendelay row: 4 x 8 x 50 kg. Langt, langt tid siden. Nemt, men skal lige køre den et par gange, før der kommer kg. på. Bænkpres: 1 x 8 x 40 kg. 3 x 8 x 50 kg. Også langt tid siden, min 3 - 4 år siden jeg har brugt bænkpres. Det positive, skulder tager det helt ok. Den trælse, det var tungt. Trisceps i kabeltræk: 3 x 10 x 25 Ss med Curl i kabel tårn: 3 x 10 x 25 Lidt udstrækning.
  5. Vestjysk dagligdag

    05-08-2018 Løb 3,8 km (kun de km jeg løb) 25 min. (kun tiden for løb) Pulssnit: 126 Kunne overhovedt ikke få hovedet med, alt virkede uoverskuligt. første del af turen var gå/løb, sidste del var ren løb. Det fungerede faktisk ok, på de sidste 2 km. Der er år imellem, at jeg har sådan en tur, hvor jeg ikke kan ligge dagens fustrationer bag mig, heldigvis. 06-08-2018 Løb 7,1 km 44min. Pulssnit: 137 Var så p... over gårdagens tur, at den måtte gøres om. Hvilket gav en god tur, med et godt flow.
  6. Vestjysk dagligdag

    Sakset direkte fra Onkel T´s log, hvor TRS skrev følgende: "Jeg laver pt to fullbodypas skiftevis A: mp, chins, dødløft B: bænk, pendlay, fsq wave cyklus en uge med 3-10 sæt x 6 reps x70% en uge med 3-10 sæt x 5 reps x75% En uge med 3-10 sæt x 4 reps x80% en uge med 3-10 sæt x 3 x85% forfra med +2,5kg" Har kopieret for at huske. Strukturen kunne jeg godt finde på at kopier. Simpelt og nemt at tilpasse den tid jeg nu engang har. Ville gerene en hel masse, men tiden er der ikke altid, så et fleksibelt program, vil passe godt.
  7. Vestjysk dagligdag

    02-08-2018 Løb 8,7 km 55 min. Pulssnit: 137 Ikke så meget at berette, temperatueren var ikke så høj, så en stille rolig aftentur. 04-08-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 60 kg. 2 x 10 x 70 kg. Pull down (i pure strength maskine): 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 80 kg. Ss med Skulderpress Db, sidende: 1 x 10 x 10 kg. 1 x 10 x 12 kg. 1 x 10 x 14 kg. De 14 kg. passede meget godt denne gang. Bulgarsk split squat: 3 x (10 + 10) x Bw Ss med Trisceps i kabeltræk: 3 x 12 x 25 Læg 1 ben stående: 3 x (15 + 15)x Bw. Ss med Curl i kabel tårn: 3 x 12 x 25 Lidt udstrækning. Det tog 1½ time fra jeg trådte ind i centeret til jeg gik. Det er nok den tid det tager mig at nå en nogenlunde fuldbody træning.
  8. Vestjysk dagligdag

    01-08-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 3 x 10 x 50kg. Pull down (i pure strength maskine): 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 80 kg. Ss med Skulderpress Db, sidende: 1 x 10 x 10 kg. 1 x 10 x 12 kg. 1 x 10 x 14 kg. De 14 kg. var lidt til den stramme side, men det gik.
  9. Tinapigens log!

    Det lyder som noget fra asien, når jeg søger får jeg alt muligt mærkeligt. Så hvis man må spørge, hvad er det for en kajak?
  10. Langt pokker i MOL

    Må din lænd gå fra udu til du.
  11. Vestjysk dagligdag

    31-07-2018 Løb: 9,8 km. 1h03 Pulssnit: 137 Social tur, nøj hvor kan folk snakke, når det ikke går hurtigt. Ganske hyggeligt.
  12. Vestjysk dagligdag

    30-07-2018 Styrke. Opvarmning 10 min. Crosstrainer Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 1 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 1 x 10 x 50kg. Maskin Brystpress: 1 x 10 x 40 1 x 10 x 50 1 x 10 x 60 Ss med Maskin Row: 1 x 10 x 60 1 x 10 x 80 1 x 10 x 100 De 100 er lige til den tunge side. Jeg ved ikke om det er kg. angivelse, der er på maskinerne, men det føles derhenad. Træningen startede med at cyklen er punkteret, jeg satte i trav, og nåede lidt. Havde en ok følelse bagefter, betydelig bedre end hvis jeg havde sat mig ned, drukket kaffe og brokket mig. Træning er godt for meget.
  13. Vestjysk dagligdag

    29-07-2018 Løb: 5,6 km. 35 min. Pulssnit: 130 En stille aftentur i nye sko. Det havde regnet, så den støvede varme var afløst af en friskhed i luften. Dejligt.
  14. Vestjysk dagligdag

    "Godt løbet her i varmen. " Jeg takker. Jeg har det ok med varmen, bare jeg ikke skal presse hårdt på. 27-07-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 60 kg. 1 x 10 x 70 kg. 1 x 10 x 60 kg. Pull down (i pure strength maskine): 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 80 kg. Ss med Skulderpress Db, sidende: 1 x 10 x 10 kg. 2 x 10 x 12 kg. Bulgarsk split squat: 1 x (10 + 10) x Bw Curl i kabel tårn: 1 x 10 x ? Trisceps i kabeltræk: 1 x 10 x ? Lidt udstrækning. Det føles lidt som at komme i gang igen. 28-07-2018 Yoga 1 time hatha yoga Dejlig time. Et par overgange begynder at give mening.
  15. Vestjysk dagligdag

    26-07-2018 Løb: 10,0 km. 1h01 Pulssnit: 144 Min puls begynder at stige når jeg bliver for varm, den var i slutningen af løbet over 155, med uændret tempo. Men ganske hyggelig tur, med sol i ansigtet.
  16. Vestjysk dagligdag

    23-07-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 1 x 15 x 50kg. Row pure strength maskine 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 80 kg. Ss med Brystpress pure strength maskine 1 x 10 x 40 kg. 2 x 10 x 60 kg. 2 x 10 x 70 kg. 24-07-2018 Løb: 9,3 km. 56 min. Pulssnit: 141 Så er hverdagen ved at indfinde sig.
  17. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    "Har slidt Arcteryx rygsæk fra Korsika turen i 2013 fuldstændigt op " 5 år for en rygsæk er et godt argument for at købe en magen til, den jeg bruger i dagligdagen, holder sjældent så længe. " Igen vil mange mænd sikkert stå helt af når snakken kommer på kvindelige kønshormoner" Lidt sjovt at der sjældent snakkes hormoner i forbindelse med mænd. Hormoner styre jo utroligt meget i kroppen. Btw. tak for svar.
  18. Vestjysk dagligdag

    Det har været en god ferie, Tak. Den måde at variere på, er ret nem at få ind i dagligdagen, samt tilpasse til, hvordan min krop har det. så den metode fortsætter jeg, til jeg finder på noget andet. Nå træning: 15-7-2018 Løb: 30 min. Ingen data, tid taget med gl. casio stopur. 17-7-2018 Løb: 33 min. igen gl. casio stopur 18-7-2018 Kom forbi en vægtstang. Squat: 3 sæt, 6 rep, op til 65 kg. Row maskine 4 sæt, 6 rep, op til 100 kg. Bryst maskine 4 sæt, 6 rep, op til 60 kg. (frit efter hukomelsen) 19-7-2018 Løb: 43 min. igen gl. casio stopur. Meget reto løbeserie, iført gl. bomulstøj og gl. løbesko, som jeg egentligt bare bruger til spadsere i. 22-7-2018 Løb: 55 min. 8,8 km. Puls 141
  19. Hep. Jeg læser lige med. Du har ret i at komme igang er vigtigt
  20. Vestjysk dagligdag

    13-07-2018 Yoga 1 time flow yoga Fin time. Jeg bliver mere og mere opmærksom på, hvor jeg har skævheder/stivheder i kroppen. Nu er det ferie, det giver en lidt anden træning i et par uger. Det tager jeg nok ikke skade af.
  21. Vestjysk dagligdag

    12-07-2018 Løb 10,6 km 1h05 Pulssnit: 140 God tur. Efter en ca. 30 min. skruede jeg tempoet op til puls + 150 og holdt den i ca. 3 min. en lille pause med langsomt løb hvor pulsen kom ned på ca. 130, hævede jeg tempoet igen og holdt den i ca. 3 min. Det lyder ikke af meget, men det er en start på variation i mit løb.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    "Hyper ext - 3sæt x 50reps " Det er mannnnge rep. Jeg vil kalde det cardio. God tur og forsinket tillykke.
  23. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Det ene udelukker ikke det andet. Styrke er godt for yoga og omvendt. (Af erfaring vil jeg dog sige, at man ikke skal blade det samme i samme pas.) Du skrev følgende: "det er utrolig interessant det med tarmbakterier, leverfunktion og hormon balancer i kroppen !!! Ville ønske, at jeg havde forstået det tidligere inkl, at det faktisk er muligt at slå de massive sukkercravings ned. " Jeg har lidt svært ved at finde noget, der er et niveau over ugeblades artikler. hvis du kan huske et link, eller et søgeord, må du gerne skrive. Jeg er lidt nysgerrig. 17 km. i denne varme. Respekt!
  24. Langt pokker i MOL

    Jeg er imponeret. Det ville jeg slet ikke kunne håndtere. Panikken ville indfinde sig lang tid før.
  25. Vestjysk dagligdag

    Natmadsstrategi: Det var et nyt ord, men egentlig meget beskrivende for projektet. Det skal nok lykkes. Men der skal bare en tilpasning til. 11-07-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 6 x 20 kg. 1 x 6 x 50 kg. 1 x 6 x 60 kg. 1 x 6 x 70 kg. 2 x 6 x 60 kg. Goodmorning: 2 x 15 x 50kg. Row pure strength maskine 5 x 6 x 80 kg. Ss med Brystpress maskine 2 x 6 x 45 kg. 1 x 6 x 55 kg. 2 x 6 x 65 kg. De dårlige undskyldninger stå i kø, kroppen var træt, men der blev trænet, og strukket ud. Nu godnat til alle.