vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    359
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    04-04-2020 Løb 6,9 km 49m59s 05-04-2020 Løb 3,7 km 23m09s Haven er ved at gro fra mig, så løb har bare været for at restituere og rette kroppen ud. 07-04-2020 Løb 5,5 km 37m27s
  2. Vestjysk dagligdag

    30-3-2020 terrænløb 11,2 km. 1h28m56s Nød solen og skoven. Dejligt. 31-03-2020 Kb. m.m Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12kg. 1 x (10+15+25+50) x 16 kg. i mellem sættene armstrækker. 2 x (7+8+9+10) x Bw. 01-04-2020 Løb 10,0 km. 1h06m46s Inc. bakketræning og 2 km tempo. 02-04-2020 Kb. m.m Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12kg. 1 x (10+15+25+50) x 16 kg. i mellem sættene Bulgarsk split squat. 8 x 5 x Bw. for H og V Det kniber at presse mig selv, når jeg er hjemme, så alt tæller.
  3. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "Stadig også lidt skræmt ved udsigten til at holde styr på 2 hjem " Uden at kende noget som helst til dine muligheder, vil jeg lige gøre opmærksom på, at en del firmaer har aftaler med hoteller. Typisk noget med 4 overnatninger om ugen, over en vis periode. Prisen er en helt anden end listeprisen. Det er upersonligt, men nemt. Ellers som Henrik skriver. Lugte kan påvirke dybt ind i ens følelser.
  4. Vestjysk dagligdag

    26-03-2020 Løb 6,6 km. 41m50s ink. snak. 27-03-2020 Kb. m.m Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12kg. 1 x (10+15+25+50) x 16 kg. I mellem sættene Bulgarsk split squat: 2 x (2+3+4+5) x Bw. + 12 kg
  5. Vestjysk dagligdag

    23-03-2020 Kb. m.m. Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12 kg. 2 x (10+15+25+50) x 16 kg. i mellem sættene military m. Kb. 3 x (2+3+4+5) x 12 kg. for både h+v side. 25-03-2020 Løb 6,6 km. 46m21s ink. snak. Kb. m.m Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12kg. 1 x (10+15+25+50) x 16 kg. i mellem sættene armstrækker. 8 x 5 x Bw. Det hele flyder lidt sammen, den ene dag tager den anden, da der ikke er nogen struktur grundet corona. Det er meget hyggeligt at gå hjemme med familien, men der sker ikke noget, hvis jeg ikke trækker det igang. Egentlig et luksus problem, da vi ikke er syge eller ved at gå fra hus og hjem.
  6. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Jeg får helt lyst til en tur til Italien, efter at have læst din beretning. Hvis det ikke var for corona. Meget underligt at opleve hvordan verden lukker og slukker!
  7. Vestjysk dagligdag

    19-03-2020 Løb 9,1 km 1h00m 20-03-2020 Kb. m.m. Kb. Swing 2 H.: 1 x (10+15+25+50) x 12kg 2 x (10+15+25+50) x 16kg Imellem sættene armstrækker: 1 x (3+4+5+6) x Bw 2 x (2+3+4+5) x Bw. + elastik Købte en elastik for at øge belastningen. Jeg er blev ikke venner med den, men den får en chance mere. Prøver lige med en anden notationsform. Strukturen er den samme som 18-03-2020. 21-03-2020 Terrænløb 12,5 km. 1h37m Første tur med solbriller. Helt underligt at jeg skal til at finde solcremen frem.
  8. Vestjysk dagligdag

    17-03-2020 Løb 8,2 km. 53m12s Gennemsnitpuls 133 s/min Så stille og roligt. Fælles løbetur med et par venner, vi nød bare at det var lyst og tørvejr. 18-03-2020 Kb. m.m. Kb. swing 2H. 1 x 10 x 12kg 1 x 15 x 12kg 1 x 25 x 12kg. 1 x 50 x 12kg. Row 1H mellem sættene (3+3) x 16kg. (4+4) x 16kg. (5+5) x 16kg. og (6+6) x 16kg. Efterfulgt af 2 runder af følgende cirkel. Kb. swing 2H. 1 x 10 x 16kg 1 x 15 x 16kg 1 x 25 x 16kg. 1 x 50 x 16kg. Row 1H mellem sættene (1+1) x 32kg. (2+2) x 32kg. (3+3) x 32kg. og (4+4) x 32kg. Ville egentlig have 3 runder med 16 kg. men hovedet var ikke med i dag. øv.
  9. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "I går fik jeg så løbet en fuldstændigt magisk skumringstur " Løb kan noget, specielt når solen kommer efter ca. 3 måneders regn. (Sådan føler jeg vinteren har været.) Ang. løb om aften. For mig er det en vane, jeg begyndte at løbe om aften da jeg fik børn. Jeg skal bare passe det lidt til, hvordan dagen havde været.
  10. Doktorens log

    De der Push-ups med bands, kunne jeg godt finde på at kopiere. Lægger du bare bands over skulderne og holder dem med hænderne eller har du et tip?
  11. Vestjysk dagligdag

    14-03-2020 Terrænløb 11,3 km 1h27m Nød det gode vejr og solen, hvilket pulssnittet på 132 slag/min tydeligt afsløre. 15-03-2020 Kb m.m. Kb. swing 2H. 1 x 10 x 12kg 1 x 15 x 12kg 1 x 25 x 12kg. 1 x 50 x 12kg. med henholdsvis 2, 3 , 4 og 5 armstrækker mellem sættene. 1 x 10 x 16kg 1 x 15 x 16kg 1 x 25 x 16kg. 1 x 50 x 16kg. med henholdsvis 2, 3 , 4 og 5 armstrækker mellem sættene. Inspirationen kommer fra Onkel T's log. Jeg skal lige finde ud af niveauet jeg er på. 16-03-2020 Kb m.m. Kb. swing 2H. 1 x 10 x 12kg 1 x 15 x 12kg 1 x 25 x 12kg. 1 x 50 x 12kg. med henholdsvis (2+2) x bw. (3+3) x bw (4+4) x bw og (5+5) x bw Bulgarsk splitsquat mellem sættene. Efterfulgt af 2 omgange af følgende cirkel. Kb. swing 2H. 1 x 10 x 16kg 1 x 15 x 16kg 1 x 25 x 16kg. 1 x 50 x 16kg. med henholdsvis (2+2) x bw+12kg. (3+3) x bw+12kg (4+4) x bw+12kg. og (5+5) x bw+12kg Bulgarsk splitsquat mellem sættene. Jeg har støvet mine 2 kettle bells af. Det skal nok blive godt, det er så langt fra hvad jeg plejer at lave, at jeg nok skal blive udfordret.
  12. Vestjysk dagligdag

    12-03-2020 Løb 5,4 km 35m32s 13-03-2020 Styrke Kb Swing 2h: 5 x 20 x 16 kg. Planke: 1 min. Bro, lille: 1 min Nu hvor FW er lukket, må jeg jo finde på noget andet. Jeg vælger noget simpelt, det er nemmer at overskue. Det der corona er da stukket helt af. Det er Ok at man ikke skal smitte andre. Det er fornuftigt. Men der er ingen grund til at hamster 7 x 16 ruller toiletpapir, som damen i den lokale netto kø.
  13. Vestjysk dagligdag

    10-03-2020 Løb 8,1 km. 50m02s Stille og rolig tur. Dejligt.
  14. Motion i balance™

    Tillykke med cyklen. Den er fin. Af en eller anden grund syntes jeg at de gamle stålstel er kønnere end carbon, lidt mere elegant. Bare fordi jeg er lidt nysgerrig. Hvilken sadel sider på cyklen? Som jeg husker 80'erne, var sadlen noget med læder, inc. en skrue til at stramme sadlen op med, når skindet blev slapt. (undskyld mit lille nostalgi trip)
  15. Vestjysk dagligdag

    03-03-2020 Løb 9,5 km. 1h01m40s 04-03-2020 Yoga: Hata time Helt tydeligt at jeg bør holde mobiliteten ved lige. Jeg bliver simpelt hen mere øm og stiv, hvis jeg ikke bevæger mig. 06-03-2020 Løb 8,3 km 53m19s 07-03-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Armstrækker: 5 x 10 x Bw. Row, Db: 1 x (10+10) x 16kg. 1 x (10+10) x 22kg. 1 x (10+10) x 26kg. Hurtig omgang, men igen dejligt at løfte lidt. 08-03-2020 Løb 8,9 km. 59m40s 09-03-2020 Morgen Yoga, hata Aften Spinning, 1 time med "pulsarbejde" Lidt af mit mål med spinning er at bruge timen til lidt VO2max træning, hvilket lykkes ok med denne time.
  16. Vestjysk dagligdag

    27-02-2020 Løb 8,3 km. 53m01s 28-02-2020 Nåede lidt af opvarmning hvorefter der gik snak i den. Ganske hyggeligt. 01-03-2020 Løb 10,3 km. 1h06m57s 02-03-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 60kg. Et eller andet irritere i knæet, som om det låser en smule, så stoppede her. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Baglår, Pure strength maskine: 3 x (10+10) x 20kg. Row, Maskine: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Planke: 2 x 1min Lille bro: 2 x 1 min. Dejligt at få løftet lidt jern.
  17. Vestjysk dagligdag

    23-02-2020 Løb: 8,5 km 54m52s Stille og rolig tur, hvilket passer meget godt med puls gennemsnittet der var 136. 24-02-2020 Spinning En "Bike edge" time. Udmærket time til at få pulsen op. 25-02-2020 Løb 9,5 km. 1h00m44s Ikke meget at berette. Men det var tørvejr, hvilket jeg underligt nok er begyndt at sætte pris på. 26-02-2020 Styrke: Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Military m. db.: 1 x 10 x 12kg. 1 x 5 x 14kg. 2 x 5 x 16kg. 1 x 10 x 12kg Pull down (pure strength maskine): 5 x 5 x 90kg. Lige til den tunge side, men nu har jeg rodet med 80 kg. så længe at der skulle prøves noget andet. Baglår (pure strength maskine): 3 x 10 x 20kg. Læg stående 1 ben: 3 x (15+15) x bw
  18. Vestjysk dagligdag

    21-02-2020 yoga En flow time Løb: 4,8 km 31m07s Bare for lige at løbe lidt. 22-02-2020 Styrke: Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 2 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 65kg. 1 x 5 x70kg. Horizontal pull up: 5 x 5 x Bw Armstrækker: 5 x 10 x Bw lateral raise: 1 x 10 x 8kg. 1 x 10 x 10kg Baglår (pure strength maskine): 2 x 10 x 20kg. Lidt udstrækning.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    "Der der løb er bare ikke min ven " Respekt for at du kan løbe 1 km med 14km/t, så lidt som du løber. Det er bare hårdt at løbe, hvis man ikke løber fast hver uge!
  20. Vestjysk dagligdag

    13-02-2020 Løb 9,3 km. 58m56s 15-02-2020 Løb 6,1 km. 39m07s 16-02-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. 1 x 10 x 60kg. Arnold pres: 3 x 10 x 12kg. Pull down (pure strength maskine):1 x 10 x 40kg. 2 x 10 x 80kg. 2 x 5 x 90kg. Curl db: 2 x 10 x 12kg Triseps extension db. 3 x (10+10) x 9 kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Planke: 2 x 1min. Bro med benløft: 2 x 1 min. Lidt udstrækning. 17-02-2020 Spinning En standard time. 18-02-2020 Løb Terrænløb på en stjerneklar aften. ca. 13 km ca 1 1/2 time Helt underligt at løbe i næsten tørvejr.
  21. Vestjysk dagligdag

    11-02-2020 Løb 8,1 km 50m39s Endelig er fornemmelsen for løb normal. 12-02-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 50kg. 2 x 5 x760kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Baglår, Pure strength maskine: 3 x (10+10) x 20kg. Row, Maskine: 1 x 10 x 70kg. 3 x 10 x 80kg. Curl db.: 2 x (10+10) x12kg. Triceps extension m. db. sidende: 2 x (10+10) x 8kg. (mere vægt næste gang, for nem.)
  22. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tillykke med pr. 82,5 kg dødløft er helt ok!
  23. Motion i balance™

    Cykel i dag. Jeg er imponeret. Vinden har ikke ligefrem været fremkommelig her i vest!
  24. Vestjysk dagligdag

    "Løb du midt om natten og så så langt " Jeg takker. Men jeg var hjemme før midnat, så jeg fik det meste af min nattesøvn. 08-02-2020 Løb 5,4 km 39m22s puls snit: 125 Kroppen vil ikke noget. Det føles som om terrænløbet d. 4. stadig sider i kroppen. Så det endte med, at jeg bare brugte turen til at varme kroppen op til lidt udstrækning. 09-02-2020 Styrke: Opvarming: 10 min på crosstrainer. lateral raise: 1 x 10 x 8kg. 2 x 10 x 9kg Pull down: 1 x 10 x 37,5kg 3 x 10 x 80kg. Skulder pres db: 1 x 10 x 12kg 1 x 5 x 14kg 1 x 5 x16kg 1 x 10 x 12kg. Planke: 1 min Bro med benløft: 1m30s Kroppen er stadig "døv"
  25. Tinapigens log!

    "Anklen virker til fortsat at være i fremgang " Lyder godt. Det lyder som om der skal den del tålmodigheden til. Er ret imponeret over hvor meget du for trænet. Hep herfra.