vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    15-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 50 kg. 4 x 8 x 60 kg. Brystpress, bredt i maskine 1 x 8x 40 kg. 4 x 8 x 60 kg. Ss med Row i maskine 1 x 8 x 40 kg. 1 x 8 x 60 kg. 3 x 8 x 70 kg. Lidt foarmrolling. Krop og hovede var træt. Skal sparke mig selv i seng i ordenlig tid.
  2. Vestjysk dagligdag

    Der er nok noget i det du siger, men verden er nok lidt mere komplex, da jeg af og til opføre mig lidt "tosset". Som eksempel her forleden den 12. var jeg flyttemand bob hele dagen. Syntes egentlig ikke jeg lavede så meget, men min ryg var træt dagen efter, og når jeg tænker efter, kan jeg godt se hvorfor. En masse små løft i skæve stillinger m. m. 13-06-2018 Løb. 4,6 km. 30 min. Pulssnit: 126 Ren restituering. 14-06-2018 Løb. 7,4 km. 47 min. Pulssnit: 135 Behagelig tur i godt selskab. Jeg kan godt mærke når jeg sider for meget ned i løbet af dagen. Der går lige 4 - 5 km før benene bliver medgørlig. Tankevækkende!
  3. Vestjysk dagligdag

    11-06-2018 jeg er meget forundret. Næsten hele min bagside, har det som om den er blevet tampet med en kæp! Jeg kan overhovedet ikke få det til at hænge sammen, med den smule jeg har lavet. Men sådan er det, så jeg tænkte at lidt stræk ville gøre godt, derfor følgende. Yoga 1 times hatha yoga Ømheden forsvandt ikke, men det blev bedre.
  4. Tinapigens log!

    "med 27 kg på ryggen til start" Hvis du blev træt i dine fødder er det forstålig Jeg får helt lyst til at går en tur, af at læse din beskrivelse. tak.
  5. Vestjysk dagligdag

    10-06-2018 Løb. 6,7 km. 43 min. Pulssnit: 131 Ville en helt masse, men efter få meter kunne jeg godt mærke, at balle-baglår var mærket af styrketræning. Lidt sjovt, ømheden sad lige mellem balle og baglår. Jeg syntes egentligt ikke jeg lavede så meget i går, men 14 dage mellem squat er åbenbart for meget. Derfor blev det bare en tur for at restituere.
  6. Vestjysk dagligdag

    09-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 50 kg. 4 x 8 x 60 kg. Goodmorning: 3 x 10 x 50 kg. Brystpress m. db. 1 x 10 x 16 kg. 1 x 10 x 18 kg. 1 x 10 x 20 kg. Ss med Row med Db. 1 x (10+10) x 20 kg. 1 x (10+10) x 22 kg. 1 x (10+10) x 24 kg. Ville egentligt have 8 gentagelser, men min hjerne kan åbenbart ikke tælle til 8! Herefter gik der snak i den, så nåede ikke mere.
  7. Vestjysk dagligdag

    07-06-2018 Løb. 10,2 km. 1h06 Pulssnit: 145 En varm tur, havde drukket for lidt i løbet af dagen, pulsen lå alt for højt, og jeg følte mig dehydreret. Underbenet, derimod, var som stolper, helt stive og væskefyldte. En underlig tur.
  8. Vestjysk dagligdag

    05-06-2018 Løb. 7,0 km. 43 min. Pulssnit: 139 Intet nyt, stille rolig social løbetur.
  9. Vestjysk dagligdag

    04-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Kb. Clean, efterfulgt af squat, efterfulgt af push press, hvorefter kb sættes tilbage på gulvet og der skifter hånd. 1 x (5 + 5) x 12 kg. 2 x (5 + 5) x 16 kg. Ss med Armstrækker: 3 x 10 x Bw. Row med Db. 1 x (10+10) x 18 kg. 1 x (10+10) x 20 kg. 1 x (10+10) x 22 kg. Ss med Læg 1 ben stående: 2 x (15+15) x Bw. Let udstrækning. Kroppen vil ingenting, den var helt spændt op. Det blev bedre efter opvarmningen.
  10. Langt pokker i MOL

    At restituere ved at træne, er ret overset og slet ikke dumt. "jeg får smidt 106km kørt solo-ish på kontoen." Alt tæller, så lige et herfra.
  11. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    "joggede jeg i går de ca 2 x 4 km ned til vandet og badede" Det er da det mest suveræne sommertræningspas du har fundet på. Jeg hørte Hechmann til et foredrag engang, og har også læst hans bog, og vil give dig ret i at det er en fornuftig tilgang til løb, han har. Nu skal jeg "bare lige" få en træningsplan passet ind i dagligdagen.
  12. Vestjysk dagligdag

    03-06-2018 Løb. 10,0 km. 1h02 Pulssnit: 135 Ganske fin tur. Det er egentligt 2 x 5 km med 10 min pause. Kom til at stå og snakke, sådan kan det jo gå. Så undre jeg mig lidt over mig selv, jeg løb en lille ekstra sløjfe for at få turen op på 10 km. Bare for at tallet skulle være "rundt".
  13. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Det der med at styre intensitet og volumen i træning, syntes jeg, er lidt en kunstart. Desværre bliver det ikke nemmer med alderen. Jeg overvejer lidt et program, for at have lidt struktur i mit løb.
  14. Motion i balance™

    Helt enig med Gregers og bjergtrolden. Desuden er det jo rart at vide, for at evaluere et løb, eller om man skal presse citronen den dag.
  15. Vestjysk dagligdag

    01-06-2018 Transport cykling: + 20 km ud over hvad jeg plejer at cykle 02-06-2018 Yoga 1 times hatha yoga Det gik egentligt rimeligt med balancen i dag.
  16. Vestjysk dagligdag

    31-05-2018 Løb. 8,8 km. 56 min. Pulssnit: 142 En ganske fin tur. Holdt tempo nede det meste af turen, men 2 ryk hvor tempoet kom op.
  17. Vestjysk dagligdag

    30-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Kb. Clean, efterfulgt af squat, efterfulgt af push press, hvorefter kb sættes tilbage på gulvet og der skifter hånd. 1 x (5 + 5) x 12 kg. 2 x (5 + 5) x 16 kg. Ss med Armstrækker: 3 x 10 x Bw. Må erkende at jeg bliver doven, når det er varmt. Gider ikke rigtig press citronen.
  18. Motion i balance™

    Du er ikke den eneste som varmen påvirker, varmen kan godt drille mere end man lige forventer. Jeg kender ikke nogen løsning, andet end morgenløb.
  19. Vestjysk dagligdag

    28-05-2018 Ville egentligt have en spinningstime, men centeret havde fundet på noget hvosa, hvorefter jeg gik i gammelmandssurhedsmode. Nå, det kan man jo ikke bruge til noget, og jeg var rastløs. Derfor blev det følgende. Cykkel: ca. 7 km. Fri badning i lokal sø. Cykkel: ca. 7 km. 29-05-2018 Løb. 8,8 km. 55 min. Pulssnit: 143 Varm tur, pulsen begynte igen af drifte efter 40 - 45 minutter. Om det er fordi jeg har for lidt vand indenbords, eller jeg bliver for varm, ved jeg ikke. Jeg juster tempoet lidt, så funger det ok.
  20. Vestjysk dagligdag

    27-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft 1 x10 x 20 kg. 1 x 10 x 60 kg. 2 x 10 x 70 kg. Kunne næsten ikke holde på stangen grundet sved. Pull down, i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x10 x 80 kg. 2 x10 x 90 kg. Skulderpres m. db: 1 x 10 x 12 kg. 2 x 10 x 14 kg. Biceps db: 1 x 10 x 12 kg. Trisceps db over hovedet: 1 x 15 x 9 kg.
  21. Vestjysk dagligdag

    26-05-2018 Yoga 1 times hatha yoga Løb. 5,6 km. ca. 35 min. Kom igen igen til at slukke pulsuret. Stille og rolig aftentur, bare for at nyde varmen.
  22. Motion i balance™

    Cykel har den fordel, at man kan shoppe stumper i det uendelige, det er svært med løb, der bruger man ikke mange stumper. Lidt nysgerrig og uviden. Hvor meget hurtigere er man egentlig sådan en carbondjævel i forhold til det blå lyn? Har du nogen ide om det.
  23. Vestjysk dagligdag

    24-05-2018 Løb. 10,6 km. 1h07 Pulssnit: tjaa ca 135 - 140 Kom til at slukke pulsmåleren.
  24. Vestjysk dagligdag

    23-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (10 + 10) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 2 x 15 x 50 kg. Brystpres, bredt i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 60 kg. SS med Row, i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 60 kg. 3 x 10 x 80 kg. Kom til at stå og snakke, så tiden skred. Så det var bare med at få flyttet noget vægt i en fart.
  25. Vestjysk dagligdag

    Helt skævt er det ikke. Det anbefales at have en kadance i intervallet 85 - 95 (170 - 190 hvis man tæller hvert skridt) Årsagen er lidt kompleks. Noget med kontakttid med jorden, hvor man sætter foden i jorden i forhold til kroppen, men jeg er ikke ekspert og har ikke fuld indsigt i emnet. Jeg vil gerne have kadancen op, fordi jeg sætter foden i lidt foran kroppen, og derved bremser jeg en lille smule ved hvert skridt. Ikke meget, men min løbeøkonomi vil blive bedere, hvis jeg fik foden lidt mere ind under mig.