vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    276
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Motion i balance™

    Du er ikke den eneste som varmen påvirker, varmen kan godt drille mere end man lige forventer. Jeg kender ikke nogen løsning, andet end morgenløb.
  2. Vestjysk dagligdag

    28-05-2018 Ville egentligt have en spinningstime, men centeret havde fundet på noget hvosa, hvorefter jeg gik i gammelmandssurhedsmode. Nå, det kan man jo ikke bruge til noget, og jeg var rastløs. Derfor blev det følgende. Cykkel: ca. 7 km. Fri badning i lokal sø. Cykkel: ca. 7 km. 29-05-2018 Løb. 8,8 km. 55 min. Pulssnit: 143 Varm tur, pulsen begynte igen af drifte efter 40 - 45 minutter. Om det er fordi jeg har for lidt vand indenbords, eller jeg bliver for varm, ved jeg ikke. Jeg juster tempoet lidt, så funger det ok.
  3. Vestjysk dagligdag

    27-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft 1 x10 x 20 kg. 1 x 10 x 60 kg. 2 x 10 x 70 kg. Kunne næsten ikke holde på stangen grundet sved. Pull down, i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x10 x 80 kg. 2 x10 x 90 kg. Skulderpres m. db: 1 x 10 x 12 kg. 2 x 10 x 14 kg. Biceps db: 1 x 10 x 12 kg. Trisceps db over hovedet: 1 x 15 x 9 kg.
  4. Vestjysk dagligdag

    26-05-2018 Yoga 1 times hatha yoga Løb. 5,6 km. ca. 35 min. Kom igen igen til at slukke pulsuret. Stille og rolig aftentur, bare for at nyde varmen.
  5. Motion i balance™

    Cykel har den fordel, at man kan shoppe stumper i det uendelige, det er svært med løb, der bruger man ikke mange stumper. Lidt nysgerrig og uviden. Hvor meget hurtigere er man egentlig sådan en carbondjævel i forhold til det blå lyn? Har du nogen ide om det.
  6. Vestjysk dagligdag

    24-05-2018 Løb. 10,6 km. 1h07 Pulssnit: tjaa ca 135 - 140 Kom til at slukke pulsmåleren.
  7. Vestjysk dagligdag

    23-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (10 + 10) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20 kg. 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60 kg. Goodmorning: 2 x 15 x 50 kg. Brystpres, bredt i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 3 x 10 x 60 kg. SS med Row, i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 1 x 10 x 60 kg. 3 x 10 x 80 kg. Kom til at stå og snakke, så tiden skred. Så det var bare med at få flyttet noget vægt i en fart.
  8. Vestjysk dagligdag

    Helt skævt er det ikke. Det anbefales at have en kadance i intervallet 85 - 95 (170 - 190 hvis man tæller hvert skridt) Årsagen er lidt kompleks. Noget med kontakttid med jorden, hvor man sætter foden i jorden i forhold til kroppen, men jeg er ikke ekspert og har ikke fuld indsigt i emnet. Jeg vil gerne have kadancen op, fordi jeg sætter foden i lidt foran kroppen, og derved bremser jeg en lille smule ved hvert skridt. Ikke meget, men min løbeøkonomi vil blive bedere, hvis jeg fik foden lidt mere ind under mig.
  9. Motion i balance™

    Godt at det ikke har været helt forgæves. Men du skal vel have et startnr. på maven, for at få et resultat, det er svært at presse sig selv.
  10. Vestjysk dagligdag

    "Jamen du går da helt yoga amok Fedt!!!" Må indrømme at det er lidt et tilfælde, jeg havde tid, der var hold, så jeg tænkte, det kunne da være en god ide, at prøve med flere dage med yoga. Det funger meget godt, men desværre er tiden ikke til det i dagligdagen. 22-05-2018 Løb. 10,9 km. 1h13 Pulssnit: 137 En ganske udmærket tur. Min skridfrekvens skal jeg arbejde med, følte at det gik ganske godt, men kan se at kadencen kun er 83.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det ligner da noget.
  12. Vestjysk dagligdag

    19-05-2018 Yoga 1 times hatha yoga Havde lige en time fri midt på dagen. løb. 5,4 km. 34 min. Pulssnit: 127 Trængte til lidt luft efter aftensmaden, så en lille aftentur. 20-05-2018 Styrke Opvarmning 10 min. Dødløft: 1 x 6 x 20 kg. 1 x 6 x 60 kg. 2 x 6 x 70 kg. Pull down i kabeltræk, smalt parallelt greb: 3 x 6 x 60 kg. Ss med Skulderpres, db, stående: 1 x 6 x 12 kg. 2 x 6 x 14 kg. Har været praktiske gris i dag, det forgik i gulvhøjde på knæ, så ryggen var træt. Derfor hoppede jeg på et hold yoga. Det gav mere mening. Yoga 1 times flow yoga Lidt en sjov time, guiden var en ældre dame. Hun gik nærmest sidelæns. Jeg må ærligt indrømme, at jeg tænkte mit. Det blev gjort fuldstændig til skamme. Hun havde fuldstændig styr på yogaen. Hun valgte at bruge timen på at fokusere på åndedrættet. Det tog jeg ikke skade af.
  13. Vestjysk dagligdag

    16-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Squat: 1 x 6 x 20 kg. 1 x 6 x 50 kg. 1 x 6 x 60 kg. 1 x 6 x 70 kg. 2 x 6 x 75 kg. Brystpres i maskine. 3 x 10 x 1/2 Stak Ss med Row, low i maskine 3 x 10 x 2/3 Stak Liggende benløft: 1 x 15 x Bw. Hurtig omgang, men alt tæller. 17-05-2018 løb. 8,0 km. 50 min. Pulssnit: 137 Havde en med, som skulle have lidt stødte. Så stille og roligt det meste at tiden. 18-05-2018 Yoga 1 time flow yoga Lang tid siden, Jeg trængte virklig til det.
  14. Vestjysk dagligdag

    15-05-2018 løb. 9,5 km. 58 min. Pulssnit: 147 En varm tur. På denne tur begyndte pulsen også at stige efter 45 min. ikke så voldsomt som sidst. Jeg tror lidt varmen påvirker mig mere en jeg troede. Det føles som om pulsen begynder at stige, når jeg er ved at overophede.
  15. Vestjysk dagligdag

    Hvis jeg skal være helt sandfærdig, er årsagen følgende: 1 1/2 frakfurter 2 boller fra koberg 1 banan + det løse Som jeg "kom til" at spise lige før sengetid. Faste kan noget, det kan jeg mærke. Men lige nu, bruger jeg den til at nulstille mit spisegen. Jeg har skrevet, at jeg vil undgå alkohol og natmad i hverdagen. Jes skal have evalueret målsætningen, men resultatet er egentligt ok. Livvidden er faldende og vægten er under 100 kg. Men vejen er lidt ujævn, specielt mht. natmad.
  16. Mig og Fru Bænkpres

    Fin historie. At kunne lide selve træningen, er vel årsagen til jeg træner, selv om jeg ikke bliver bedere, end jeg har været.
  17. Motion i balance™

    Det er godt at læse. Det der program lyder intersant. Et overset formål med programer, er jo at undgå skader.
  18. Vestjysk dagligdag

    13-05-2018 løb. 10,0 km. 1h01 Pulssnit: 142 Ganske udemærket. Turen blev løbet efter 16 timers faste, det kan jeg åbenbart godt. Pulsen steg ca 20 slag over de sidste 2 km, hvilket vel viser, at det er grænsen for, hvad jeg bør lave under faste.
  19. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Du skrev: "jeg faktisk har lyst til at rejse derned igen. Med største risiko vil jeg stadig have svært ved at nå toppen af bjerget pga min astma." Hvorfor ikke finde en tur, hvor man går rundt om bjerget? Ved godt at det ikke er helt det samme, som at stå på en bjergtop. Men derfor kan det jo godt blive en god oplevelse.
  20. Langt pokker i MOL

    Et eller andet gør du rigtig! Hep. Det kan være ubehaligt at komme ud af komfortzonen, men også meget givende.
  21. Vestjysk dagligdag

    10-05-2018 løb. 7,1 km. 42 min. Pulssnit: 135 Pulsen snyder lidt Der var 2 - 3 småpauser, da jeg lige skulle se på alt det grønne der spinger ud. Jeg prøvede at arbejde med min skridtfrekvens, følte også at den var høj. Virkligheden var, at det var samme frekvens som normalt.
  22. Vestjysk dagligdag

    09-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Dødløft 1 x6 x 20 kg. 1 x 6 x 60 kg. 1 x 6 x 70 kg. 3 x 6 x 80 kg. Pull down, i pure strength maskine: 1 x 6 x 40 kg. 1 x 6 x 80 kg. 1 x 6 x 100 kg. 3 x 6 x 90 kg. 100 kg. er lige på grænsen til max, derfor lidt kg. af. Skulderpres m. db. 1 x 6 x 12 kg. 4 x 6 x 14 kg. Ss med Læg 1 ben stående. 3 x (15 + 15) x bw Ss med Bulgarsk split squat: 2 x (15 + 15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw.
  23. Vestjysk dagligdag

    08-05-2018 løb. 10,3 km. 1h08m Pulssnit: 139 En trail tur, i en meget blød skovbund. Dejligt med lidt afveksling.
  24. Vestjysk dagligdag

    07-05-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Squat: 1 x 6 x 20 kg. 1 x 6 x 50 kg. 1 x 6 x 60 kg. 1 x 6 x 65 kg. 2 x 6 x 70 kg. Goodmorning: 2 x 15 x 50 kg. Row, i pure strength maskine: 1 x 6 x 40 kg. 1 x 6 x 80 kg. 4 x 6 x 90 kg. Ss med Brystpres, bredt i pure strength maskine: 1 x 6 x 40 kg. 1 x 6 x 60 kg. 4 x 6 x 65 kg. Endnu en sen aftentræning. Havde lige en time. Vil godt lidt væk fra rutinen, med at smække de vægte på jeg plejer. Løsningen er at bruge 5 minutter på at planlægge, hvad jeg skal lave. Tiden jeg har til at træne i, må jeg acceptere lige for tiden.
  25. Langt pokker i MOL

    Du får jyderne til at lyde flinke, tak, men man skal huske, at det er ikke hver dag, man ser en racercykel, og der er ikke trængsel på småvejene.