vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    421
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Everything posted by vestjyden

  1. To failure & beyond ..back on the mountain track

    5 x løb på en uge er helt ok, inspirerende.
  2. Vestjysk dagligdag

    Hej hej Så prøver jeg med log. Jeg er en mand på 54 år, som har motioneret længe. Det er blevet en vane, som jeg ikke er rigtig opmærksom på. Derfor vil jeg prøve at føre log. Formålet: 1. Blive bevist om hvad jeg laver ved at register det. 2. Finde ud af hvor jeg vil hen. Yderligere kan jeg oplyse at jeg er rødhåret og vejer 100 kg. fordelt på 175 cm.
  3. Vestjysk dagligdag

    20-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 x 16kg Goblet squat: 3 x 10 x 16kg. 21-01-2021 Løb 5,5 km 40m00s Social tur. En ven skulle med, det tog sin tid, men var hyggeligt. 22-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 x 16kg Goblet squat: 3 x 10 x 16kg. 23-01-2021 Løb 5,6 km 38m40s Endnu en social tur. Jeg tror jeg fortsætter med den samme gruppe venner, her i denne corona tid. De løber lidt langsomt, men det er hyggeligt.
  4. Vestjysk dagligdag

    18-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 x 16kg Goblet squat: 3 x 10 x 16kg. 19-01-2021 Løb 5,0 km 34m30s Klapper mig selv på skulderen for at komme ud i regnvejret. Lidt kedelig se det ud på skrift, men det er til at finde ud af. Bygger lidt på hen ad vejen. Skulderen skal i orden først.
  5. Vestjysk dagligdag

    Takker så meget Bjergtrold. Men må indrømme at der ikke er sket meget siden d. 3. Men igang igen. 12-01-2021 Løb 4,5 km 37m04 14-01-2021 Løb 4,4 km 33m32s 15-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 16kg Min skulder er begyndt at ville lidt igen. Jubii. det er så lige ca 5 ugers pause fra styrketræning, kroppen bliver ret dvask af det. 16-01-2021 Kettlebell Swing 2h: 3 x 10 x 16kg Goblet squat: 3 x 10 x 16kg. 17-01-2021 Løb 7,4 km 52m05s
  6. Vestjysk dagligdag

    27-12-2020 Løb 3,05 km 21m14s Har lidt svært ved at motiver mig, så har vedtaget at tage det lidt let i en periode. 29-12-2020 Løb 3,9 km 31m12s 31-12-2020 Løb 3,8 km 27m02s Samme tur som den 29. tiden afsløre om motivationen er der. 03-01-2021 Løb 6,5 km 46m40s Først tur i det nye år. Overvejer lidt om jeg skal sætte en målsætning op, for at have noget at pejle efter.
  7. Vestjysk dagligdag

    25-12-2020 Løb 4,7 km 31m45s Den yngste af mine børn ville med, helt ok, men det tager tid, men rigtigt hyggeligt.
  8. Vestjysk dagligdag

    22-12-2020 Løb 6,9 km 47m01s Lidt bakket social tur, så meget man nu kan være social i disse tider. Løb sammen med nogle jeg plejer at løbe fra, det gør jeg så ikke mere. Nå det kan der jo arbejdes på. Lige om lidt er det juleferie. Også for butiksansatte som ekstraordinært få fri mellem jul og nytår. God jul til alle.
  9. Vestjysk dagligdag

    19-12-2020 Løb 8,3 km 58m42s Dejlig tur, ikke det store tempo, men til gengæld fik jeg vendt verdens tilstand men en ven.
  10. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Godt at det kun var brødristeren der brændte af. Det er vel lidt som at lægge sit kreditkort i køleskabet, når man har handlet. Er din lugtesans helt væk eller? Det er egentligt lidt mærkeligt, at vi ikke tænker mere over lugte i hverdagen, og at vi opfatter lugte meget forskelligt. God grundform du har, sådan lige at kunne banke 3 løbeture af efter sygdom.
  11. Vestjysk dagligdag

    Prøvede lige at svinge en kb, det vil min skulder ikke. Så sætter lige styrketræning på pause, indtil jeg finder på noget skulderen vil. 15-12-2020 Løb 4,5 km 33m28s Meget stille og rolig tur, gik til at starte med som opvarmning. Lidt sjovt at jeg skal tage mig sammen for at komme ud af døren, når jeg ikke har løbet et stykke tid.
  12. Vestjysk dagligdag

    07-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Bird-dog: 2 x (10+10) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (10+10) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Løbebånd: 5 min. med 10Min/km 5 min. med 6''30 min/km 5 min. med 6 min/km 5 min med 10 min/km. 09-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Squat: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. Benkrøl (baglårs maskine): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 55kg. 12-12-2020 Løb 6,4 km 45m04s Første løbetur udenfor i en måned. Gik ca 5 min. løb resten. Dejligt, mærkede intet til baglår. Ellers har fanden og hanes pumpestok været på besøg, (læs "virkeligheden") Så har ikke fået trænet, så meget som jeg ville. Og nu er corona restriktioner indført igen, æv. Nå det er der ikke noget at gøre ved. Jeg vil prøver en af dagene med lidt kb swing, for at se om skulderen vil være med til det. jeg fortsætter med skulder rehab med mine elastik øvelser. Dem laver jeg hver dag, gider bare ikke noter dem. Gider egentligt heller ikke lave dem. Men det er ret dumt, ikke at tage sig sammen, det tager jo ikke lang tid.
  13. Vestjysk dagligdag

    03-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Bird-dog: 2 x (10+10) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (10+10) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Løbebånd: 5 min. med 10Min/km 5 min. med 6''30 min/km 5 min. med 6 min/km 5 min med 10 min/km. 04-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Squat: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. Testede skulderen med lidt row, det kunne den godt. Brystpres derimod, absolut ikke. Så tager den med ro noget tid endnu. 05-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Bird-dog: 2 x (10+10) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (10+10) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Løbebånd: 5 min. med 10Min/km 5 min. med 6''30 min/km 10 min. med 6 min/km 5 min med 10 min/km. 06-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Squat: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. Benkrøl (baglårs maskine): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. Ret nemt, ben ved at være sig selv igen. Men går langsomt frem.
  14. Vestjysk dagligdag

    02-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Squat: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60kg. 1 x 5 x 70kg.
  15. Langt pokker i MOL

    "Nogen der ved hvad “kløjs” hedder i datid?" Bøjer man det overhovedet? Jeg bruger appen "den danske ordbog" den plejer at svare.
  16. Motion i balance™

    He he. Man få lidt lyst til at holde hund, når man ser sådan et billede. Det bliver vel også til en del gåture, den ligner noget der skal have lidt motion for at trives.
  17. Vestjysk dagligdag

    Tak for beskeden, Bjergtrold. Jeg prøver at finde alternativer, men må indrømme, at jeg lidt har slået autopilot til, og bare holder det hele kørende med genoptræningen og lidt ekstra, hvad jeg nu finder på. 01-12-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Bird-dog: 2 x (10+10) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (10+10) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Løbebånd: 5 min. med 10Min/km 5 min. med 6''30 min/km 5 min. med 6 min/km 5 min med 10 min/km. Det går egentlig meget godt med baglåret. Men holder den lige her lidt endnu.
  18. Vestjysk dagligdag

    29-11-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Squat: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60kg.
  19. Vestjysk dagligdag

    26-11-2020 Genoptræning? Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Ved egentlig ikke hvad øvelserne hedder, men skulderledet bevæges i 3 retninger, uden meget belastning. Det er bare enormt kedeligt at lave rehab. Løbebånd: 5min med 10Min/km 7m30s med 6''30 min/km 2m30s med 6 min/km 5 min med 10 min/km. 27-11-2020 Genoptræning? Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Squat: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 60kg. 28-11-2020 Genoptræning Opvarming: Crosstrainer 20 min. Bird-dog: 2 x (15+15) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (15+15) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Skulder rehab: Øvelser med elastik, 3 retninger. Løbebånd: 5min med 10Min/km 7m30s med 6''30 min/km 2m30s med 6 min/km 5 min med 10 min/km. 5min med 6''00 Min/km 5min med 10 min/km Så må jeg ellers slå tålmodigheden til. Træningen det næste stykke tid, bliver nok som de sidst 2 dage har været.
  20. Vestjysk dagligdag

    24-11-2020 Blandede (genop) træning? Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Bird-dog: 2 x (15+15) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (15+15) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Løbebånd: 5min med 10Min/km 10min med 6''30 min/km 5min med 10 min/km Det går helt ok, med løb. Men jeg slår lige tålmodigheden til, og bliver på dette niveau minimum en uge endnu. 25-11-2020 Styrke Opvarming: Consept 2 romaskine: 2000 meter 10m04s. Ved ikke helt hvad der sker, men der er mange mennesker i centeret. Næsten alt var optaget. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Pendelay row: 3 x 10 x 50kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 50kg 1 x 10 x 55kg. 1 x 10 x 60kg. Pull down i kabeltræk, smalt greb: 1 x 10 x 50 2 x 10 x 55 Arnold pres Db. 1 x 10 x 10kg. Så gad jeg ikke mere, alle de db jeg ville bruge var optaget. Jeg kan se at jeg har bænket meget mere, og tunger, en jeg har gjort længe. Jeg har syntes det var en god ide, nu jeg ikke løber. Nå virkeligheden kom på besøg, her til morgen har jeg ondt i skulderen. Den er overbelastet. Æv, den får lidt ro.
  21. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Av, god bedring herfra, håber du slipper hurtigt over det. "Well selvom, at jeg var rigtig glad for spinningen, så satte de ny restriktioner et akut stop for min holddeltagelse. Orkede ikke at skulle være en del af lange ventelister og kæmpe med de andre om særdeles få pladser." De der ventelister har også sat hold på pause for mig. Men et eller andet bliver FW jo nød til at gøre, så jeg tænker, sådan er det bare, ikke noget at gøre ved det.
  22. Vestjysk dagligdag

    22-11-2020 Blandede træning? Opvarming: Crosstrainer 20 min. Pulsen oppe og ringe i 10 af de 20min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Bird-dog: 2 x (15+15) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (15+15) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(15+15+15)) x 7,5kg. Løbebånd: 5min med 10Min/km 10min med 6''35 min/km 5min med 10 min/km Dagens optur, benene virker ok. Tager den lige så stille herfra. Det skal nok blive godt. 23-11-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 50kg. 4 x 5 x 60kg. Bænkpres: 1 x 5 x 40kg 1 x 5 x 50kg. 3 x 5 x 60kg. Row i kabel træk, bredt grep: 3 x 10 x 50kg. Kom først af sted kl. 21. Men jeg trængte til lige at bevæge kroppen.
  23. Vestjysk dagligdag

    "nogle gange kan det jo være en stor del af charmen ved træning, god bedring med baglåret " Du har ganske ret Bjergtrold, og tak. Det er bare ret pudsigt, min hjerne er lidt resultatorienteret, så det føles lidt, som jeg spilder tiden, hvilket jo er en ret tåbelig tanke. Især nu, hvor træningen er lidt præget af genoptræning.
  24. Vestjysk dagligdag

    20-11-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 50kg. 5 x 5 x 60kg. Bænkpres: 1 x 5 x 40kg 1 x 5 x 50kg. 3 x 5 x 60kg. Row i kabel træk, bredt grep: 3 x 10 x 50kg. Kom til at snakke, tiden gik, ganske hyggeligt. Men det var ikke planen, bare at lave det sædvanlige. Men sådan blev det. Nå det falder himlen jo nok ikke ned af, så det går nok.
  25. Vestjysk dagligdag

    19-11-2020 Blandede træning? Opvarming: Crosstrainer 20 min. Pulsen oppe og ringe i 10 af de 20min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Bird-dog: 2 x (10+10) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (10+10) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(10+10+10)) x 7,5kg. Roning consept 2: 2 x 500meter. Prøvede at få teknikken til at fungere. Der skal øves lidt mere! Ved ikke helt hvad der sker, men det var ikke til at sparke sig frem for mennesker i dag, underligt.