vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    257
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    Hej hej Så prøver jeg med log. Jeg er en mand på 54 år, som har motioneret længe. Det er blevet en vane, som jeg ikke er rigtig opmærksom på. Derfor vil jeg prøve at føre log. Formålet: 1. Blive bevist om hvad jeg laver ved at register det. 2. Finde ud af hvor jeg vil hen. Yderligere kan jeg oplyse at jeg er rødhåret og vejer 100 kg. fordelt på 175 cm.
  2. Vestjysk dagligdag

    30-11-2019 Løb: 13,30 km 1h23m08s Vel nærmest det man kalder en "sumpe tur" Bare lige så stille løbe i landskabet. 1-12-2019 Yoga 1 time Flow yoga i varmen. Jeg bliver pinlig bevist om mine svagheder! Både mht. mobilitet og styrke.
  3. Motion i balance™

    " Det bliver grønt, jeg rejser mig og tager nogle raske tråd ud midt i krydset, hvor kæden knækker(!). Jeg slingrer lidt, " Godt redet, sidst det skete for mig, endte jeg i asfalten! pist, ham der Friel lyder klog, er bogen ok?
  4. Vestjysk dagligdag

    27-11-2019 Styrke Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Bænkpres: 1 x 10 x 20kg 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 50kg Row enarms Db: 3 x (10+10) x 24kg Triseps i kapeltårn: 3 x 10 x 25 (tror jeg) Curl Db: 3 x (10+10) x 12kg Baglårsmaskine: 3 x 10 x ? (glemt) 28-11-2019 Løb: 6,7km 41m35s inc. lyskryds osv. Lille hurtig tur.
  5. Langt pokker i MOL

    Tænk hvis de kaldte dig tændstikken! (Hvis man endelig skal kaldes noget, er bøf da ikke det værste.)
  6. Vestjysk dagligdag

    25-11-2019 Spinning: Std. time. Tror min max puls er faldet en del, kunne ikke få den over 162, hvilket er i den lave ende i forhold til forventningerne. Men for en gangs skyld prøvede jeg at presse citronen. 26-11-2019 Løb: 9,4 km 1h01m39s inc. lyskryds osv. Stille og rolig, nærmest meditativ tur.
  7. Vestjysk dagligdag

    19-11-2019 Løb: 9,5 km. 1h01m32s 20-11-2019 yoga Flowtime i varme 21-11-2019 Løb: 7,8 km. 48m22s 2/3 løbet som tempotur. 22-11-2019 Styrke Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 5 x 50 kg 1 x 5 x 60 kg 1 x 5 x 65kg 2 x 5 x 70kg Lille muskel i lægen er stadig dum! Brystpres maskine: 3 x 10 x 65 Row maskine: 3 x 10 x 65 24-11-2019 Løb: 8,9 km. 56m19s yoga Flowtime i varmen. Så gik der en uge mere. Styrketræningen er lidt noget hø. Er lidt i tækeboks mht. hvad jeg gør.
  8. Vestjysk dagligdag

    15-11-2019 Styrke: Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Pendelay row: 3 x 10 x 50kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw. 16-11-2019 Terræn løb: 10,5 km 1h10m Våd mudder med vådt på. Virkelig dejlig tur i landskabet, men hårdt. Kom forbi en anden løber, som prøvede at grave sin sko op af pløret. 17-11-2019 Restitutions træning: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw masser af udstrækning og foam rullning. 18-11-2019 Spinning: 1 time En udmærket standard time, men jeg pressede ikke hårdt på. Kan stadig mærke mine ben fra 16-11 !
  9. Vestjysk dagligdag

    13-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Pull Down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg Benpres (pure strength maskine): 1 x 5 x 80kg 1 x 5 x 120kg 1 x 3 x 160kg 3 x 3 x 200kg Absolut overkommelig. Men min lægmuskel er lidt underlig, så holdt her. Baglårs maskine (pure strength): 3 x 10 x 20kg Skulderpres Db: 3 x 10 x 12kg 14-11-2019 Løb: 5,3 km. 33m36s Formiddags løbetur, det skal jeg lige vende mig til, men egentlig fint nok. yoga 1 times hata
  10. Vestjysk dagligdag

    11-11-2019 Spinning: 1 time 12-11-2019 Løb: 8,1 km 53m38s inc. lyskryds m.m. Der er mange lyskryds og opsamlinger på ruten, så kontrollerede lige løbedataene, der var ca 5 minutters pause på løbeturen!
  11. Vestjysk dagligdag

    7-11-2019 Løb: 9,5 km 1h01m10s 8-11-2019 Yoga Hata 9-11-2019 Løb: 8,3 km 53m03s 10-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Row maskine (pure strength): 1 x 10 x 40 kg 3 x 10 x 80kg. Brystpres flad Db: 1 x 10 x 16 kg 3 x 10 x 20 kg. Stille omgang. Der er en lille muskel på ydersiden af underbenet, der driller. Den spænder op, og lige pluslig kan jeg ikke trykke af med benet, mystisk. Ellers en stille restitutions uge.
  12. Vestjysk dagligdag

    6-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Pendelay row: 3 x 10 x 50kg Armstrækker: 3 x 10 x Bw Baglårsmaskine (pure strength): 3 x 10 x 20kg. Benspark maskine: 3 x 10 x 50 Brystpres maskine: 1 x 10 x 50 2 x 5 x 65 Hurtig let omgang.
  13. Langt pokker i MOL

    "Jeg må nok indse, at jeg på hverdage kommer til at stå op ml 7:30 og 8, alt efter hvornår de hamrer vægge ned i de omkringliggende lejligheder." Jeg håber da at din lejlighed få et løft af renoveringen. Har du overvejet at lægge din træning om morgenen i FW.
  14. Vestjysk dagligdag

    "Det virker som om, du har oparbejdet et godt og regelmæssigt træningsflow! :-) Keep it up!" Tak, jeg prøver. Det er langt nemmer for mig, hvis min træning er en del af dagligdagen. Ellers ender det nemt med at gå op i dagligdagens støvsuger.
  15. Vestjysk dagligdag

    05-11-2019 Løb 6,2 km 40 min 41 sek inc. lyskryds, pauser osv. God tur, meget blandet tempo.
  16. Vestjysk dagligdag

    02-11-2019 Løb: 21 km 2 1/2 time Meget stille langtur. Nærmest meditativ at løbe i det tempo. 3-11-2019 Styrke/udspænding: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. 15 min udstrækning Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Facepull: 1 x 10 x 25 3 x 10 x 30kg Triseps i kabeltræk: 3 x 10 x 20kg curl Db: 3 x 10 x 12kg Skulderpres Db: 3 x 10 x 12kg Mere udstrækning. Bare for at løsne kroppen op.
  17. Vestjysk dagligdag

    31-10-2019 Løb: 7,14 km 43min23sek Gennemsnitspuls 141 Min kadence har jeg lige så stille fået op på over 85, denne tur 86 inc. pauser. Jeg skal stadig være opmærksom, ellers falder jeg tilbage i gammel vane.
  18. Tinapigens log!

    "jeg forstår ikke mig selv, når jeg egentlig godt ved, at jeg "bare lige" skal gøre nogle få øvelser for at vedligeholde " Det er bare demotiverende at skulle "nøjes" med vedligehold. Jeg syntes simpelthen at det er surt. Så du er ikke alene med at vælge "den modsatte løsning" Desværre er det bare så meget nemmere at komme tilbage, hvis man laver lidt Hep, hvad end du vælger.
  19. Vestjysk dagligdag

    30-10-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Row:(pure strength maskine) 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg Baglårs maskine (pure strength) 3 x (10+10) x 20kg Bænkpress: 1 x 10 x 40 kg 2 x 10 x 50 kg Benpres: (pure strength maskine) 1 x 5 x 80kg 1 x 5 x 120kg 1 x 3 x 160kg 2 x 3 x 200kg Skulle lige mærke hvordan benpressen sad, og det mærkes ok, så jeg bruger den lidt fremover. læg stående: 3 x (10+10) x bw
  20. Vestjysk dagligdag

    29-10-2019 Løb: 9,35 km 59min53sek Gennemsnitspuls 135 Skiftet til vintertid kan mærkes. Nu er det bare mørkt når jeg løber aftentur.
  21. Vestjysk dagligdag

    28-10-2019 Spinning: 1 h Udmærket time. Men mine ben er trætte, så kørte det meste af timen i de lave pulszoner.
  22. Vestjysk dagligdag

    25-10-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Dødløft: 1 x10 x 20 kg. 1 x 10 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 4 x 5 x 80 kg. Pull down (pure strength maskine.): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80 kg. Skulder pres db: 3 x 10 x 12 kg. Bulgarsk split squat: 1 x (10+10) x bw 1 x (5+0) x bw Benspark maskine: 3 x 10 x 50 Af og til mærkes det som om noget ikke er helt ok i mine knæ. intet ved squat eller løb. Mærkligt. Er blevet anbefalet tung benpres for at styrke knæet. 26-10-2019 Løb: 15,74 km 1h44m41 Med indlagte gåpauser, da jeg lige skulle betragte de lokale landmænds oversvømmelser. Ganske imponerende da det er ren sandjord her på egnen. En stille og rolig langtur.
  23. Vestjysk dagligdag

    23-10-2019 Yoga: Hata time. 24-10-2019 Løb: 5,3 km på 31m30s Løbet som fartleg. Fik pulsen nogenlunde op.
  24. Vestjysk dagligdag

    22-10-2019 Løb: 8,5 km 55m39s Stille og rolig tur. Kan ikke helt blive enig med mig selv, om notations formen for tiden. Det er lidt rodet.
  25. Vestjysk dagligdag

    20-10-2019 Yoga Kroppen var stiv, så den trængte til at blive arbejdet igennem. 21-10-2019 Spinning Pulsen skulle lige op.