Cormack

Medlemmer
  • Content count

    402
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Cormack

  1. Poster den lige her, for en kammerat...Men i er velkomne til at smide mig en PM, hvis der evt. er spørgsmål Brugt Finnlo bænk og squatstativ sælges inklusiv 125kg vægte/stænger: 6x2.5kg, 4x5kg, 6x10kg, 2x15...alle 35mm Curlstang 25mm lang stang, 180cm 25mm kort stang, 150cm 30mm Maksimal brugervægt 250 kg Maksimal belastning: 200 kg Kan afhentes i Dragør, gulvniveau http://www.dba.dk/traeningsbaenk-baenk/id-85208122/
  2. nyt link http://www.dba.dk/traeningsbaenk-baenk/id-85261147/
  3. Ab-wheel til salg i Stadium

    Og en i Fields
  4. Styrke samt fedtforbrændning.

    Sig mig engang, træner du slet ikke ryg? For så kan det da absolut anbefales, at du går i gang med det, da det er et ret centralt område at få med.
  5. Brysttræning

    Kan du tage 50, med korrekt teknik, er der slet ikke nok "modstand", overhovedet, til at få nævneværdig muskelmasse. Musklerne vokser, når de bliver udsat for tung og progressiv træning, og får den rigtige kost. Invester i nogle vægte og en bænk, eller et medlemskab til et center, hvis du vil træne kroppen. Iphone apps der lover en 100% skåret krop, og 250 pushups i streg, gør intet for dig i længden. Du skal bruge et tilrettelagt program inkl. kost, hvis du vil have resultater.
  6. Underarms øvelse.

    COCs, wrist curls, og generel optimering af grebsstyrke ved at droppe handsker, straps osv, hvor man kan. Arhh, så både ja og nej. Det afhænger for såvidt af individet, og en røvfuld andre faktorer der spiller ind i hverdagen.
  7. Stærkere = større muskler?

    At en større muskel ikke skulle være en stærkere muskel, eller at de to ting ikke hænger sammen i en eller anden form, er at skyde helt ved siden af. Mennesker er forskellige, og ja, to personer med ens kost og træningsprogram, vil ikke opnå præcist samme resultat...men de vil helt sikkert begge to få en øgning i muskelmassen, og i sammenhæng, styrken, eller omvendt. Tilpasninger i nervesystemet har en hel del med styrken at gøre, og er ikke bare impulser/signaler fra hjerne til muskler, det er almen viden efterhånden. At der skulle findes mange utrænede mennesker der har samme styrkepotens som øvede styrkeløftere el. bodybuildere, der smider rundt med kilo der ligger en hel del procenter over deres egen kropsvægt...det finder jeg meget usandsynligt, gode gener/muskelfibersammensætning, biokemi som du vælger at kalde det eller ej.
  8. Stærkere = større muskler?

    Hvad er det for en "kemi" i musklerne der skulle være så varierende fra person til person, og fastsætte vækstpotentialet? Kunne være rigtig fedt hvis du kunne bakke dine teorier om muskeltværsnit, styrke og tilpasninger i nervesystemet lidt grundigere op.
  9. Så bevæger vi os jo netop langt væk fra hypertrofi specifik træning. Det ville være ren idioti at benytte HST til at smide kilo på, når der er bygget til det modsatte.
  10. Hjælp til mit 2-split!

    Jeg må nok bide den i mig igen, for jeg overså procenterne :) Men generelt er jeg ikke fan af pyramidekonceptet da det går lidt imod at bruge progression for at få musklerne til at vokse. Men syntes egentlig det ser ret fornuftig ud, og kan godt se nu at det ikke er traditionel pyramidetræning. 'Smart' var nok også et forkert ordvalg, for der er sikkert en masse der kan se fordelene i det...jeg er bare ikke en af dem :) Men jeg er nok også lidt gammeldags på det område, jeg kører slavisk og progressivt 3x12 -> 4x8 -> 5x5 -> pause, og har gjort det i flere år nu. Mht. til maven, skal man bare huske på at den skal trænes ligesom alle andre muskler. Du kan selv forstille dig resultatet hvis man kørte 3x25 i fks. bænkpres :) Det er selvfølgelig godt for noget, bare ikke når vi skal have musklerne til at vokse. Folk vil typisk skyde skylden på lav ROM og TUT, altså tiden musklerne er 'aktiveret', det ændrer bare ikke på at musklerne har brug for tung modstand for at vokse...og der er 25 lige en snert for højt til at det kan blive tungt nok. Jeg syntes helt sikkert du skal prøve 3x10, du kan jo altid vende tilbage hvis det føles helt forkert.
  11. maveøvelser - program

    Der er Rectus Abdominis (1 muskel) og Obliques (x2),... den video er imo overkill. Alexander, ønsk du dig samtidig nogle flere skiver, og kør nogle sidebends og Weighted Sit-ups og/eller Crunches Det vigtige her, er at du udsætter musklerne for tungere og tungere vægt, og ikke bare ligger og kører 3x100 gentagelser hver dag. Får du mulighed for at udføre et decideret styrkeprogram, så er der en del basisøvelser der går i både Obliques og Abdominis. Det eneste du skal bekymre dig om er at få de muskler til at vokse, og derefter få din fedtprocent langt nok ned til at man kan se senestrøgene. Så jo større dine mavemuskler er, jo nemmere er det at få sixpacken frem.
  12. Hjælp til mit 2-split!

    Det der skal du glemme alt om igen. Markerede muskler afhænger udelukkende af fedtprocent og proportion. Muscle confusion myten bygger i øvrigt på at variere sin træning for at musklerne ikke skulle vende sig til øvelsen. Dette er kun nødvendigt for motivationens skyld, progression og restitution (+korrekt kost), er den rigtige vej til markeret og store muskler. Så hvis du har et program du er tilfreds med, så fortsæt med det, og byg det evt. op omkring et program med planlagt progression Mange gør det for grebsstyrkens skyld og for at have bedre kontrol med stangen ved tunge løft. De skal som alle andre muskler restituere, om det så er en dag, mere eller mindre...det finder du selv ud af med tiden. Men 25 Reps er ikke lav intensitet, og det er ikke den optimale måde at få et kosmetisk resultat på. Du skal en del længere ned i reps, med tungere belastning. Syntes i øvrigt at der er rart at se et simpelt program, bygge op omkring basisøvelser. Mere er faktisk ikke nødvendigt med programmet sat godt op. Pyramideformlen kan vi nok diskutere om er smart, er personligt ikke tilhænger :)
  13. SLET

    Den er sgu for nem. Hvis du mener at der er vigtige pointer udeladt, som du kender til, og i øvrigt syntes at andre skal bidrage ordentligt til diskussionen, så kunne du jo starte selv, i stedet for at pege fingre.
  14. SLET

    Jeg tror der er nogen der har misforstået ordets forstand fuldstændigt. Bodybuilding er hvad navnet selvsagt fortæller, og ikke udelukkende krudttønder glaseret i kokosolie. Desuden, skal man jo starte et eller andet sted, og som udgangspunkt ser det fint ud i mine øjne, træningsperiode, alder og øvelsesvalg taget i betragtning.
  15. Råd om træningsform for nybegynder

    Reps, UANSET antal, er ikke årsagen til markerede muskler, det er udelukkende et spørgsmål om fedtprocent. Fedtprocenten styres ved planlægning i køkkenet og evt. konditionstræning, det er naivt at tro man kan styre dette igennem styrketræningen. Kan man vælge at bruge styrketræning som fedtforbrænding? ja det kan man da godt. Er det optimalt? Langt, langt fra. Desuden er det muskelmassen og styrken vi vil bevare eller forøge, så nytter det ikke at vi ligger og kører rep efter rep for at prøve på at få pulsen op og fedtprocenten i bund, med en belastning musklerne ikke stimuleres af på nogen måde. I sidste ende, så ønsker trådstarter muskelmasse, og så skal man på intet tidspunkt begynde at køre sæt med 20-40 gentagelser. Med henblik på hypertrofi, skal musklerne have en progressiv og tung belastning at arbejde med for at blive stimuleret, det sker bestemt ikke ved dét antal reps. Det er mange andre faktorer hvor 20-40 reps er gavnligt, men ikke med disse problematikker.
  16. Råd om træningsform for nybegynder

    Og hvis han trænede 13 timer, og spiste det samme, kunne han tabe endnu mere, inkl muskelmassen. Alt er muligt, især når vi gør omstændighederne urealistiske. Jeg tror de fleste, og især Thomas, ved at hvis man indtager over sit ligevægtsindtag, tager man på og vice versa. Det ændrer ikke på at det er fuldstændig tåbeligt at køre 20-40 reps per sæt, når målet er større muskler, eller styrke for den sag skyld. Det kan man ikke engang kalde styrketræning, musklerne får intet at arbejde med. Det er oven i købet en ualmindelig ringe motionsform at bruge, til at forbrænde kalorier, det er der alt for meget pausetid og lav intensitet til. Men det ændrer ikke på at uanset reprange, så er det god planlægning i køkkenet der i sidste ende giver de markerede muskler...det er der ikke en speciel reprange-formel på. Et meget bedre råd står lige over mit indlæg, fortsæt træningen som hidtil, hvis programmet i øvrigt har et godt og solidt fundament, justér resten i køkkenet.
  17. Råd om træningsform for nybegynder

    Det der henleder tankerne på "bøffel-agtige muskler teorien".
  18. kampsport er for tøser!

    Alene udtalelsen at man skulle dyrke kampsport for at kunne klare sig uden for sporten, viser jo at manden tror det handler om hvad man er i stand til at gøre hvis en episode skulle eskalere. Det er jo netop ikke af den grund man dyrker kampsport. At gå til selvforsvarsgrene af disciplinerne er en helt anden boldgade, hvor man i øvrigt lærer at neutralisere modstanderen, og udelukkende som sidste udvej. Det er samtidig dét, der adskiller selvforsvar tydeligt fra decideret voldsudøvelse. Han må være for vold, når han mener at man er en tøs og mangler nosser, hvis man er "nødsaget" til at modtage undervisning i at kunne klare sig i en voldelig episode. Man har netop klodser, hvis man sætter sig for at modtage undervisning i at oparbejde en mentalitet der hedder, undgå disse situationer - sidste udvej er at neutralisere en evt. angribende modstander. At man ikke kaster sig selvsikker ud i et slagsmål, eller udøver vold på sagesløse, der ikke kan forsvare sig selv. Du går jo heller ikke til basket, for at kunne vise ungerne i parken, at du er banens konge.
  19. kampsport er for tøser!

    Næh, det er det ikke. Der er en kæmpe forskel på at dele flyvespark og springskaller ud, og decideret skade sin modstander overlagt, til at neutralisere vedkommende hvis en sådan situation skulle opstå. Manden er åbenbart FOR vold, og imod selvforsvar. Man skal desuden have i tankerne, at kampsport er.....sport. Størstedelen dyrker det for at kæmpe under ordnede forhold og regler, og ikke for at gå ud og lege Van Damme på gader og stræder.
  20. Den store kampsportstråd

    Ja, så blev den kamp da lige ødelagt for os der ikke har set den endnu Det samme skete for mig med UFC 114...ikke engang Facebook er safe zone, når det kommer til resultater for UFC events :4thumbup:
  21. VM 2010

    Problemet ved det danske landshold, er at det er blevet et superliga hold, eller rettere spiller som et. Det kommer man ingen vegne med internationalt. Morten Olsen burde tage sin exit, og vi skal have en ny landstræner der gider ansætte nogle faste spillere på holdet, så man ikke sidder hver anden måned og spørger "hvem er de?", når der spilles en landskamp. Han gavner på ingen måde holdets teamspirit og samarbejdsevne, ved konstant at coache med testkampsmentalitet, det har vi så tydeligt set den negative effekt af i dette VM.
  22. Den store kampsportstråd

    Helt fint. Er allerede inde på wrestlingbay, men de er ikke altid lige så hurtige mht strikeforce. Er der i øvrigt nogen der fik set WEC 48? Syntes efterhånden UFC har fået overtaget for meget i WEC, og nu skal vi altså se de samme kommentatorer på tværs af programmerne. I øvrigt et udmærket show, og nogle gode kampe. De slår satme på tæven, i de små vægtklasser.
  23. Den store kampsportstråd

    Der skulle vel ikke være en der sidder med invites til mma-bb?
  24. Hvorfor sker der intet?

    Man kan sagtens have store muskler, uden at have styr på teknikken. Start langsomt ud, og få styr på teknik og øvelser, så kan du rykke videre til eksplosiv udførelse af øvelserne senere hen. Dine muskler skal nok vokse -givet at alle andre aspekter er optimale- uanset om du kører langsomt eller eksplosivt. Det tager i øvrigt år at opbygge en stor og muskuløs krop (afhængigt at mål), men du har p.t fordelen ved 'begyndergains', udnyt det. I øvrigt, husk på at det du tror du løfter i maskinerne, vil du finde ud af er meget tungere med frie vægte. Maskinen kompenserer for en del af vægten pga. af vindinger, hjul osv. der sidder imellem det håndtag du hiver i og vægtpladerne. Frie vægte har samtidig bl.a fordelen af at træne din krop i mere naturlige baner end maskinerne, overvej at rykke væk fra maskinerne.
  25. Den store kampsportstråd

    Carwin. Han har godt nok ikke så mange kampe med sig (men det har Lesnar jo heller ikke), men vil vove at påstå at han kan blive et større problem for Lesnar end Mir har været. Han ligger på 70/40 (t)KO/Sub sejre, så det bliver helt sikkert fedt at se en der ikke absolut skal have Lesnar ned at ligge for at lave noget skade på manden. St. Pierre vs Hardy...som tidligere skrevet, den sejr var næsten forudsagt. Hardy er slet ikke nær GSP, selvom GSP er så respektfuld at kalde ham en af hans hårdeste modstandere...men det gør han jo hver gang :) Silva har jo skiftet vægtklasse før, så det er nok ham der skal tage springet, hvis der skulle være en kamp mod GSP. Tror personligt den ville være røvsyg og gå til dommernes vurderinger. Men bare for giggles, måtte Hughes godt få en kamp med GSP igen. .