Fuddi

Medlemmer
  • Content count

    243
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Fuddi

  1. Overdrevet

    285 kcal på 30 minutters gang er en KÆMPE overdrivelse - det er nok nærmere 150-170. Baseret på mit pulsur er gang ca. 50 pr. kilometer og løb ca. 80 pr. kilometer. Spinning er som regel 13-15 kcal i minuttet.
  2. Spiser du med Skræl?

    Så du er for doven til at skrælle en banan, men bruger gerne tid på at vaske den grundigt??!!! Synes bananskræl smager forfærdeligt så jeg skræller dem altid... Til gengæld kværner jeg gladeligt bagte kartofler med skræl hvor normen vist er at grave i dem med en lille teske....ned med lortet siger jeg bare
  3. Træning til bjergbestigning

    Jeg var på Elbrus i 2009 med Pilgrim Tours...meget billigere end at booke gennem dansk rejsebureau som fx Topas eller Kipling. Hvis man var tilvænnet højden kunne man reelt bestige den på en dag idet man tager en skilift op til 3700 meter. http://www.pilgrim-tours.com/
  4. Mangler vejledning til styrketræning!

    Dumbbell One arm triceps extention er også en udmærket tricepsøvelse som er ret skånsom for skulder i forhold til fransk pres og dips. http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
  5. hst program

    Bid det i dig...det er kun de første 2 uger der skal køres 15 reps.
  6. Boksangriber fodbold

    Se nogle kampe hvor Alan Shearer spiller og gør hvad han gør
  7. Spinningsko

    Har selv en par Bilka sko til DKK 300 og de er ganske udmærkede til spinning.
  8. BB pullovers

    Jf. link så træner den primært bryst idet jeg antager du mener dumbbell i stedet for barbell. http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html
  9. Muskel 'spasme'

    Jeg har præcis det samme med min læg. Jeg kan nemt få det frem hvis jeg leger lidt med musklen og får den til at krampe får så at strække den ud af krampen. Så kan jeg som på videoen tydeligt se at musklen "arbejder" videre. Det er altid lettest at få læggen til at krampe når jeg enten har løbet eller spinnet eller bare dagen efter en bytur. Mine ben er generelt ekstremt langsomme til at komme sig oven på en løbetur. Har jeg ikke løbet i fx to uger så kan jeg sagtens have ondt i benene i 3-5 dage efter en løbetur.
  10. Udviklingsprofil i HST-træning

    Som udgangspunkt så vil de 15RM som du nævner have rykket sig således at du vel egentligt nok godt kan tage 16 eller 17 reps den 6. gang og dermed ikke kører til failure. Din ide med at skifte vægt i settet synes jeg ikke holder. Kør settet med en vægt og skab progressionen ved enten at stige i vægt eller reps for det enkelte set. Kør fx 17 gange 35 og så 12 gange 39 fjerde gang og så prøv at få det over på 2 set med 15 gange 39.
  11. Komplet skuldertræning til kampsport

    Prøv cable front lateral raise - den synes jeg er god.
  12. Udviklingsprofil i HST-træning

    Det er netop det der er grunden til at stigningen bliver beregnet som den gør. Angående failure, så må du aldrig køre til failure når du kører HST. Hvis det fx er 15 reps. du skal køre ved 35 35 35 35 35 39 kan du som alternativ fx tage 39 ved 4. træning og så nøjes med 12 rep. som du så banker op på 15 til 6. træning. Alternativt så kan du også hvis du kører 2 set køre 3 set efter et par gange også. Således øges work loaden blot i stedet for vægten. Progression på en anden måde når nu vægtene ikke er til rådighed med de stigningsintervaller der kræves.
  13. Decline Bænkpres på Smith-stativ

    Ja - deraf navnet dødløft...
  14. 22 reps chinups....

    19 ud af 20 jeg ser i fitness centret tager chin ups med meget dårlig stil (kommer ike langt nok op, strækker ikke armene og dingler frem og tilbage) og jeg skal derfor lige høre om du tager alle 22 i perfekt stil - dvs. helt op til stangen med hagen og helt ned og hænge i strakte arme mellem hver gentagelse og ikke noget med at bøje i kroppen som hjælp til at komme op? Hvis ikke så prøv hvor mange du kan tage af dem. Og hvis du tager dem i perfekt stil så siger jeg også grease the groove
  15. Løbe sokker?

    Argh der var også en der lavede ét indlæg i 2006 så det er kun lidt over 4 år efter
  16. Jeg har lige købt et Garmin Forerunner 305 på tilbud til DKK 999. Det er et super fedt ur med masser af funktioner. Jeg er totalt datajunkie og glæder mig helt vildt til at kigge på data når jeg har været ude at løbe Det er også velegnet til cykling men her skal man vist købe en kadancemåler for at få det optimale ud af urets funktioner. Og uret kan alt hvad du nævner ovenfor med interval-tider, gemme data fra flere træningpas, har gps og pc-interface til særligt program.
  17. ff

    Ja det er korrekt!
  18. Du burde nok udskifte front raises med lateral raises i stedet (løfte armene ud til siden i stedet for foran dig). Og som tidligere nævnt flere "store" øvelser i stedet for en masse isolationsøvelser.
  19. Søvnmangel!

    Prøv at læs en bog når du går i seng...det gør til tider at man falder hurtigt i søvn når man har lagt bogen fra sig, netop fordi man næsten ikke kan holde øjnene åbne mere...
  20. Opvarmning til styrkeprogram

    Det er ikke en god ide at lave udstrækningsøvelser inden styrketræning da det trætter musklerne og reducerer styrken.
  21. iron gym

    Jeg købte min på amazon.co.uk og den kunne godt leveres til DK. Når man kigger på amazon skal man kigge på hvem der er sælgeren - der står dispatched and sold by xxx og der skal så stå amazon.
  22. HST nyt program - godkendelse (:

    Nej det er faktisk meget normalt at være totalt smadret i armene når man kører full body og specielt i opstartsfasen. Prøv at variere i den rækkefølge du tager øvelserne i for der vil altid være nogle øvelser som er lettere at tage end andre. Du kan også sørge for at du ikke kører flere øvelser i træk som ramme samme muskel eller muskelgruppe.
  23. HST nyt program - godkendelse (:

    Den kan da være den hedder incline situp i stedet, men det er den her: http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineSitUpX.html På dansk så er det jo bare mavebøjninger som hælder skråt nedad. Har trænet med en del der har sagt de er stærke i maven fordi de kan tage 100 mavebøjninger, og så kan de knap tage ti med vinkel på og måske to med 5 kilo bag hovedet, så den er noget hårdere end normale mavebøjninger.
  24. HST nyt program - godkendelse (:

    Jeg har lige afsluttet et HST program med stort set samme øvelser som dig (se nedenfor), hvor jeg gik fra at veje 80 kg til 87 kilo på 8 uger og det gav 2 cm på overarmene. Hvis jeg var dig ville jeg dog udskifte dine 2x30 mavebøjninger med decline sit ups med vægt bag hovedet som du så også kan øge i takt med at du går fra 15 reps til 5 reps. 3x BB Bench Press 2x BB Close Grip Bench Press 2x BB Deadlift 2x DB Shoulder Press 2x Seated Leg Press 2x Triceps Dip 2x Decline situp 2x Chin up close grip 2x Total abdominal 2x DB Incline Bench Press 2x DB Bent-over Row 2x DB Lateral Raise 2x Dumbbell Hammer Curl 2x DB Shrug 2x DB Side Bend Det tog mig ca. 1½ time at komme igennem øvelserne. Kørte 3 set i alle øvelser i 5 rep ugerne.