XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Mine stats: -  1RM (Målt i uge 44, 2001)

Squat: 70 kg(estimeret, -10 kg ved deep squat)

Dødløft: 70 kg(med god form)

Bænkpres: 65 kg

Andre øvelser:

DB Row: 34 kg for 5 reps

DB Shoulderpress: 2 x 14 kg for 5 reps

Stats: - 1RM (Målt i uge 52, 2001)

Squat: 100 kg (+20 kg i wiggle wiggle style :hehe: )

Dødløft: 100 kg(med god form)

Bænkpres: 80kg

Andre øvelser:

DB Row: 34 kg for 5 reps

DB Shoulderpress: 2 x 20 kg for 8 reps

Side Lateral Raise: 2 x 9 kg for 8 reps

Stats: - 1RM (Målt i uge 8, 2002)

Squat: 140 kg

Dødløft: 130 kg

Bænkpres: 82,5 kg

Andre øvelser:

DB Row: 40 kg for 5 reps

Side Lateral Raise: 2 x 12 kg for 5 reps (halvshitty form :D )

Stats: - 1RM (Målt sidst i maj, 2002)

Squat: 155 kg

Dødløft: 180 kg

Bænkpres: 90 kg

Nyeste stats: - 1RM (Målt 24 august, 2002)

Squat: 175 kg

Dødløft: 210 kg

Bænkpres: 97,5 kg

Info om mig:

Køn: Mand

Alder: 21 år

Højde: 172 cm

Vægt: 90 kg

Fedtprocent: Lidt for høj, omkring 20%

Træningserfaring:

10 måneder BB og 1 måned styrkeløft(pt. - dvs. uge 44). Skiftede til styrkeløft fordi jeg var vild med at træne de 3 store basisøvelser, specielt dødløft, og at min styrke i bænkpres stod stille de sidste 6 måneder af min BB-tid.

Træningsmål:

Squat: 500 kg

Dødløft: 400 kg

Bænkpres: 300 kg

Delmål for 2002:

Squat: +200 kg (Opfyldt 24/8)

Dødløft: +200 kg

Bænkpres: +125 kg

Mere eller mindre useriøse sekundære træningsmål for 2002:

Military Press: 8 x 50 kg (Er opnået 18/6-2002)

BB Curls: 8 x 50 kg

DB Rows: 8 x 46 kg

Goodmornings: 8 x 100 kg

Ultimative mission i livet:

Slå samtlige rekorder i IPF-forbundet.

Rekoderne er pt.

Squat:  457,5 kg

Bænkpres:  322,5 kg

Dødløft:  406,5 kg

Total:  1100 kg

Ikke-træningsrelateret info :

Læser til Datamatiker på Tietgenskolen i Odense, har pt. næsten overstået 4. semester. . Andre fritidsinteresser er der næsten ikke tid til, lige udover 3-4 timer på Internettet hver dag, specielt her på MOL. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1/12-2001:

Så er julen næsten over os, men humøret er totalt væk! :frown2:

Tog til træning i dag, lørdag,  kl. 16.

Dødløft: 5 x 5 x 52,5 kg

DB Row: 5 x 5 x 32 kg

Mave: 3 x 6

Og ja...Det var en rigtig dårlig dag. Effekten fra den sidste uge med 10x2x90% har vist forplantet sig. Jeg måtte gå ned i vægt i DB Row og måtte kæmpe med vægten, og min dødløft led også  selvom jeg var gået 5% ned i vægt netop for at imødegå evt. nedgang. Udover dette så er det begyndt at slå lidt klik for mig. Fra det øjeblik jeg satte min fod i centeret, til jeg forlod det igen, havde jeg lyst til at gå amok og slå nogen ihjel... :pissed:

Det er ikke andet at sige end at jeg må tage en deload-uge her i den kommende uge, og så håbe på at styrken og humøret vender tilbage. :lily:

(Redigeret af xax ved 4:17 pm på Dec. 3, 2001)

Link to comment
Share on other sites

4/12-2001:

Hmmm... Det er travl periode lige for tiden. Der arbejdes i projekt i skolen, men alle de andre ting skal også passes. Jeg kan mærke på humøret at jeg højst sandsynlig nok lider af mild vinterdepression... :(

Squat: 3 x 3 x 70%

Dødløft: 3 x 3 x 70%

Bænkpress: 3 x 3 x 70%

Lat Pulldown: 3 x 5 x ? (indstilling 6!)

Det var så første dag i deload ugen...

Jeg har stadig ikke lagt glemt min gamle BB-vaner, idet jeg savner at træne tungt og hårdt og jeg føler mig svag i forhold til de andre i centeret. Det irreterer mig at min ego skal blande sig i min træning, men det må jeg leve med indtil videre...

Og det værste af det hele: Lidt smerte i højre knæ, når jeg strækker min quadriceps. Argghh, jeg vil ikke have skader, så venter og ser om det holder ved. Det ender nok med en uges pause fra squat...

Det er en mørk tid for xax lige i øjeblikket... :sad2:

(Redigeret af xax ved 6:50 pm på Dec. 4, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Tak for opmundringen... I andre er velkommen til at gøre det samme ;)

Jeg har læst om dit nye center og mangel på squatstativ, totalt surt!

Det var netop også en af grundene til at jeg skiftede center i sin tid, netop fordi de manglede et squatstativ...

Grunden til at jeg er nede, skyldes nok vejret. Mit humør er ofte afhængig af årstiden. Mørk dag = mørk humør...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det kan trøste dig, så har jeg det på samme måde. Jeg er så fucking træt af det her mørke shit vejr. Jeg er sgu egentlig lige glad med om det er koldt. Skal det være vinter, så lad det være med snefald om natten og sol om dagen, så der bliver lyst og dejligt. Det her kedelige mørke vejr er til at lukke op og skide i. Man bliver sgu små deprimeret.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Citat TJ => så lad det være med snefald om natten og sol om dagen<

Hvis det bare var så vel, men nej vi er gået en mørk og våd tid i møde jeg håber bare ikke at det påvirker min elskede træning, men det afspejles dog lidt i mit humør! :sad2:  

Op med humøret  Xax!

(Redigeret af Lomax ved 10:05 pm på Dec. 4, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Kan man træne ele- skeden i smith stativ :biggrin:

Jeg har været i skole fra 8-16 og på arb. fra 16- 20!!

Jeg fik skod- karakter i matematik- prøve og skal snart skrive stor opgave om Peter Høeg :rocketwhore:

Jeg er bagud i mange af fagene fortiden!!!

MEN jeg skal ud at bowle imorgen :sun:

OP MED HUMØRET DRENGE :bounce:

Link to comment
Share on other sites

5/12-2001:

Egentlig ikke træningsdag i dag, men jeg synes lige at jeg ville grifle noget ned her...

Endelig modtog jeg mit gratis BB-blad fra AST af, selvom jeg først fandt ud af det i går nat(kunne simpelhen ikke sove)

Nuvel, bladet var spækket med reklamer for AST's produkter, men så var lige interview med Jeff Willet, en eller anden naturlig BB'er som vist nok havde vundet et par konkurrencer. Her faldt jeg over et ganske interessant lille ordsprog:

With the right attitude and motivation you can develop a strong belief in yourself - a belief so strong that even though it may be shaken at times, it will never shatter

Kombineret med et par andre ting såsom diskomusik :biggrin: har dette bragt xax frem igen, klar til at kæmpe...  :medieval:

Link to comment
Share on other sites

MAX-OT systemet er et af de få bodybuilding træningssystemer som giver bare lidt mening for mig. Det er meget få ting jeg er uenige i ved det system. Jeg synes måske det kan være for meget at træne 5 tunge hårde dage i streg, selvom det er en ny kropsdel pr. gang. Desuden er det måske lidt underligt at man siger 7 dages hvile mellem hver kropsdel, sådan uden videre ?? Det må jo være individuelt, og afhænge af hvor stor en byrde programmet er for den enkelte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

tjah hvad kan jeg sige: Convert to the dark side...

Don't go into the light!!!

Så slemt er det sgu da heller ikke gutter..kom nu!

det handler sgu da bare om at finde den rette motivation hver dag. Prøv at sætte tingene lidt i perspektiv. Jeg træner f.eks. en gut der er lam fra hoften og nedefter. Jeg tror sgu han er ret ligeglad med vejret, bare han kunne få førligheden i sine ben tilbage.

Men så igen så er det så typisk dansk at brokke sig over alting...hmmrrrpff

Link to comment
Share on other sites

Det må man give dig ret i. Desværre er det jo bare sådan at lys påvirker vores phsyke meget.

Men du har ret i at det kan hjælpe lidt at sætte tingene lidt i perspektiv, det er bare svært at huske når man er lidt vinter depri. Så er det kun en varm seng og massere af søvn (og protein) som hjælper.

Link to comment
Share on other sites

10/12-2001:

Ahh, så er den deload uge overstået. Jeg missede dog det sidste træningspas, som skulle have være i fredags, og skulle have hentet det i lørdags, men så kom der altså lige en fest i vejen... :beerchug:

Nuvel, jeg havde mine betænkeligheder i dag. 4 timers søvn i nat, 6 timer natten før kombineret med en brandert var ikke just optimalt.

Nå, men efter en kort skoledag(8.15 - 11.30) tog jeg til træning i dag, og kørte følgende:

Bænkpres: 5 x 5 x 60%

DB Shoulderpress: 6 x 14 kg, 6 x 16 kg, 6 x 18 kg, 6 x 20 kg!

YEAH! Der røg lige 2 x 6 kg og 1 ekstra rep på... Det var simpelthen for fedt.

DB Rear Lateral raise: 4 x 6

Rotatorcuff: 2 x 5 med kabler, øgede med 5 kg ekstra.

Hmmm, så må jeg bare håbe at den styrkeforøgelse også vil vise sig i de 3 store løft, også selvom der er 2 uger til næste 1RM test. Ganske vist var det deload uge i sidste uge, men den var ikke planlagt, og kun opstået af nød. Så jeg må give den en skalle i denne uge, og så håbe at min krop kan overkompensere i næste uge, hvor den egentlig deload uge var planlagt.

Så er xax for alvor tilbage på banen igen... :asthanos:

(Redigeret af xax ved 3:46 pm på Dec. 10, 2001)

Link to comment
Share on other sites

11/12-2001:

Endnu en tidlig og dermed halvgod træningsdag. Jeg fik (tog) tidligt fri og var i centeret kl. 11.45

Planen for dagen:

Squat: 5 x 5 x 80%

DB Sidebend: 3 x 6 x 28 kg

Dødløft: 3 x 3 x 70%

Crunches på skrå bænk med ekstra vægt: 3 x 6-8

Ganske ok dag. Den store styrkeforøgelse som jeg havde forventet, har jeg svært ved at mærke i de store løft, men som regel er det at problem at jeg ikke mærker styrkeforøgelser. Jeg putter bare mere vægt på og bliver chokeret når jeg ikke går død :). Jeg kunne dog mærke at jeg havde 2-3 reps mere i tilbage i squat i de sidste sæt, så mon ikke der er sket noget... :cheesy:

Teknikken i squat irreterer mig lidt. Ganske vist kan jeg mærke at det går den rigtige vej, men jeg savner f***** en erfaren styrkeløfter som kan hjælpe mig lidt. Problemet er bare at jeg er den eneste styrkeløfter i mit center :(

Nå ja forresten. Fra i dag af er jeg gået over til at træne natural :biggrin2:, dvs. intet proteinpulver. Det smager noget bedre at kværne en ½ liter kakao efter træning, end proteinpulver med jordbærsmag...

Som en eller anden makker på et amerikansk board sagde: "I'm finished with paying Weider tax..."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share