Hatfield cycle


Granhof
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og er ved at strikke mit nye program sammen. Som jeg altid er :tongue: Der er sq altid lidt småjusteringer der skal gøres klar til ens nye program.

Jeg er ved at være færdig med mit DFHT, og syntes ganske godt om det. Så der skal køres en omgang mere. :devil:

Men jeg vil gerne have lidt mere power på BP`en, så jeg tænkte om jeg dog ik kunne smide en Hatfield cycle ind i programmet , eller jo det kan jeg godt. Men mit spm. er faktisk hvor ofte skal man køre hatfield programmet, jeg kan se at programmet er på 9 uger, så jeg tænkte på om der kun skal køres hatfield en gang hver uge, eller er det for lidt ?????? :unsure:

Jeg ville godt kunne flette Hatfield ind 2 gange om ugen, kan man så bruge uge 2 på anden dagen i første uge ? Eller skal man køre week 1 2 gange i en uge, eller skal man bare nøjes med en gang BP i løbet af en uge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt den på et tidligere tidspunkt, og når du kommer et godt stykke ind i programmet bliver det hårdt.... Husk endelig at køre den modificerede version "made by TJ".. Den er mere human, hehe..

Som Søren W. siger, skal den køres 2 gange om ugen... En gang let, skal udføres eksplosivt ( detskal de tunge kg også, i den grad man nu kan ) og en gang tungt! Altså det er kun den tunge del der står i programmet... Du skal altså have fundet dit max. i bænk. Udfra dit max kører du let dag med 75 %. ( 5 set af 2 reps ) Det kalder vi så førstedagen! Andendagen er tungt, derfra følger du så programmet..

Er det forståeligt?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

De lette dage køres med samme antal kg hele cyklus´ en igennem!

For god ordens skyld: Når du har fundet dit max, så træk 5 kg fra og beregn programmet derefter.. Det vælger de fleste for at være sikker på at kunne komme programmet igennem nogenlunde smertefrit, hehe... Ligesom andre herinde kiksede jeg f.eks. de 5 set af 6 reps med 85%. Det er en KILLER!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv igang med en omgang Hatfield ala TJ og kan kun anbefale dig at prøve det. Synes det har virket godt og er spændt på at teste ny 1rm, men nok om mig.

På følgende excell ark er begge dage med. Ganske enkelt og overskueligt :)

hmm... i er sgu for hurtige for mig :tongue:

Edited by The invincible
Link to comment
Share on other sites

Ahh ok, nu er jeg helt med. Jeg smider den ind i mit næste program, der er planlagt til at starte om 10 dage, det bliver en KILLER :devil: Men det bliver sq sjovt, glæder mig allerede, skal lige have en deload uge i næste uge, og er så klar igen.

Jeg ligger den dynamiske dag, ind i slutningen af ugen, og starter istedet med den tunge dag.

Og amg hvad jeg skal køre med, så vil jeg tro min nuvælrende max er 120 kg, men sidder den til 115 kg. SÅ skulel jeg nok kunne klare det. ;)

TAK FOR HJÆLPEN :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share