Mit trænningsprogram


Hejder
 Share

Recommended Posts

Har trænet i center 7 gange på 8 dage, med et standard program!! Nu har jeg så fået mit eget program!! hva synes I!!

1.dag...BEN

Opvarmning step 6 min

Lår:

Smitmaskine 2 ben helt i bund 4 x 8

smitmaskine 2 ben 90 grader 4 x 8

Loungh 1 ben i smithmaskine 4 x 8-8

Squat 1 ben i smithmaskine 4 x 8

Benspark, tæer imod hinanden 4 x 8

Benspark, hæle imod hinande 4 x 8

Baglår:

Goodmorning stang i hænder 4 x 8

Bentræk, hæle imod hinanden 4 x 8

Bentræk, tæer imod hinanden 4 x 8

Enkeltvis stående bentræk 4 x 8

Bredt stående bentræk 4x8-8

Læg:

2 ben i smitmakine 4 x1 5

Enkeltvis stående 3 x 50-50

2.dag....Bryst & underarm

Bryst:

Bænkpres i smitmaskine til krave 4 x 8

Bænkpres fri stang, skulder bredte 4 x 8

Skrå pres 90 grader 2 hul (Håndvægte) 4 x 8

Skrå 4 hul fuld flying 4 x 8

Stående kabel flying nedad 4 x 8

Poolover med håndvægte 4 x 8

Underarme:

Curl bag ryg med stang 4 x 15

Enarms Curl 4 x 15-15

Omvendt hammer curl foran krop 4 x 15-15

3. dag....opretnig & supersæt

Opretning:

Foroverbøjet krystræk 4 x 12

Front mod ryglæn i 5 hul, 2 armsopsving 4 x 12

Squat stativ med ryglæn 3 hak forneden

Bredt fat, dødløft skulder helt tilbage 4 x 12

Supersæt:

Crounch, fødder i gulv/ 4 x 15 – 15 - 15 Benløft på gulv 4 x max

Strækøvelser

4. dag..........ryg, Mave & triceps:

Ryg:

Top vinge:

Træk til bryst (Smak-skulder-90 grader bred) 3 x 3 -8

Træk til bryst (stor sort) 4 x 8

Opløft til næse (90 grader bred) 4 x 8

Midt:

Dødløft i smithmaskine (bred) 4 x 8

Dødløft med fri stang 4 x 8

Korsryg bund:

Goodmorning max 15 kg 4 x 12

Hyperextension 4 x 12

Mave:

Maveisolator helt op 4 x 12

Siddende benløft/-bøj 4 x max

Triceps:

Smal bænkpres 4 x 8

Frensh pres (ez-stang, helt ned) 4 x 8

Bred push down 4 x 8

Enkeltvis kickback 4 x 8 - 8

Enkeltvis extension (siddende) 4 x 8 - 8

5. dag.....Skulder & Biceps:

Skulder:

Skulder rul 4 x 8

Front mod ryglæn i 6 hul, 2 armsopsving 4 x 8

Sammenkrøllet 2 armsopsving 4 x 8

Stem op (lægmaskine) 4 x 8

Enarms opstem 4 x 8 - 8

Skråbænk i bund krydstræk 4 x 8

Kabel Curl (holde 3 sek) 4 x 8

Biceps:

Enkeltvis alternativ curl med tvist 4 x 8 - 8

Preacher (bredt) 4 x 8

Standard curl (holde 3 sek) 4 x 8 - 8

Bendover curl ( holde 3 sek) 4 x 8

Det var så mit program hvad synes I.... Vil også lige høre hvad i synes man skal spise efter man har trænet!!! skal man spise ellers vokser musklerne ik eller hva???!!

Mvh HEJDER

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

THE RETURN OF HEJDER :lol:

Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte.

Jo, jeg synes det er flot du er overlevet den første uge.

3 ting:

1. Træn samme muskelgruppe OFTERE - 2-3 gange om ugen i stedet for kun en gang.

2. Man behøver MEGET sjældent 5-6 forskellige øvelser for at ramme en muskelgruppe. 1-3 er som regel rigeligt.

3. Styrketræning handler om at stimulere ny vækst og give kroppen TID til at vokse. Hvis du træner HELE tiden er der ingen tid til at vokse.

Og ja, det er en rigtig god ide at spise lige efter træning - ligesom det er en god ide at spise på mange andre tider af døgnet. Hvis du ikke spiser noget kan jeg garantere dig for du IKKE vokser.

Link to comment
Share on other sites

Hejder:

Du har alt for mange store frivægtsøvelser på det dit program og det vokser man ikke af. Byg hellere dit fundament på isolationsøvelser specielt i maskiner/med kabler. Du har alt for få øvelser, da flere øvelser gør at du kan ramme musklen fra flere vinkler. Derved forvirrer du dem og denne proces tvinger dem til at vokse. Altså flere øvelser = større vækst og det er et faktum!

Derudover så træner du alt for meget ben og ryg. Disse muskelgrupper betyder ikke så meget og kan hellere ikke ses i spejlet så det er ligegyldigt. Det er iøvrigt godt at se at du træner squat i Smithstativet, da den er meget mere sikker end den fri version *GYS*. Du smadrer lænden og specielt knæene på at køre den fri version, så hold du dig sikkert til din smithsquats. Dødløft skal du holde fingerne fra fra. Den smadrer din ryg uanset om du kører i Smithstativ eller fri, så den skal ud hvis du vil det bedst for dig selv. Det samme kan siges om fri bænkpres, et overvurderet øvelse, som ødelægger folks skuldrer. Brug hellere tiden på flyers. Der kan du også mærke hvordan øvelsen går lige i brystet og specielt i kavalérgangen. I stedet for at være afhængig af diverse ligegyldige undersøgelser så er det langt bedre at bruge sin sunde fornuft. Hvis man kan mærke det, så virker det og sådan er det bare. Flyers er et godt eksempel på dette.

Et bælte er et must og bør bruges i alle øvelser, også biceps og mave. Det beskytter din lænd mod skader.

Husk at løfte dig helt ud i hvert sæt. Det er den sidste gentagelse som giver noget. Tag gerne nogle flere gentagelser hvor en makker hjælper. Dette er faktisk essentielt for at vokse optimalt, og grunden til at mange ikke vokser overhovedet. De ved simpelhen ikke hvad det vil sige at træne hårdt og intenst og deres resultater bliver også derefter. Hvis du ikke er øm i 3-4 dage efter, så har du ikke trænet hårdt nok! Hvis du vil maksimere din ømhed, så bør du skippe din opvarmning(Lette vægte = spild af tid) og køre med langsom hastighed på både den koncentriske og eccentriske fase, samt en pause i toppen/bunden. Det giver ekstra ømhed og eliminerer alt moment der måtte være. Et eksempel på dette er 10 sek. op, 5 sek. pause i toppen og 15 sek. ned. Sådan skal det være. Alt andet er for farligt og ineffektivt. Hvis nogen siger anderledes, så ryst på hovedet og grin af dem, for de ved vitterligt ikke bedre.

Du bør højst træne din muskelgruppe hver 7. dag og allerhelst hver 10-14 dag. Alt andet fører til overtræning uanset hvor få sæt du kører. Færre hviledage mellem hver muskelgruppe er kun få på AS bruger.

Sørg for at spise fedtfattigt generelt. Proteiner er ligegyldigt, bare du spiser nok kulhydrater. Så skal du bare se løjer om et par måneder.

Du skal også køre mere cardio end du gør nu, ellers får du aldrig markerede muskler, ligeledes bør du også tilstræbe at køre 15-20 reps i din vægttræning for brænde fedt af. Lad være med at spise noget efter træning og efter kl. 19 på alle dage. På den måde lagrer du ikke noget fedt.

God fornøjelse med din træning fremover.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarerne...

Jeg er lidt uenig i XAX...

For det første har jeg brug for fedt, er ca. 182 høj og vejer 75 kg. Så jeg spiser efter hver trænning´, og det vil jeg blive ved med.

For det andet vil jeg altså mene at bænkpres er en god øvelse man skal bare passe på at man ikke tager for mange vægtskiver på!!!

Jeg har lige et spørgsmål og det lyder på om jeg måske skal lave nogle flere brystøvelser, f.eks. 3-4 dage efter jeg har haft den dag hvor jeg træner bryst??? Vil mine brystmuskler så vokse hurtigere eller hvad??

Mvh Hejder

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam fulgt denne tråd. Det forkommer mig let at finde min egen private mening om det der forgår i dennee tråd. Man kan vælge at tro på hvad der skrives i tråden eller ej - det er også op til en selv om vil bruge tid på det....

Mvh

Arne

Moderator

Link to comment
Share on other sites

HALLO:

"Du har alt for mange store frivægtsøvelser på det dit program og det vokser man ikke af. Byg hellere dit fundament på isolationsøvelser specielt i maskiner/med kabler. Du har alt for få øvelser, da flere øvelser gør at du kan ramme musklen fra flere vinkler. Derved forvirrer du dem og denne proces tvinger dem til at vokse. Altså flere øvelser = større vækst og det er et faktum!"

Jeg forstår stadigvæk hvad der er i vejen er det det her eller hva sker der!!! Mit program er altså seriøs, så jeg kan slet ik forstå hvorfor der er personer der vil lukke det!????

Link to comment
Share on other sites

OK - hejder. Prøv at høre her. Tag xax's råd og gør det modsatte. Alt hvad xax tilråder er "super dårlige træningsråd" - gjort med vilje naturligvis.

Her er de rigtige råd:

- Brug så vidt muligt frie vægte

- Programmet skal koncentreres om basisøvelser (store flerledsøvelser)

- Hold volumen lidt lav (2-4 sæt pr. muskelgruope)

- Kør ikke til failure for tit

- Undgå generelt forced reps

- Træn frekvent (= ram samme muskelgruppe 2-3 gange pr. uge)

- Husk hviledag (hver muskelgruppe skal generelt have 36-48 timer inden den kan trænes igen)

- Spis fornuftigt = vær i moderat energioverskud og indtag ca. 1,5-2,5 g protein pr. kg kropsvægt pr. dag

- Eventuelt: Hold progression i intensiteten.

Hvor svært kan det være? ;)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share