Mit trænningsprogram


Hejder
 Share

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

HEJDER YOU`R BUSTED!!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil::devil::devil::devil:

26. november Kl.12. 26.

Har taget et par kg på og man er virkelig træt når man kommer hjem fra trænning!!

26. november Kl. 16.25

Vil lige sige at jeg har taget 10 kg på, siden 11 sept. Ved at spise meget rigtigt meget!! I modsætning til jer andre så tager jeg ik røven på jer.

Giv dig til kende......... "vi" bliver ikke sure!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :l

Link to comment
Share on other sites

HEJDER YOU`R BUSTED!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja som jeg siger tror jeg også at Hejder sjovt nok har en anden bruger herinde....

Og som hejder er inde på kommer han konsekvent med indlæg der skærer i øjnene på stort set alle herinde.... Er det en eller anden form for "nisse" synes jeg det kunne være meget passende at tilstå netop nu til juletid.... :santa2:

Edited by TCO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hver gang man kigger i denne tråd er der endnu et par stykker der tror det er seriøst..

:lol:   :bigsmile:   :lol:  :)

Det er god humor!!!

Måske det kan hjælpe på forståelsen, hvis vi tilføjer lidt kostvejledning til den excellente redegørelse fra XAX:

Den alternative kost FAQ

Udarbejdet af Institut for Inhuman Ernæring

KULHYDRAT

Hvad er kulhydrat?

Kulhydrat består, som navnet antyder, dels af kul, dels af vand (latin: hydra).

Kulhydrat er kroppens brændstof. Kul kender man som brændstof helt tilbage fra dengang hvor der var en kamin i ethvert hjem. Kulhydrat er en sort substans på grund af det høje indhold af kul (der som bekendt er sort).

Kulhydrater kan opdeles i "simple" og "komplekse" kulhydrater. De simple er meget lette for kroppen at omsætte, og de komplekse mere vanskelige. Hvis man lige er begyndt med at træne, er det selvfølgelig langt det letteste kun at spise de simple kulhydrater. Senere kan man så forsøge sig med de mere komplekse.

Hvad bruges kulhydrater til?

Når kroppen skal bruge energi, sker det ved at forbrænde kulhydrater. Ved forbrændingsprocessen kommer der energi til musklerne (svarende til varme i kaminen), og vandet udskilles som urin. Det er derfor man tit skal tisse når man træner.

Hvad er kolesterol?

Kolesterol (der egentlig hedder kulesterol) består af kul og estere. Kolesterol dannes når kulhydrater forbrændes og urin fraspaltes, som et helt natuligt biprodukt i kroppen.

FEDT

Hvad er fedt og hvad bruges det til?

Kul(hydrat) er som bekendt en meget tør substans, på trods af at kul indeholder en smule vand. Når kroppen skal omsætte kulhydrat til energi (og urin), har det derfor vanskeligt ved at passere i mave-tarm-systemet uden smørrelse.

Det styrer kroppen ved populært sagt at smøre kulhydraterne ind i fedt, således at de lettere glider igennem kroppen. Det kender vi også fra mange andre situationer i dagligdagen, hvor et hængsel ikke går så godt hvis det ikke har fået lidt fedt.

Hvad kan jeg gøre hvis jeg er blevet for tyk?

Hvis du er blevet for tyk, og dermed har for meget fedt, skyldes det at du har forbrændt for få kulhydrater, og dermed ikke opbrugt dit lager af smørrelse. Løsningen er simpelthen bare at spise nogle flere kulhydrater, så vil fedtet forsvinde. Undersøgelser tyder på at blandingsforholdet er ca. 5:1 - altså for hver 5 gram kulhydrat du spiser bruges der 1 gram fedt som smørrelse. Som nævnt ovenfor er simple kulhydrater de letteste at omsætte, og dem finder man fx i dejligt lyst sigtebrød eller helt almindelig coca-cola.

Jeg spiser næsten ikke fedt, men taber mig næsten ikke. Hvorfor?

Jamen så spiser du sikkert heller ikke kulhydrater. Måske er du på en lavkulhydrat-kur. Det virker ikke. Skal fedtet bruges til noget fornuftigt, skal der kulhydrater igennem systemet.

Hvilke typer fedt findes der?

Fedt kan opdeles i tre slags: Mættet fedt, enkeltumættet og flerumættet fedt, som er navngivet efter hvor godt fedtet smører (mætter) kulhydraterne.

Den mættede fedt er det mest almindeligt forekommende. Utrænede personer har primært lagret enkeltumættet fedt, som kan smøre i forholdet 1:1, mens visse mere veltrænede personer primært har eller indtager mere letløbende smørrelse, flerumættet fedt, som kan smøre i forholdet 2:1.

Feder fedt?

Hvis man hælder vand i en dunk, vil den indeholde mere vand. Hvis man indtager fedt, vil man indeholde mere fedt. Simple as that.

Hvad er sundt og usundt fedt?

Det mest sunde fedt at indtage er det flerumættede, fordi det har en bedre smørringseffekt. Man har derved et større udbytte af den samme mængde fedt.

Skal jeg have fedt i min kost?

Kun hvis du ikke har fedt på kroppen. Der er jo ingen grund til at tilføre kroppen noget den allerede har lagret.

Hvad er light-produkter og indeholder de mindre fedt?

Light-produkter er kommet på markedet indenfor de sidste 10 år og gør det lettere at handle ind, fordi de vejer mindre end almindelige produkter. Et kendt lightprodukt er Tuborg's grønne øl, som kan fås i nogle grønne plastikflasker. Der er det samme indhold af fedt i lightprodukter som almindelige produkter, men de er lettere at bære, og der er jo ingen grund til at slæbe mere end højest nødvendigt.

PROTEIN

Hvad er proteiner?

Proteiner er kroppens byggesten, og bruges til opbygning af muskler. Proteiner består af aminosyrer og aminobaser. Denne syre-base-balance er meget vigtig for opbygning af muskler.

Feder proteiner?

Nej. Fedt er fedt, og protein er protein. En bil er jo heller ikke en cykel.

Hvor meget protein har man behov for?

Det er forskelligt. Men der er protein i det meste mad man spiser, og kroppen er selv flink til at bruge de proteiner den har behov for, så det er ikke så vigtigt. Dyrker man ikke body-building, og skal opbygge muskler, har den ikke behov for protein. Så kan man igen holde sig til fx lyst brød og cola. Body-buildere bør indtage nogle gram protein et par gange om ugen, men det sker helt automatisk med almindelig kost.

Hvornår skal jeg spise?

Når du er sulten. Lyt til din krop - den er den bedste til at give besked når det er tid til at spise eller drikke igen. Kostvejledninger og spisning efter skemaer er den primære årsag til spiseforstyrrelse - forstyrrelse af kroppens naturlige appetitregulering. Spiser du mange simple kulhydrater, vil du være sulten lidt hurtigere, og det er fordi de omsættes hurtigere end komplekse kulhydrater i kroppen. Hav derfor altid en sandwich af lyst brød og lidt cola i nærheden hvis sulten skulle melde sig.

Hvad med kosttilskud?

Med mindre du ikke har mere lyst brød og cola, er der ingen grund til at indtage kunstigt fremstillede fødevarer.

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Giv dig til kende......... "vi" bliver ikke sure!!

Ja udfyld lige i din profil som de fleste af os andre:

Integrity Messenger Ingen Information

AIM Navn: Ingen Information

ICQ Nummer: Ingen Information

Yahoo-Identitet: Ingen Information

MSN-Identitet: Ingen Information

Privat Meddelelse: Klik Her

Information

Hjemmeside: Ingen Information

Fødselsdag: Ingen Information

By: Ingen Information

Interesser: Ingen Information

Dagens Aktive Emner visning

Træningsformål: Ingen Information

Indlægsdetaljer

Medlemsgruppe: Medlemmer

Medlemstitel: Ingen Information

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej der

Bringer lige tråden frem igen... Den er bare for griner :lol: :lol: :lol:

Hvem er/var Hejder????

Nogle der er "hoppet" på programmet i mellemtiden??? Det er da et must.

tror jeg vil anbefale en af mine venner at prøve det bare 1 uge, han kan jo altid skære ned på øvelserne hvis det er :tongue:

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share