Massage præstationsfremmende?


jsc
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg har oplevet nogenlunde det samme. Jeg får selv massage hver 14. dag (firmaordning) og vil under ingen omstændigheder undvære det.

Jeg syntes jeg kunne mærke diverse øvelser virkeligt "ramte" dér hvor de skulle. Jeg ved ikke om jeg ligefrem kunne løfte mere end jeg plejer, men det føles i hvert fald som om ryggen var stærkere og virkelig kunne lide at få tæsk. It takes a beating and likes it.

Tilgengæld synes jeg at effekten aftager en smule når man har fået massage nogle gange.

I øvrigt kan min massør mærke når jeg har været doven i gymet :bblush: Jeg kom nemlig til at holde 2 x SD :tongue: og så bliver musklerne lidt mere anspændte når man starter op igen.

Og så får jeg altid ros for mit rygmuskulatur, men jeg er vist også én af de eneste kontornussere derinde der dyrker vægttræning :angel2:

Link to comment
Share on other sites

Massage øger restitutionen af musklerne, ved at fremme blodgennemstrømningen. Dette får man også ved træning, men her er ulempen at der opbygges nye "affaldsstoffer" ;)

Personligt har jeg haft meget glæde af at få massage inden kamp, da der også er en beroligende effekt af massage (når det udføres rigtigt.)

Ydermere bruges massage terapeutisk til at facilitere muskler til større ydeevne, idet kroppens opfattelse af det område som masseres forbedres.

Link to comment
Share on other sites

Massage har en virkning på præstationsevnen, dels er det som tidligere nævnt med til en øget resistution. Ydermere kan det gøre musklerne parat til arbejde, mange elite sportudøvere benytter sig af massage som en del af opvarmningen ved konkurrencer.

- er selv massør :tongue:

Og er idag blevet færdig med min fitnessinstruktør uddannelse... med lutter 11 taller...

Link to comment
Share on other sites

Tillykke Gammelfar :partycrowd:

Ydermere kan det gøre musklerne parat til arbejde, mange elite sportudøvere benytter sig af massage som en del af opvarmningen ved konkurrencer.

Zuma får i hvert fald altid lidt massage ca. 15-20 inden kampstart :footballhead:

Link to comment
Share on other sites

Var inde og få en 50 minutters rygmassage i går. Bagefter gik jeg ind og trænede ryggen, og følte mig stærkere end ellers i chin-ups og b. rows.

Nogen af jer andre der har erfaringer med dette?

Hej JSC!

Som nogle af de andre skriver øger massage blodgennemstrømninger, fjerner affaldsstoffer og fremmer dermed restitutionen!! - og Indirekte måske også præstationen.. hvis man ikke allerede er fuld restitueret i forvejen!

At du følte dig stærkere - og måske også var det - kan være faciliteringen at musklerne, men specielt den psykiske effekt spiller ind!

Hvis du har fået en "hård" massage behandling f.eks af myoser i ryggen, ville jeg ikke råde dig til at træne ryg samme dag. "Hård" massage (TP behandling) har bl.a. til formål at skabe en "akut tilstand" i fibrene (microskopiske overrivninger og blødninger) og dermed få kroppens egne ressurcer til at genopbygge området! Dette kræver tid og ro (1-3 dage)!!

Mærk selv efter hvordan du har det i området dagen efter!

Edited by Dr. Boris
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share