Solgt ud


Oliver Hansen
 Share

Recommended Posts

En mild fængselsstraf i størrelsesordenen af 2-3 år eller refundering af skolepenge ville være på sin plads. Det er uhyggeligt så meget forskningsundersøgelsens resultater bliver præget af sponsoren - det minder lidt om Dandy udersøgelsen i tidernes morgen.

Men nu er Per Brændgaard også manden der samtidig mener, at motion ikke er en særlig vigtig faktor i forbindelse med vægttab (han har tidligere debateret lidt her på siden). Hvordan det synspunkt lige kombineres med han fokusering på energiforbruget i stedet for energibalancen i undersøgelsen er mig en gåde :blink:

Han må have manglet penge til julegaver <_<

Link to comment
Share on other sites

Der er også holdepunkter for, at omfanget af fysisk aktivitet og det fysiske fitnessniveau bestemmer, hvor høj fedtenergiprocent kosten kan indeholde, før den begynder at virke vægtøgende(9). Jo mindre fysisk aktivitet, des lavere fedttolerance. Det kan være en medvirkende årsag til det tilsyneladende paradoks, at fedtenergiprocenten i dansk gennemsnitskost er faldet de senere år, samtidig med der er kommet markant flere overvægtige.

WOW - kan det virkelig passe at man kan blive fed af ANDET end fedt??? :blink:

Bortset fra den åbenlyse sponsorering kan begge artikler jo sagtens have ret. Både et fald i aktivitetsniveau og et øget energindtag i form af sodavand vil være medvirkende faktorer til fedme.

Er det bare mig, eller skal spørgsmålet om energiforbrug vs energiindtag altid gøres enormt kompliceret i den slags artikler?

cille-> :lol:

Link to comment
Share on other sites

PBM er blot endnu en af fitness/kost-industriens prostituerede, der sælger sine meninger og sin titel for højestbydende. Det er da heller ikke overraskende at han også arbejder tæt sammen med Claus Styker. De er nok stort set på samme niveau, hvad angår integritet.

PBM's deltagelse i debatten her på MOL fik en brat afslutning, da han opdagede at folk her ikke var villige til at acceptere hans vilde påstand, blot fordi han kaldte sig selv ernæringsekspert.

Link to comment
Share on other sites

22 sukkerknalder !!!! Se bare her: SUKKERALARM

Hvad er det lige der sker i biologiundervisningen i skolen?

En ny rapport fra Ernæringsrådet viser, at man bliver tyk af at spise for meget sukker.

Spiser man for meget bliver man tyk! Hvor svært kan det være? Hvorfor skal det pakkes ind i alt muligt om fedtenergiprocent, fedtforbrændingszone, og ekspertundersøgelser af særlige fødevarer?

Da jeg var lille fik jeg to sodavand (25 cl) om ugen (1 lørdag + 1 søndag) og for 5 kr. slik om lørdagen, - ok, det blev vist sat op til 10 kr. på et tidspunkt. Chokolade, chips og slik var forbeholdt weekenden. Og vi var ikke meget unormale der hvor jeg voksede op :tongue: .

Hvad sker der :blink: ?

22 sukkerknalder...

Link to comment
Share on other sites

Meadow.

Ja, jeg kan huske da jeg var barn (20 år siden) at vi købte 1 liter cola visse wekender, vi var 3 om at drikke den, og den var først tømt om sømdagen. Slik fik jeg kun i weekenden. Men sådan var det bare :)

Når fx. min niece på 6 kommer ind, efter hun har været ude og lege, og vil have noget at drikke, for hun altid saftevand eller sodavand af min søster. :blink:

Når jeg kom ind, efter at have været ude og lege, da jeg var 6, fik jeg et glas mælk eller et glas vand. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ikke børnene selv (eller skolen for den sags skyld) der har ansvaret for lødigheden af den daglige kost ... det er da forældrene :o

Børn er udprægede opportunister - så muligheden for at drikke sodavand / saft bør bare ikke være tilstede <_<

Edited by MadMan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share