Bryst og fedt


joakim
 Share

Recommended Posts

Så er det nok ikke fedt, men hud? Prøv at gå til din læge og spørg om der evt er basis for en kosmetisk hudreducering. Desuden siger vægten jo ikke noget om din fedtprocent. Har du vaskebrædt, fx? Du kunne jo godt være det de på engelsk så smukt kalder "skinny-fat".

Link to comment
Share on other sites

Hej nogen herinde der kan svare mig på hvordan man kommer af med fedttet omkring / i brysterne ?? nogen specielle øvelser ? Ikke altid rart at ha fedt der som mand :) Håber nogen kan Hjælpe

Desværre - har selv samme 'problem' ... det er primært genetisk bestemt :blink:

Og har man været svært overvægtig gør det ikke sagen nemmere; hos mig mig er det stadigt dér hvor fedtet slipper sidst og kommer først :(

Jeg har erkendt at måtte leve med problemet (kirurgi er ikke en løsning for mig) ... du kan eventuelt opprioritere din bryst-træning - det ser mindre feminint ud, hvis der ligger en stor brystmuskel under fedtet :bigsmile:

Men omvendt kan det sikkert fjernes, hvis bare fedt% kommer langt nok ned :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er fedt og det fjernes ved for eksempel fedtsugning, vil det komme igen samme sted. Det er hovedsageligt genetisk bestemt hvor fedtet sætter sig.

Så rådet om at komme langt nok ned i fedt% er nok den bedste løsning eller leve med det. :(

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke noget om din alder, men med dit relativt lave BMI lyder det som om du lider af Gynækomasti, som kan skyldes noget hormonalt, overvægt, div. stofmisbrug eller misbrug af steroider, se bl.a. http://www.gynecomastia.org eller på dansk http://www.nygart.dk/side/77/patient_info/14

Det hjælper desværre ikke at tabe sig, tværtimod kan det i visse tilfælde gøre fænomenet mere udtalt, så operation er den eneste kur hvis der er tale om Gynækomasti og du ikke kan lære at leve med det.

Link to comment
Share on other sites

Hej nogen herinde der kan svare mig på hvordan man kommer af med fedttet omkring / i brysterne ?? nogen specielle øvelser ? Ikke altid rart at ha fedt der som mand :) Håber nogen kan Hjælpe

hmm, the mio. dollar ?.... derfor hedder min Log også long hard road out of hell.....

jeg vejer nu omkring 110kg har være nede på 92kg uden at jeg kunne se nogen anderledes form af brystet.... <_<

Jeg har også overvejet at gå til læge, da jeg tror mit hormon niveau er ret højt, derfor måske lidt østrogen prod. hope not....

men det er ikke noget der går mig på.... håber min bænkpress serie kan være med til at læmpe det lidt....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Bare en lille rettelse til Stubbe

Hvis man for foretaget en fedtsugning, så sætter fedtet sig netop ikke det samme sted igen, da man har fjernet de fleste fedtceller, derimod skal man være meget påpasselig med at tage på igen, da kroppen finder andre steder at lagre fedtet!! :o

Jeg har set det på en der fik fjernet fra overarme og mave, hvorefter hun tog på igen hvilket resulterede i en "tyrenakke"!! :(

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Bare en lille rettelse til Stubbe

Hvis man for foretaget en fedtsugning, så sætter fedtet sig netop ikke det samme sted igen, da man har fjernet de fleste fedtceller, derimod skal man være meget påpasselig med at tage på igen, da kroppen finder andre steder at lagre fedtet!! 

Der er lavet flere undersøgelser omkring dette, og de viser at det hovedsageligt er hormonelt betinget hvor fedtet sætter sig. Det vil sige fedtet vil "normalt" sætte sig samme sted igen. B)

Det vil da også være det mest logiske, ellers vil du jo bare sku ha en fedtsugning foretaget på hver kropsdel og du vil aldrig kunne blive tyk. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man for foretaget en fedtsugning, så sætter fedtet sig netop ikke det samme sted igen, da man har fjernet de fleste fedtceller

What kind a theory is that.... :blink:

Fedtceller er altså ikke noget som er der hele tiden: og som bare tømmes eller fyldes...

celler er engangsceller...

Devito

Link to comment
Share on other sites

http://www.nygart.dk/side/77/patient_info/14 <--- Mandlig brystudvikling, fra Kr. 11.000 Det jo fuldstændig sindsygt er det ikke noget med man kan få det gjort gratis hvis ens læge "godkender" det ???

Man kan godt få det gjort gratis, men da det er en rent kosmetisk operation, skal lægen overbevises om at det påfører patienten en væsentlig psykisk belastning og hæmmer normal social adfærd f.eks. at patienten pga. udseendet ikke kan deltage i aktiviteter såsom at dyrke idræt, gå på stranden eller i svømmehal. Jeg vil tro at man har de bedste odds for at få det gjort gratis i offentligt regi hvis man er yngre og slank. I modsat fald vil lægen kunne slå det hen som selvforskyldt (overvægt) eller noget man åbenbart kan og har lært at leve med (alderen).

Gynækomasti findes i to former, én hvor der er tale om kirtelvæv evt. kombineret med fedt, og så pseudo-gynækomasti hvor der hovedsagligt er tale om fedt. Førstnævnte opstår i puberteten eller som følge at misbrug af bl.a. væksthormoner og sidstnævnte opstår tit med alderen kombineret med overvægt. Brystkirtelvæv hos mænd er ikke normalt selvom det er et udbredt fænomen og der er faktisk også en risiko for at udvikle brystkræft ligesom hos kvinder. Dette argument kan man forsøge at bruge overfor lægen idet der hermed ikke alene er tale om en kosmetisk operation.

Har patienten kirtelvæv, vil dette aldrig forsvinde af sig selv, og et vægttab vil gøre problemet endnu tydeligere fordi der dermed ikke er fedt som kan "camouflere" kirtelvævet. Kirtelvævet skal fjernes ved operation, men kan kombineres med fedtsugning for at få et pænt resultat. I USA benyttes avancerede metoder hvor der tages fedt ud med fedtsugning, kirtler fjernes, og så sættes noget af fedtet ind igen for at undgå fordybninger der hvor kirtelvævet har siddet.

Mht. om fedt kommer igen efter fedtsugning, så udtaler de fleste af det gør det ikke. Derfor ønsker kirurgerne også at patienterne er slanke inden fedtsugning, for ellers er der en risiko for at man fjerner "naturlige" fedtdepoter og som zena skriver, at man ved en efterfølgende vægtforøgelse vil få en anden og unaturlig fedtfordeling fordi fedtet ikke vil sætte sig der hvor der er fedtsuget. Jeg mener dog at have læst at fedtet gradvist vil komme igen, men at fedtsugningen har gjort det betydeligt sværere for fedtet at sætte sig på de sugede punkter og at det tager lang tid, dvs. flere år.

Link to comment
Share on other sites

Zena og Bobby- Vil meget gerne se dokumentation på at fedt ikke sætter sig samme sted igen.

Har snakket med nogle diætister, og de siger det modsatte. Det tror jeg på uden at have set dokumentation, men skal lige høre efter, hvilke undersøgelser de har det fra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke videnskabelige referencer som kan støtte mit indlæg, men jeg er faldet flere enslydende forklaringer. De går ud på at efter puberteten har man det samme antal fedtceller for resten af livet, disse kan så vokse i størrelse ved overvægt, men ikke i antal. Når der foretages fedtsugning, fjernes fedtceller som ikke kommer igen, men dem er tilbage kan vokse sig større, det vil de dog gøre sammen med kroppens øvrige, tilbageværende fedtceller.

Fra http://dermdigest.com/scientific/liposuction.html

Once removed, the fatty tissue does not return because the body has a finite number of fat cells (no new fat cells are made by the body during adult life). Any change in weight that occurs after the procedure will be evenly distributed within the remaining population of fat cells. Patients are, however, encouraged to maintain an appropriate calorie intake to avoid gaining weight after undergoing a liposuction.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share