Dragonflags - Pavel Dragon Flags


MaxPower
 Share

Recommended Posts

3 x 12 , hvor svært kan det være ?

Det er bare maveøvelsen den har æren for at jeg er kommet af

med "sækken" og har sixpack (ikke synlig, men gemt bag mavefedtet.) :bigsmile:

Tak Pawell og MaxPower, som fandt den til mig :)

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til Ab og OBLIQUES, bruger jeg flg.øvelser :

3x8 machine crunhes

2x10 70graders Incline advanced sit-ups

3x8 twist

3x6 full streched dragon flags med lænden ud over kanten, så kun traps og op er i berøring med bænken,

og ja, de sidste descents, føles som overkroppen bliver hevet fra underkroppen..

* og der findes kun én måde at tage dragong-flags på...den rigtige :smilerock:

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

nej det er ikke full contact twist, men machine twist..!

Jeg trænede det program jeg beskrev lige før i 5-6 mdr, og da jeg så implementerede dragon-flags, kunne jeg fra start napse 2x6..og så er det bare et spørgsmål om progression :-p bare husk at varme op strække ud før dragon-flags de første gange du laver dem, ellers er der mave-muskel-pine i uger frem :-p

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

chono>> Såvidt jeg ved, er det stadig aldrig påvist, at der skulle være nogen form for sammenhæng mellem DOMS og manglende udstrækning. Det er en klassisk diskussion her på MOL, men ingen har (igen: såvidt jeg ved) været i stand til at dokumentere en sammenhæng.

Der er masser af: "hvis jeg ikke strækker ud, så bliver jeg bare SÅ øm bla bla...", men det kan vi ikke bruge til det helt store, for hvordan kan man vide, hvordan man ville have haft det uden udstrækning?

Kan du tilføre debatten noget nyt?

Link to comment
Share on other sites

Los -> enig :-)

Har generelt kun DOMS hvis jeg kører helt til døde, og så er det ligegyldigt om jeg strækker ud eller ej... (strækker næsten aldrig ud :unsure: - er for doven :tongue:)

Dragonflags er nice... har altid DOMS dagen efter hvis jeg kører mere end 1 sæt dog... :angry:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

>>LOS, jeg er tæt på at have et svar til dig ang abs/udstræk/opvarmning...har faktisk fundet en artikel, hvilke var ret spændende vedr. træning til udvidelse af smertetærskel,

således man kan tage flere reps dragon-flag reps..finder den lige igen, og poster link :P:P

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

Henning: Hvis du kan køre 3 sæt a 12 reps, så kører du med garanti øvelsen forkert!

Hvorfor det ?

Har kørt 3 x 15.

Dem synes jeg at du skal optage! Lyder meget voldsomt :devil:

Respekt til det.. Bukker du benene? Der må da være snyd med, hvis du kan lave 12 i sæt :blink:

Hvorfor skulle der være snyd med ?

Lidt cheat, måske, men cheat er jo godt :)

dr-flag400.jpg

dr-fl02.jpg

Fra side 57 i min log

equinox_016.jpg

Det har Ulrik1973 set og fotograferet i Equinox, Scandinavian Center

vagt-dragon.jpg

Indrømmet, jeg kører dem ikke så flot som Kenneth med kettlebells gør.

Han har et videoklip på hans website Strengthrevolutions.com.

men han er heller ikke bare diskopumper :bigsmile:

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

der er stor forskel på sværhedsgraden af dragonflags alt afhængig af hvor højt du løfter benene og i hvilket tempo man køre øvelsen..det er

sågår tæt på jeg vil vove at skabe et nyt begreb..en "Half-flag" (hvis det ikke findes)..hehe

"HALF-FLAG"

dr-flag400.jpg

..for tror mange snyder i denne øvelse..benene skal lige så højt op som ham keddel-baskeren her: Dragonflags ..men hvorfor tager han kun 2 :chicken:

Og spm progression, kunne man måske i stedet for at øge antallet af reps, måske øge tiden man bruger på descent :P:P

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

att: chono

det er måske ikke jane fonda strick men jeg vil da mene at den bliver kørt fint.

hvor mange tager du selv?

att: henning

kick ass :devil:

jeg er ikke i nærheden af din styrke men når jeg har set pavel og andre atleter tage dem virker det til de har et langt større opspænd i ryggen. er det fordi det endnu er for hårdt eller er der en anden årsag? for når jeg prøver på at køre dem prøver jeg at imiterer pavel og det går aldrig. men med en lidt mindre ryg flexion ville den måske vælre lidt mere menneskelig :bigsmile: ?

Link to comment
Share on other sites

Henning: Hvis du kan køre 3 sæt a 12 reps, så kører du med garanti øvelsen forkert!

Hvorfor det ?

Har kørt 3 x 15.

Dem synes jeg at du skal optage! Lyder meget voldsomt :devil:

Respekt til det.. Bukker du benene? Der må da være snyd med, hvis du kan lave 12 i sæt :blink:

Hvorfor skulle der være snyd med ?

Lidt cheat, måske, men cheat er jo godt :)

dr-flag400.jpg

dr-fl02.jpg

Fra side 57 i min log

equinox_016.jpg

Det har Ulrik1973 set og fotograferet i Equinox, Scandinavian Center

vagt-dragon.jpg

Indrømmet, jeg kører dem ikke så flot som Kenneth med kettlebells gør.

Han har et videoklip på hans website Strengthrevolutions.com.

men han er heller ikke bare diskopumper :bigsmile:

Henning :pumpin:

Syntes det ser rigtigt fint ud.

R E S P E K T :devil:

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

der er stor forskel på sværhedsgraden af dragonflags alt afhængig af hvor højt du løfter benene og i hvilket tempo man køre øvelsen..det er

sågår tæt på jeg vil vove at skabe et nyt begreb..en "Half-flag" (hvis det ikke findes)..hehe

Så er det den vanskeligste halvdel, for det er nede, at der virkelig er tryk på abs :)
..for tror mange snyder i denne øvelse..benene skal lige så højt op som ham keddel-baskeren her:  Dragonflags ..men hvorfor tager han kun 2  :chicken:

Og spm progression, kunne man måske i stedet for at øge antallet af reps, måske øge tiden man bruger på descent :P:P

Han viser kun 2 fordi videoklippet ikke skal fylde for meget :)

Jeg må vist hellere få taget det videoklip med digitalkameraet :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Ej nu må i da stoppe, har ikke set en som udfører dem korrekt, i skal da ligge på en bænk og ned under vandret med benene.

Har mine ben strakte til vandret hvorefter jeg bukker dem og kommer ned så de hænger over jorden, og så op igen.

Edited by HenneStar
Link to comment
Share on other sites

>>Don Nors

Jeg tager selv 3x6 dragon-flags, og i samme set kører jeg,

3x8 machine crunch,

3x8 twist,

3x8 - Incline advanced sit-up - 70 graders hældning (på vej til hanging crunch). ;-)

>> Hennestar samme udførsel her....jeg mener det er vigtigt at komme helt op i dragonflags..fordi selvom sværheden ligger i descenten fra midter stadie og ned, er det stadig ikke en fuld øvelse før benene er helt oppe..og der er stor forskel fra at køre 18 dragonflags hvor man kører benene helt op lodret og ned under vand, i forhold til at gynge fra vandret op til en 45 graders hældning ;-)

Og så skal dragon-flags descenten ikke køres hurtigere, end fluer mm bliver siddene ;-) hehe

Edited by chono
Link to comment
Share on other sites

>>Don Nors

Jeg tager selv 3x6 dragon-flags, og i samme set kører jeg,

3x8 machine crunch,

3x8 twist,

3x8 - Incline advanced sit-up - 70 graders hældning (på vej til hanging crunch). ;-)

>> Hennestar samme udførsel her....jeg mener det er vigtigt at komme helt op i dragonflags..fordi selvom sværheden ligger i descenten fra midter stadie og ned, er det stadig ikke en fuld øvelse før benene er helt oppe..og der er stor forskel fra at køre 18 dragonflags hvor man kører benene helt op lodret og ned under vand, i forhold til at gynge fra vandret op til en 45 graders hældning ;-)

Og så skal dragon-flags descenten ikke køres hurtigere, end fluer mm bliver siddene ;-) hehe

Kunne ikke være mere enig, fluerne skal vi fange bagefter. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så forstår jeg bedre Henning..

Du laver jo kun Partial Dragonflags :tongue:

Ej det er sku godt gået alderen taget i betragtning selvfølgelig :lol:

Mine laves som ham i klippet laver dem, dog på bænk!

Det er jo den sidste del der er hård Henning :chicken:

Ej det Gassss ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share