Rygning


Diæt
 Share

Føler du dig til tider generet af rygning på offentlige steder  

140 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er det kun mig der tit føler mig generet af offentlig rygning... Synes bare at det er ALLE steder. Når jeg går rundt i byen, står og venter på toget, ja selv når jeg cykler, er der altid nogle der har gang i en røgpind!!

Når du nu står og venter på toget (udenfor) og der en der står og ryger et sted på perronen - eller du går på gaden og der er en der ryger, hvordan er det lige du føler dig "generet" ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig ofte generet af rygning - ekstra meget, hvis der er tale om rygere uden situationsfornemmelse. Her mener jeg f.eks. en situation, hvor en flok er ude for at nyde stranden i mærkbart blæsvejr, og rygeren/rygerne af de 10.000 ledige kvadratmeter vælger at placere sin dertil indrettede op mod vinden i forhold til de andre. HALLO! :blink: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig ofte irriteret af røg, men de skal jo også være her. Den helt holocaust-agtige jagt på rygerne gider jeg ikke.

I Horsens Styrkeløft Klub har vi et skilt på væggen ved siden af dødløft-platformen, hvor der står noget i retning af..:

"Hvis du alligevel skal ryge herinde, kan du så ikke smide skoddet i affaldsposen - ikke på gulvet?"

Så ved man at det ikke er et fatness.dk eller S.P.A.T man træner hos. :tongue:

Der er også en lille sang, jeg kan finde på at synge, hvis en ryger (som jeg kender godt) skal have noget "røg":

Mel: Omkævet fra "Jeg har set en rigtig negermand"

Du' til grin

ryger-svin

for du sniffer lim

Når du ikke har mer af det så ta'r du heroin

[Det er gas] ;)

Link to comment
Share on other sites

Når røgen blæser op i hovedet på mig... og ja jeg flytter mig, op til flere gange, men der er altid nogen der ryger, det stinker jo på LANG afstand...
Okay....hm, hvordan har du det med at færdes i trafikken sådan generelt ? det må da være et helvede med alle de biler og trafikos ?
Los Postet den 3. Nov 2003, 16:25

  Jeg føler mig ofte generet af rygning - ekstra meget, hvis der er tale om rygere uden situationsfornemmelse. Her mener jeg f.eks. en situation, hvor en flok er ude for at nyde stranden i mærkbart blæsvejr, og rygeren/rygerne af de 10.000 ledige kvadratmeter vælger at placere sin dertil indrettede op mod vinden i forhold til de andre. HALLO! 

altså - nu er jeg selv ryger; og jeg kan sagtens blive generet af både min egen og andre's røg - og det er helt sikkert at er man ryger, så må man også tage hensyn. Men gu om jeg vil tage hensyn hvis jeg går en tur på stranden, og ryger en smøg - det kan virkelig ikke genere nogen. Hvis det er et stort problem, så må ikkerygeren enten hæve farten, sænke farten eller gå om på den anden side - værre er det ikke.

Hensynfuldheden skal sgu gælde begge veje.

Diæt:

Ja lige præcis....

Jeg tror nu problemet ligger i at de ikke ved hvor meget det generer os andre.. 

hm, nogle ikke-rygere kan også bare have en dårlig dag jo :)

Nu taler jeg om udenfor; kan sagtens se at det kan være generende indenfor - men udenfor; comeon.

Link to comment
Share on other sites

Skrev nogle gange...

Jeg arbejder i butik og nogle gange, kommer der kunder ind med en cigaret i munden og ser underligt på mig når jeg fortæller dem at de ikke må ryge?

Det der irreterer mig er lugten, den sætter sig med det samme i håret, så i tøjet føøjjj - men jeg har været ryger, de siger vi er værst ;)

Heldigvis er det nu kun de lækre fyre jeg ryger på.... :tongue:

Miss P

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også det er irriterende, især når man venter på toget, fordi der skal ALLE ryge. Hvis man så bare havde et bestemt sted, hvor de stod, så ville det ikek være så generende, men nej det er overalt og så kan man ikke gå et sted hen og stå ugeneret.

På Nørreport er det helt vildt, og den er endda røgfri <_< Det bliver bare aldrig håndhævet.

Link to comment
Share on other sites

:lol: nåe hvor er det synd for de ikke-rygere.

helt klart på Steady's side her - det er rene tudekiks der skal uddeles her :lol:

Som sagt, kan sagtens forstå indendøre at det kan være generende (og nørreport kan sagtens indgå under denne kategori).

Men når i piver omkring udendørs, der må i lige stikke piben ind og pleje jeres hellighed et andet sted. :chicken:

Her kan man da tale om ikke særlig hensynsfulde ikke-rygere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv "ryger" jeg oser på en helt vild dag omkring 5 smøger. Men jeg kan da sagtens føle mig generet at rygere alligevel.

VI skal da ikke være hensynsfulde, det er sgu da ikke os der har usunde vaner der genere andre mennesker... 
Det er en uvane er gøre sig selv bedre end andre på grund af sunde/usunde vaner. ALLE skal være hesynstagende overfor hindanden, ryger eller ej.
Link to comment
Share on other sites

Det har ikke noget med at gøre sig bedre end andre...

Hmmm, så kan det undre mig, at det er rygerne der skal indordne sig totalt, fordi de har den usunde vane. Selvom jeg selv ryger, kan jeg ikke fordrage rygerkupeer og tilrøgede lokaler. Jeg synes dog, at det er lige overdrevet nok, at brokke sig over en person, som står 20 meter væk udendørs og ryger. Det er jo også en mulighed for dig, at flytte dig et par meter.

Link to comment
Share on other sites

Los Postet den 3. Nov 2003, 16:25

  Jeg føler mig ofte generet af rygning - ekstra meget, hvis der er tale om rygere uden situationsfornemmelse. Her mener jeg f.eks. en situation, hvor en flok er ude for at nyde stranden i mærkbart blæsvejr, og rygeren/rygerne af de 10.000 ledige kvadratmeter vælger at placere sin dertil indrettede op mod vinden i forhold til de andre. HALLO! 

altså - nu er jeg selv ryger; og jeg kan sagtens blive generet af både min egen og andre's røg - og det er helt sikkert at er man ryger, så må man også tage hensyn. Men gu om jeg vil tage hensyn hvis jeg går en tur på stranden, og ryger en smøg - det kan virkelig ikke genere nogen. Hvis det er et stort problem, så må ikkerygeren enten hæve farten, sænke farten eller gå om på den anden side - værre er det ikke.

Hensynfuldheden skal sgu gælde begge veje.

Forstå mig lige ret her. Jeg har intet problem med, at folk ryger (hensynsfuldt) på stranden eller andre steder udenfor. Jeg snakker om en situation, hvor en gruppe mennesker sidder ned, og så en ryger (der kan sætte sig hvor som helst), vælger at sætte sig op mod vinden, så ALLE får glæde af røgen. Det er sq da for åndssvagt! <_<

Hvis du virkelig mener, at 10 mennesker i den situation skal rejse sig op, og gå om på den anden side af rygeren, så... Men det tror jeg nu heller ikke du gør. :)

Link to comment
Share on other sites

Tjaah, hvis der er nogle der vil have deres fordomme om rygernes manglende hensyn bekræftet, så skal de da bare læse denne tråd :angry:

Enten så affinder man sig med rygernes forurening, ellers også får man en tudekiks <_<

Egentlig synes jeg, at der skal være plads til alle - men hvis ovenstående er den dominerende opfattelse hos rygerne, så ser jeg efterhånden frem til at vi følger New Yorks eksempel og forbyder rygning alle andre stedet end i ens eget hjem.

Eneste trøst er vel at rygerne på lidt længere sigt selv løser problemet. Rent statistisk forsvinder problemet for 50% af rygerne inden de bliver 60.

Link to comment
Share on other sites

Tjaah, hvis der er nogle der vil have deres fordomme om rygernes manglende hensyn bekræftet, så skal de da bare læse denne tråd 

Nu er det vist ved at være tid til at klappe hesten, eller hvilket dyr du nu har lyst til. At konkludere manglende hensyn på baggrund af, at visse rygere opfatter det som manglende hensyn fra ikke-rygere, at man ikke må ryge 20 meter indenfor andre, er helt hen i vejret. Jeg vil gerne slå fast, at jeg ikke mener det er hensynsfuldt, at puste røg lige op i hovedet på andre. Specielt ikke under spisning. Hvis vi endelig skal tage din argumentation alvorligt, så går jeg selvfølgelig ud fra, at du aldrig kan finde på at bruge en bil, for tænk hvis nogle får udstødningsgasserne i lungerne.

Det handler i bund og grund om gensidig respekt. Rygerne skal selvfølgelig respektere at langt de fleste mennesker ikke bryder sig om at få blæst røg i hovedet. Til gengæld skal ikke-rygere også respektere, at rygere kan finde på at ryge på en strand. Hensyn til andre mennesker gælder begge veje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share