Udo's choice


miss paradis
 Share

Recommended Posts

Ville til at købe mig noget Udo's olie. Men av for satan det er noget dyrt noget....

Hvorfor ikke lave det selv, det indeholder, solsikkeolie, hørfrøolie, og sesamolie. Hvis man kber de 3 olier alene kan man få min. 1 1/2 l til samme pris som Udo's!!!

Men er der nogle der kender bla. forholdet?

Og er der nogle der har prøvet det ?

Miss P

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bare søger mod en mix ala 1:3-5 stykker mellem n:3 og n:6 med en samlet mængde på 30-40 gram til en lille spirivip som dig - og så en 10-15 gram n:9 oven i hatten..., så er du mere end veltilpas med hensyn til fedtsyre sammensætning.

Forholdet i Udos er så vidt jeg husker 1:2 :)

Link to comment
Share on other sites

Svaret er kvalitet: Jeg tror, at hvis du skal have de forskellige ingredienser i samme kvalitet som de forefindes i i UDO's, så kommer du af med stort set det samme, som ved bare at købe noget ægte UDO's Choice.

Husk at det skal være extra-jomfru-koldpressede-økologiske-konstant-kølede-mørkflaskeopbevarede olier - MINDST :lol:

Min egen approach er, som du nok kan se, at købe Udo's; men jeg spiser/drikker kun 5-10 ml om dagen. På den måde varer de 500 ml 2-3 måneder - og så er kr. 170,- ikke sååå dyrt.

Husk i øvrigt at kombinere med en fiskeoliepille, da de indeholder nogle gavnlige enzymer i forbindelse med optagelse/omdannelse af Udo's olien.

Link to comment
Share on other sites

Udo's Choice Ultimate Oil Blend Ingredients:

Flax oil*

sunflower oil*

sesame oil*

oil from germ of rice and

medium chain triglycerides (MCT),

lecithin,

d-alpha tocopherol (Vitamin E)

Fedtfordeling i UDO's i procent:

omega 3 - 47

omega 6 - 23

omega 9 - 20

andre - 10

I FLAX/hørfrø:

omega 3 - 58

omega 6 - 14

omega 9 - 19

andre - 9

I solsikke:

omega 3 - 0

omega 6 - 65

omega 9 - 23

andre - 12

I sesam

omega 3 - 0

omega 6 - 45

omega 9 - 42

andre - 13

Lidt hurtig hovedregning (eller excel-regning :lol: ) giver følgende fordeling i UDO's:

80% hørfrø

10% solsikke

10% sesam

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke holde sig 2-3 måneder, kan det?

Det er ikke noget problem, og man klan efter sigende straks smage hvis olien er blevet dårlig (harsk). Du kan evt fryse det i mindre protioner (f.eks. ca. 3*170 g). I fryseren er holdbarhedstiden flere år (så vidt jeg husker)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share