Hvad siger vægten ?


Niels86
 Share

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kropsvægt gennem årene:

1990: 64 kg (højde 176 cm) skrå bænk: 12 reps på 30 kg

1991: 75 kg (højde 179 cm) bænk: 100 kg

1994: 80 kg bænk: 135 kg, squat: 175 kg

1996: 86 kg bænk: 160 kg

1998: 91 kg squat: 210 kg

2001: 100 kg bænk: 175 kg, squat: 225 kg

2003: 106 kg (stadigvæk 179 cm) bænk: 210 kg, squat: 250 kg

Gu ved hvor længe det blir ved...

Så selvom man synes at man er lille og svag, så prøv alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Start: alder 16år. højde 187cm. vægt ca.75kg

Nu: Alder 24år. højde 187cm. vægt 94kg

Jeg har kun gaine ganske langsom, og har ikke rigtigt være så besat af at blive hurtigt stor. Det var mere selve træningen som jeg synes om, så det med kosten har jeg ikke rigtigt gået op i :) Desuden har jeg vedsiden af styrketræning lavet en del anden sport som løb, basket, fodbold, skater, bordtennis

Men at jeg har gainet så langsom betyder også at der ikke har været nogen øgning af fedtprocent, og at jeg har undgået strækmærker :)

Nu er målet at blive så stærk som min genetik tillader i -100kgs klassen i styrkeløft :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at træne med vægte i julen 99 vejede jeg 76 kilo. Havde gode muligheder for hurtig progression da jeg periodevis har lavet mange armbøjninger, mave og knæbøjninger siden jeg var 10.

Vejede marts 2003 110 kilo med en fedtprocent på over 20.

I dag er jeg nede på 100 men stærkere end aldrig før og har en fedtprocent på 17,7

MVH jacob

Edited by folmand
Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke helt sikker på startstidspunktet, men jeg mener det var i 2000.

efterår år 2000: vægt 65kg højde 188cm (ja, jeg var skinny)

vinter år 2001: vægt 100kg højde 188cm (ja, jeg var fed)

efterår år 2003. vægt 88kg højde 188cm (bf% ca. 14)

da mit udgangspunkt var ren skind&ben, så er jeg, selvom jeg ikke er kæmpestor, godt tilfreds med resultatet sofar :)

regner med at nå sub 10% bf til sommer

Link to comment
Share on other sites

Højde 174 cm. Kan desværre ikke levere fedt%'er, men subjektive beskrivelser følger :) :

Sommer 1995: 62 kg, lille muskelmasse, fedtmængde lidt mindre end nu (halvmagert løbenips).

Vinter 2000: 68 kg, lidt mere muskelmasse, fedtmængde ca. som nu (off-offseason fitnessudøver, dvs: slank, men umarkeret).

Forår 2003: 85 kg, ganske ond muskelmasse, fedtmængde noget større end nu (småbuttet styrkeløfter).

Efterår 2003: 78 kg, OK muskelmasse de fleste steder, fedtmængde som vinter 2000.

Der er røget en hel del fedt og desværre også lidt muskelmasse siden foråret, sidstnævnte primært gr. skade og deraf følgende inaktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Højde: 180 cm

Som 15 årig og just færdigudvokset (haltede en del efter de andre) 55 kg. Fedt%: 0 - Jeg kan umuligt have været andet end skind og ben.

Som 18-årig på session: 60 kg. Stadig meget tynd med lav fedtprocent - mavemuskler markerede.

25 år efter at have trænet (planløs) styrketræning i ca. 18 måneder: 69 kg - øvre mavemuller markerede.

Nu (27 år) : 77,5 kg (efter at have fået stillesiddende fuldtidsarbejde). Jeg har stadig ikke fået målt min fedtprocent, men lad os bare sige at belysningen skal være temmelig heldig før man kan se antydninger af mavemuskler :bblush: Jeg er dog langtfra overvægtig - de fleste ville nok stadig kalde mig ret slank. Det er i hvert fald skræmmende at tænke på, at jeg har vejet over 20 kg mindre med samme højde :o

Link to comment
Share on other sites

Har kun en ting at sige: Træn BEN!! Hvis man vil gaine skal man huske at træne sine ben.Prøv at kigge jer selv i spejlet og se hvor stor del af jeres højde der udgøres af disse stænger....

Mine stats: 25 år og 194cm

vægt marts 2003: 86kg og 8%bf

vægt november 2003: 94kg og 12%bf

Har ikke gået efter at gaine men har skåret kraftig ned på kredsløbstræning siden marts.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede lige omkring de 60 kg da jeg startede med at træne for snart 3 år siden. I december måned sidste år sagde vægten 104,8kg altså omkring 45kg på 2 år. Det hele var heller ikke muskler skulle jeg hilse at sige. Røg ned på 92kg i foråret pga sygdom og manglende lyst til at træne - det kostede meget styrke. Vægten idag siger 99kg fordelt noget bedre end sidst jeg var deroppe. Regner med at smide et par kg mere på inden nytår og så cutte (noget af) sixpacken frem :devil:

Link to comment
Share on other sites

Har trænet i 4 år. Alder 23, højde 193 cm.

Efterår 1999: 95 kg. @ fedt% 25 (gæt). FFM = 71,25 kg

December 2002: 96 kg. @ fedt% 12-13. FFM = 84 kg

August 2003: 111 kg. med fedt% 19. FFM = 89,9 kg

November 2003: 101 kg. med fedt% 12-13. FFM = 88,4 kg. (se avatar).

Ikke en voldsom imponerende vægtøgning i sig selv, men kigger man på FFM ser det mere fornuftigt ud. Overall er det ~17 kg. på 4 år = gns. 4 kg/år.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share