Grøn te (en user guide)


michael
 Share

Recommended Posts

Hvor stammer opfattelsen af, at Gunpowder skulle være bedre end andet grøn The ? Det kan godt være rigtigt, jeg har bare aldrig set et argument for det.

Heidelberg er heldgvis rigt udstyret med gode The-butikker, og flere af dem har op mod 25 blandinger med grøn the.

Jeg har endda set grønt the i en is-the blanding. :)

Hjemme hos os er kaffen skiftet ud med grøn the for lang tid siden.

Det tæller også på plus-siden at grøn the slet ikke smager så dårligt selv om den er halv-kold.

Link to comment
Share on other sites

Mit store spørgsmål er: Hvilken sort er sundest?

Her mener du vel almindelig sort the imod grøn the??? og ja så er det helt klart grøn the bl.a. pga. dets indhold af antioxidanter og desuden misfarver det heller ikke tænderne, som almindelig the.

Jeg har forresten heller aldrig hørt, at gunpowder skulle være bedre end andre slags grøn the. Jeg foretrækker selv grøn the tilsat smag og ikke den neutrale grønne the.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt en bøtte med 60 tabletter af grøn te i dag.. 119 kr,- i Matas, det synes jeg er ret dyrt når man tager i betragtning at man skal tage 3 om dagen!

Når man læser om hvor meget denne skønne plante, beskytter i mod.. Kan det næsten undre mig at man ikke frigiver det gratis til hele nationen? Tænk sig hvor mange penge sygevæsenet ville spare, hvis man kunne få alle danskere til dagligt at få grøn te og måske noget fiskeolie.

Havde forøvrigt frygtet at de smagte af h til, men de er helt uden smag og lugt! Min vitaminpille (Maxium) er LANGT slemmere :)

Link to comment
Share on other sites

Snoopy ->>

Her mener du vel almindelig sort the imod grøn the???

Nej. For pokker da, så læs lige de indlæg jeg har skrevet tidligere. Jeg mener selvfølgelig hvilken sort der er sundest indenfor grøn te genren. Der findes et hav af forskellige sorter, men hvilken er sundest og af bedste kvalitet?

Jokerx ->>

Det har vist sig at piller ikke har den samme gavnlige effekt som grøn te!

Link to comment
Share on other sites

Hessel..Hvor har du det fra? Jeg har i hvert fald ikke læst det nogle steder..? Ingen af de mange steder jeg har læst om grøn te faktisk. Det drejer sig vel bare om EGC indholdet, og jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne holde sig bedre, i breve eller poser, fremfor at blive smidt i en pille og derefter i et mørkt og lufttæt glas.

Link to comment
Share on other sites

JokerX ->>

Det har jeg ud fra den kendsgerning at det ikke kun er EGCG som har den gavnlige virkning. Der er også andre gode egenskaber i grøn te. F.eks. vitaminer - herunder antioxidanter, mineraler, sporstoffer og andre stoffer. De mange stoffer der er i grøn te er jo ikke engang blevet kortlagt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share