Lateral raises


Nexus
 Share

Recommended Posts

Jeg kom til at tænke på skulderøvelser, og det forkommer mig der er mange presseøvelser, men kan ikke rigtig komme i tanke om nogen øvelser der ligesom er modsat rettet.

eksembelvis lateral raise er en presseøvelse. Hvis man skulle have lave en modsat rettet øvelse, så skulle man have nogle puder under armen hvor presset lå ned mod jorden/skråt ind mod kroppen.

Men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen antagoist til deltoid lateral (Kan det passe) - og i så fald hvilke muskel/muskler træner den øvelse jeg prøvede at beskrive??

Jeg har lavet en lille illustration, håber i kan forstå hvad jeg mener. (der er sgu lidt svært at brilliere i paint) :w00t:

Mvh.

post-3-1069347636.jpg

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

På samme måde som triceps er antagoist til biceps, findes der så en muskel der er antagoist til deltoid lateral?? -og hvilken øvelse ville man skulle kører for ramme denne muskel??

illustrationen var bare et bud, men jeg er også kommet til det, at den går i brystet.

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Antagoisten til det laterale hoved af deltoid er latsne.

Vi har ikke nogen muskel på indersiden som kan sammelignes med den

midterste del at delt.

Jeg ville ik sige at der er én direkte antogonist:

men lats og pec tilsammen vil virke ligesom delt. ant. og post i samarbejde, jo så bare nedad istedet for op.

lats vil trække din arm ned og pecs vil forhindre armen i at trække bagud...

grunden til vi nok ikke har en præcis antagonist er, at vi jo har tyngden til at lade armen falde ned igen :)

Fx har vi på halsen ingen direkte muskel til at skyde hovedet fremad i vandret. det gøres ved at begge m. sternocloidomasteudeus kontrahere sig. Enkelthvis er det dem der muliggøre at kigge til siderne(total fuck op navn ;) )

Devito

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share